Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sprzęt do pewnej kwoty ...



kabu71
06-05-2010, 17:31
Witam,jestem początkującym tego forum :-)

Mam pytanie do kanoniarzy,w najbliższym czasie chciałbym zrobić przesiadkę z Pentaxa na waszego Canona, ostatnio zaczęły mi się schodzić drobne zlecenia "śluby,chrzesty,komunie itp" a siedząc w pentaxie widzę pewne ograniczenia,jeśli chodzi o prace na tym systemie,mały wybór dobrych szybkich korpusów(prócz Pentaxa k7 ale jakoś nie zachwyciłem się tym korpusem) droga optyka i słaby dostęp do używanego sprzętu:)

mam do wydania 13,000zł,chciałem zaznaczyć że wszystko musi być nowe albo używane z fakturą,ponieważ mam możliwość odprowadzenia za to podatku,czyli faktura obowiązkowo.

póki co myślę o takim zestawie, będę wdzięczny jak coś o tym wydumacie, albo podsuniecie jakieś inne propozycje :

Canon 50d body
Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM Canon
Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM
Canon Speedlite 580EX II

za resztę jakiś używany zapasowy korpus,np:40d i do tego jakieś duperelki grip,dodatkowe akumulatorki

w przyszłości coś typowego do portetu Canon EF 85mm f/1.8 USM

chyba że jakieś stałki? co o tym zestawieniu myślicie

MariuszJ
06-05-2010, 17:35
Dlaczego nie 5d2 + C17-40 + Tamron 28-75 + lampa?

kabu71
06-05-2010, 17:53
C17-40 jestem przyzwyczajony do jasnych obiektywów.
Tamron 28-75 dla mnie tragiczny autofocus. Szybciej wyostrzę manualem niż tamim :]
Chciałem jakiś zestawik żeby radził sobie np: podczas ceremonii ślubnej w kościele i w plenerach na portrety - tak jak lubię :]

MariuszJ
06-05-2010, 17:59
f3.5 a f4 - normalnie przepaść. + 50d i jego szumy
ostrzenie Tamronem - no rzeczywiście, jak będziesz łapał te co tam rzucają do tyłu, nie wiem jak to się nazywa na tej żenującej imprezie - możesz mieć kłopoty.

Wydać 13.000 na cropa... bezcenne.

Aki007
06-05-2010, 18:07
jak na śluby itp. to najlepiej 5d lub 5d mkII i do tego jasne stałki. np. 28/1.8 50/1.4 85/1.8 a może nawet 70-200/2.8

sbogdan1
06-05-2010, 18:08
Bezapelacyjnie 5D2+85/1,8+C17-40 jeszcze C28/1,8 no chyba że pójdziesz w stałki ,L, ale wtedy budżetu może braknąć.

dziobolek
06-05-2010, 18:09
Chciałem jakiś zestawik żeby radził sobie np: podczas ceremonii ślubnej w kościele i w plenerach na portrety - tak jak lubię :]

No to czemu nie 5D MKII + 24-70/2,8 lub 24-105/4 plus lampka np. Metz???
Myślę że zapasowe body możesz sobie na razie podarować.
Dokupisz jak coś zarobisz.

Pozdrówka!

kabu71
06-05-2010, 18:17
może 5d2 + Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM = tylko ja potrzebuje szerokiegokąta a zarazem coś do portretu,zastanawiam się czy będzie dobrze wyglądała ta sigma z pełną klatką jako szerokikąt i coś do portretów ...
+
Canon Speedlite 580EX II

MariuszJ
06-05-2010, 18:19
może 5d2 + Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM = tylko ja potrzebuje szerokiegokąta a zarazem coś do portretu,zastanawiam się czy będzie dobrze wyglądała ta sigma z pełną klatką jako szerokikąt i coś do portretów ...
+
Canon Speedlite 580EX II
To weź tę sigmę, skoro tak Ci ona pasi i manualnego Samyanga 14mm. Kasy zostanie na stałki, 85/1.8 lub 100/2.

sbogdan1
06-05-2010, 18:27
Co masz na myśli ,,czy będzie dobrze wyglądała ta sigma z ....,,chodzi Ci o lans ?
Złoty pasek swoje robi ale ja osobiście wolę czerwony.A tak na marginesie jedni sobie chwalą a inni ganią że nie S nie dogaduje się z C.

janekmatrix
06-05-2010, 18:31
[QUOTE=MariuszJ + 50d i jego szumy[/QUOTE]


???:shock: Jakie szumy,nie zgadzam się.Moja puszeczka nie szumi ISO 1600,3200 używalne.

MariuszJ
06-05-2010, 18:34
Dobrze widzę, że ta Sigma kosztuje 3500? Kontrolka "wtopa" Ci się nie zapala? Tamron kosztuje 1600, z drugiej strony Canon 24-70 - 4400. Nie wiem co to za szkło, ale chyba musi walić na kolana Canona w kategoriach bezwzględnych.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

???:shock: Jakie szumy,nie zgadzam się.Moja puszeczka nie szumi ISO 1600,3200 używalne.
Brawo! Nie wiedziałem...

mk307
06-05-2010, 18:42
Pisałeś coś o szerokich to może 5DMII + C16-35, i np 50 f1.8, potem, kilka imprez i dokupienie np C24-70, lub 24-105 choć tam już f4 ale zawsze to L-ki.

