PDA

Zobacz pełną wersję : Szkła do FX :) Marzenia się spełniają :)



rurzowy_rzufff
28-06-2010, 12:11
Ale się cieszę... :)
Wreszcie dostałam to o czym zawsze marzyłem, nowego 5DmkII :grin::grin::grin:

Proszę was o pomoc w doborze szkieł. Obiektywy sama będę musiała już kupić i liczę na to, że pomożecie mi coś wybrać.

Do tej pory miałam 400D z kitem i 70-300 i starą manualną 50mm. Nie rozbudowywałam szklarni ponieważ gdzieś daleko w marzeniach było 5D. Do sprzętu jak widać przywiązuje się na długo tak więc chcę dzięki Waszej pomocy dokonać słusznego wyboru odnośnie szkieł. Niestety nie mam w mojej mieścinie sklepu, w którym mogłabym jes sprawdzić, przymierzyć i strzelić parę zdjęć.

Do wydania mam ~10 tys.zł.

Liczę na Was!

Bea.

szuler
28-06-2010, 12:18
kup 35L i po jakimś dłuższym czasie dokup czego będzie brakowało

akustyk
28-06-2010, 12:19
w Canonie nie ma czegos takiego jak FX. to sie po prostu nazywa pelna klatka maloformatowa, tak jak zawsze bylo w fotografii. FX to pomysl Nikona, na nowa nazwe dla dobrze znanej rzeczy.

co do obiektywow - na pewno pomogloby uscislenie zainteresowan. mam zwyczaj czym innym fotografowac ptaki, czym innym ludzi a jeszcze czym innym widoczki.

rurzowy_rzufff
28-06-2010, 12:29
No racja:)

Focę wszystko i z aparatem praktycznie się nie rozstaję. Nawet gdy śpię to leży on koło mnie ;)

Foce:
-> u cioci na imieninach,
-> portrety,

->chcę również spróbować ze ślubniakami, mam starą lampę 430-tkę :)


Myślałam na początek o 24-70, 24-105, 28/1.8, 35/1.4, 85/1.8, 135/2.0 no i o zoomach 70-200/4is | 70-200/2.8 lub z (is). Niestety szkła są bardzo drogie jak dla mnie dlatego chciałam na początek kupić dwa obiektywy a z czasem kolejne.
Przeglądałam masę galerii na flickru i bliskie memu sercu są stałki 35 i 135mm a zoomy 70-200/4is

Viqy
28-06-2010, 12:39
Myślałam na początek o 24-70, 24-105, 28/1.8, 35/1.4, 85/1.8, 135/2.0 no i o zoomach 70-200/4is | 70-200/2.8 lub z (is).

O matko, kto to będzie dźwigał ... :) Ja bym na początku kupił dobrego zooma i dobrą stałkę ... polecam 24-70 lub 24-105 i 35/1.4 lub 50/1.4.

akustyk
28-06-2010, 12:46
24-105 albo 24-70, jako drugie szklo 50/1.4 albo 85/1.8. reszta na jakas lokate, to do czasu kiedy bedzie lepiej wiadomo co i jak, cos sie wiecej pieniedzy dozbiera.

rurzowy_rzufff
28-06-2010, 12:48
Oczywiście aspekt wagowy jest tutaj dla mnie bardzo ważny.

Czy 24-105 da mi lastykę zbliżoną do tej z 24-70? Myślę chyba, że nie, z racji, iż ten drugi generuje trochę inny obrazek i jest używalny od 2.8.

Zakres 24-105 świetnie by mi się sprawdził na początek przy portrecie i kościele, jak pisałam mam lampę.
Mam jeszcze pytanie, czy 24-70 wydoli przy wysokich iso bez lampy. Przy 70mm i F/2.8 bokeh powinien być ciekawy. Mam tu na myśli przysięgę młodych zakładanie obrączek.

Tak więc 24-105, 35 i 135 by było OK no może zamiast 24-105 wziąść 24-70?

