PDA

Zobacz pełną wersję : Czarne fotki na ETTL z lampą 580EX II



Wlodas
02-04-2010, 03:11
Nie jestem profesjonalistą ale. Po zakupie kilka dni temu lampy 580EX II do Canona 50D. Miałem problem. Założyłem lampę do aparatu i fociłem sobie w domu żeby potestować sprzęt. Ustawiłem w aparacie dane dotyczacej lampy i fotografowałem na ustawieniach w lampie na ETTL. Zdjęcia seryjne i pojedyńcze ok spoko. Multi manual. Moc większa mniejsza ok. Jeszcze tylko jedno co zauwazyłem, że przy ciemniejszej scenie wolniej wyzwalają sie zdjecia seryjne. Pewnie dlatego , że wiecej porzebują mocy do doswietlenia. Bo jak jest widno to zdjecia seryjne spoko lecą.
:evil: Ale po załączeniu zasilania przy dodatkowych lampach błyskowych które zakupiłem wczesniej do doswietlania małych rzeczy nagle okazało się, że lampa która jest na aparacie bez zadnych przestawień nie działa prawidłowo przy ustawieniu na ETTL na wyswietlaczu lampy. Pojedyńcze pierwsze pstryk fotki są czarne. Choć lampy wszystkie odpaliły. Przy zdjeciach seryjnych lampa speedlite działa raz za razą ale dwie pierwsze fotki czarne i dopiero 3 i 4 jest ok. Dopiero po ustawieniu na manual dało oczekiwany rezultat. I pojedyńcze fotki raz za razą są naświetlone. Wiadomo, że przy podłączeniu lamp studyjnych dodatkowo nik nie robi zdjęc seryjnych. Ja tak testowałem celem sprawdzenia poprawności działania. Dlaczego wciśniecie spustu migawki do końca w momencie gdy załączone są dodatkowe lampy bezprzewodowo z fotocelą bez regulacji aparat nie zarejestruje poprawnie zdjecia , tylko jest czarne. Mowa o trybie ETTL na wyswietlaczu lampy 580EX II. A lampa wyzwala bezprzewodowo inne lampy.:shock:

Peri Noid
02-04-2010, 08:28
Zgaduję, że lampy błyskowe masz wyzwalane za pomocą fotoceli? Jeśli tak, to upewnij się, że fotocele reagują poprawnie na przedbłysk pomiarowy.

iso
02-04-2010, 09:27
Znając życie tak nie jest, więc przestaw lampę w manual, albo fotocele na drugi błysk. Miłej strzelaniny.

Wlodas
02-04-2010, 09:39