_igi
06-05-2010, 19:14
W dobrym sklepie, 5DII, 24-70 i 430/580EX. Zarobi spokojnie na siebie i na przyszłe szkiełka. Da się tym oblecieć cały ślub, a obrazek jest śliczny. A szeroki koniec tego szkła jest naprawdę w porządku. I to w dodatku nie używając lampy.

Do tego potem siamjang 14mm i Canon 85/1,8. Na zapas używane body 5D. Moim zdaniem takie coś da ci eleganckie możliwości i cudowny obrazek.

Miałem 400D, 500D, 40D i 1DII i sprzedałem wszystko co z cropem, bo nie podobał mi się obrazek. Na zapas idzie 1DsII. A śluby też czasem robię.

Polecam sklep foto-taniej, da się tam kupić wszystko spokojnie za te 13.000.

pawciolbn
06-05-2010, 20:16
Witam,jestem początkującym tego forum :-)

Mam pytanie do kanoniarzy,w najbliższym czasie chciałbym zrobić przesiadkę z Pentaxa na waszego Canona, ostatnio zaczęły mi się schodzić drobne zlecenia "śluby,chrzesty,komunie itp" a siedząc w pentaxie widzę pewne ograniczenia,jeśli chodzi o prace na tym systemie,mały wybór dobrych szybkich korpusów(prócz Pentaxa k7 ale jakoś nie zachwyciłem się tym korpusem) droga optyka i słaby dostęp do używanego sprzętu:)

mam do wydania 13,000zł,chciałem zaznaczyć że wszystko musi być nowe albo używane z fakturą,ponieważ mam możliwość odprowadzenia za to podatku,czyli faktura obowiązkowo.

póki co myślę o takim zestawie, będę wdzięczny jak coś o tym wydumacie, albo podsuniecie jakieś inne propozycje :

Canon 50d body
Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM Canon
Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM
Canon Speedlite 580EX II

za resztę jakiś używany zapasowy korpus,np:40d i do tego jakieś duperelki grip,dodatkowe akumulatorki

w przyszłości coś typowego do portetu Canon EF 85mm f/1.8 USM

chyba że jakieś stałki? co o tym zestawieniu myślicie

kolejny dylematowy wątek.. a nie można poczytać podobnych?

ale wracając do tematu.. śmieszy mnie wypowiedź typu "50D i jego szumy", ale już zaczyna to po mnie spływać.. owszem jakość j "ahtyzm" obrazka z cropa nie może się zawsze równać z tym z FF, ale nie róbmy tragedii. jeśli ktoś ma do wydania 13tysi a ktoś mu poleca 5DII ze szkłami za 10tysi to chyba coś nie idzie w parze. owszem - logicznym jest, że można zaproponować eLki za większą kasę nawet jak ktoś decyduje się na cropa, ale panaceum FF już mdli.

sam zestaw uważam za dość optymalny w tej cenie. dokupienie 40-ki jako buckup, to niezły pomysł, zwłaszcza, że z czasem "lecząc" fotki poprzez zakup FF można pogonić jednego cropa.

Osobiście pomyślałbym jeszcze nad stałką. ostatnio robiłem chrzest i po uroczystości fociłem kinderka w zakresie 24-55mm, więc zapinałem stałkę i nie mrugałem malcowi lampką, co nie oznacza, że świeczka będzie zbędna.

#

kabu71
06-05-2010, 20:36
_igi
pawciolbn
dzięki za konkretne odpowiedzi, takich o właśnie szukałem.

jeszcze takie pytanie mnie gryzie:
na jakim maksymalnym iso można robić swobodnie fotki nie martwiąc się o bardzo widoczne ziarno? w c50d pewnie max iso800 a w 5dm2?

Zastanawia mnie trochę,opinia krążąca o 5dm2, czytam recenzje i opinie, wszystko cacy ale dużo osób narzeka na af, faktycznie z tym tragicznie jest? :]

dziobolek
06-05-2010, 20:45
jeszcze takie pytanie mnie gryzie:
na jakim maksymalnym iso można robić swobodnie fotki nie martwiąc się o bardzo widoczne ziarno? w c50d pewnie max iso800 a w 5dm2?

Zależy od gustu i światła - w 50D jak dla mnie do 1600.

Pozdrówka!

MariuszJ
06-05-2010, 20:45
Ok Pawcio - ja jestem ostatni, który szermuje tu argumentami o przepaści w obrazku między APS-C a FF (w ogóle to przeczuwam jakoś, że autor wątku chyba nie do końca te niuanse APS-C/FF łapie w Canonie i jego superstrategii dojenia ;)).

Gość ma 13000 zł. I zapotrzebowanie, które jakoś tam wyartykułował.

