Zobacz pełną wersję : 70-200 f/4L - kolor
Zakupiłem niedawno używany 70-200 f/4L, numer seryjny UW (czyli rok 2008)
Nigdy nie widziałem, tego obiektywu na żywo a jedynie na zdjęciach - wydawało mi się, że jest kompletnie biały a ten który dostałem jest jasno szary (kremowy), ale na pewno nie biały...
Akurat w 2008 takie produkowali czy jak to należy rozumieć? :)
Z góry dzięki za informacje.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Rok produkcji 2008
Takie są, brudnawokremowe. Nie ma się co martwic, to nie żadna podróbka ;)
Mój też nie jest biały. Ten typ tak ma :smile:
A ja głupi myślałem, że chodzi o kolor obrazka, jaki daje ;P
Tak, jest beżowo jakiś tam, szkoda, że nie czarny ;)
jest beżowo jakiś tam, szkoda, że nie czarny ;)
Szkoda, że nie można wybrać z 8 wersji kolorystycznych jak pentaxa k-x :-)
A ja głupi myślałem, że chodzi o kolor obrazka, jaki daje ;P
Tak, jest beżowo jakiś tam, szkoda, że nie czarny ;)
Mnie też zwabił tytuł wątku a tu o takie kolory chodzi !!!;)
Szkoda, że nie można wybrać z 8 wersji kolorystycznych jak pentaxa k-x :-)
Mi by wystarczył czarny. Kurdupel eLkowy, a świeci po gałach białym kolorkiem. :mrgreen:
Poza tym, nie widzę nic złego w możliwości wyboru. Nawet takiej pierdoły, jak kolor szkła/puszki.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Mnie też zwabił tytuł wątku a tu o takie kolory chodzi !!!;)
Lipka troszkę, ale ponarzekać można. Jak dla mnie to największa wada tego obiektywu. Tzw. tani lans :mrgreen:
wydawało mi się, że jest kompletnie biały a ten który dostałem jest jasno szary (kremowy), ale na pewno nie biały...
A czy ten nie-biały kolor ma jakiś wpływ na wykonywane fotografia?
A czy ten nie-biały kolor ma jakiś wpływ na wykonywane fotografia?
Oczywiście. Działa jak blenda dookólna doświetlając otoczenie fotografującego. :mrgreen:
ma, są większe problemy z WB ;)
To szkło obroniło by sie nawet w różowej obudowie.
VomitroN
19-04-2010, 15:01
Ale na jasnym tle, czerwony pasek lepiej sie eksponuje nawet z wielu metrow :))
gdzieś czytałem że biały kolor wynika z tego że czarne materiały lepiej pochłaniają ciepło (np w słoneczny dzień) i zmieniają kształt o te kilka mikrometrów przesuwając soczewki. Czy to prawda.... nie wiem, ale brzmi rozsądnie.
to dlaczego 35L, 85L, 135L itd itp nie są białe?
Bo białe są długie i chude, a czarne krótkie i grube. Chodzi o to, że czarne wyszczupla.
może dlatego że dużo ludzi narzekało że białe :D
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
znalazlem tutaj:
http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/Canon-L-Lens-Series.aspx
"Many in the Canon L lens series are white in color. According to Canon, this reduces heat gain when a lens is used in bright, direct sunlight. White reflects more light than black - thus, less heat gain."
200mm f/2.8L też jest długi i chudy, a jest czarny ;)
Viracocha
19-04-2010, 19:09
200mm f/2.8L też jest długi i chudy, a jest czarny ;)
Wyjątek, potwiedzający regułę. :wink:
80-200/2.8L , 180/3.5L , 100-300/5.6L oraz 200mm f/2.8L II - wszystkie długie i czarne :D
To ile trzeba przypadków aby wyjątek stal się nową regułą ;) ?
Kiedys, dawno temu, kiedy drążyłem zbyt mocno pewien temat, podpity góral zapytał:"Te student, a w pysk chcesz?"
preinwher
19-04-2010, 20:55
dinderi :mrgreen:
Lepiej więc nie kontynuować tego wątku :mrgreen:
dinderi :mrgreen:
Lepiej więc nie kontynuować tego wątku :mrgreen:
No i proszę, o góralu mowa :mrgreen:
no przyznam, że dość często to słyszę :P
jak to mówią: "jak nie ma siły argumentów, to zawsze pozostaje argument siły" :D
pozdrawiam ;)
może dlatego że dużo ludzi narzekało że białe :D
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
znalazlem tutaj:
http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/Canon-L-Lens-Series.aspx
"Many in the Canon L lens series are white in color. According to Canon, this reduces heat gain when a lens is used in bright, direct sunlight. White reflects more light than black - thus, less heat gain."
jasne bo nikkory to wybuchaja na sloncu z przegrzania - glowna przyczyna smierci fotoreportrow.....:)
Tak wogole albo jestem juz z lekka slepawy, albo moje 70-200 2.8 IS i 400 5.6 maja inne odcienie :-D
Moje 70-200 f4 jest czarne, ale o to postarałem się sam :)
Moje 70-200 f4 jest czarne, ale o to postarałem się sam :)
Tasma izolacyjna, czy jakas farba? Pytam bo sam mocno zainteresowany tym drugim jestem. Zwłaszcza, że z mojego egzemplarza ta farba złazi.
