Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Blokada AWB w 5DmarkII



blacksaint
22-03-2010, 17:54
Chciałbym mieć pewność, że puszka w trybie M i w ustawieniu AWB nie zmieni tego pomiaru np. w sytuacji gdy uzywam słoika TS-E. Jakoś nie mogę w instrukcji doszukać info o tym, jak zapamiętać nastawy AWB przy serii kolejnych zdjęć np. z shiftem.. Wiem, że sobie bezproblemowo radzi z predefiniowanymi wartościami balansu, ale mnie właśnie chodzi o tę dość specyficzną sytuację, gdy upieram się przy użyciu AWB fotografując obiekt nieruchomy oświetlony światłem ciągłym, sztucznym.
Będę wdzięczny za sugestie.

arturs
23-03-2010, 11:39
Chciałbym mieć pewność, że puszka w trybie M i w ustawieniu AWB nie zmieni tego pomiaru np. w sytuacji gdy uzywam słoika TS-E. Jakoś nie mogę w instrukcji doszukać info o tym, jak zapamiętać nastawy AWB przy serii kolejnych zdjęć np. z shiftem.. Wiem, że sobie bezproblemowo radzi z predefiniowanymi wartościami balansu, ale mnie właśnie chodzi o tę dość specyficzną sytuację, gdy upieram się przy użyciu AWB fotografując obiekt nieruchomy oświetlony światłem ciągłym, sztucznym.
Będę wdzięczny za sugestie.

obawiam się że tylko ręczny pomiar WB wchodzi w grę

Cichy
23-03-2010, 12:29
Chciałbym mieć pewność, że puszka(...)

Również witamy serdecznie na forum.

mackw
23-03-2010, 14:39
a nie prosciej zrobic jedno zdjecie bialej karty u ustawic custom WB

Vitez
24-03-2010, 16:10
Chciałbym mieć pewność, że puszka w trybie M i w ustawieniu AWB nie zmieni tego pomiaru np. w sytuacji gdy uzywam słoika TS-E. Jakoś nie mogę w instrukcji doszukać info o tym, jak zapamiętać nastawy AWB przy serii kolejnych zdjęć np. z shiftem.. Wiem, że sobie bezproblemowo radzi z predefiniowanymi wartościami balansu, ale mnie właśnie chodzi o tę dość specyficzną sytuację, gdy upieram się przy użyciu AWB fotografując obiekt nieruchomy oświetlony światłem ciągłym, sztucznym.
Będę wdzięczny za sugestie.

Rób w RAW i przy obróbce skopiuj nastawy balansu bieli z tego zdjęcia, które Ci pasuje, do pozostałych z tej samej sytuacji oświetleniowej.

blacksaint
24-03-2010, 17:13
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Oczywiście jest wiele metod i koledzy macie rację. Rzecz w tym, że zastrzelił mnie tym pytaniem kolega, któremu pożyczyłem puszkę do sekwencji zdjęć poklatkowych (film animowany). Używał światła mieszanego, stąd ta kwestia - ot ciekawostka, no w puszce się nie da:(
Pozdrawiam!

Vitez
25-03-2010, 09:37
Witam, dziękuję za odpowiedzi. Oczywiście jest wiele metod i koledzy macie rację. Rzecz w tym, że zastrzelił mnie tym pytaniem kolega, któremu pożyczyłem puszkę do sekwencji zdjęć poklatkowych (film animowany). Używał światła mieszanego, stąd ta kwestia - ot ciekawostka, no w puszce się nie da:(
Pozdrawiam!

Do sekwencji zdjęć poklatkowanych do filmu animowanego nigdy bym nie użył AWB. Zdjęcie testowe by sprawdzić WB i potem manualnie ustawić na Kelviny.
Albo sprawdzić który z presetów najbliżej wiernie oddaje kolory i jego się trzymać.

mxw
25-03-2010, 14:04
Zdjęcie testowe by sprawdzić WB i potem manualnie ustawić na Kelviny.
ale nie trzeba się nawet bawić w kelviny - przecież wystarczy zrobić zdjęcie testowe i je ustawić jako wzorzec = custom WB - i już mamy zablokowane WB na tym "AWB" z pierwszego/testowego zdjęcia.

czyli spokojnie się da - w puszce też 8)




z tym że ja bym oczywiście robił to w rawach i dopiero na kompie się bawił.
tylko, chmmm, robić film animowany w RAWach? :roll:
poza tym musisz bardzo lubić tego kolegę, że mu pożyczasz 5D2 do zajechania... :wink:

np. 10 minut x 24 kl = 14400 zdjęć... :twisted:
a jeżeli film będzie... pełnometrażowy? :lol:

blacksaint
25-03-2010, 18:06
ale nie trzeba się nawet bawić w kelviny - przecież wystarczy zrobić zdjęcie testowe i je ustawić jako wzorzec = custom WB - i już mamy zablokowane WB na tym "AWB" z pierwszego/testowego zdjęcia.

czyli spokojnie się da - w puszce też 8)




z tym że ja bym oczywiście robił to w rawach i dopiero na kompie się bawił.
tylko, chmmm, robić film animowany w RAWach? :roll:
poza tym musisz bardzo lubić tego kolegę, że mu pożyczasz 5D2 do zajechania... :wink:

np. 10 minut x 24 kl = 14400 zdjęć... :twisted:
a jeżeli film będzie... pełnometrażowy? :lol:


To raczej masz na myśli 24 klatki na sekundę :-?
Bez obaw:) Mówiąc ściśle to gość do "zajechania" używa 40D a mojego 5D pożyczył do porównania 5-sek. sekwencji poklatkowej, że tak powiem testowo, bo sam widziałem efekt pracy po weekendzie. Sto zdjęć i kilka filmików to nie tragedia ;-)

mxw
25-03-2010, 21:17
5D pożyczył do porównania 5-sek. sekwencji poklatkowej, że tak powiem testowo, bo sam widziałem efekt pracy po weekendzie. Sto zdjęć i kilka filmików to nie tragedia ;-)
wow, brzmi interesująco 8-)
pokaż kiedyś jakieś efekty :wink:

Pinto
26-03-2010, 01:24
Filmy animowane poklatkowe robi się na 12 klatek/s, potem każdą się podwaja i mamy 24.

blacksaint
29-03-2010, 16:39
Filmy animowane poklatkowe robi się na 12 klatek/s, potem każdą się podwaja i mamy 24.

Trochę wyjeżdżamy poza temat, ale to o czym piszesz może mieć miejsce w przypadku animacji rysunkowej. W ten sposób animacja nie ma płynności, i jest to dopuszczalne, jeśli siedzi w konwencji przyjętej przez autora. Przypadek, o którym ja pisałem dotyczy animatora pracującego z animacją "przedmiotów", i gwoli ścisłości gość robi to w 2K, 25 klatek na sekundę z myślą o transferze na taśmę.