Kupuje top-of-the-crop: 50d czy tam 7d, C10-22, C17-55 + osłony + lampa za 12000 czyli wydaje budżet. Co radzisz mu dalej? Przykręcać do niego obiektywy, które zostały zaprojektowane pod pełną klatkę, a to że jako-tako działają na APS-C wynika z tej samej odległości matrycy od bagnetu? Czekać aż mu się w którymś z tych genialnie skonstruowanych obiektywów top-of-the-crop urwie tasiemka i wymienić na niestety ten sam model bo lepszych - nie ma?

Crop ma swoje przewagi, napakowane matryce z długą rurą dadzą Ci tanio trzycyfrowe tele. Jest sporo niezłej tanizny w obiektywach. Niektóre cropy (trzycyfrowe) są na tyle małe, że nie wyglądasz jak debil na plaży ;) Ale przy podanej aplikacji i budżecie uważam że nie warto dać się Wujkowi Canonowi obrobić dwa razy.

_igi
06-05-2010, 20:55
_igi
pawciolbn
dzięki za konkretne odpowiedzi, takich o właśnie szukałem.

jeszcze takie pytanie mnie gryzie:
na jakim maksymalnym iso można robić swobodnie fotki nie martwiąc się o bardzo widoczne ziarno? w c50d pewnie max iso800 a w 5dm2?

Zastanawia mnie trochę,opinia krążąca o 5dm2, czytam recenzje i opinie, wszystko cacy ale dużo osób narzeka na af, faktycznie z tym tragicznie jest? :]

W piątce, przy dobrym naświetleniu da się SPOKOJNIE używać 3200. Po przesiadce z 40D opadła mi szczęka na widok obrazka na tej czułości. Używałem i wyższych i powiem, że nawet na ISO5000 jest względnie dobrze. Wygląda ładnie i da się spokojnie oglądać. A jeszcze mamy ten komfort, że do sieci mamy z czego skalować, a do druku, 21mpix to aż nadto i spokojnie ziarenko się ukryje na papierze ;)

A autofokus w piątce. To zależy, co robisz. Ja różnicę zobaczyłem dopiero jak robiłem szybki reportaż, a i tak w tymże reportażu głównie używałem 5D, mimo że w zanadrzu miałem też 1DIIN i 40D. Moim zdaniem ładnie chodzi.

A według opinii, to nawet 1DsIII sobie nie poradzi z tematem, bo coś i coś. Nie przejmuj się tylko foty rób ;) Nie wiem czym fociłeś wcześniej, ale ja bo ogarnięciu paru obrazków z 5DII musiałem długo zbierać szczękę z ziemi. Takiego skoku nie miałem wcześniej ani zamieniając 400D na 40D, ani 40D na 1D.

Poza tym wiesz, 5D daje ci ten komfort, że jak chcesz np. szeroką i jasną stałkę, to kupujesz 28/1,8 USM, czy Sigmę 20/1,8, zapinasz i działasz, jak chcesz do 7D szeroką i jasną stałkę to eeeeee, eeeeee, może Samyang? Jednym słowem, porażka.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

kolejny dylematowy wątek.. a nie można poczytać podobnych?

ale wracając do tematu.. śmieszy mnie wypowiedź typu "50D i jego szumy", ale już zaczyna to po mnie spływać.. owszem jakość j "ahtyzm" obrazka z cropa nie może się zawsze równać z tym z FF, ale nie róbmy tragedii. jeśli ktoś ma do wydania 13tysi a ktoś mu poleca 5DII ze szkłami za 10tysi to chyba coś nie idzie w parze. owszem - logicznym jest, że można zaproponować eLki za większą kasę nawet jak ktoś decyduje się na cropa, ale panaceum FF już mdli.

sam zestaw uważam za dość optymalny w tej cenie. dokupienie 40-ki jako buckup, to niezły pomysł, zwłaszcza, że z czasem "lecząc" fotki poprzez zakup FF można pogonić jednego cropa.

Osobiście pomyślałbym jeszcze nad stałką. ostatnio robiłem chrzest i po uroczystości fociłem kinderka w zakresie 24-55mm, więc zapinałem stałkę i nie mrugałem malcowi lampką, co nie oznacza, że świeczka będzie zbędna.

#

Hej, 13.000 to dużo, i nie ma najmniejszego sensu pakować to w rozwiązanie, które sprawdza się albo na starcie, albo do teleobiektywiarstwa. 17-40 na pełną klatkę jest bardzo ładne, a pod cropa? Sigma 10-20 kosztuje podobne pieniądze, Canon 10-22 jest prawie tysiaka droższy. Z innymi obiektywami podobnie, 28/1,8 na cropie (ekw. 50mm) kontra 50/1,8, albo 50/1,4. Innych przykładów jest masa, ale nie do końca jest sens przytaczać.

kabu71
07-05-2010, 08:24
.cxczxc
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
przepraszam za to wyżej :)

ale nie ważne, jednak będzie 5dmk2 do tego 24-70 i zastanawiam między C 85/1.8 a C 100/2 , dużą częścią moich zdjęć to portrety,więc jakiś jeden w miarę przyzwoity obiektyw do do portretów jest obowiązkowy.

MariuszJ
07-05-2010, 08:37
ale nie ważne, jednak będzie 5dmk2 do tego 24-70 i zastanawiam między C 85/1.8 a C 100/2 , dużą częścią moich zdjęć to portrety,więc jakiś jeden w miarę przyzwoity obiektyw do do portretów jest obowiązkowy.

