PDA

Zobacz pełną wersję : canon 24 L odchylenie fokusa

blalalala
03-09-2010, 19:41
Bardzo prosze o pomoc. Znalazłem na angielskiej aukcji w dobrej cenie 24l. Po przetłumaczeniu na polski opisu, brzmi to mniej wiecej tak; "Istnieje małe dziesięciomilimetrowe odchylenie w funkcji (?) fokusa, które jednak nie wpływa na poprawne funkcjionowanie obiektywu"

Poniewaz jestem zupelnym amatorem jesli chodzi o sprawy techniczne bardzo prosze o pomoc. Czy w stałkach tą wade mozna wyregulowac np w serwisie? Czy ta wada faktycznie jest mała?

Jeszcze raz przepraszam za glupie pytanie ale dopiero jestem poczatkujacy ;)

MariuszJ
03-09-2010, 19:49
Zawsze dziwię się, jak ktoś podaje pomyłki focusa w bezwzględnych jednostkach, w oderwaniu od odległości ostrzenia.

Załóżmy (w co niestety wątpię, bo za często takie dane są podawane ot tak, spod palca), że to jest uśredniona pomyłka ostrzenia na standardzie 50 ogniskowych czyli na odległości ostrzenia 1m 20cm. Głębia ostrości na pełnej klatce i przysłonie 1.4 to -9cm +11cm. W tym momencie błędem ostrzenia rzędu 1cm bym się nie przejmował - znacznie większe dostaniesz z przekadrowywania.

blalalala
03-09-2010, 20:03
Bardzo dziekuje za odpowiedz. Zastanawia mnie tylko dlaczego skoro to drobnostka sprzedajacy w ogole podaje ta informacje? Czy jest az tam uczciwy...:eek:

fil91
03-09-2010, 20:07
Wadę można wyregulować w serwisie Canona koszt ok 120zł(zakładając że przesunięcie nie powstalo w wyniku uszkodzenia mechanicznego...obiektyw upadł itd)
Inna sprawą jest współpraca z aparatem , czasami zdarza się że obiektyw wykazujący wadę ustawiania punktu ostrość( przed lub za obiektem -FF/BF) na jednym aparacie na innym będzie działał poprawnie.

arturs
03-09-2010, 20:16
Bardzo dziekuje za odpowiedz. Zastanawia mnie tylko dlaczego skoro to drobnostka sprzedajacy w ogole podaje ta informacje? Czy jest az tam uczciwy...:eek: