Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Canon AE-1 Program - Zacięta migawka?



arteck
30-03-2010, 19:59
Dostałem do swoich rąk od członka mojej szanownej rodziny Canona AE-1 Program, który od kilku lat zajmował szufladę. Na oko aparat z dwoma obiektywami wydaje się w porządku. Jednak nie mogę naciągnąć migawki a i spust migawki nie reaguje. No i zastanawiam się dlaczego...Czyżby bez baterii migawki nie można ruszyć? Może coś, gdzieś trzeba wcisnąć? Miałem do czynienia z analogami - cały czas focę Pentaxem analogowym (ME), ale z Canonami nie miałem przyjemności... Ma ktoś jakiś pomysł?

krisv740
30-03-2010, 20:34
nie możesz wyzwolic migawki bez baterii....

jeśli aparat został pozostawiony z naciągnięta migawką, to i naciągnąc (mysląc logicznie ) nie możesz....

zalecam ostrozność w obsłudze nieznanego apratu , jeśli nigdy nie miałes do czynienia z analogami...

arteck
30-03-2010, 20:43
Czyli wszystko jasne. Trzeba kupić baterię...

A analogami jak pisałem miałem do czynienia i mam...ale z Pentaxem.

Dzięki za pomoc.

krisv740
30-03-2010, 20:49
sorry kolego - nie doczytałem... ;)

popatrz tutaj : http://www.butkus.org/chinon/canon/canon_ae-1_program/canon_ae-1_program.htm

arteck
30-03-2010, 21:01
popatrz tutaj : http://www.butkus.org/chinon/canon/canon_ae-1_program/canon_ae-1_program.htm

Jeszcze raz dzięki. O teraz to ja będę wiedział jak tego Canona ugryźć :-)

arteck
01-04-2010, 00:22
Zatem po włożeniu zakupie i włożeniu baterii wszystko okazało się być w porządku. Illford BW Iso 400 już w środku. Czas teraz na foty...

bandit
07-06-2010, 14:46
witam


mam pytanko, wiem że ten aparat nie posiada autofokusa, ale czy może wspołpracować tylko że w manualu z obiektywami do cyfrowek canona z autofokusem ??
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
edit


konkretnie to chodzi mi o AE-1 , pierwsza wersje nie program , ale to chyba nie ma roznicy wole jednak podreslic

irekaro
07-06-2010, 14:48
nie spotkałem się z taką przejściówką, po drugie nie miałbyś przysłony. po trzecie po co kupować drogie obiektywy skoro jest kilka ton tańszych?

bandit
07-06-2010, 14:59
nie spotkałem się z taką przejściówką, po drugie nie miałbyś przysłony. po trzecie po co kupować drogie obiektywy skoro jest kilka ton tańszych?

witam, juz sie dowiedzialem


nie pasuja, jest taki adapter

http://www.allegro.pl/item1056854202_adapter_canon_eos_ef_canon_fd.html


pytam dla tego ze mam dokupienia AE-1 z kilkoma obiektywami, oraz obecnie posiadam cyfrowke eosa i tez kilka obiektywow, dla tego szukalem analoga canona majac nadzieje ze bede mogl sie zamieniac obiektywami, z analoga do cyfry i odwrotnie, a skoro w tej syt nie bardzo jest to mozliwe to rownie dobrze moge kupic analoga jakiekolwiek innej firmy , chyba ze ktos sprawdzal dzialanie tego adaptera??

ps: z lampa 580 ex II tez nie bedzie wspolpracowal??

bandit
07-06-2010, 19:54
jest jeszcze taki


http://www.allegro.pl/item1056854177_adapter_canon_eos_ef_canon_fd.html


i taki


http://www.allegro.pl/item1056854290_adapter_af_canon_eos_ef_canon_fd.ht ml

wiec ogolnie zapytam czy moze stosowal ktos z was ktorys z tych adapterow, jesli tak to ktory warto zakupic, czy moze ewentualnie adapter jakiejs innej firmy ?

czy moze nie ma sensu i w ogole lepiej kupic eosa 50, 30 lub ewentualnie 5-ec samo body i stosowac obiektywy z cyfry ?

airhead
07-06-2010, 20:09
bez sensu
lepiej kupić EOS-a

krisv740
07-06-2010, 21:18
chyba kolego nie doczytałeś.... - przez ten adapter moęsz podłączyć szkło fd do eos - a nie odwrotnie.
tak jak kolega napisał w pierwszej odpowiedzi - nie ma możliwości sterowania przysłoną z poziomu body fd obiektywami eos - to nie działa....!!!

bandit
07-06-2010, 23:47
chyba kolego nie doczytałeś.... - przez ten adapter moęsz podłączyć szkło fd do eos - a nie odwrotnie.
tak jak kolega napisał w pierwszej odpowiedzi - nie ma możliwości sterowania przysłoną z poziomu body fd obiektywami eos - to nie działa....!!!



tak odnosnie tego adaptera to wiedzialem, ludzilem sie tylko ze jest tez mozliwosc podpiecia innego adaptera i szkiel z cyfrowki do AE-1
moje zludzenia juz zostaly rozwiane, wiem ze nie, teraz zastanawiam sie czy jest sens kupowac ten zestaw, plus adapter zeby miec mozliwosc podpiac szkiel FD do cyfry .

Nie mam pojecia jakie by były rezultaty z tymi szkłami.
A dwa w analogach jestem ciemny, jakos AE-1 przypadl mi do gustu, ale nie mam odniesienia jaka jest jakosc zdjec z tego aparatu, a z np eos 50e, 30 lub ewentualnie 5-tki, na 3-jke lub 1-nke juz nie patrze, zbyt duzy wydatek na samo body .

o AE-1 chodzi mi konkretnie o ta aukcje

http://www.allegro.pl/item1071258247_zestaw_canon_ae_1_3_obiektywy_grati s.html

sa tu az 4-ry szkielka, czyli mozliwosc zabawy analogiem, plus po zakupie adaptera 4-y dodatkowe szkla do 40 D .

ewentualnie gola 50-tka za 200 pln, 30-tka za troche ponad 300 lub 5-tka za troche ponad 400 pln a do dyspozycji do nich mialbym 50-tke 1,8 II , 17-85 is usm i 70-200 f 4l , ktora mozliwosc bylaby najlepsza??

krisv740
08-06-2010, 17:31
nie wiem czy tak bardzo jest sens . warunkiem jest dobra przejściówka i dobrej kalsy szkła - te z aukcji mnie przynajmniej nie "powalają"

bandit
08-06-2010, 17:56
nie wiem czy tak bardzo jest sens . warunkiem jest dobra przejściówka i dobrej kalsy szkła - te z aukcji mnie przynajmniej nie "powalają"



w dodatku tak jak patrze to mam odpowiedniki kilku z nich pod cyfre ,wiec raczej marne szanse zebylbym pod wrazeniem na plus podpinajac ktorys z tych obiektywow pod 40 D

musze chyba w takim razie pomyslec nad samym body , 50 e, 30 lub ewentualnie 5 , czy jest moze jeszcze sens patrzec tez na 300 lub 500 ? sa znacznie tansze i za nie wielkie pieniadze juz z obiektywami, podejrzewam jednak ze to juz klasa znacnize nizsza od tych wczesniej wymienionych .

krisv740
08-06-2010, 18:49
wszystko zależy od ciebie - co sobie cenisz...

ja poniżej 30/33 nie zawracałbym sobie głowy (no chyba że 5 ale ideał)...

bandit
09-06-2010, 10:31
wszystko zależy od ciebie - co sobie cenisz...

ja poniżej 30/33 nie zawracałbym sobie głowy (no chyba że 5 ale ideał)...


Co sobie cenie, o analogach pojecia wiekszego jeszcze nie mam, wiec na bazie cyfry powiem ze chcialbym powiedzmy taki odpowiednik 40 D , jeszcze nie profesionalny za umiarkowane pieniadze, ale zdecydowanie lepszy od typowo amatorskiego ,czyli co powinien posiadac

1 dobry wytrzymały oraz praktyczny korpus
2 dobro odwzorowanie kolorow na zdjeciach
3 zeby nie bylo mega problemem zrobienie ostrych zdjec, mozliwosc czasami uzycia np do reporterki nie tylko krajobraz i statyczne portrety .