Ja bym się wstrzymał, portrety możesz robić na razie 24-70@70. Dozbierałbym do 135/2L.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Albo jeszcze lepiej 70-200/2.8

_igi
07-05-2010, 09:36
.cxczxc
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
przepraszam za to wyżej :)

ale nie ważne, jednak będzie 5dmk2 do tego 24-70 i zastanawiam między C 85/1.8 a C 100/2 , dużą częścią moich zdjęć to portrety,więc jakiś jeden w miarę przyzwoity obiektyw do do portretów jest obowiązkowy.
do portretow spokojnie starczy ci 24-70, zainwestuj w lampe lepiej. Zeby miec kiedy jest sieczka ze swiatlem, zarowno w jedna, jak i druga strone. Do tego jakas mydelniczka, albo softboks przenosny i jest elegancko. Potem zainwestuj np. W uzywane 135L, kosztuje niewiele wiecej od 100/2 a daje duzo lepszy obrazek.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!


Albo jeszcze lepiej 70-200/2.8
Wygodniej, ladniejszy obrazek da 135l. No i jest tansza ;)

N00bek
07-05-2010, 10:51
Co masz na myśli ,,czy będzie dobrze wyglądała ta sigma z ....,,chodzi Ci o lans ?
Złoty pasek swoje robi ale ja osobiście wolę czerwony.A tak na marginesie jedni sobie chwalą a inni ganią że nie S nie dogaduje się z C.

:shock::shock::shock: żałosne - lans? Chłopak widać, nie jestem byle jakim g******, co się nie zna i nakazuje pisać co i jak i gdzie. Daj spokój.

Co do wypowiedzi kolegów. Rzeczywiście nie ma sensu pakować się w crop. Jednak te 13k złotych robi swoje i powinieneś zainwestować w 5DmkII + 24-70 i lampkę. Jeśli jeszcze coś, to może 5DmkI? i za resztę dołożyć do szerokiego kąta?

molsar
07-05-2010, 10:59
nic nowego nie napisze ale moze ilosc sugestii Cie utwierdzi w decyzji ;)
5DMKII+24-70L+580EXII
7300+3600+1400=12300
wszystk ona fakture
P.S szklo uzywane ale ze sklepu na fakture 6 miechow gwary

dziobolek
07-05-2010, 11:10
5DMKII+24-70L+580EXII
7300+3600+1400=12300
wszystk ona fakture
P.S szklo uzywane ale ze sklepu na fakture 6 miechow gwary

:roll: Boby +24-70L = 11500 wszystko nówka, więc gdzie tu rewelka???

pawciolbn
07-05-2010, 11:50
...
Gość ma 13000 zł. I zapotrzebowanie, które jakoś tam wyartykułował.
Kupuje top-of-the-crop: 50d czy tam 7d, C10-22, C17-55 + osłony + lampa za 12000 czyli wydaje budżet. Co radzisz mu dalej? Przykręcać do niego obiektywy, które zostały zaprojektowane pod pełną klatkę, a to że jako-tako działają na APS-C wynika z tej samej odległości matrycy od bagnetu? Czekać aż mu się w którymś z tych genialnie skonstruowanych obiektywów top-of-the-crop urwie tasiemka i wymienić na niestety ten sam model bo lepszych - nie ma?

z tego, co się zdążyłem zorientować (chociażby na podstawie opinii forumowiczów i testów) "zaprojektowane pod pod pełną klatkę" raczej dobrze spisują się z cropem - chociażby na brzegach kadru, więc chyba nie trafiłeś..


...Crop ma swoje przewagi, napakowane matryce z długą rurą dadzą Ci tanio trzycyfrowe tele.

napakowana matryca to raczej nie przewaga, a uzyskanie ekwiwalentu x1.6 jest IMHO atutem cropa.

Nie upieram się przy lepszej inwestycji w cropa i oszczędzeniu kasy z FF na obiektywy, bo każdy ma inne preferencje i oczekiwania. Staram się obiektywnie popatrzeć przez pryzmat własnego doświadczenia a nie po przeanalizowaniu większości i mniejszości opinii "za lub przeciw". MZ lepiej przeznaczyć kasę na body, które będzie wystarczające i a zadowalający efekt, a resztę kasy przeznaczyć na szkła. Body za jakiś czas można sprzedać i za "dorobioną" kasę kupić FF - nawet i 5dmkIII. Nie zgodzę się z tym, że zdjęcia z cropa nie będą atrakcyjne, bo wystarczy przelecieć to forum, przeanalizować stopki niektórych userów i przejrzeć ich galerie - ślubne, portretowe itp.

Oczywiście...