Husky
28-06-2010, 12:59
A może poszukaj podobnych tematów na forum.

rurzowy_rzufff
28-06-2010, 13:09
Czytam, czytam...:) tylko ta 'szukajka' coś mi fiksuje :)

Zatem postanowiłam, że zooma wezmę 24-105 teraz tylko stałkę 35 czy 135? Ta druga świetna portretówka pod FF i zawsze jakieś dłuższe tele.

zaitsev
28-06-2010, 13:17
Czytam, czytam...:) tylko ta 'szukajka' coś mi fiksuje :)
http://maciejko.net/cbsearch/

Ja bym kupił 35L, 85/1.8, 135L i UWA. ;-)

BeatX
28-06-2010, 13:21
co czlowiek to inna rada czy opinia.. no nic - dorzuce swoje 3 grosze ;)
ja zostalbym przy zestawie 17-40L (jako uszczelnione, ultraszerokie szklo do widokow i reportazu), 35L jako uniwersalne szklo reportersko-portretowe i 85/1.8 strictle do portretow, lub jak cie stac to 85L
(ewentualnie 135L jako lekkie i jasne tele lub ciasna portretowka)
jezeli nie bedziesz focic sportu, ptactwa lub macro to bedziesz miala w zasadzie to, co w canonie najlepsze a przy okazji calkiem uniwersalny zestaw.
ktos kiedys napisal, ze caly slub mozna zrobic przy pomocy 35L oraz 85 heh..

Misiek87
28-06-2010, 13:27
16-35 2.8, 15 fisheye, 85 1.8, 28 1.8 - powinno pyknac ;) ja bym sobie taki zestaw wzial ;)

Ewentualnei 28 zamienil na 50 1.4

MMM
28-06-2010, 20:45
Do portretu zdecydowanie 85/1.8 jako podstawowy obiektyw,
dodatkowo uzupełniony 50/1.4 i 135L
Jak uniwersalny do wszystkiego 24-105/4.

fil91
28-06-2010, 21:06
Ja natomiast radzę przejrzeć Exif-y z robionych wcześniej zdjęć
Sprawdź jakich ogniskowych używałeś najczęściej na cropie (nie zapomnij pomnożyć X 1.6) i odpowiedź masz gotową.
Jeżeli myślisz o ślubach poszedł bym w jasne stałki(światła nigdy za dużo;-) )

MMM
28-06-2010, 21:08
EDIT: albo zamiast 135L weź 70-300/4IS lub 70-200/2.8

_igi
28-06-2010, 21:19
MZ 24-70/2,8L i 70-200/2,8L. Do tego warto mieć gripa, bo bardzo poprawia się komfort używania aparatu z w/w szkłami.

70-200 mam "czwórę", niemniej jednak z 24-70 aparat nie ma stabilnego uchwytu i po dłuższym czasie jest b. niewygodny.

Sunders
28-06-2010, 21:33
24-70L i 135L.

merger
28-06-2010, 22:14
Przeglądałam masę galerii na flickru i bliskie memu sercu są stałki 35 i 135mm a zoomy 70-200/4is

to co jest bliskie twemu sercu w zupelnosci ci styknie. kup szeroki 35 (lub 24) i 135 (lub 85).
w sumie to powinno ci styknac na 24(35)+85+135.

Husky
28-06-2010, 22:45
Kupuj obiektywy canona 14, 24, 35, 50, 85, 135. Wszystkie oczywiście najjaśniejsze. Jako uzupełnienie zoomy z serii L ze stabilizacją. Jak już wszystko kupisz zapisz się na jakiś kurs fotografii.

rurzowy_rzufff
29-06-2010, 00:11
Kurs przyda mi się na pewno :)

Hmmm... im dłużej mi doradzacie tym mniej wiem :(

studio kadr
29-06-2010, 01:15
24 70 f 2.8 L na reportarz ubieranie kosciol ; 70 200 f 2.8 i 2.8 is i 2.8 is II maja zaporowa cene na ten czas wiec 70 200 f 4.0 is i heja

rurzowy_rzufff
29-06-2010, 09:17
Zapytam z ciekawości...
Czy F/2.8 wystarczy na focenie w kościele bez lampy?
Jakie iso w 5DmkII jest maksymalne do wywołania późniejszych odbitek?