Patrzac na modele analogowe czytalem troche opisow i kierowalem sie tez symbolami przy nazwie jak i w cyfrach, stad 50 e tez bralem pod uwage, pomijajac te brzydkie kolory body :)

czyli 50 e lepiej sobie odpuscic ??
a 5-tka to model nizszy niz 30-tka?

pozdrawiam

krisv740
09-06-2010, 16:42
40d w analogu... :lol:

to trochę inna bajka i epoka , ale imho - eos3, eos 5 eos 1N - może 30/33 - ale to juz niech wypowiedza się inni - ja serii tej nie miałem.
na pewno nie 50 i cos w tym sensie..

co do odwzorowania kolorów na zdjęciach... - wyedytuj jeśli możesz... ;)
to już kwestia szkła i zastosowanego filmu/filtrow... :cool:

bandit
09-06-2010, 17:06
40d w analogu... :lol:

to trochę inna bajka i epoka , ale imho - eos3, eos 5 eos 1N - może 30/33 - ale to juz niech wypowiedza się inni - ja serii tej nie miałem.
na pewno nie 50 i cos w tym sensie..

co do odwzorowania kolorów na zdjęciach... - wyedytuj jeśli możesz... ;)
to już kwestia szkła i zastosowanego filmu/filtrow... :cool:

sorki miałem na myśli szczegóły, napisałem o kolorach

Co do porównania z 40D to tak jak pisałem, chodzi mi o analoga który w systemie analogowym zajmuje podobne miejsce jak 40D w cyfrowym .
Zostałem już olśniony że najlepiej to kupić eosa i nie pchać sie w starsze systemy ale ten AE-1 cały czzas mnie rozbraja, raczej to kwestia jego wygladu, taki typowy klasyk , cos na zrelaksowanie sie po robocie z cyfrowkia:)

jednak chyba lepiej jak pojde za zdrowym rozsadkiem i nie bede pozniej musial dzwigac nie dosc ze 2 aparatow , to jeszcze do kazdego po kilka innych obiektywow bo tojzu bez sensu .

1N i 3 raczej musze odrzucic z powodu ze takiej kwoty na samo body to sobei nie ustalalem do przeznaczenia, zaczne sie w takim razie orientowac o 30-tki i 5-tki , chcialbym najpierw jednka pomacac wszystkie mozliwe opcje na zywo .
Sa takie sprzety na gieldzie w warszawie, jest wybor ?

krisv740
09-06-2010, 17:38
to "porównanie ze smiechem" to oczywiście żart - dalsza część mojej odpowiedzi świadczy , że jednak cię zrozumialem.
co do 1N to radzę nie odrzucać go już na wstepie. z powodu pięciopolowego af te aparaty są tańsze . dodatkowo brak wsparcia dla e-ttl jeszcze obniza cenę.
jeśli nie potrzebujesz pełnego (czytaj żadnego) wsparcia dla lampy z e-ttl i af "pociąga cię w jednym punkcie" to za cenę zbliżona do eos33e/30e możesz zanabyć właśnie już na serio poważną serię 1. - i to jest piękna sprawa.... - później szukasz już cyfrowych jedynek... - mniej piękna sprawa... well.....

bandit
09-06-2010, 18:15
przegladam przegladam jednak cene trzymaja

tutaj przykład z interfoto

"Canon EOS 1n RS NOWY! (n) 2900 zł
Canon EOS 1n RS (n/u) 1400 zł
Canon EOS 1n + BP-E1 (n/u) 900

oistatnio obawiam sie ze w dosc kiepskim stanie, jednak nawet jesli
w calkiem dobrym to cena jednak jest nie mala .