...po przesiadce z 40D opadła mi szczęka na widok obrazka na tej czułości. Używałem i wyższych i powiem, że nawet na ISO5000 jest względnie dobrze. Wygląda ładnie i da się spokojnie oglądać. A jeszcze mamy ten komfort, że do sieci mamy z czego skalować, a do druku, 21mpix to aż nadto i spokojnie ziarenko się ukryje na papierze ;)
...nie neguję tego faktu, bo mam do czynienia z podobnym odczuciem. Jednak to samo - czyli potwierdzenie dobrej jakości zdjęć z cropa na papierze nie ulega dla mnie dyskusji. Kiedyś dawałem do wywołania zdjęcia z Minolty Z1 i Sony Ericssona D750i - po odebraniu papierków z labu musiałem odpalić kompa, żeby zobaczyć co z czego. Oczywiście nie możemy mówić o powalającej jakości, ale efekcie zadowalającym i znikomej różnicy chociażby na papierze, co ma miejsce przy subiektywnych odczuciach w porównaniu crop/FF.



A autofokus w piątce. To zależy, co robisz. Ja różnicę zobaczyłem dopiero jak robiłem szybki reportaż...

Tu jest tak, że (no właśnie) - kwestia warunków i "ruchliwości" tematu. Osoby pracujące na piątce przy ślubach jakoś dają radę i na baletach w ciemniejszych salach, więc nie ma tragedii. Dla mnie AF w piątce do mojego charakteru pracy jest ok.




Hej, 13.000 to dużo, i nie ma najmniejszego sensu pakować to w rozwiązanie, które sprawdza się albo na starcie, albo do teleobiektywiarstwa. 17-40 na pełną klatkę jest bardzo ładne, a pod cropa?
...a pod cropa masz bdb 17-55/2.8 Canona i Tamrona 17-50/2.8. A sens moim zdaniem jest bo, jak napisałem wyżej - kasa, owszem nie mała, ale wolałbym większość przeznaczyć na to, co zostanie dłużej czyli szkła, lampe itp. niż od razu pakować w body. 13tysi to dużo i mało, bo

5DMKII+24-70L+580EXII za ok.12000 to podstawa, a co z pozostałymi gratami? No nie wiem - autor sam musi przeanalizować, co chce, czego oczekuje i sam podjąc decyzję. Ja starałem się odnieść do tego, co powiedział, że ma określony budżet i chce robić to i to. FF poleciłbym od razu ze szkłami 24-70, 50 lub 85mm oraz jakieś tele 70-200, do tego 580EXII i 430EXII, osłony ps na szkła blenda 5in1, dyfuzory, filtry, torba, statyw.. ale.. budżet!! i patrząc na niego trzeba troszkę ważyć za i przeciw danej konfiguracji a nie rzucić propozycję body za ok 7000, jednego szkła za 3500 i lampy za 1400, a reszte niech się martwi sam - ważne, że poleciliśmy FF z eLką, bo pro sobie chwalą.

Dla mnie to sensu nie ma. Co innego jak ktoś podchodzi do tematu "chcę zestaw topowy - budżet bez ograniczeń".

#

MariuszJ
07-05-2010, 12:23
z tego, co się zdążyłem zorientować (chociażby na podstawie opinii forumowiczów i testów) "zaprojektowane pod pod pełną klatkę" raczej dobrze spisują się z cropem - chociażby na brzegach kadru, więc chyba nie trafiłeś..
Czyżby? A mi się właśnie wydaje, że statystycznie to w większości na cropowców podpinających 17-40 czy 24-70 patrzy się z politowaniem. Że to głównie cropowcy się skarżą na stałki, których nigdy nie zobaczysz w Canonie w wersji EF-s. Że w końcu - o czym Igi wspomniał - cropowcy nie doczekają się nawet budżetowego odpowiednika jakościowego Nikkora 35/1.8 DX (nie mówiąc już o szerszych) i Ty Pawcio doskonale wiesz dlaczego. A już bez argumentów o cwanym marketingu - lepsze obiektywy (poza cropowymi 10-22 i 17-55 - przy których Canon nie omieszkał jednak pokazać też "o co chodzi" - ich budową i wynikającą z tego awaryjnością) są systemowymi dla pełnej klatki, dla cropa to są dziwolągi o poprzesuwanych ekwiwalentach ogniskowych. Crop jest jasno zaadresowany - i nie jest to ślubniactwo.

Nie ma specjalnych powodów, dla których canonowski crop nie mógłby zastąpić 5-ek i 1-ek w tym zastosowaniu - poza polityką firmy Canon.

pawciolbn
07-05-2010, 13:06
Czyżby? A mi się właśnie wydaje, że statystycznie to w większości na cropowców podpinających 17-40 czy 24-70 patrzy się z politowaniem.

no i?.. nadal nie oznacza to, że jakość obrazka jest niska. heh.. nawet zdarzają się tacy, którzy nie oceniają zbyt wysoko jakości obrazka z połączenia FF+24-70.. chcemy tu dyskutować o tym "kto co uważa za godne politowania", czy o tym, co optymalnie zaproponować autorowi w określonej cenie??

aaaa... i ... nawet jak kupię 24-70 i podepnę do cropa, to za rok nie będą szukał szkła przy zmianie na FF, a jak chcesz oceniać jakość zdjęć pod lupą - to zdrowia życzę - może dojdziesz do wniosku, że Haseblade nie spełnia oczekiwań. Ktoś sobie może w końcu uświadomi, że jak czytamy w innym wątku "dla klienta nie będzie miało znaczenia puszka i jej koszty, tylko jakość zdjęć", a ona w większym stopniu zależy od właściwego wykorzystania tego czym się pracuje, a nie nadrabianie umiejętności techniką.

