Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Mobilne oswietlenie w plenerze - reportaz industrialny



rorochch
10-03-2010, 18:51
Mobilne systemy oswietleniowe wplywaja znaczaco na jakosc zdjec w plenerze, co jest istotne zwlaszcza wowczas, kiedy wykonujemy zlecenie dla klienta biznesowego. W tym reportazu zastosowalem mobilny generator hensel porty (1200Ws) z jedna glowica i garnek szerokokatny. Slonce swiecilo z prawej strony wiec lampe uzywalem tylko do rozpraszania zbyt glebokich cieni i w celu nasycenia koloru nieba oraz otoczenia. Oczywiscie doswietlena byly tylko urzadzenia sluzace do przeladunku, z dystansu do 15 metrow. Pracowalem na iso 100 i 400, czas 1/125, czasem nizej, przyslony od f/5 do f/14. Szkla - canon 35mm f/1,4, TS 45mm f/2,8., aparat canon 1Ds mark II. Warunki oswietleniowe ciekawe, ale bardzo zimno - minus 8 stopni C. Efektywny czas fotografowania - 6 godzin.
W sumie wykonalem ok 250 zdjec.

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img92.imageshack.us/img92/4294/yf3k9030.jpg)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img94.imageshack.us/img94/9104/yf3k9029.jpg)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img231.imageshack.us/img231/7505/yf3k9230.jpg)
IMG]http://img651.imageshack.us/img651/1799/yf3k9184.jpg[/IMG]

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img708.imageshack.us/img708/661/yf3k9141.jpg)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img224.imageshack.us/img224/7210/yf3k8972.jpg)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img411.imageshack.us/img411/1070/yf3k9122.jpg)

Czacha
10-03-2010, 19:08
reportazem tego bym nie nazwal niestety, efekty oswietlenia takie sobie, a i kadry slabe i .... krzywe ;) ale nie brales za to kasy?

rorochch
10-03-2010, 19:18
Czacha,
Oczywiscie, ze jest to zlecenie platne, reportaz to szerokie pojecie - tu masz przyklad reportazu dla biznesu, no i kadry rzeczywiscie krzywe. :-) Ale wyobraz sobie klient zadowolony, a o to przeciez chodzi. Podobaly mu sie zwlaszcza kolory, "krzywe" kadry dynamizujace ujecia, oraz swiatlo. Tak, tak. :-) Tobie oczywiscie ma prawo sie nie podobac. Rozwin dlaczego nie podobaja ci sie "krzywe" kadry, a efekty oswietlenia sa twoim zdaniem slabe?

patric89
10-03-2010, 19:21
bardzo średnie zdjęcia. Według mnie nic ciekawego. Przeszkadzają mi wszędzie bardzo widoczne cienie. Do tego 4 zdjęcie krzywe, 3 pewnie było robione przy zachodzącym słońcu ale wygląda jakby był źle ustawiony Balans bieli.

iREM
10-03-2010, 19:21
Sorry, ale wyglądają na cyknięte zupełnie przypadkowo i bez zastanowienia. Krzywe perspektywy, linie podłoża, horyzont... Poucinane fragmenty typu tabliczka... Ogólnie niestety słabe wrażenie.

patric89
10-03-2010, 19:26
zazdroszczę takiego klienta...

rorochch
10-03-2010, 19:28
Patric,
Hmmm bez cieni zdjecia bylyby plaskie, ale no coz moze takie wolisz. A co do zachodu slonca, to mamy zime i slonce przez caly dzien znajduje sie nisko nad horyzontem, co pomaga fotografowac. Prznajmniej moim zdaniem, zdjecia powinno sie robic wczesnie rano i poznym popoludniem wlasnie z tego wzgledu, ze cienie sa dlugie, kolory bardziej nasycone, a wszystko wydaje sie bardziej przestrzenne niz na przyklad wowczas gdy slonce swieci niemal pionowo z gory. I rzeczywiscie - zdjecia sa "krzywe". :-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Patric,
Hmmm bez cieni zdjecia bylyby plaskie, ale no coz moze takie wolisz. A co do zachodu slonca, to mamy zime i slonce przez caly dzien znajduje sie nisko nad horyzontem, co pomaga fotografowac. Prznajmniej moim zdaniem, zdjecia powinno sie robic wczesnie rano i poznym popoludniem wlasnie z tego wzgledu, ze cienie sa dlugie, kolory bardziej nasycone, a wszystko wydaje sie bardziej przestrzenne niz na przyklad wowczas gdy slonce swieci niemal pionowo z gory. I rzeczywiscie - zdjecia sa "krzywe". :-)

