Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw do 500D
Sorry za przydługi post :)
Na początku chciałbym się przywitać.
Czytam forum już od dłuższego czasu, jednak nadal nie potrafię sobie odpowiedzieć na pytanie: Jaki obiektyw?
Generalnie jestem 100% amatorem, z lustrzankami mam tyle styczności co poprzez 2-3 znajomych fotografujących nałogowo, ale również niepotrafiących mi doradzić.
Przez ostatnie pół roku zastanawiałem się nad wyborem aparatu - od nikona D1000 poprzez D80, D90, Canona 350 i 450 na wybranym w końcu kiedy kompakt Canon A620 dokonał żywota Canonie 500D.
Wybrałem 500D ze względu na możliwość kręcenia filmików [lepiej mieć i nie używać, niż potrzebować i nie mieć] oraz znajomych i ich obiektywy do pożyczania :)
Na "co dzień" aparat służyłby do fotografowania jachtów i ich wnętrz. Pomieszczenia na jachtach bywają dość ciasne więc potrzebowałbym tu czegoś szerokokątnego.
Za to w weekendy często wyjeżdżam w plener pozwiedzać ciekawe miejsca-tutaj bunkry i tym podobne zabytki przeszłości.
I teraz główny bodziec do pośpieszenia się z kupnem - w wakacje jadę do Indonezji gdzie część ciekawych obiektów będzie prawdopodobnie mocno oddalona - panoramy, ludzie, wulkany, piękne świątynie oraz oczywiście przyroda.
Streszczając całą sprawę na start potrzebuję 1 max 2 obiektywów które spełniały by powyższe założenia z naciskiem na Indonezję niebawem i stocznie zaraz po wakacjach [aparacik musi się zwrócić].
Do wydania na aparat + obiektyw mam około 2500 zł [lepiej na start mniej] + ewentualny drugi obiektyw później po wakacjach do 1000zł.
Z forum wynika że najlepiej na start kupić puchę i 18-55 jednak nie wiem na ile wystarczy mi ten obiektyw jeśli chodzi o Indonezję.
Pozdrawiam
za 2500zl to bedziesz na granicy za body + kit, wiec nie wiem co chcesz kupic za reszte:)
WiatruMistrz
05-05-2010, 21:19
Po analizie tego co piszesz to kup obiektyw canon 15-85 is z polarem slim oraz lampą zew. bo 18mm to za ciasno...miałem sigme 10-20 i się narazie męczę kitem na wnętrzach.