Batalia FF vs crop dla mnie nie ma sensu, bo ahtyzmu obrazka z FF, ale tylko subiektywnie. Obiektywnie trzeba spojrzeć na warunki do jakich dobiera się propozycję sprzętu.


Że to głównie cropowcy się skarżą na stałki, których nigdy nie zobaczysz w Canonie w wersji EF-s.
bo po co? ja na swoje stałki nie mam co narzekać - i nawet ich nie dobierałem w sklepie, tylko w wysyłkowej. Trafiają z AF bdb, nie mam problemów z mydłem. Spisują się świetnie z 50-ką. Odbitki są zadowalające, zarówno mnie jak i tych którym je wykonuję.


Że w końcu - o czym Igi wspomniał - cropowcy nie doczekają się nawet budżetowego odpowiednika jakościowego Nikkora 35/1.8 DX (nie mówiąc już o szerszych) i Ty Pawcio doskonale wiesz dlaczego.wiem/nie wiem.. ale wiem czego oczekuję i nie onanizuję się różnicami w słupkach, i tak na prawdę mało-widocznymi różnicami efektu końcowego. Powtarzam - jak ktoś chce robić dobre zdjęcia, to zrobi je wszystkim co wykorzysta optymalnie i pozwoli mu na artystyczne efekty. nie musi to być sprzęt ze złotymi paskami, czerwonymi, czy za tysiące PLNów.



A już bez argumentów o cwanym marketingu - lepsze obiektywy (poza cropowymi 10-22 i 17-55 - przy których Canon nie omieszkał jednak pokazać też "o co chodzi" - ich budową i wynikającą z tego awaryjnością) są systemowymi dla pełnej klatki, dla cropa to są dziwolągi o poprzesuwanych ekwiwalentach ogniskowych.

zanim kupiłem 17-55/2.8 wiedziałem tylko tyle, że jest to dobry obiektyw, w wygórowanej nieco cenie.. po zakupie, cena poszła w niepamięć, jakość fotek i praca szkła mi powaliły szzękę w porównaniu z wcześniej posiadanym kitem i Sigmą 17-70 DC. Awaryjność... dowiedziałem sie o niej po kilku tygodniach.. i co? nico.. padnie, to serwis. Ale EOT, bo tego szkła nawet nie proponowałem.


Crop jest jasno zaadresowany - i nie jest to ślubniactwo. Nie ma specjalnych powodów, dla których canonowski crop nie mógłby zastąpić 5-ek i 1-ek w tym zastosowaniu - poza polityką firmy Canon.
więc? bo jakaś sprzeczność? to może zastąpić czy nie jest adresowany? IMHO: Crop jest zaadresowany raczej do osób chcących czegoś więcej niż seria xxxD i tyle, a czy to będą śluby, reklama, czy spacer po parku - kto co woli. Da się tym robić wszystko niemal, a zaoszczędzenie kasy i stosunek cena/jakość przekona więcej osób chcących rozpoczynać przygodę z bardziej zaawansowanym fotografowaniem, niż kwiatki na parapecie, co nie oznacza, że FF nie będzie odpowiedniejsze.

Dla mnie EOT - wypowiedziałem się, zaproponowałem odnosząc się do warunków. Proponowanie FF d ślubów jak najbardziej trafne, ale pozostaje jeszcze kwestia finansów, o czym już pisałem.

EOT
#

dziobolek
07-05-2010, 14:12
...Że to głównie cropowcy się skarżą na stałki, których nigdy nie zobaczysz w Canonie w wersji EF-s.


bo po co? ja na swoje stałki nie mam co narzekać - i nawet ich nie dobierałem w sklepie, tylko w wysyłkowej. Trafiają z AF bdb, nie mam problemów z mydłem. Spisują się świetnie z 50-ką. Odbitki są zadowalające, zarówno mnie jak i tych którym je wykonuję.

No właśnie, bo po co???
Po co dublować zakresy jeśli istniejące szkiełka są kompatybilne
i taka 50-ka na kropie jest odpowiednikiem 85mm, a 85-ka robi za 135mm itd., itp.
A zapinając np. taki 100-400??? dostajesz 160-640. Co na to posiadacze FF??? :wink:

Mądrze Canon pokrył w bagnecie EF-S zakresy których nie uświadczysz w szklarni FF,
tak by crop nie był poszkodowany i "niepełnosprawny" :lol: ;)

Pozdrówka!

mk307
07-05-2010, 14:33
Może EF-S i pokrywają zakresy przy FF, ale chyba nie uwierzę w to że jak koleś jest przed wyborem xxD, a xD FF to będzie szedł w cropke, bo po jakimś czasie na pewno będzie chciał przesiąść się na FF, a jeśli ma możliwość zrobienia to teraz to nie powinien chyba myśleć o APC-S, tylko iść w kierunku L-ek i FF, przecież w tej kwocie ma zestaw będzie miał nieźle upasiony 5DMII+C24-70+EX580II, a cropa po paru zleceniach jako rezerwę można zakupić.

dziobolek
07-05-2010, 14:50
Może EF-S i pokrywają zakresy przy FF...

