PDA

Zobacz pełną wersję : CZ Jena DDR SOnnar 2.8/180 - co z przysłoną?



dedeKrk
11-04-2010, 10:57
Witam serdecznie.
Od razu przyznam, że nie jestem maniakiem fotografii. W porządkach wiosennych natknąłem się na cacko opisane jak w temacie.
Chcę dowiedzieć się dokładnie, jakie ma parametry, żeby móc go sprzedać, bo po co ma się u mnie kurzyć.

Na wygląd zewnętrzny to wersja taka jak tu: http://www.allegro.pl/item987908965_aj_tele_carl_zeiss_jena_sonnar_2_8_1 80_psix.html

Wizualnie nówka - bez żadnych obtarć, rys itd. Są dekielki, futerał.

Z tego co wyczytałem na sieci, to jest to wersja starsza i nie electric tylko auto, co można zdaje się poznać po stylistyce (brak "zebry").
Nie mam natomiast pojęcia, czy jest to stało czy zmiennoogniskowy obiektyw (coś takiego podobno ma znaczenie, ja nie mam o tym zielonego pojęcia :D

Pytanie: na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę i jak wogóle sprawdzić, czy jest w pełni sprawny, żeby się potem nie ogłupić przy sprzedaży ;) Po czym poznać, czy jest z adapterem czy bez. Itd. Martwi mnie też, że przysłona nie chce chodzić, albo może ja coś źle robię. Ponoć trzeba przy kręceniu pierścieniem dociskać jakiś bolec czy coś ;p Jak sprawdzić, czy nie jest uszkodzona?

Z góry dziękuję za pomoc :)

PS. Gdyby ktoś był zainteresowany, mogę wystawić na allegro za satysfakcjonująca cenę, ewentualnie sprzedać z ręki do ręki w Krakowie lub Wieliczce.

mate00sh
11-04-2010, 12:20
To jest zdecydowanie stałoogniskowy obiektyw. Przysłona powinna się domykać po przestawienia przełącznika na M. Jeżeli się nie domyka to wystąpiła standardowa przypadłość Zeiss'ów z Jeny - skleiły się listki przysłony. Trzeba oddać do serwisu foto na czyszczenie, pewnie jakieś 50-100 zł robocizny.

suchyHc
11-04-2010, 12:33
Od strony filmu, matrycy w aparacie powinieneś mieć bolec, taki wystający ze 3mm z obiektywu. Spróbuj go docisnąć.

VomitroN
11-04-2010, 13:29