BeatX
29-06-2010, 09:22
hehehe a to dlatego, ze w canonie jest w czym wybierac ;)
gdybys przeszla np. na system sony, to nie mialabys takich dylematow :lol:

iREM
29-06-2010, 10:00
Gratulacje! :-) Zazdroszczę tego momentu, ale pocieszę Cię, że będą jeszcze lepsze, jak zaczniesz z niego wyciągać rzeczy niemożliwe ;-)

A tak bardziej serio. To są moim zdaniem dwie drogi, albo kolejno, po drabince, albo od razu do najlepszego.
Zakładając, że jesteś już po pewnej drodze - proponuję od razu
35 1.4L i 85 1,8 USM.
Z ogrooomnym naciskiem na to pierwsze magiczne szkiełko :-)

Viqy
29-06-2010, 10:09
Porady zaraz zmienią się w dyskusję "mój zestaw marzeń" :)

zaitsev
29-06-2010, 10:13
Czy F/2.8 wystarczy na focenie w kościele bez lampy?
Zależy jaki kościół. Są z białymi ścianami i przeszklonym dachem, są też ciemne, drewniane... Raz starczy, a raz nie. ;-)

rurzowy_rzufff
29-06-2010, 10:42
Czyli w ciemnym kościele bez lampy ani rusz.. :(
Ogólnie podobają mi się zdjęcia ze światłem zastanym, mają one specyficzny klimat. Jednakaże minimalany błysk lampy dla zniwelowania cieni też jest wskazany. Zatem nawet przy 1.2 prosi się o minimalne dopalenie flashem.

@ iREM - brałam to pod uwagę ale czy 85mm na FF to nie za krótko?

iktorn92
29-06-2010, 11:02
Czasem za krótko czasem nie, niekiedy to i 200mm jest za krótkie trzeba wiedziec i zdac sobie sprawę z ograniczen ;] Albo planować tak klatki zeby nie było za krótko;]

radmro
29-06-2010, 11:06
24-70 i 50 1.4 (ew. 35 1.4) na początek. Z czasem sytuacja bardziej Ci się wyklaruje i być może coś dokupisz, a coś sprzedaż.

zaitsev
29-06-2010, 11:18
@ iREM - brałam to pod uwagę ale czy 85mm na FF to nie za krótko?
Na ślubie nie zdarzyło mi się potrzebować więcej niż 85mm na FF. Gorzej z dołem, bo często brakuje 35L. :mrgreen:

rurzowy_rzufff
29-06-2010, 11:23
Tak szczerze powiedziawszy to ten Canon za dużo ma szkieł w ofercie :)

Ernest_DLRS
29-06-2010, 11:58
No widzisz dlatego ktoś kto już długo fotografuje wie do czego się ograniczyć, zazwyczaj Ci "überpr0" o których słychać mają dwa szkła w pracy, każde na oddzielnym body i im to wystarcza. Wiadomo dwóch body Tobie pewnie nie potrzeba ale więcej jak dwa szkła to zbędna rozpusta i dodatkowe kilogramy do targania. Jeśli narazie sama nie wiesz czego chcesz to kup sobie 17-40L i 70-200/4L i baw się dobrze. Ale jeśli chcesz się konkretnie zająć np. portretem (ślubami również) to weź Canona 28/1.8 (ew. 24L/35L jak Cię stać) i 85/1.8.

rurzowy_rzufff
29-06-2010, 12:23
Dlaczego nikt nie poleca "magicznej" 135L do portretu?

Viqy
29-06-2010, 12:25
Dlaczego nikt nie poleca "magicznej" 135L do portretu?

Bo 85mm lub 70-200/2.8 wydaje się praktyczniejsze :)

iREM
29-06-2010, 12:34
@ iREM - brałam to pod uwagę ale czy 85mm na FF to nie za krótko?