w porownaniu np do obecnie u nich dostepnych

Canon EOS 5 (n/u) 350 zł


z serio 30-ci tez juz nie jest tak pieknie


Canon EOS 30 (n/u) 600 zł
Canon EOS 33 (n/u) 500 zł
Canon EOS 33 Data (n/u) 620 zł

swoja droga o9golnie tanio to u nich nie jest, 2400 za uzywane body 40D to jakas porazka, nowe mnie poltora roku temu tyle samo wynioslo :)

krisv740
09-06-2010, 19:04
http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-1N-w-PBE1-/150452172579?cmd=ViewItem&pt=Film_Cameras&hash=item2307a5f723

http://cgi.ebay.co.uk/Canon-EOS-1N-Film-Camera-35mm-slr-BOXED-A1-Condition-/320543551125?cmd=ViewItem&pt=UK_Photography_Film_Cameras_ET&hash=item4aa1e26e95

warto poszukać... ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a tu lepsza oferta i wysyłka do polski : http://cgi.ebay.co.uk/Canon-EOS-1N-Pro-Autofocus-35mm-SLR-Camera-Booster-/300435518021?cmd=ViewItem&pt=UK_Photography_Film_Cameras_ET&hash=item45f35a3245

bandit
09-06-2010, 19:48
http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-1N-w-PBE1-/150452172579?cmd=ViewItem&pt=Film_Cameras&hash=item2307a5f723

http://cgi.ebay.co.uk/Canon-EOS-1N-Film-Camera-35mm-slr-BOXED-A1-Condition-/320543551125?cmd=ViewItem&pt=UK_Photography_Film_Cameras_ET&hash=item4aa1e26e95

warto poszukać... ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a tu lepsza oferta i wysyłka do polski : http://cgi.ebay.co.uk/Canon-EOS-1N-Pro-Autofocus-35mm-SLR-Camera-Booster-/300435518021?cmd=ViewItem&pt=UK_Photography_Film_Cameras_ET&hash=item45f35a3245

wyglada to znacznie ciekawiej niz u nas, szczerze to nie szukalem poza polskimi aukcjami, nigdy nic z zagranicy nie kupowalem, bo pomiajjac fakt ze sobie "nie pomacam" to w dodatku mam obawy cvzy ten sprzet w ogole u mnie dojdzie, kurier ok ale poczata to prawie nic do mnie nie dochodzi odpowiednio nawet z polski, telefon szedl do mnie jakies 4 m-ce, a waha eletrokniczna po miesiacu musiala zostac wyslana nowa bo tamta nie doszla , potem dziwnym trafem to wracalo do odbiorcy a u mnie na poczcie sladu po tym nie bylo, jakas magia doslownie :)

Notch Johnson
09-06-2010, 20:20
A ja bym na twoim miejscu wziął tego pod fd. Nie dość ze masz 2 naprawdę fajne szkiełka do niego 28 i 50 (reszta raczej lipna) to jeszcze szkla do niego kosztują dużo mniej od tych pod ef. Jeżeli ci nie potrzeba af to nie myśl nawet o eosach. Analogi to Obiektyw>klisza>body. Jeżeli jednak potrzebujesz af to własnie wrzuciłem na allegro swoją piątkę możesz obczaić http://allegro.pl/item1071779702_canon_eos_5_sigma_28_200_przejsciow ka_m42.html

krisv740
09-06-2010, 21:17
Notch Johnson polecanie średnich szkieł fd bez dobrej przejściówki to jednak .... hmmmmm... - ja bym się nie zdecydował.
mam jedno szkło fd i dobrą przejściówkę, ale pomysł zakupów następnych szkieł fd jest ... bo ja wiem , może inaczej... odczuwam wewnętrzne fuj... szkoda mi kasy - takie sobie szkiełko (28/2.8 ) to ja kupię i w ef - po co mam pogarszać jakość obrazu dodatkowym elementem optycznym (soczewka adaptera) - bez tego elementu - ... zaraz,zaraz . do czego używam 28mm - ja do lanszaftów.. , czasami architektura... - warto mieć ostrzenie na nieskończoność.. - imho!
inne szkło to 50/1.8 - przy aps-c ostrzenie ręczne to męka.. - lepiej poszukać wersji I 1.8 - więcej satysfakcji..
pozostałe szkła - szkoda mojej pisaniny...

powtarzam - jest to moja subiektywna ocena i nikt nie musi się z nią zgadzać.
jeśli wiesz więcej o tych szkłach - ja chętnie posłucham - naprawdę!

bandit - ja zakupiłem na e-bay już pięć aparatów i trochę sprzętu. większość co prawda w usa , ale trochę też w GB i "kingkongu" - warto wybierać sprawdzonych sprzedawców i uważnie czytać aukcję, nie ulegać pokusie najniższej ceny - to moje rady... - opłacalność i satysfakcja wówczas jest.

