Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pasaż Foto z Łodz



marcin5555
10-08-2010, 07:00
Witam,

Chciałem się podzielić moimi doświadczeniami. Otóż w czerwcu br. dokonałem zakupu na Allegro.pl obiektywu opisanego przez sprzedawcę jako Sigma 24-70 F/2.8 HSM NOWA. Przy wyborze kierowałem się niższą od innych ofert ceną, opinią o sprzedawcy oraz wytłuszczoną w ofercie informacją "GWARANCJA realizowana w Polsce przez 2 lata." Wszystko było ok do momentu kiedy wysłałem aparat i obiektyw do kalibracji do serwisu w Gdyni. Otóż zadzwonił do mnie uprzejmy Pan i poinformował telefonicznie, iż nie mogą dokonać bezpłatnej kalibracji ponieważ jest to gwarancja międzynarodowa a potrzebna jest od polskiego dystrybutora. Ww. Pan stanowczo i wielokrotnie odmówił mi udzielenia odmowy na piśmie i poinformował, iż dzwoni właśnie po to
Post ten piszę ponieważ nie osiągnąłem porozumienia z firmą Pasaż Foto. W chwili obecnej stoję na stanowisku, iż zostałem wprowadzony w błąd, który zmusza mnie do poniesienia dodatkowych kosztów. Wiedząc o ograniczeniach gwarancji nie dokonałbym zakupu ww. firmie. Uprzedzając ewentualne pytania chcę również napisać, iż od firmy Pasaż Foto uzyskałem taką odpowiedź "...zapłacił Pan o 400zł mniej niz u konkurencji. Niska cena z czegos wynika...." oraz "...Nie sądze zeby kupił Pan taniej niz u mnie - koszta przesyłki miedzynarodowej zabiłby cały interes....."

A jednak kupiłbym gdzie indziej i uniknął szarpania się z serwisem.

MM-architekci
10-08-2010, 08:26
No ale to chyba co dalej powinieneś z tym zrobić ?

BTW międzynarodowa tzn że u nas obowiązuję , no chyba że my to w kosmosie jesteśmy , doczytał bym kwestie gw Sigmy na ich stronie.

RNz
10-08-2010, 08:33
W takim razie przy zakupie zostałeś wprowadzony w błąd, za co winę ponosi sprzedawca. Rzecznik Praw Konsumenta.

marcin5555
10-08-2010, 13:17
Zostałem wprowadzony w błąd czego Pan z Pasaż Foto nie uznaje. Zaraz jak odzyskam sprzęt podejmę dalsze kroki.

Mam jednak prośbę do wszystkich osób czujących się pokrzywdzonymi przez tego allegrowicza. Zmieńcie swoje komentarze na zakończonych aukcjach, żeby ostrzec innych potencjalnych kupców.

marcin5555
02-09-2010, 20:31
http://www.opineo.pl/opinie/pasazfoto-pl#comp_content_4223

emte
25-02-2011, 12:26
Witam,

Chciałbym prosić o kontakt Pana Marcina. Mam podobny problem ze sklepem Pasaż Foto Michał Jędrzejewski w Łodzi. Ja nabyłem obiektyw poprzez stronę internetową Pana Jędrzejewskiego (www.pasazfoto.pl) bojąc się ewentualnych problemów z zakupami porzez allegro.
Otrzymałem obiektyw Sigma z kartą gwarancyjną, której nie może uznać serwis gwarancyjny Sigmy w Gdyni. Niestety dowiedziałem się o tym dopiero od serwisu, gdy obiektyw trafił tam celem usunięcia wady ostrości.
Pan Jędrzejewski nie wyraził jak do tej pory zgody na wydanie pełnej karty gwarancyjnej (okazuje się nią być dodatkowa "książeczka") ani zwrot pieniędzy.
Uważam, iż wprowadzono mnie w błąd w momencie zakupu (mam na myśli zapis na stronie obiektywu - "dwuletnia gwarancja realizowana w Polsce" oraz punkt III.2 regulaminu sklepu mówiący o warunkach gwarancji załączonych wraz ze sprzedawanym produktem).
Bardzo proszę osoby, którym przydarzyła się podobna sytuacja o kontakt.