Miałem już dwa razy to szkło i było pięknie. Ale faktycznie, masz rację, bo jak dla mnie na piątce było rzeczywiście za krótko. Teraz się waham nad tą nową setką 2,8 ze stabilizacją...

zaitsev
29-06-2010, 12:42
Dlaczego nikt nie poleca "magicznej" 135L do portretu?
Jak to nie? :-)

Ja bym kupił 35L, 85/1.8, 135L i UWA. ;-)

ewentualnie 135L jako lekkie i jasne tele lub ciasna portretowka

Do portretu zdecydowanie 85/1.8 jako podstawowy obiektyw, dodatkowo uzupełniony 50/1.4 i 135L

24-70L i 135L.

w sumie to powinno ci styknac na 24(35)+85+135.
Myślę, że w większości tych wypowiedzi 135L wymienione jest właśnie z powodu portretów. :-)

Trzeba pamiętać, że 135L trochę "spłaszcza" w porównaniu do krótszych portretówek...

gavin
29-06-2010, 13:52
24-70l,35l, 85 1.8, 135l :p

iREM
29-06-2010, 13:58
24-70l,35l, 85 1.8, 135l :p

i zasmażka!!!! :-)

michallubon
29-06-2010, 15:38
Spektrum szkieł masz podane powyżej ale jeszcze bym podmienił tą 430 EX na wyższy model. Do ślubniaków się zdecydowanie przyda.

Pamiętaj jeszcze, że jasne zoomy to jednak ciężkie szkła (a z pewnością cięższe niż ciemniejsze odpowiedniki), a już z pewnością jeśli dochodzi w nich IS. Ja mam 70-200 2.8(bez IS) i jak podepnę do 40D z gripem (zalecany dodatek), to zaczyna to już trochę ważyć.

comatus
29-06-2010, 17:34
24-70l,35l, 85 1.8, 135l :p

A jak ma to się do: "Do wydania mam ~10 tys.zł." z pierwszego posta?

iREM
29-06-2010, 23:16
A jak ma to się do: "Do wydania mam ~10 tys.zł." z pierwszego posta?

Podsumowując, (moja osobista wersja ;-)
bierz - na 100% 35 1,4 L
oraz albo 85 1,8 USM albo nową 100 2,8 L makro z tą nową stabilizacją.

a potem już tylko achy i ochy, o kurka, ale fota... ;-)

rurzowy_rzufff
30-06-2010, 00:30
Witam wszystkich serdecznie :)
Dziękuję za te sugestie wszystkim znawcom sprzetu :) Do tej pory cieszyłam się każdym zdjęciem. Teraz poprzeczkę stawiam sobie trochę wyżej i wiem, że jeszcze długa droga przede mną!

35L kusi i chyba ją wybiorę na razie zamiast zooma, a co do portretu to razcej 135L, tylko szkoda, że nie mogę jej podpiąć pod body i koić się jej magią :)

Możliwe, że resztę pieniędzy dołoże do lampy. Ta sprzedam i wezmę model wyższy.

Jeszcze jedno...
Mam manualna 50-tkę i ostrzenie sprawiało mi spore trudności, szczególnie przy dynamicznych kadrach. Zatem czy warto ja sprzedać i kupić zwykłą 50/1.8 EF? Ogniskowa ta bardzo mi pasuje do 5DmkII :)

Ernest_DLRS
30-06-2010, 01:52
Na 5DII może się okazać że jakość (rozdzielczość) wersji f/1.8 jest lekko mówiąc mizerna...

iREM
30-06-2010, 07:52
a co do portretu to razcej 135L, tylko szkoda, że nie mogę jej podpiąć pod body i koić się jej magią :)


A to dlaczego?

