Zobacz pełną wersję : Filmy - do czego sie nadadza?
Witam,
wczoraj dostałem dość mocno przeterminowane filmy, ale były przechowywane w lodówce, więc może coś z tego wyjdzie. Jako, że nie mam wielkiego doświadczenia w różnych rodzajach filmów pytanie brzmi do czego się nadadzą konkretne typy:
neopan profesional 1600 bw
ilford delta prof 100
ilford delta prof 3200
ilford delta prof 400
ilford super xp2 400
ilford hp5 plus 400
ilford hp4 plus 125
ilford pan f plus 50
fujicolor prof 160
kodak tmax pro 400
fujicolor superia 100
fujicolor superia 200
filmy sa naprawde przeterminowane - czyli data waznosci od 2002 do 2005, 2008.
acha mam 4 filmy diapozytywowe - ale data waznosci tez sprzed kilku lat 1998 oraz 2002 i 2003,
konika chrome r-100, kodak elite chrome 100 oraz fujicolor provia 100. tych nie bede uzywal, wiec jak ktos mieszka w londynie, to moge po prostu dac te filmy.
dzieki za ewentualne odpowiedzi.
neopan profesional 1600 bw - zacny film :-D fajne ziarno i czerń, łatwy w obróbce można wołać jak dla ISO 400, a przy push-pull nawet od ISO 200.
ilford delta - daje dobrą ostrość przy małym ziarnie (szczególnie 400) i też jest fajny w obróbce nadaje się do wszystkich wywoływaczy b&w w koreksach, tankach i automatach.
ilford hp5 plus 400 - dobry do dynamicznych scen (dzieciaki, sport itp) można wołać podobnie jak delte.
ilford pan f plus 50 - bardzo ostry, fajny do makro i na duże odbitki.
ilford super xp2 400 - potrafi dużo wybaczyć :) bardzo uniwersalny, wołany w C-41, dosyć ostry i z małym ziarnem generalnie taki na każdą okazje jak nie wiesz jakie światło zastaniesz.
fujicolor superia - typowa "portretówka".
fujicolor prof 160 - dobrze nasyca kolor (okolicznościówki, reporterka itp.) dobry do skanowania.
Jeżeli chodzi o datę ważności to nie ma się co przejmować ( oczywiście jeśli naprawdę były chowane w chłodni)
Jeżeli chodzi o datę ważności to nie ma się co przejmować ( oczywiście jeśli naprawdę były chowane w chłodni)