Notch Johnson
10-06-2010, 03:13
a czy ja polecałem szkła? NIE
polecałem wybranie analoga z gwintem FD

krisv740
10-06-2010, 10:21
A ja bym na twoim miejscu wziął tego pod fd. Nie dość ze masz 2 naprawdę fajne szkiełka do niego 28 i 50 (reszta raczej lipna) to jeszcze szkla do niego kosztują dużo mniej od tych pod ef. Jeżeli ci nie potrzeba af to nie myśl nawet o eosach.

kolego - oparłem się na tej części twojej wypowiedzi.

moje podsumowanie nie było w żaden sposób złośliwe! naprawdę!
mam tylko jedno szkło fd i tak ogólnie słabo znam system fd canona.
ja preferuję (i lubię) szkła bagnetu c/y - i tych mam parę. jak dla mnie wielkim plusem jest ich jakość i praca z adapterem bez soczewki w systemie eos.

szkła z aukcji to 28/2.8 i 50/1.8 - jakoś nie bardzo dochodzi do mnie ich "wielkość/jakość" - ale jak napisałem - systemu fd nie znam i chętnie (odrzucając parametry szkieł które są przeciętne/słabe) dowiem się więcej na ten temat.

Notch Johnson
10-06-2010, 11:42
Widać, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Wiem jakie te szkła są i posiadam je między innymi. Napisałem, że są naprawdę fajne i tak jest. 28/2.8 ma dużo fajniejszą plastykę od tej do yashici, robiłem na nich 2.

Arcisz
10-06-2010, 12:42
Szkła 50/1,8 używałem ze swoim AE-1. Skradziono mi go i zastanawiam się czy przejście na system EF to był dobry pomysł. Najlepsze zdjęcia jakie zrobiłem to ten zestaw. Wiadomo, że długie ogniskowe i ruchome sceny to się robi takim zestawem masakrycznie trudno, ale portret, krajobraz, architektura to po prostu bajka. Poza tym ten wizjer i klin na matówce. Co do jakości optyki producentów firm trzecich to bywa różnie, ale oryginalne szkła Canona są naprawdę bardzo dobre optycznie. Wtedy nie było takiej masówki produkcji a wykonanie i użyte materiały odznaczały się jakością. Dlatego też pierwsze szkła EF które były robione w tej samej filozofii, tak bardzo zaskakują nabywców jakością. Zresztą ciężko powiedzieć cokolwiek o parametrach technicznych znając ogniskową i światłosiłę. 50/1,8 FD to baaardzo porządny obiektyw.

Notch Johnson
10-06-2010, 18:26
O to samo mi chodziło. Nie widzę sensu inwestowania w analogi z serii EOS jeżeli nie zależy komuś mocno na AF. Ceny za które chodzą teraz szkła FD niszczą konkurencje. A co do 50 1.8 to niech nikt nie próbuje jej nawet porównywać z taką samą EF. Bo pod FD to kawał dobrego szkła.

bandit
10-06-2010, 20:31
O to samo mi chodziło. Nie widzę sensu inwestowania w analogi z serii EOS jeżeli nie zależy komuś mocno na AF. Ceny za które chodzą teraz szkła FD niszczą konkurencje. A co do 50 1.8 to niech nikt nie próbuje jej nawet z taką samą EF. Bo pod FD to kawał dobrego szkła.


ehh dylemat mam nie mały, szczerze mówiąc to chcialbym rowniez miec mozliwosc robienia nie tylko statecznych zdjec, w cyfrze wiadomo rozmyte usune, w analogu to moze sie stac denerwujacee .
Poza tym to raczej glownie do portretow mialby mi sluzyc , czasem moze reporterki wiec wolalbym jednak miec mozliwosc robienia zdjec w ruchu .
Tylko pytanie czy na manualnym ostrzeniu to az takie trudne do wykonania>?

a dwa w wyzej wymienianych eosach czy nie ma z tym zadnych problemow ?

rbit9n
10-06-2010, 22:45
...wolalbym jednak miec mozliwosc robienia zdjec w ruchu .
Tylko pytanie czy na manualnym ostrzeniu to az takie trudne do wykonania>?

a dwa w wyzej wymienianych eosach czy nie ma z tym zadnych problemow ?

to tak jakby przed wynalezieniem AF, fotografowie nie robili zdjęć sportowych i tym podobnych. no ale wtedy nie wykonuje się tzw. śledzenia obiektu.

a jeśli zależy Ci na szybkim AF to rozejrzyj się za minoltą dynax 5 lub 7. serio, te dwa modele miały najszybsze AF z aparatów tradycyjnych.