suchyHc
30-06-2010, 08:08
Jak zobaczyłem tytuł wątku, to pomyślałem o efektach specjalnych... i tak się rozczarowałem ;)

blazejs
30-06-2010, 08:23
Jeszcze jedno...
Mam manualna 50-tkę i ostrzenie sprawiało mi spore trudności, szczególnie przy dynamicznych kadrach. Zatem czy warto ja sprzedać i kupić zwykłą 50/1.8 EF? Ogniskowa ta bardzo mi pasuje do 5DmkII :)

Najgorsza cecha 50/1,8II to budowa mechaniczna. Czasem mam wrazenie, ze niedlugo sie rozleci:) Nie wiem jak na 5D, ale podpinalem do analogowego Canona i jakosc juz nie byla taka powalajaca. No i tez nie zawsze trafia. Ostatnio dochodze do wniosku, ze albo obiektywy z USM albo matowka z klinem i manualne (ja tam bardzo szybko ustawiam ostrosc z klinem.. przynajmniej na manualnych aparatach jakie kiedys mialem).

gavin
30-06-2010, 08:29
A jak ma to się do: "Do wydania mam ~10 tys.zł." z pierwszego posta?



strzeli 3 śluby i po sprawie :D

rafalp88
30-06-2010, 08:39
kurde masz tyle kasy i nie wiesz na co wydac :p
Jak masz zamiar robic zawodowo to inwestuj w sprzet ale jak bedziesz cykac zdjecia dla relaxu to moim zdaniem szkoda wydawac 10 tys na cos czego nie wykorzystasz :)
aaaa jeszcze jedno kupa sprzetu w torbie nie swiadczy o tym ze jestes pro... :)
Na poczatek zakup sobie C50mm f1.8 II pocykaj... i wtedy stwierdzisz co Ci jest jeszcze potrzebne czy szerokie szkielko czy tele

Mellan
30-06-2010, 11:24
...Na poczatek zakup sobie C50mm f1.8 II pocykaj...

No chyba żartujesz.
Dziewczyna ma 5d2, a Ty proponujesz plastika za 400zł. Jeżeli już 50-tka to 1.4, zdecydowanie lepiej się sprawdzi.

rafalp88
30-06-2010, 11:47
No dobra moze przesadzilem kup sobie ze swiatlem 1.4 :)

rurzowy_rzufff
30-06-2010, 12:18
Wracając do nowej 100/2.8L to warto ją brać pod uwagę jako alternatywę do 135L?

rafalp88
30-06-2010, 12:20
Po co Ci 100L skoro chcesz kupic 135L ?

rurzowy_rzufff
30-06-2010, 12:23
Czytałam, że przy portrecie super się on sprawdza. W dodatku makro i stabilizacja :)

rafalp88
30-06-2010, 12:26
hmm... do portretu kup 50mm F1.4 albo 85mm 1.8 nie sa drogie a sa dobre :)
Cykasz makro??? hmm... bo juz nie kumam twoich wypowiedzi...jakie zdjecia masz zamiar robic? portrety, reportaz czy robaczki bedziesz cykac ?:D

dziobolek
30-06-2010, 12:58
Po co Ci 100L skoro chcesz kupic 135L ?


Wracając do nowej 100/2.8L to warto ją brać pod uwagę jako alternatywę do 135L?

Moje typy:
-70-200L f/2.8
-24-70L lub 24-105L
-50 f/1.4
tyle na początek, potem zobaczysz czego Ci brak lub co jest zbędne ;)

Pozdrówka!

iREM
30-06-2010, 14:56
hmm... do portretu kup 50mm F1.4 albo 85mm 1.8 nie sa drogie a sa dobre :)
Cykasz makro??? hmm... bo juz nie kumam twoich wypowiedzi...jakie zdjecia masz zamiar robic? portrety, reportaz czy robaczki bedziesz cykac ?:D

A po co tak nerwowo zaraz?
Właśnie ta setka jest ponoć świetna do portretów, doskonale ostra i jeszcze z tą nową stabilizacją, więc idealnie w plenerek. Sam się do niej przymierzam, a detale na ślubach też można ładnie zobrazować.

gietrzy
30-06-2010, 15:29
Wracając do nowej 100/2.8L to warto ją brać pod uwagę jako alternatywę do 135L?

