PDA

Zobacz pełną wersję : 580 EX II- czasy naświetlania w trybie AV



jurekg
09-05-2010, 10:20
Jestem totalnym amatorem, może dlatego własnie wydawało mi się, że mając podpiętą na body lampę- w moim przypadku 580 ex II w trybie ettl II nie będę się musiał martwić o za długie czasy naświetlnia. Tymczasem w trybie AV body w trudnych warunkach oświetleniowych dobiera długie czasy - takie same bez względu na to, czy na body jest lampa, czy jej nie ma.
Czy to jest naturalne i jedynym wyjściem z sytuacji jest (poza zmianami parametrów naświetlania oczywiście) ustawienie w body 5d w menu C.Fn. w pozycji 3- 1/200s sztywny czas naświetlania?

ElSor
09-05-2010, 10:27
Jest to jak najbardziej normalne. Z lampa najlepiej robic zdjecia w trybie aparatu M

MC_
09-05-2010, 11:19
Dokładnie.
Canon ma dosyć głupio rozwiązany błysk.
Jeśli w menu aparatu wybierzesz czas auto to właśnie takie długie będą Ci wychodziły.

jurekg
09-05-2010, 13:37
Dokładnie.
Canon ma dosyć głupio rozwiązany błysk.
Jeśli w menu aparatu wybierzesz czas auto to właśnie takie długie będą Ci wychodziły.

No właśnie- pamiętam, że w nikonie było to zrealizowane lepiej. Dziękuję za odpowiedzi.

MC_
09-05-2010, 14:06
Minolta/Sony też mają lepiej rozwiązane.

molmagic
09-05-2010, 15:07
Mają lepiej rozwiązane - to znaczy jak?
To normalne że, w trybie Av można używać błysku jako wypełnienia, a czas dostosowany jest do warunków oświetlenia. Jeśli błysk ma być głównym źródłem światła to ustawia się manuala (można cały czas kontrolować przysłonę i czas) a automatyka błysku robi resztę - w związku z tym nie bardzo rozumiem o jakich ograniczeniach mówicie?

MC_
09-05-2010, 15:14
Lepiej to znaczy tak, że jeśli chcę mieć tylko doświetlone (coś jak przy czasach auto w C) to wystarczy na body wcisnąć jeden przycisk i po sprawie. Nie trzeba grzebać w menu aparatu.

Tomeksad2
09-05-2010, 18:25
Poczytaj
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=2421
http://canon-board.info/showthread.php?t=3785
http://foto.jasiu.pl/index.html