Kolaj
10-03-2010, 19:33
Lepiej nie pokazuj swojemu klientowi tego wątku.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

I rzeczywiscie - zdjecia sa "krzywe". :-)Nie "krzywe" tylko krzywe. Jakiego rodzaju dynamikę chciałeś uwypuklić przekrzywiając zdjęcie z samymi kontenerami po prawej stronie?

rorochch
10-03-2010, 19:38
IREM,
chodzi o tabliczke na suwnicy? Istotnie, ale jest druga taka sama z lewej. :-)
No i zgadzam sie, ze wszystko krzywe. :-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
IREM,
rozumiem, ze chodzi o "krzywe" czolo sterty kontenerow? Zgadzam sie 2 milimetrowa odchylka od pionu... Ale wyobraz sobie jak "proste" zdjecia wygladalaby obok siebie na zlamanym juz materiale. Nuuuudne by byly. Aha, po prostu nudne.

patric89
10-03-2010, 20:21
Ja nie chciałem nikogo urazić.
Krótko: Zdjęcie mi sie nie podobają

rorochch
10-03-2010, 20:23
Spokojnie, rozumiem. :-)

Teo
10-03-2010, 22:56
Hm, jeśli mogę coś wtrącić - miejsce do fotografowania wydaje mi się bardzo ciekawe - mające duży potencjał do zabaw z kompozycją, powtórzeniami, geometryzacją przestrzeni - tu trochę niewykorzystany (jestem w stanie zrozumieć, że klient ma swoje "widzimisię" i trzeba to uwzględnić, bo to w końcu foty robione w konkretnym celu). Inna sprawa - jeśli ma to być gdzieś w folderze, reklamie itp. to po pierwsze wydaje mi się, że pojazd powinien być umyty przed fotami. Tak samo dźwig i kontenery podretuszowane nieco (usunięte plamy, rdza itp.), Usunięte kałuże z drogi... Po prostu wygląda to na pierwszy rzut oka niechlujnie. Taka fotografia to przede wszystkim sztuka panowania nad detalami, że o świetle nie wspomnę.
Gdyby to ode mnie zależało to puściłbym na scenę więcej światła i zrobił mniej cieni, dobrze to wyretuszował i nasycił kolory. Krzywe kadry... Cóż, chyba też mi nie przypadły do gustu. Może przy niektórych ujęciach ma to sens jak z tą ładowarką, ale już ten kontener z dźwigiem to tak średnio...

rorochch
10-03-2010, 23:21
Teo,
Trafnie, bardzo trafnie, ale "zdjecia maja zyc", "pracuje sie", " to nie telenowela, ale ciezka robota", "a najlepiej zeby byla sniezyca, albo padalo" i takie tam, ale jednoczesnie "ma wygladac dobrze" i "ze sie dzieje". A na wszystko pare godzin. :-)

Teo
10-03-2010, 23:41
Hm, to on te foty do reklamy swojego biznesu chciał czy żeby jego zwierzchnik zobaczył, że "się pracuje";)?
Szefowie często znają swój biznes na wylot, ale niekoniecznie mają pojęcie o tym jak działa reklama i język wizualny. Nie wspominając już o psychofizjologii widzenia - to już dla nich zupełny kosmos.
Czy chciałbyś swój towar powierzyć firmie, gdzie maszyny są brudne i zaniedbane, dookoła jest syf i do tego jeszcze psia pogoda - bo takie wrażenie można by odnieść patrząc na zdjęcia wg jego pomysłu - Czy może wolałbyś firmę, gdzie panuje porządek, maszyny są czyste, zadbane, a pracownicy uśmiechnięci?