ArekLodzPl
25-02-2011, 13:12
Ja chciałbym przestrzec wszystkich którzy chcą kupić w sprzęt w PasażFoto.
W ubiegłym roku chciałem kupić u niego obiektyw i zadzwoniłem by się spytać czy jest możliwość sprawdzenia u niego obiektywu przed zakupem, na co on odpowiedział: "a co pan myśli że będę wyciągał z fabrycznie zapakowanego pudełka, ja mam sklep internetowy i nie bawię się w testowanie obiektywów"

goran
25-02-2011, 13:43
ja miałem raczej pozytywny kontakt z tym sklepem (mimo pewnych problemów).
Zakupiłem nową 135L ale po rozpakowaniu okazało się, że miała sporego paprocha w środku :shock:
Po kontakcie z właścicielem sklep wymienił mi na inna sztukę pokrywając koszty przesyłki.

pawciolbn
26-02-2011, 10:08
Ale ja jednego nie rozumiem - jak międzynarodowa gwarancja czy tym bardziej europejska może być nieuznawana w tym chorym kraju? Ja rozumiem że papier z USA może być nieważny, ale chyba europejski to już powinien. I tu również pytanie - jak z EuroGW w Canonie?

mbiesiadnik
26-02-2011, 13:58
Moje doświadczenia z tym sklepem również są negatywne. Opisywałem już kiedyś przypadek jak Pan M.J. nie chciał wymienić obiektywu, który u nich zakupiłem i okazało się, że ma wadę. Robił bardzo duże problemy, do tego stopnia, że musiałem osobiście z Katowic jechać do Łodzi bo Pan M.J. powiedział, że przyjmie w końcu obiektyw, ale jak dostanie go dzisiaj do godziny 18. Powiedział, że jak wyślę kurierem to go nie przyjmie. Nawet jeżeli ma trochę taniej niż inne sklepy, to osobiście uważam, że nie warto za kilka stówek potem się szarpać i dochodzić swoich podstawowych praw, tylko kupić w innym sprawdzonym sklepie.

emte
27-02-2011, 15:40
@pawciolbn

Postaram się wytłumaczyć to tak, jak mi przekazano.
Jeśli kupimy obiektyw w Polsce podstawą uznania gwarancji jest polska karta gwarancyjna.
Karta międzynarodowa służy do napraw gwarancyjnych poza krajem nabycia obiektywu Sigma.
Tu pozwolę sobie przekleić wiadomość od sprzedawcy:
"serwis sigmy wymyslił sobie ze bezpłatnie kalibrują tylko obiektywy sprzedane przez siebie. Niestety serwis i dystrybutor to ta sama firma i robią wszytko aby ograniczyc wolny rynek i wprowadzic monopol - kazda sigma sprzedana w Polsce ma byc od nich (na kazdej stosownie zarabiaja).
Gdyby obiektyw zepsuł sie Panu zostałby bezpłatnie naprawiony w sigmie ale niestety bład AF jest inaczej traktowany przez serwis niz inna wada. "

