Zobacz pełną wersję : Obiektywy do 5d
Hej,
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Nie mam super doświadczenia i nie znam się dobrze na sprzęcie. Zwracam się do Was z prośbą o odrobinę pomocy.
Używam Canona 40D i do tego stałki 50mm + kiepskiego, używanego Tamrona 28-80 za 100zł na allegro.
Planuje zakup Canona 5D Mark II. Szukam do niego odpowiednich obiektywów obsługujących pełną klatkę.Będę robić głównie portrety, zdjęcia reporterskie, odrobinę w studiu i w dużej mierze śluby.
Zdecydowałam się na:
Canon 50mm F/1.4
Canon EF 24-70mm f/2.8L USM
Czy to dobry wybór? Może jakiś inny zestaw + szeroki kąt? Ważne dla mnie jest dobre światło. Na obiektywy mogę wydać około 7 000zł
Takich wątków już było kilka. Nawet kwota taka sama :). Poszukaj a znajdziesz.
No właśnie jak wpisuję do wyszukiwarki 5d to wyskakuje jakiś błąd
Np. tutaj -> http://canon-board.info/showthread.php?p=841876#post841876 masz dywagacje na ten temat.
Pomyśl czy nie zastąpić 50 1.4 na 85 1.8. Jeśli nie zależy aż tak Tobie na świetle.
50 na cropie to prawie 85 na FF.
Co do 24-70 - to dobry wybór jeśli chodzi o światło.
Może 50 85 i 24-70??
A jakiś szeroki kąt za 2000zł znacie? Albo Fish Eye po pełna klatkę za 2 tysie?
Ernest_DLRS
29-07-2010, 19:10
24-70 sobie odpuść... To dobre szkło, ale zdecydowanie lepiej sprawdzi Ci się choćby Canon 85mm/1.8
Ja na Twoim miejscu rozważyłbym takie szkiełka:
- Sigma 24/1.8 typowo pod reportaż
- Canon 50/1.4 (lub Sigma 50/1.4 jeśli znajdziesz dobry egzemplarz) - taki szeroki portrecik (ja lubię, ale nie każdemu pasuje)
- Canon 85/1.8 typowa portretówa, zacne tanie szkiełko
- Canon 135/2L fajne i tanie ale BARDZO dobre optycznie szkło do ciaśniejszych portretów (ja osobiście bardzo lubię używać dłuższej ogniskowej i robić foty modelowe z większej odległości, fajna perspektywa wychodzi)
ArturBonoVox
29-07-2010, 19:22
Tu sprawe rozwiazuje latwy i przyjemny zestaw:
24-105/4.0 L IS
85/1.8
Lampa 580ex II.
35L i 85/1.8.