dinderi
10-03-2010, 23:54
Panowie, ale ococho?
Temat to chyba oświetlenie plenerowe, a nie "Rdza na terminalu kontenerowym, a jej wpływ na wydzielanie endorfin, w procesie postrzegania wizualnego".
Ciekaw jestem, jak ustawilibyscie światło, zeby na pokazanych zdjęciach osiagnąć łagodniejsze cienie. Rorochch opisal swój setup, a jak wygladałby Wasz w tym przypadku?

rorochch
11-03-2010, 00:04
Hm, to on te foty do reklamy swojego biznesu chciał czy żeby jego zwierzchnik zobaczył, że "się pracuje";)?
Szefowie często znają swój biznes na wylot, ale niekoniecznie mają pojęcie o tym jak działa reklama i język wizualny. Nie wspominając już o psychofizjologii widzenia - to już dla nich zupełny kosmos.
Czy chciałbyś swój towar powierzyć firmie, gdzie maszyny są brudne i zaniedbane, dookoła jest syf i do tego jeszcze psia pogoda - bo takie wrażenie można by odnieść patrząc na zdjęcia wg jego pomysłu - Czy może wolałbyś firmę, gdzie panuje porządek, maszyny są czyste, zadbane, a pracownicy uśmiechnięci?
Teo,
a widziales ostatnia ekranizacje Sherocka Holmesa? Jaki paskudny ten Londyn... Cos mi sie wydaje, ze moj klient widzial. :-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No to zeby bylo "prosto", w miare prosto, "wypucowane", zeby nie bylo cienia, ladnie zeby bylo, sopelki zeby byly etc. :-)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img687.imageshack.us/img687/5637/yf3k9108.jpg)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
A teraz "prosto" ale jednak "krzywo" i kurcze jeszcze te "brudne" kaluze... :-)

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img519.imageshack.us/img519/5923/yf3k9093.jpg)

sebcio80
11-03-2010, 03:05
przede wszystkim uwazam ze jakiekolwiek swiatlo dodatkowe tu zupelnie nie bylo potrzebne, robienie na duzych przyslonach to chyba nie tylko wymuszenie synchronizacji z lampa ale tez przyzwyczajnie ze studia, brakuje mi tu kadrow z mała GO - bo tak te zdjecia wygladaja jak cykniete małpką,

az sie prosi o kadr podnośnika z dalszej ogległości miedzy kontererami z mała GO

wiem ze ostre słońce to trudne warunki, w tym wypadku skoro to płatne zlecenie aż się prosi o taki mini HDR, z jednego RAWa dwa roznie wywolane zdjecia
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
no i ogolnie obrobka jest bardzo słaba, zobacz ile ja wyciągnełem z malego JPGa:


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img19.imageshack.us/img19/7210/yf3k8972.jpg)

dla porównania Twoje:

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img224.imageshack.us/img224/7210/yf3k8972.jpg)

Sergiusz
11-03-2010, 04:44
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img196.imageshack.us/i/yf3k8972.jpg/)

Dla mnie brudna matrycy świadczy o niechlujstwie, olewaniu klienta i totalnej amatorszczyźnie. Bez względu na to czy było świecone tym czy tamtym, krzywe czy proste. Zimno czy ciepło kaszana i tyle.

Arek_Gd
11-03-2010, 08:34
Faktycznie ta sesja nie należy do najlepszych z przyczyn podanych przez kolegów , ale...

zwrócić należy uwagę że wątek jest w dziale "technika robienia zdjęć" a nie w 'nasze galerie' i za dużo tataj mim zdaniem negatywnych emocji.