Tasma izolacyjna, czy jakas farba?
http://sklep.pateam.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=49
Viracocha
20-04-2010, 21:33
Dinderi - wrzuciłbyś fotę, żebyśmy wszyscy zobaczyli jak to cudo wygląda.
Interesuje mnie czy zakleiłeś czerwony pasek. :mrgreen:
Czerwony pasek nie zaklejony, bo jest na granicy pierścienia ostrości ;)
A wygląda to jak kupa i tak miało być:)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img63.imageshack.us/img63/9487/obklejonamniej.jpg)
Viracocha
20-04-2010, 22:07
Czerwony pasek nie zaklejony, bo jest na granicy pierścienia ostrości ;)
Oczywiście, wierzymy w uzasadnienie. :lol:
Ze wzgledu na swoją sztywność, ta taśma nie jest wcale taka łatwa w oklejaniu powierzchni innych niż walcowate.(Za to bardzo łatwo się odkleja wtedy, kiedy tego chcemy). Akurat zaklejenie czerwonego paska, naprawdę nastręcza problemu. Ale w 24-70L jest już zdecydowanie łatwiej. ;)
Doktor_Zło
20-04-2010, 22:33
Czerwony pasek nie zaklejony,
A wygląda to jak kupa i tak miało być:)
Kupa-ale Elkowa ;)
Czerwony pasek nie zaklejony, bo jest na granicy pierścienia ostrości ;)
A wygląda to jak kupa i tak miało być:)
no, to Ci się na pewno udało :P
tak na poważnie - też bym tak zrobił
Jestem pelen podziwu ze ten watek tak dlugo przetrwal,
tyle stron bicia biany i lania wody i to nawet nie w Hydepark'u :D
Tym bardziej ze zalozycielem jest "jednopostowiec" :D
dziobolek
21-04-2010, 01:42
Ano jakoś trza posty "nabijać" ;)
allxages
21-04-2010, 01:59
A jak z klejem od tasmy w temperaturach 40-50 stopni + atak słońca?
Jestem pelen podziwu ze ten watek tak dlugo przetrwal,
tyle stron bicia biany i lania wody i to nawet nie w Hydepark'u :D
Tym bardziej ze zalozycielem jest "jednopostowiec" :D
Lepiej? :twisted:
A jak z klejem od tasmy w temperaturach 40-50 stopni + atak słońca?
Na razie chyba mój obiektyw nie był narażony na temperatury wyższe niż 40 stopni. Póki co, tasma i klej zachowuja sie dobrze. Ta tasma jest używana np. w teatrach do podklejania elementów scenografii, czy "wiazania" kabli scenicznych. Więc generalnie nie jest to bylejaka taśma. Dobrze się trzyma ale równiez łatwo odkleja nie pozostawiając wiekszych śladów.
Moim zdaniem osiągnął cel, w zacienionych pomieszczeniach (kino, teatr) nie wali obiektywem po oczach.
Ja kiedyś widziałem gościa który obiektyw przyowdział we wdzianko. Do tejpory zastanawiałem cię co on chciał przez to uzyskać, a tu proszę.
Czerwony pasek nie zaklejony, bo jest na granicy pierścienia ostrości ;)
A wygląda to jak kupa i tak miało być:)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img63.imageshack.us/img63/9487/obklejonamniej.jpg)
O ja cierpiedole... Ale po co :shock: :?::?::?:
O ja cierpiedole... Ale po co :shock: :?::?::?:Oczywiście, dla sensacji.
VomitroN
22-04-2010, 22:33
O ja cierpiedole... Ale po co :shock: :?::?::?:
Jest nawet watek o maskowaniu wiec moze tam znajdziesz odpowiedz:
http://canon-board.info/showthread.php?t=53674
Ja jednak preferuje bardziej markowe rozwiazania. Jak juz czerwony pasek ma byc zakryty, to chodziaz trzema czarnymi :lol:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://vomitron.w.interia.pl/adisuit.jpg)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.