Arcisz
10-06-2010, 22:46
AF w każdym aparacie w dużej mierze zależy od szkła. Niestety szybkie dobre szkło kosztuje też dobrze, co nie znaczy że AF w tanich obiektywach jest kiepski. Mam 30/33 i ze szkłem voigtlander 28-210 apo trafia celnie i szybko. Druga rzecz to trudność dokładnego ostrzenia ręcznego (brak klina na matówce), co w FD jest banalnie proste.

Co do systemu FD powiem tak; ostrzenie jest tym łatwiejsze im krótsza jest ogniskowa; obiektyw ostrzy na oo po kilku metrach od obiektywu. Nigdy nie sprawiało mi problemu ostrzenie w 50, a nawet więcej, sprawiało pewną przyjemność obserwacja zjeżdżającego się klina i widok kadru. Zabawa zaczyna się dłuższymi ogniskowymi choć projekty zoomów typu "pompka" bardzo ułatwiają zmianę ogniskowej i ustawiane ostrości. Ostrzenie w FD wymaga generalnie wprawy i znajomości szkła. Manuale naprawdę trzeba poznać, aby móc z nich w pełni korzystać. Zaletą wersji PROGRAM jest program preselekcji czasu, jednak musisz pamiętać o uśrednionych pomiarach światła i korekcji EV w kontrastowych kadrach. Jednak taką wiedzę też zdobywa się poprzez poznanie. Dla mnie ma jeszcze jedną zaletę... wygląd.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
.
Zauważyłem również że zastanawiasz się nad zakupem przejściówki z FD do EF. Jeśli zakupisz body AF nie inwestuj w przejściówkę FD ze względu na tanie szkła FD! Choćbyś założył 50mm/1,2L to po przejściu przez soczewkę przejściówki dostaniesz coś w okolicach Heliosa, wniosek M42.; załóż przejściówkę Większy popyt na te szkła ale optyczne perełki tam się zdarzają. Ze swojej strony namawiam jednak na body FD; ta mechanika naprawdę urzeka, a nie dotknąć jej będąc fotografem..."robi wielką różnicę". Pozdrawiam.

Notch Johnson
11-06-2010, 00:26
ehh dylemat mam nie mały, szczerze mówiąc to chcialbym rowniez miec mozliwosc robienia nie tylko statecznych zdjec, w cyfrze wiadomo rozmyte usune, w analogu to moze sie stac denerwujacee .
Poza tym to raczej glownie do portretow mialby mi sluzyc , czasem moze reporterki wiec wolalbym jednak miec mozliwosc robienia zdjec w ruchu .
Tylko pytanie czy na manualnym ostrzeniu to az takie trudne do wykonania>?

a dwa w wyzej wymienianych eosach czy nie ma z tym zadnych problemow ?

Robię głównie zdjęcia sportowe i na tyle opanowałem już aparat, że raczej problemów niemam. Wszystkiego da się nauczyć i jeżeli masz chęci to dużo czasu ci to nie zajmie. Do każdego tematu musisz podejść inaczej. Jeżeli robisz sporty deskowe to wiesz gdzie rider wykona ewolucje i wcześniej można sobie ustawić ostrość a jak już ogarniesz szkła to i śledzić postać na długiej lufie jest bardzo łatwo. Co do Eosów to przejściówka tylko m42 a jak masz szkła EF to ja moją piątką zawsze trafiałem AF.

