PDA

Zobacz pełną wersję : Canon 590is - pionowa biała linia na zdjęciach

anwilka1
22-07-2010, 22:33
Witam wszystkich. Przejrzałam dokładnie forum i nie znalazłam wątku, z którego dowiedziałabym się co "boli" mój aparat. Jestem zupełnym laikiem w tym temacie. Zauważyłam, że od niedawna na zdjęciach jest widoczna pionowa biała cienka linia, z lewej strony. Aparat dostałam nowy, posiadam go 15 m-cy i praktycznie tylko ja nim robię zdjęcia. Przez ten czas zrobiłam ok. 2000 zdjęć. Może Panowie mi coś podpowiedzą:roll:
(załączyłabym 1 zdjęcie, ale nie umię tego zrobić :( )

Loome
22-07-2010, 22:47
robilas zdjecie pod slonce lub cos w tym stylu (silne swiatlo w aparat..) ?
przypomina to tą poziomą linie: http://vimeo.com/13450755 ?

anwilka1
23-07-2010, 07:12
Dzięki za odpowiedź. Pewnie tak było, że robiłam pod słońce, ale co się w takim razie uszkodziło i czy to bardzo poważna awaria?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Tak ta linia jest taka jak na na filmiku tylko pionowa.

Loome
23-07-2010, 08:32
wiec matryca Ci pewnie siadla i obawiam sie, ze oplacalniejsze bedzie kupienie nowego aparatu niz wymiana.. chociaz najlepiej zadzwoń do serwisu/napisz i spytaj się czy i ile kosztuje wymiana matrycy.

tantal
23-07-2010, 14:19
Hmm, zdjęcia załączonego co prawda nie widzę, ale linia to linia...Pewnie matryca, choć dziwne kreski czasem powstają od walniętej przysłony ale całkiem inaczej to wygląda.
Na filmach z aparatu też jest ta kreska ? Jeśli tak to na bank matryca.
Pech to pech, np. a720 zrobiłem 10x więcej zdjęć w tym mnóstwo pod słońce, czasem na zdjęciu nic nie było poza flarami i matrycy to nie zaszkodziło. Matryca zdaje się identyczna z a590. Oczywiście nie namawiam w ten sposób do zdjęć słońca w zenicie, tyle że z diagnozowaniem okoliczności powstania uszkodzenia byłbym ostrożny. Tak się składa że każdy chyba kiedyś natrzaskał fotek zachodów/ wschodów słońca, czasem już/jeszcze zdrowo palącego i nie powoduje to wysypu uszkodzonych aparatów.

anwilka1
23-07-2010, 20:49