Zobacz pełną wersję : Canon 590is - pionowa biała linia na zdjęciach
anwilka1
22-07-2010, 22:33
Witam wszystkich. Przejrzałam dokładnie forum i nie znalazłam wątku, z którego dowiedziałabym się co "boli" mój aparat. Jestem zupełnym laikiem w tym temacie. Zauważyłam, że od niedawna na zdjęciach jest widoczna pionowa biała cienka linia, z lewej strony. Aparat dostałam nowy, posiadam go 15 m-cy i praktycznie tylko ja nim robię zdjęcia. Przez ten czas zrobiłam ok. 2000 zdjęć. Może Panowie mi coś podpowiedzą:roll:
(załączyłabym 1 zdjęcie, ale nie umię tego zrobić :( )
robilas zdjecie pod slonce lub cos w tym stylu (silne swiatlo w aparat..) ?
przypomina to tą poziomą linie: http://vimeo.com/13450755 ?
anwilka1
23-07-2010, 07:12
Dzięki za odpowiedź. Pewnie tak było, że robiłam pod słońce, ale co się w takim razie uszkodziło i czy to bardzo poważna awaria?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Tak ta linia jest taka jak na na filmiku tylko pionowa.
wiec matryca Ci pewnie siadla i obawiam sie, ze oplacalniejsze bedzie kupienie nowego aparatu niz wymiana.. chociaz najlepiej zadzwoń do serwisu/napisz i spytaj się czy i ile kosztuje wymiana matrycy.
Hmm, zdjęcia załączonego co prawda nie widzę, ale linia to linia...Pewnie matryca, choć dziwne kreski czasem powstają od walniętej przysłony ale całkiem inaczej to wygląda.
Na filmach z aparatu też jest ta kreska ? Jeśli tak to na bank matryca.
Pech to pech, np. a720 zrobiłem 10x więcej zdjęć w tym mnóstwo pod słońce, czasem na zdjęciu nic nie było poza flarami i matrycy to nie zaszkodziło. Matryca zdaje się identyczna z a590. Oczywiście nie namawiam w ten sposób do zdjęć słońca w zenicie, tyle że z diagnozowaniem okoliczności powstania uszkodzenia byłbym ostrożny. Tak się składa że każdy chyba kiedyś natrzaskał fotek zachodów/ wschodów słońca, czasem już/jeszcze zdrowo palącego i nie powoduje to wysypu uszkodzonych aparatów.
anwilka1
23-07-2010, 20:49
Na filmach z aparatu nie ma tej lini, tylko na zdjęciach.