Bardzo ciekawe jest to, że sprzedawca napisał mi o tym dopiero gdy zapytałem o brakującą polską kartę (gdy obiektyw był już 2 tygodnie w serwisie).
Oczywiście sklep Pasaż Foto nie musi mieć autoryzacji polskiego dystrybutora, niemniej na jakiej podstawie ja jako kupujący mogę serwisować sprzęt?
Przeczytałem opis przedmiotu, przyjąłem informację o 2letnim okresie gwarancyjnym oraz zaakceptowałem warunki regulaminu (warunki gwarancji otrzymane wraz z obiektywem).
Gdyby obiektyw przyszedł bez jakiejkolwiek gwarancji, lub warunkami, których nie jestem w stanie zaakceptować zostałby zwrócony w terminie 10 dni od daty otrzymania.
Ja czuję się w tej sytuacji wprowadzony w błąd.
Proszę zwrócić uwagę na informację od sprzedawcy, iż serwis Sigmy uważa błąd AF jako inną wadę.
Co to znaczy inna wada? Dlaczego serwis o czymś takim nie wspomniał i po konsultacji telelefonicznej poprosił o przysłanie obiektywu razem z kartą gwarancyjną?
Na koniec ostatnie zdanie z tego samego maila od sprzedawcy:
"Jesli Panski obiektyw nie nosi sladów uzytkowania moge go wymienic w przeciwnym razie pozostaje płatna kalibracja."

Nie wiem co mam na to powiedzieć, po prostu nie wiem.
Jeśli kogoś interesują jakieś dodatkowe informacje o przebiegu całej sprawy proszę o kontakt. Oczywiście w gestii każdego z czytelników tego forum pozostaje ocena sytuacji. Być może nie mam racji.

EZOGHUL
27-02-2011, 21:36
Ja w sigmie musiałem dopłacać do nowego obiektywu, bo pierwszego nie dało się skalibrować.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
I dlatego więcej togo czegoś nie kupie.

Voyager70
09-04-2011, 09:48
Witam,
Ostatnio dokonałem zakupu obiektywu w Pasaż Foto. W środę wieczorem złożyłem zamówienie, o dziwo - ok. 23:00 Pan M.J. potwierdził mi mailowo posiadanie sprzetu na stanie i przyjęcie zamowienia. Wymieniliśmy jeszcze kilka maili. Następnego ranka puściłem przelew, co potwierdziłem mu mailem i telefonicznie, a w zamian za co ok. 13:00 otrzymałem mailowe potwierdzenie nadania przesyłki i nr listu przewozowego. A w piątek obiektyw był już u mnie - bezpiecznie zapakowany, sprawny, z europejską gwarancją, fakturą. Uważam, że i kontakt i realizacja transakcji były wzorcowe. Może i kilka osób mialo gorsze doświadczenia, ale jeśli sklep sprzedaje dużo, to statystycznie jakichś wpadek nie da się uniknąć. Na opineo i w innych miejscach jednak opinii pozytywnych jest zdecydowanie więcej.
Pozdrawiam,
Voyager70

Strebor
09-04-2011, 10:16
zależy jaki obiektyw kupiłeś, jak sigmę to życzę szczęścia z tą gwarancją

pe.en.de
21-04-2011, 14:30
Do wizyty, zachęciła mnie cena lampy 430EX. (choć to nie całkiem peryferia miasta to dojazd tam dla kogoś kto nie zna okolicy, łatwy nie jest ze względu na dużą ilość pokrętnych jednokierunkowych uliczek).
Odnaleźć firmę nie jest prosto ze względu na nieszczególnie czytelne oznakownie.
W samym budynku też latwo nie jest, bo to biurowiec dużej firmy a "pasaż" to pokoik na trzecim piętrze (windy nie zauważyłem) Cmoknąłem klamkę bo nikogo tam nie było, około godz 13. Jedyną zaletą był nie skomplikowany wyjazd i prosta droga do fotojokera.

Kamil Ekiert
26-04-2011, 14:13
Ja również (na szczęście) należę do grona zadowolonych klientów.
W zeszłym roku zostawiłem tam dużo ponad 20 koła (m.in. 5DII, 16-35, 50, 85, 130, 580EXII i sporo pierdół. Jako jedyny sklep w ciągu około tygodnia zobowiązał się załatwić cały komplet, sam, mimo mocno konkurencyjnych cen zaproponował kilka ciekawych gratisów, także ja polecam.
Ps. Jeżeli chodzi o gwarancje na obiektywy i body Canona, zero problemów. Na Żytniej wszystko ładnie pokalibrowali:-)