PDA

Zobacz pełną wersję : problem z ostroscia w 450d



aspar
07-05-2010, 23:32
witam
mam problem z 450d
do tej pory uzywalam analogowego canona eos300v z obiektywem canon 28-105mm.bylo wszystko ok,zdjecia swietne,zawsze udane i przede wszystkim ostre,
w lutym postanowilam kupic lustrzanke,znajomy podpowiedzial mi zebym zostawila sobie obiektyw i kupila tylko puszke,postawilam na 450d
niestety jestem zalamana zdjecia nieostre ,jakies takie rozmydlone,na wizjerze wydaja sie ostre a na kompie lipa
pytanie o co chodzi?czy ten obiektyw sie nie nadaje czy ja nie umiem ustawic aparatu ,czy cyfrowki tak maja :( ,czy ten model tak ma,jestem zalamana,najchetniej bym go sprzedala i wrocila do starego
wprawdzie jestem amatorką ,ale uzywalam swojego eosa 5lat i bylam zadowolona,
jakie bym teraz nie zrobila zawsze cos nie tak,i na manualu i na auto i na innych opcjach cos nie do konca ok.
czy ktos mi moze pomoc?

Bogdan56_Ch
07-05-2010, 23:53
Cyfrówka ma większe wymagania jak fotografia anologowa. Do analogu wystarczy słabszy obiektyw, do cyfrówki zazwyczaj już się nie nadaje. Dodatkowo głębia ostrości w cyfrówkach jest bardziej spłaszczona, przez to bardziej podatna na nietrafione zdjęcia.

Wnosek, obiektyw ten jest za słaby na cyfrówkę, dlatego musisz kupic coś co będzie spełniać te warunki. Np Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM, Tamrony Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 lub Tamron 28-75mm F/2,8, z tym że jak Tamron to po przetestowaniu, już lepiej zakup u Cichego po przesłaniu do niego aparatu w celu dobrania odpowiedniego obiektywu, trafiającego w punkt.

Grucha23
08-05-2010, 15:22
Warto wspomniec o wyostrzaniu, mozna wyostrzyc w puszce, mozna tez w DPP
Zainstaluj DPP i pobaw sie suwakami
Poczytaj instrukcje

bytheway_r
08-05-2010, 15:31
Jakiś link do przykładowego zdjęcia by z pewnością pomógł. Sam nie używałem nigdy 28-105, ale chyba nie jest aż tak dramatyczny, żeby dawać kompletnie mydlane obrazy.

aspar
08-05-2010, 23:34