:roll: Hmmm, o czym ty piszesz, do czego "pijesz".
Chyba czegoś nie zrozumiałeś - poczytaj jeszcze raz dolkladnie i powoli ;)
Nikt tu nie pisze o zastosowaniu EF-S pod FF, lecz odwrotnie.
Bezsensem jest produkcja zakresów dla EF-S jesli istnieją w kompatybilnym EF.

Pozdrówka!

pawciolbn
07-05-2010, 14:55
Może EF-S i pokrywają zakresy przy FF, ale chyba nie uwierzę w to że jak koleś jest przed wyborem xxD, a xD FF to będzie szedł w cropke, bo po jakimś czasie na pewno będzie chciał przesiąść się na FF, a jeśli ma możliwość zrobienia to teraz to nie powinien chyba myśleć o APC-S, tylko iść w kierunku L-ek i FF...

"koleś" nie stoi przed wyborem xxD a xD FF, tylko określa zakres przeznaczenia, który nie wymaga, a raczej nie może wymagać wiele. Śmiało w tej cenie może zostać zaspokojony przez crop + dwa dobre szkła i lampa oraz inne jakże potrzebne graty. Nikt nie neguje trafności FF, ale.. do dyspozycji jest określona kwota.


...przecież w tej kwocie ma zestaw będzie miał nieźle upasiony 5DMII+C24-70+EX580II, a cropa po paru zleceniach jako rezerwę można zakupić.

Nie uważam, i chyba nie jeden się zgodzi, kto w branży siedzi, że kupienie jednej puszki (nawet FF) i jednego (nawet najlepszego szkła) stanowi rozwiązanie. Czemu każdy patrzy tylko przez pryzmat obrazka? No logicznie.. jeśli chce robić śluby, imprezy okolicznościowe, reklamę itp., to pakuje w torbę jedno body (nawet żeby to jeDynka była) i jedno szkło (nawet wypasioną eLkę)? Czy raczej idę z czymś w zapasie chociaż żeby cokolwiek było do przekazania klientowi? Jak dodamy do tego kwotę w wysokości 13tys. to sorry... albo rybki albo akwarium. I tyle mnie chodzi. Nie neguję jakości i używalności FF, ale czemu nie popatrzeć troszkę przez pryzmat tego na co sobie można pozwolić w tej kwocie. Z resztą piąty raz tego pisać nie będę...
Temat mówi sam za siebie "Sprzęt do pewnej kwoty".. kwoty 13tys., no chyba że budżet może być większy, to nie zaprzeczę, że piątka+24-70+85+16-35 i lampa nie będzie "nieźle upasiony".

#

MariuszJ
07-05-2010, 16:47
Pawcio, Dziobolek, fakty:

1. Kabu ma do wydania 13.000 i mówi "a w przyszłości to i to".
2. Kabu ma ochotę na szeroki kąt i to jasny.
3. Kabu ślubniakuje.
4. Kabu nic nie mówi o potencjalnej żenadzie poruszania się z białymi grzmotami i czerwonopasiastymi obiektywami po Krupówkach (dla mnie argument ten jest bardzo ważny).
5. Kabu nic nie mówi o tym, że chce ptaszki pstrykać.
6. Kabu chce kupić i zapiąć na cropa PEŁNOKLATKOWY obiektyw Sigmy, o którym nikt nie słyszał ;) a jego recenzje są dalekie od orgazmu.
7. Kabu - tu moje wyczucie tylko - nie wie, jak to jest w Canonie z upgradem. Bardzo dobrze to ujął Tezmarek w innym wątku:


Ale tak musi być. To jest dobrze przemyślana strategia. Body xxxd (np. 550D) jest ogólnie bardzo fajne i AF z ciemnymi zoomami raczej daje radę. Jeśli jednak chcesz coś więcej (np. jasne obiektywy), to okazuje się, że lepiej kupić xxD. Po pewnym czasie zauważasz, że w xxD też nie ma szału - na szczęście jest 7D. 7D - super puszka, tylko, że nie ma do APS-C sensownych jasnych stałek. Tak więc zapada decyzja - FF. No tak, tylko, że najtańsze 5D II ma naprawdę dobry tylko centralny punkt AF, a oprócz tego jest zauważalnie wolniejszy (latki/s, shutter lag) od xxD nie mówić już o 7D. Cóż pozostaje więc kupić 1 Ds. :)). Miłych zakupów ;)

Na politykę Canona są więc według mnie najlepsze klienckie reakcje:

1. Zawczasu wyznaczyć sobie finał zabawy - sprzęt którym nie jesteś w stanie już robić lepszych zdjęć bo po prostu pasja nie jest za silna, Bozia poskąpiła talentu lub brakuje czasu i chęci na rozwój.
2. Jeżeli budżetu starcza, nie wmanewrowywać się w migrację w górę, bo w tym systemie jest ona kosztowna.