Ja na przykład jestem ciekaw jak te zdjecia wyglądały bez tych lamp studyjnych, fajnie jakby je zestawić i na ten temat porozmawiać. Moim zdaniem, ciekawsze efekty można by osiągnąć między godziną 7 a 8 rano kiedy barwa słońca jest cieplejsza i bardziej 'malownicza' , poza tym ja chyba bym nie używał lamp błyskowych bo to za wielkie przestrzenie i obiekty... po prostu nie wiem czy był sens w tym przyoadku

Przy okazji napisz coś wiecej o tym generatorze, duże to koszta ? i gdzie można go dostać bo w googlach poza pstrykiem (bez ceny) nie znalazłem

iREM
11-03-2010, 08:55
IREM,
chodzi o tabliczke na suwnicy? Istotnie, ale jest druga taka sama z lewej. :-)
No i zgadzam sie, ze wszystko krzywe. :-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
IREM,
rozumiem, ze chodzi o "krzywe" czolo sterty kontenerow? Zgadzam sie 2 milimetrowa odchylka od pionu... Ale wyobraz sobie jak "proste" zdjecia wygladalaby obok siebie na zlamanym juz materiale. Nuuuudne by byly. Aha, po prostu nudne.

Uważasz że przez to że są krzywe nie są nudne? Temat jest nudny i tyle. Ale krzywizny wyglądają na bardzo przypadkowe i nieprzemyślane kadry, dlatego ogólne wrażenie: autor skupił się na ustawianiu światełek i kompletnie olał kompozycje. Czyli wygląda niechlujnie. I nie ma tu grama złośliwości.

pank
11-03-2010, 11:12
To nie jest reportaż, reportaż to opowieść o czymś, to po prostu zdjęcia maszyn. Dodatkowe światło kompletnie nie zadziałało, cienie są głębokie i ostre a zdjęcia bez sensu kadrowane. Jak pokazujesz maszynę to po kiego ucinasz jej fragment koła czy wysięgnika? Sporo można było jeszcze wyciągnąć w obróbce, zupełnie nie rozumiem czemu tego nie zrobiłeś. Generalnie, kaszana.

rorochch
11-03-2010, 14:08
Sebcio,
moje zdjecie zostalo wywolane z RWA i tyle moim zdaniem wystarczy zeby zachowac najwazniejsze informacje: kolor, nasycenie, kontrast. Spojrz na zdjecie obrobione przez ciebie - zmenione kolory, dziwny kontrast. W jakim celu pytam, bo lubisz hdr-y? Ja nie.
Arek_Gd
Bez dopalenia lampa cienie bylyby mocne, czarne, a kolory stonowane, tu sa bardziej jaskrawe, takze kolor nieba jest glebszy, bardziej wysycony. Mobilny generator Hensel Porty 1200Ws wraz z glowica kosztuje ok 7,5 tys. zl.
Pank
Istotnie sa to zdjecia maszyn w dzialaniu, to tez jest rodzaj reportazu, dostosowany do wymagan klienta.
Sergiusz
Paproch na matrycy nie jest niczym dziwnym kiedy w warunkach polowych uzywasz staloogniskowych obiektywow. Niedlugo uporam sie z tym problemem - testuje przenosna komore bezpylowa. Pakujesz to na TIR-a i zabierasz ze soba w plener. :-)

danielp
11-03-2010, 17:05
Faktycznie kadry są delikatnie krzywe i momentami wydają się dość spontaniczne;).

Wydaje mi się, że podejście do tematu jako reportaż wyjaśnia wiele:),tzn., że zdjęcia mają być dokumentem wizualnym z aktualnego funkcjonowania firmy i nie muszą to być zdjęcia do katalogu reklamowego.
Osobiście wydaje mi się, że w takich warunkach (polowych) trudno zrobić ciekawsze czy lepsze ujęcia. Momentami wydaje mi się, że lampa zbyt dużo światła i jest zbyt biała w sensie temperatury barwowej.
Czy PowerPack wytrzymał 250 shotów?;) gdzieś czytałem, że ilość na pełnej mocy jest w granicach 100-200:)

iREM
11-03-2010, 17:15
Paproch na matrycy nie jest niczym dziwnym kiedy w warunkach polowych uzywasz staloogniskowych obiektywow. Niedlugo uporam sie z tym problemem - testuje przenosna komore bezpylowa. Pakujesz to na TIR-a i zabierasz ze soba w plener. :-)

A nie prościej go usunąć na zdjęciu? Mam tu mały przykład znajomego, który wykonał swoją pracę (podobny kaliber) bez "armat", a foty uważam jak na tak cięzki temat - za jednak interesujące. www.olvitrade.com.pl

Chyba od złej strony się za to zabrałeś. No ale każdy może się pomylić, kwestia tylko czy jesteśmy w stanie się do tego przyznać :twisted:

rorochch
11-03-2010, 17:53
danielp
Na pelnej mocy powinna wytrzymac ok 300 blyskow przy dodatniej temperaturze.
Tu jechala na pelnej mocy (1200Ws) przy temp. ujemnej i nie skonczylem akumulatora. Zrobilem ok 250 zdjec, ale nie przy wszystkich blyskalem, tylko przy suwnicy i ladowarce samojezdnej.