Tak.

Moje typy/mając pełną klatkę dziś kupowałbym:

- 24L II
- 50/1.8 (budżet)
- 100L IS

Później 24-70/2.8L IS

Zadowolenia ze szklarni życzę.

iREM
30-06-2010, 20:48
Później 24-70/2.8L IS
Zadowolenia ze szklarni życzę.

Marzenia :-D

rurzowy_rzufff
01-07-2010, 08:18
A jakby tak 28/1.8 i 85/1.2L?

dziobolek
01-07-2010, 11:04
A jakby tak 28/1.8 i 85/1.2L?

Że tak zapytam - dlaczego 85 f/1.2 a nie f/1.8???
Dla mnie bezsens dokładać 5K dla niedużej różnicy w GO,
bo tylko taką widzę porównując sample z tych szkieł.
No chyba że dla szpanu posiadania ;):twisted:
Jeśli dla światła to już lepiej 50 f/1.4 - częściej wykorzystasz bo szerszy jest...8-)

Pozdrówka!

Viqy
01-07-2010, 13:32
A jakby tak 28/1.8 i 85/1.2L?

Chyba szyko się nie zdecydujesz ... zapowiada się dłuuuuuuuuuuuuuuugi wątkek z pytaniami o każdy obiektyw :)

UrGuR
01-07-2010, 13:59
Czu autor wątku totalnie nie wie czego potrzebuje? Fotografowałeś już? Czego nie dawał Ci poprzedni zestaw, a co chciałbyś mieć? Z Twoich wypowiedzi widzę, że totalnie nie wiesz co jest Ci potrzebne. Prosta rada, masz 10k na szkła, ale nikt Ci nie każe wydawać wszystkiego na raz, więc kup sobie C50/1.4, przypnij do 5DII, pofotografuj tym przez 2 tygodnie, a potem napisz tu czy 50tka była za krótka, za długa, a może potrzebujesz i czegoś dłuższego i czegoś krótszego. To tani i dobry obiektyw, który da Ci pogląd, a jak nie przypasuje to z łatwością sprzedasz.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Myślałem, że jak sie wchodzi na level 5DII + drogie eLki to człowiek wie do czego mu to.

michallubon
01-07-2010, 14:39
Czu autor wątku totalnie nie wie czego potrzebuje? Fotografowałeś już? Czego nie dawał Ci poprzedni zestaw, a co chciałbyś mieć? Z Twoich wypowiedzi widzę, że totalnie nie wiesz co jest Ci potrzebne. Prosta rada, masz 10k na szkła, ale nikt Ci nie każe wydawać wszystkiego na raz, więc kup sobie C50/1.4, przypnij do 5DII, pofotografuj tym przez 2 tygodnie, a potem napisz tu czy 50tka była za krótka, za długa, a może potrzebujesz i czegoś dłuższego i czegoś krótszego. To tani i dobry obiektyw, który da Ci pogląd, a jak nie przypasuje to z łatwością sprzedasz.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Myślałem, że jak sie wchodzi na level 5DII + drogie eLki to człowiek wie do czego mu to.

Wypowiedzi czytamy ze zrozumieniem :) to nie jest on ale Ona :mrgreen:

rurzowy_rzufff
01-07-2010, 23:45
:)
Szczerze to myślałam, że wybór będzie prostszy :)
Za duzo szkieł ma Canon w swojej "garderobie" :)

Ale myślę, że na co się nie zdecyduję to i tak będę zadowolona :)

Zoom jest uniwersalny ale 35L i 135L tez są świetne.
Na wszystkie niestety nie mogę sobie od razu pozwolić :(

_igi
01-07-2010, 23:59
Moim zdaniem najlepiej wyjdziesz jak kupisz sobie 24-70/2,8 i jakąś lampę pokroju 430EXII - do dopalania w kościele. Jak to ogarniesz to się rozejrzysz a to za czymś jaśniejszym (35/1,4, 50/1,2), albo dłuższym (135/2 czy 70-200/2,8).