bandit
11-06-2010, 00:30
Robię głównie zdjęcia sportowe i na tyle opanowałem już aparat, że raczej problemów niemam. Wszystkiego da się nauczyć i jeżeli masz chęci to dużo czasu ci to nie zajmie. Do każdego tematu musisz podejść inaczej. Jeżeli robisz sporty deskowe to wiesz gdzie rider wykona ewolucje i wcześniej można sobie ustawić ostrość a jak już ogarniesz szkła to i śledzić postać na długiej lufie jest bardzo łatwo. Co do Eosów to przejściówka tylko m42 a jak masz szkła EF to ja moją piątką zawsze trafiałem AF.

dzieki wszystkim za odpowiedzi.

rozpoczalem licytacje AE-1 z wyzej wymienionymi szklami. w sumie przekonalem sie ze moze warto sprobowac tego sprzetu, jesli sie nie uda to bede polowal dopiero na eosa z wyzszej polki

fakeufo
29-03-2021, 18:36
Cześć! Wiem, że wątek ma już kilka lat, ale wystąpił u mnie podobny problem. Nie mogę naciągnąć migawki oraz nie działa spust pod naciskiem. Myślałam, że problemem jest bateria, ale po włożeniu nowej, dalej jest ten sam problem. Dodatkowo, w okienku podglądowym też nic nie widać, jest całe czarne. Proszę o pomoc :)

candar
29-03-2021, 19:57
Cześć! Wiem, że wątek ma już kilka lat, ale wystąpił u mnie podobny problem. Nie mogę naciągnąć migawki oraz nie działa spust pod naciskiem. Myślałam, że problemem jest bateria, ale po włożeniu nowej, dalej jest ten sam problem. Dodatkowo, w okienku podglądowym też nic nie widać, jest całe czarne. Proszę o pomoc :)

Podejrzewam, że winą mogło być dłuższe nieużywanie aparatu. Pada wówczas mechanika i elektronika, kondensatory oraz elektromagnesy, itp. Miałem podobnie z A1 https://www.facebook.com/547700565268961/posts/973125402726473/ i sumarycznie kupiłem drugi uszkodzony na części. Oddałem dawcę i biorcę do serwisu, gdzie go reanimowali i jeszcze wiele lat ze mną był :) Do dziś został F1 New.

ps.
przy okazji obejrzałbym dokładnie spód aparatu. Jeśli nie będzie porysowań to większość życia mógł spędzić z winderem (dopinany silnik od spodu, 2 klatki na sekundę), który dosłownie "zabił" mechanizm przesuwu i migawki.

Nieco o A1, ale dotyczy to całej serii.
6062

fakeufo
29-03-2021, 21:45
Dziękuję za odpowiedź. Aparat mam już rok i używam go średnio na dwie klisze w miesiącu, więc nie wiem czy problem tkwi w nieużywaniu :/ Chyba że chodzi o to, że jeszcze przed moim kupnem stał u kogoś w szafie nieruszony. W trakcie zakupu i do tej pory aparat nie wydaje żadnego piszczenia, a jego spód określiłabym jako mocno używany. :D Chyba w takim razie pozostaje mi jedynie serwis, choć trochę przykro z tego powodu, że nie zdążyłam się nim solidnie nacieszyć.
Dodam jeszcze, że aparat zaciął się w trakcie robienia zdjęć, gdy klisza była w środku. Chwilę wcześniej zaciął się w podobny sposób, lecz tylko na moment, a gdy poruszałam kółkiem z czasem, to wszystko zaczęło działać z powrotem. Niestety, po chwili znowu to się stało i tak jest do teraz.

szwayko
31-03-2021, 12:48
Tak mi sie wydaje ze muis byc bateria. Jak nie masz tej dlugiej to mozna wlozyc 4 pastylki zamiast niej.

fakeufo
31-03-2021, 16:21
No właśnie wlozylam nową baterię - w obu przypadkach nic nie rusza. Ciagle jest tak samo, a lampka od samowyzwalacza tez się nie pali.

Leon007
31-03-2021, 16:51
Według mojej wiedzy, to nie jest sprawa baterii - niestety wygląda, że coś poważniejszego. Radziłbym udać się do dobrego, starego (z tradycjami) punktu naprawy aparatów, takiego który naprawiał i naprawia aparaty analogowe.
Mam A-1 i w nim bez baterii migawka chodzi mechanicznie na jednym z czasów - o ile pamiętam 1/60 albo 1/90 sekundy; taka "opcja awaryjna".