IREM,
odwiedzilem adres ktory podales, na zadnym ze zdjec nie ma przyzwoicie naeksponowanego nieba, slowem przepaly, a takie zdjecia wykluczam.
A na przyklad ciezarowke przy rampie pod dachem, az sie prosilo zeby czyms blysnac -
no i oczywiscie wszystko co nie bylo w cieniu polecialo w kosmos. Tyle na temat techniki odnosnie strony ktora podales.

iREM
11-03-2010, 18:46
IREM,
odwiedzilem adres ktory podales, na zadnym ze zdjec nie ma przyzwoicie naeksponowanego nieba, slowem przepaly, a takie zdjecia wykluczam.
A na przyklad ciezarowke przy rampie pod dachem, az sie prosilo zeby czyms blysnac -
no i oczywiscie wszystko co nie bylo w cieniu polecialo w kosmos. Tyle na temat techniki odnosnie strony ktora podales.

ok, poddaję się. Przekonałeś mnie, bo nie mam już siły, ale zapłacić bym za to nie zapłacił. :-)

artb
11-03-2010, 18:48
Przykładowe zdjęcia podane przez IREM są potwierdzeniem tego co na samym początku wątku przedstawił rorochch. Po to ciągnie się ze sobą dodatkowe kilogramy w postaci mobilnego zestawu oświetlenia żeby nie mieć takich przepałów na niebie.

rorochch
11-03-2010, 18:51
Amen :-)

sebcio80
11-03-2010, 20:42
Przykładowe zdjęcia podane przez IREM są potwierdzeniem tego co na samym początku wątku przedstawił rorochch. Po to ciągnie się ze sobą dodatkowe kilogramy w postaci mobilnego zestawu oświetlenia żeby nie mieć takich przepałów na niebie.

tylko ze w tym wypadku w 90% przypadkow lepiej sprawdzil by sie filtr polowkowy szary Cokina + polar

artb
11-03-2010, 21:09
tylko ze w tym wypadku w 90% przypadkow lepiej sprawdzil by sie filtr polowkowy szary Cokina + polar

Nawet jeśli, choć wątpię, to co z pozostałymi 10%?

sebcio80
11-03-2010, 21:10
Nawet jeśli, choć wątpię, to co z pozostałymi 10%?

inne podejscie do kadru, inna godzina

iREM
11-03-2010, 21:16
Przykładowe zdjęcia podane przez IREM są potwierdzeniem tego co na samym początku wątku przedstawił rorochch. Po to ciągnie się ze sobą dodatkowe kilogramy w postaci mobilnego zestawu oświetlenia żeby nie mieć takich przepałów na niebie.

Nie róbmy jaj, to są foty nieba czy tych elementów? Poza tym pokazałem nie przykład zdjęć idealnych a o same kadry chodzi. Ciężko się czepiać miniaturek na www.
Co do nieba - jeśli już musi być, to chyba prościej użyć trybu mieszania warstw w szopie, albo zwykłych filtrów gradientowych w LR niż szaleć z tymi armatami. Sorry, ale nie przekonuje mnie to. I dalej dla ładnego nieba nie zapłaciłbym za takie foty. Amen. :-)

