Zobacz pełną wersję : Obiektyw 400 i wiecej mm......
Witam Grupe,
jestem amatorem przez duze A, ale po pierwszym okresie uzywania 350-ki stwierdzilem, ze jest mi potrzebny obiektyw o duzej ogniskowej.
Bedac dzisiaj nad Wisla zauwazylem male stada kormoranow i czapli, zdaje sie, ze odpoczywajace na brzegu podczas przelotu, akurat mialem zalozony obiektyw 75-300, ktorym generalnie zrobilem im jakies tam zdjecia, ale ptaki byly po drugiej stronie rzeki i jednak szklo mialem za slabe.
Znalazlem na stronie sklepfotograficzny.pl kilka modeli i zalezy mi na Waszych opiniach.
Sigma 135-400mm f/4,5-5,6 APO Aspherical / 2399 PLN
Sigma 170-500mm f/5-6,3 APO Aspherical / 3050 PLN
Tokina AF 80-400mm f/4,5-5,6 AT-X AF II / 2400 PLN
Tamron SP AF200-500mm f/5-6,3 Di LD [IF] / 3750 PLN
Fotografuje glownie z reki, podczas spacerow, nie nastawiam sie na "zasiadke", czatowanie na siedzaco itd., dlatego mam takze pytanie o ergonomie tych obiektywow, tzn. czy ich dosyc duza masa nie wplynie zniechecajaco na fotografowanie bez monopodu lub statywu ?
Ktory wg Was ma najlepszy stosunek jakosci do ceny w kontekscie moich potrzeb ?
Ktory bedzie najbardziej uniwersalny ?
Czy najdrozszy bedzie zdecydowanie najlepszy ?
Dzieki za wszystkie podpowiedzi.
Krzysiek
Moim zdaniem jak nie chcesz się tym zająć to szkoda kasy na takie szkło które praktycznie jest użyteczne właśnie do fotografowania ptaków. Rzadko chyba w codziennym fotografowaniu wykorzystuje się ogniskowe 500mm.
Jako totalnemu amatorowi odradzałbym Ci zakup któregokolwiek z tych obiektywów, skoro masz już zoom 75-300, to po co dublować zakres? Poza tym te które wymieniłeś mają zdecydowanie duzy cieżar, gabaryty i cenę.