Summa summarum, uważam że ostatnia propozycja Kabu jest w tym świetle (2,8 ;)) najrozsądniejsza.

kabu71
07-05-2010, 17:06
Chciałem zrobić mały zabieg,zamienić pentaxa na canona, a tu taki nerwowy hałas się narobił, w każdym razie stwierdziłem że nie ma sensu zamieniać cropa na cropa tylko że w innym systemie,także na razie jestem za tym żeby zakupić C5dmk2+24-70 do tego lampa - oczywiście później dokupić resztę gratów w tym coś wąskiego typowego do portretów.Dzięki wszystkim za tak mocną dyskusje :)

Jeśli chodzi o lans to z tym się nie zgadzam, przez dwa lata biegałem z Pentaxem k100d i kupą obiektywów m42 , więc jak nie wiadomo jaki kosmos to nie wyglądało a zabawy miałem po same uszy jak coś fajnego wychodziło , nie jestem z tych co spacerują po rynku wraz z przewieszoną przez ramie mega wypasioną puchą żeby się tylko pokazać, zwykle wyciągam aparat tylko w odpowiednich momentach.

pawciolbn
07-05-2010, 17:07
Na politykę Canona są więc według mnie najlepsze klienckie reakcje:

1. Zawczasu wyznaczyć sobie finał zabawy - sprzęt którym nie jesteś w stanie już robić lepszych zdjęć bo po prostu pasja nie jest za silna, Bozia poskąpiła talentu lub brakuje czasu i chęci na rozwój.
2. Jeżeli budżetu starcza, nie wmanewrowywać się w migrację w górę, bo w tym systemie jest ona kosztowna....

ad.1. wyznaczyłem sobie finał zabawy mając do czynienia z szerokim asortyment Canon i określony budżet na start oraz konkretne przeznaczenie i rozwój - dlatego nie pakowałem kasy od razu w FF, ale dokupiłem stałki, dobrego cropowego słoika oraz lampę - tym zestawem jestem w stanie zrobić reportaż ślubny, czy z innej imprezy okolicznościowej. Natomiast mając świadomość, że zdjęcia ahtystycznie mogą być lepsze czekam aż docelowe FF stanieje, bo w tym momencie szkoda mi wydawać 7 kafli na coś co w niewielkim stopniu polepszy moją pracę.
ad.2. budżet 13tys. starcza na zakup FF i szkła typu 24-70. Nadal nie widzę miejsca na resztę gratów. A skoro w przyszłości chciałbym mieć FF a już teraz mogę zastosować szkła UMS, stałki itp. pod cropem, gdzie jakość zdjęć będzie bdb i zadowalająca mnie oraz klienta - to mogę sobie pozwolić na "migrację w górę" i raczej to zrobię. Bo pójdę obecnie do klienta z "arsenałem szkieł" i jednym/dwoma body z którego obrazek będzie git, a nie z kompletem body+szkło i w razie wtopy powiem "sorry".

Dalsza polemika dla mnie nie ma sensu, bo albo się chce komuś udowodnić na siłę przewagę FF nad PAS-C czego mi nikt nie musi udowadniać, albo patrzy się racjonalniej na to, co ktoś chce mieć/osiągnąć i wtedy się wypowiada. Przekrzykiwanie się "kup to.. kup tamto.." bez obiektywnego spojrzenia niesie w efekcie to, że każdy będzie "skazany" na wydanie kasy na najwyższą półkę.. Taka historia z owcami.. wszystkie szły na szczyt, nagle jedna spadła i zrobiła się płaska.. druga pomyślała "o, jak zajebiście, ja też będę płaska.. i skoczyła.. trzecia i kolejne tak samo.."

pozdrówki

#
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
#

zawsze możesz zmienić system jak się upatrujesz złej polityki firmy lub teorii spiskowej mającej Cie wydoić z kasy.

#

dziobolek
07-05-2010, 19:57
Pawcio, Dziobolek, fakty...

:roll:
@MariuszJ, przeczytaj w tym wątku posty nr.7 i nr.29.

@Kabu71, to czym focisz teraz idzie na sprzedaż, czy możesz zostawić jako tymczasowy backup???

kabu71
07-05-2010, 22:31
pójdzie na sprzedaż,planuje z tego wyciągnąć ok 3tyś zł a za to chciałem kupić korpus "wrazie czego" czyli jakieś używane 30d albo 40d i jeśli się uda to jedno ze szkieł canona 85/1.8 lub 100/2
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
w sumie to jest prawie jak zakład, dobry znajomy zaproponował mi że weźmie sprzęt do 13tyś na firmę , ma możliwość zwrotu podatku z tego, mam warunek że do roku jak rozkręcę się z jakimiś zleceniami i oddam mu chociaż 50% tylko zleceń z fotografii ,jak coś zacznie bardziej działać to później drugie 50% a w zamian tego co mi załatwił zarobi te 22% zwrotu tego podatku . Trochę się obawiam że to nie wypali,ale warto spróbować? :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
tzn: oddam mu pożyczoną kasę w 2ratach w ciągu np: 1,5roku a on wtedy zostawi sobie zwrot podatku, w zamian za pożyczone pieniążki :)


sorry jeśli ktoś nie zrozumiał.trochę popiwkowałem,tak samo cały tydzień po pracy więc ciężko się piszę/myśli :)