artb
11-03-2010, 21:20
inne podejscie do kadru, inna godzina


Zmierzasz do tego, że tego typu sprzęt oświetleniowy nie jest praktyczny...? Zawsze można coś czymś zastąpić, sam znakomicie o tym wiem. Wystarczy trochę pokombinować. Ale skoro można ułatwić sobie życie to chyba warto, prawda? Puszką z dziurką też można zrobić zdjęcie, ale z jakiegoś powodu ludzie kupują kosztowny sprzęt. Więc przyznam szczerze, że nie rozumiem tego ciągłego malkontenctwa.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Nie róbmy jaj, to są foty nieba czy tych elementów? Poza tym pokazałem nie przykład zdjęć idealnych a o same kadry chodzi. Ciężko się czepiać miniaturek na www.
Co do nieba - jeśli już musi być, to chyba prościej użyć trybu mieszania warstw w szopie, albo zwykłych filtrów gradientowych w LR niż szaleć z tymi armatami. Sorry, ale nie przekonuje mnie to. I dalej dla ładnego nieba nie zapłaciłbym za takie foty. Amen. :-)


A przykładowy wątek nie nosi tytułu "kadrowanie w industrialu" tylko dotyczy oświetlenia. IREM, podałeś link do zdjęć, które pod kątem światła są fatalne. Piszesz, że nie ma sensu szaleć z armatami bo można coś zrobić w szopie. Dobry grafik to 3/4 zdjęcia w szopie dorbi. Ale to są dopiero jaja, a nie fotografia.

rorochch
11-03-2010, 21:53
tylko ze w tym wypadku w 90% przypadkow lepiej sprawdzil by sie filtr polowkowy szary Cokina + polar

A ile przyslon ci zabierze jedno z drugim? Polowka zrobi ci niebo, ok, a co z cieniami, ktore w tym usytuowaniu obiektu bede takie a nie inne. Terminal znajdowal sie na linii wschod zachod. Genau. Jak mawiaja Czesi. :-)

sebcio80
11-03-2010, 22:35
A ile przyslon ci zabierze jedno z drugim? Polowka zrobi ci niebo, ok, a co z cieniami, ktore w tym usytuowaniu obiektu bede takie a nie inne. Terminal znajdowal sie na linii wschod zachod. Genau. Jak mawiaja Czesi. :-)

cienie mozna minimalnie wyciagnac przy obrobce, nikt nie chce aby ich calkowicie nie bylo

rorochch
11-03-2010, 23:04
Sebcio,
Ale przeciez wiesz co sie czai w cieniach? Szuuuuuuum, tak, szum. I jak zbytnio z cieniem przesadzisz, to tam bedzie kaszana po "wyciaganiu". Tako rzecze Zaratustra. Czy jak mu tam bylo...
Z cieniami nie wygrasz, trzeba to dopalic w pewnych warunkach i nie ma rady.

orlen.ownlog.com
14-03-2010, 22:15
tak tak drodzy forumowicze robicie najlepsze zdjecia, wasza fotografia jest jedyna. Macie tak pozamykane klapki na oczach ze sie odechciewa tutaj cokolwiek pisać.

rorochch jesli mozna zapytać, garnek, którego uzywałeś jaką ma wydajnosc i z ilu mniej wiecej metrów oswietlałes ? (który porty?)

merger
14-03-2010, 22:25
a tam darek. zdjecia nie sa najwyzszych lotow i niestety przez to nie sa w stanie obronic idei dopalania lampa. gdyby byly to dobre zdjecia, to nikt by nie dyskutowal.

orlen.ownlog.com
15-03-2010, 00:52
dla mnie jest to czepianie sie dla samego czepialstwa.
jestem wlasnie po lekturze wątku o justynie steczkowskiej - zaczynam coraz bardziej doceniać moderatorską postawę Viteza.

pank
15-03-2010, 02:40
Średnie porównanie, w wątku o Steczkowskiej faktycznie sporo było leczenia kompleksików, natomiast tu jest raczej konkretnie.

chuba
15-03-2010, 09:28
Ale przeciez wiesz co sie czai w cieniach? Szuuuuuuum, tak, szum. I jak zbytnio z cieniem przesadzisz, to tam bedzie kaszana po "wyciaganiu". Tako rzecze Zaratustra. Czy jak mu tam bylo...
Z cieniami nie wygrasz, trzeba to dopalic w pewnych warunkach i nie ma rady.