Zoomy są bardziej ekonomiczne, bo za cztery kafle z hakiem dostajesz i dobry szeroki kąt, i standard i krótkie tele, którym da się zrobić 80% portretów, bez większych stresów.

Zamiast na początku wydawać pełne 10.000, wydasz 5,5 (albo mniej, zależy) i masz 4,500 na jedno szkiełko, które ci będzie potrzebne - jasne 35/1,4 czy 50/1,2 lub dłuuugie 135 czy 70-200/2,8, jak napisałem wcześniej już ;)

Ja wybrałem 50L bo chciałem jasno, a 70-200 ze światłem 4 spokojnie wystarcza, nawet w kościółku (nie jestem szumofobem i do 6400 mogę śmiało piątkę podkręcić).

molmagic
02-07-2010, 00:33
Jeśli chodzi o szkła: 24-70/2.8 i 85/1.8 - niestety, ale dwie stałki przy jednym body to moim zdaniem strzał w kolano. f2.8 Ci wystarczy na nowej piątce spokojnie... tam możesz naprawdę podkręcić czułość i nie bać się o nic. Stałka 85/1.8 w pełni wystarczy na uzupełnienie. Naucz się pracować na poszczególnych ogniskowych 24,35,50,70,85 - potem będziesz wiedziała czego Ci trzeba. Daj spokój narazie ze "stotrzydziestkąpiątką" - tym szkłem nie powalczysz bez zapinania niczego innego. Następna sprawa - nie dopalaj w kościele - odkręcaj iso, wal na pełnej dziurze, ale nie dopalaj!

ewentualnie możesz zrobić motyw 16-35,50,85...ale to dla Ciebie narazie zbyt dużo zachodu (jedno body). Lepiej jeśli nauczysz się efektywnie pracować na dwóch szkłach - i torba nie jest za ciężka... a wierz mi, że w pewnym momencie to problem (choć mi krzepy nie brakuje).

Długie szkła narazie omijałbym z daleka, do Twoich celów, nie będzie z tego użytku.

No i rób reportaże - z imienin cioci - tak jak pisałaś, z byle czego. Ucz się zauważać moment i uchwycić go w odpowiedni sposób (chodzi o część techniczną, czyli to o czym pisałem wcześniej - ogniskowa, czułość itp.)

szerokiej drogi
pozdro

rurzowy_rzufff
02-07-2010, 00:40
Dziękuję :)
Masz świetne PF ;)

Bogdan56_Ch
02-07-2010, 00:41
Ja też wychodzę z założenia... dobry zoom na co dzień, potem dopiero stałki do bardziej wyrafinowanych zdjęć. Problemem przu używaniu stałek jest częste ich przepinanie a co za tym idzie narażanie aparatu na łapanie śmieci do wewnątrz, nie wspomnę o matrycy, która ma dużo większe szanse na ich załapanie.

iREM
02-07-2010, 07:15
:)
Szczerze to myślałam, że wybór będzie prostszy :)
Za duzo szkieł ma Canon w swojej "garderobie" :)
Ale myślę, że na co się nie zdecyduję to i tak będę zadowolona :)
Zoom jest uniwersalny ale 35L i 135L tez są świetne.
Na wszystkie niestety nie mogę sobie od razu pozwolić :(

Cokolwiek zrobisz i tak do piątki dokupisz 35L :-) Teraz czy później... Mówiłem że są dwie drogi, albo powoli ze smakiem aż do najlepszych szkieł, albo wszystko od razu. ;-)

UrGuR
02-07-2010, 10:02
Bogdan56_Ch, chyba nie posmakowałeś jeszcze FF + jasne stałki :D

Moje marzenie to 24L, ale nie ma szans, bo trzeba zbierać na dobrego lapka i monitor, czyli jakieś 7-8k i muszę to jakoś zrobić przez rok, bo na studiach będę mieszkał w innym mieście, a będę potrzebował dobry komputer i monitor do obróbki zdjęć.