Te same efekty co oświetlenie studyjne w plenerze, można uzyskać w photoshopie. Cienie i przepały można gigantycznie wyciągnąć przy obróbce, bez żadnego szumu czy innego halo. Ja nawet nie używam filtrów, bo to samo sobie robię w photoshopie (czasami poratuję się zrobieniem 2 fotki tego samego kadru z innym naświetleniem). Tylko są 2 małe szczegóły. Po pierwsze dużo szybciej i wygodniej jest, tak jak autor topicu, doświetlić sobie kadr. A po drugie, takiej obróbki się trzeba nauczyć (a tego tak jak fotografii nie da nauczyć się w 2 tygodnie).

iREM
15-03-2010, 09:45
tak tak drodzy forumowicze robicie najlepsze zdjecia, wasza fotografia jest jedyna. Macie tak pozamykane klapki na oczach ze sie odechciewa tutaj cokolwiek pisać.
rorochch jesli mozna zapytać, garnek, którego uzywałeś jaką ma wydajnosc i z ilu mniej wiecej metrów oswietlałes ? (który porty?)

Po co się tak irytować? Gdyby nie wątek o megalampach, to jestem bardzo ciekawy, jakie wtedy dopiero by były komentarze i opinie. Jednym uwagi pomagają a innych irytują i piszą że forum jest be.

Czacha
15-03-2010, 10:21
dla mnie jest to czepianie sie dla samego czepialstwa.
to co Twoim zdaniem nie jest czepialstwem? pochlebne opinie i rozplywanie sie nad boskoscia kiepskich zdjec? kolega dal bardzo kiepski przyklad jak zrobic reportaz i jak uzyc lamp w plenerze ... a moze o to chodzilo, aby pokazac jak ich nie uzywac? ;)

magart
15-03-2010, 11:10
Tylko są 2 małe szczegóły. Po pierwsze dużo szybciej i wygodniej jest, tak jak autor topicu, doświetlić sobie kadr. A po drugie, takiej obróbki się trzeba nauczyć (a tego tak jak fotografii nie da nauczyć się w 2 tygodnie).

Co do szybkości nauki to każdy sobie inaczej radzi z nauką. Jeden PSa nauczy się w 2 tygodnie a drugi wcale i nigdy. To samo z fotografią.
Ktoś sobie wymyśli, żeby doświetlać lampami za 8k zł a inny będzie się męczył w PS za 4k zł. Ot co.


I po co się spinać, że my byśmy nie zapłacili za takie foty? Przecież to nie mega temat "ile za zdjęcia?"
Faktem jest tylko jeszcze, że klient pewnie by sobie takich fot nie zrobił sam, więc komuś zlecił. Otrzymał poprawne obrazki i może nawet sobie porównał zrobione przez własny kompakcik, który dał tylko 2 kolory: biały i czarny = białe przepalone niebo i czarne cienie.
Kadry nie są artystyczne, ale wydaje mi się że przy takich zdjęciach nie są konieczne. Natomiast ekspozycja wydaje się być poprawna. Jasne że HDR wyglądałby efektowniej, ale jak to mówią nie wszystko złoto co się świeci.
Tyle co chciałem dołożyć do wytworzonego wątku pobocznego.

A jeśli chodzi o prezentację to ewidentnie brakuje mi opisu setupu poszczególnych zdjęć, bo temat ma dotyczyć techniki. No i nie wszędzie są wykorzystane lampy więc po co robią zamieszanie?

orlen.ownlog.com
15-03-2010, 11:36
to co Twoim zdaniem nie jest czepialstwem? pochlebne opinie i rozplywanie sie nad boskoscia kiepskich zdjec? kolega dal bardzo kiepski przyklad jak zrobic reportaz i jak uzyc lamp w plenerze ... a moze o to chodzilo, aby pokazac jak ich nie uzywac? ;)

i to są wlasnie te klapki o których napisałem :-D

Czacha
15-03-2010, 12:03
przepraszam ze moje pojecie estetyki wykracza poza Twoje ramy postrzegania swiata :)

orlen.ownlog.com
15-03-2010, 12:25
i tu jest roznica, widzicie tylko kiepskie zdjecie i interesuje was zjechanie go z góry na dół (bedą psychologiem doszukiwałbym sie źródeł takiego zachowania w jakichs kompleksach, ewentualnie nudą i szukaniem na siłe emocji chocby w internecie) a ja widze techniczny wątek i wole wyciągnąć od autora jak najwiecej informacji. To czy fota jest kiepska ani mnie ziębi ani mnie grzeje. Natomiast takimi wypowiedziami jak padły w watku nie dowiemy sie nic....

Czacha
15-03-2010, 12:33
i tu jest roznica, widzicie tylko kiepskie zdjecie
ale czyja to wina? bo moim zdaniem zdjec ;)



interesuje was zjechanie go z góry na dół
a ja bym powiedzial ze masz tendencje do nadinterpretacji i mierzenia innych swoja miara



ja widze techniczny wątek i wole wyciągnąć od autora jak najwiecej informacji.
ale foty technicznie są do bani - dobrze jest aby autor mial tego swiadomosc i wyciagnal wnioski w przyszlosci



To czy fota jest kiepska ani mnie ziębi ani mnie grzeje.
to o czym chcesz dyskutowac...?

orlen.ownlog.com
15-03-2010, 12:45
to o czym chcesz dyskutowac...?
z tobą nie ma o czym, mój post podzieliłeś tak żeby ci było wygodnie interpretować go po swojemu oraz ominąłeś znowu moj głowny zarzut.

ja odpuszczam :???:

rorochch
15-03-2010, 14:42
Uzywalem najszerszego garnka hensel, potem jest juz tylko beauty dish, ale to byloby za plaskie i za malo wydajne. Doswietlalem z odlegosci nie mniejszej niz 6 metrow (bo mialbym lampe w kadrze) i nie wiekszej niz 15, ale to wowczas gdy slonko bylo nieco za chmura, bo nawet przy pelnej mocy porty (1200Ws) lampa juz nic by nie dala.


tak tak drodzy forumowicze robicie najlepsze zdjecia, wasza fotografia jest jedyna. Macie tak pozamykane klapki na oczach ze sie odechciewa tutaj cokolwiek pisać.

rorochch jesli mozna zapytać, garnek, którego uzywałeś jaką ma wydajnosc i z ilu mniej wiecej metrów oswietlałes ? (który porty?)

iREM
16-03-2010, 09:11
przepraszam ze moje pojecie estetyki wykracza poza Twoje ramy postrzegania swiata :)

Mam podobnie. Dla mnie koniec tematu. :-(

Mekwion
01-04-2010, 11:15
Temat skończony, ale widzę, że kolega rorochch prowadzi warsztaty z OŚWIETLENIA STUDYJNEGO z jedyne 700 PLN od łba (podobno miały być to warsztaty koleżeńskie dla wszystkich zainteresowanych forumowiczów). Oczywiście to, że na każdym kroku przewija się marka HENSEL, również jest przypadkowe i za pewne nie ma nic wspólnego ze sponsoringiem. Ehhhh

rorochch
01-04-2010, 20:37
Napisales do mnie, ze wpadlbys chetnie do studia na "sesyjke", a nie na warsztaty. Indywidualne 6-scio godzinne szkolenie w studiu tyle wlasnie kosztuje. Jesli jednak chcesz uczestniczyc w warsztatach studyjnych, ktore prowadze pod auspiacjami firmy Hensel, to trzeba bylo to zaznaczyc. Jesli o to ci wlasnie chodzilo, to daj znac na priva, napisz jakim sprzetem, doswiadcezniem dysponujesz, a wowczas dopisze cie do wlasciwej grupy.

Vitez
01-04-2010, 20:40
Temat skończony, ale widzę, że kolega rorochch prowadzi warsztaty z OŚWIETLENIA STUDYJNEGO z jedyne 700 PLN od łba (podobno miały być to warsztaty koleżeńskie dla wszystkich zainteresowanych forumowiczów). Oczywiście to, że na każdym kroku przewija się marka HENSEL, również jest przypadkowe i za pewne nie ma nic wspólnego ze sponsoringiem. Ehhhh

Może przenieś się z tym do odpowiedniego wątku (warsztatowego) a nie offtopujesz tutaj :? .