Zobacz pełną wersję : Aparat na raty i faktura vat
kasprzak
07-03-2010, 22:47
Witam,
Mam możliwość zakupu aparatu na firmę, zatem także odciągnięcie sobie podatku vat.
Jak wygląda zakup sprzętu na raty?
Kupuję, dostaję fakturę vat na całość, a raty sobie spłacam i w zależności jak się rozliczam to po takim czasie już dostaję zwrot ?
artur678
07-03-2010, 23:09
Właśnie tak jak piszesz.
kasprzak
07-03-2010, 23:40
Właśnie tak jak piszesz.
Dzięki za odpowiedź.
Ważne jest przy zakupie na firmę czy jest to samo body, czy z obiektywem?
Jeżeli firma nie jest z branży fotograficznej, warto by było kupić razem ze szkłem, bo potem może się ktoś przyczepić. Rozumiem,że taki aparat bierzemy jako środek trwały.
kasprzak
23-11-2010, 23:33
Odgrzewam problem, bo wtedy kupiłem inny sprzęt. Teraz spowrotem interesuję się tematem.
Przeleciałem przez internet i piszą o problemach przykładowo w Euro AGD (nie mam jeszcze docelowego sklepu gdzie kupię sprzęt), ale pytania mam następujące
1) Zgodne z prawem jest, że kupię sprzęt na raty, dostanę na niego paragon i w ciągu 7 dni zażądam f-vat. Odliczenie będzie możliwe itd. ?
2) Nie ma problemu, gdy idę do np. Media Markt idę do sprzedawcy, poproszę to i to, piszemy na raty, idę do Lukasa i Lukas daje na firmę klasyczne raty jak w przypadku klienta indywidualnego? Nie musi być już to leasing? Niby w nazwie jest imię i nazwisko, więc jako samozatrudnienie można to potraktować.
Jakie macie jeszcze doświadczenia w przypadku takiego zakupu, szczególnie firmy poza branżą foto? Chciałem wziąć body+szkło jako środek trwały.
ad 1 - Sądzę że nie powinno być problemy, chociaż mogą się przyczepić bo na fakturze może być napisane że płatność ratalna.
ad 2 - Jeśli to jest środek trwały to możesz odliczyć ale powyżej 3tyś z tego co się orientuje chyba że tkwię w błędzie.
Ad 1) jest tak jak piszesz
Ad 2) Leasing i kredyt to dwie różne rzeczy ty wybierasz w jaki sposób chcesz finansować środek trwały, oczywiście że na firmę może być klasyczny kredyt, mało tego jeśli kredyt będzie na firmę "xy" Pan jan kowalski i będzie to wyraźnie zaznaczone w kredycie to oprócz tego że możesz sobie jednorazowo zamortyzować środek trwały o wartości do 3,5k pln netto (a w wielu przypadkach również droższy, trzeba tylko sprawdzić wyłączenia) to w koszty możesz wpisywać również odsetki od kredytu.
Jesli chodzi o zakup sprzętu foto w firmie nie foto, musisz po prostu umieć wykazać że taki zakup był uzasadniony w celu uzyskania przychodu w twojej firmie lub zapewnienia takiego przychodu w przyszłości.
AMMarshall
24-11-2010, 10:52
Paweł - zwróć się z tym tematem do naszych forumowych handlarzy.
Z pewnością załatwisz bez żadnych problemów i raty i fakturę.
Choć do tej pory kupowałem za gotówkę to rozważałem zakup ratalny i na pytanie o fakturę nasz forumowy sprzedawca stwierdził iż problemu żadnego nie widzi.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
(...)
ad 2 - Jeśli to jest środek trwały to możesz odliczyć ale powyżej 3tyś z tego co się orientuje chyba że tkwię w błędzie.
Wydaje mi się, że to kwota powyżej 3500 zł netto.
http://maciejko.net/cbsearch/
http://canon-board.info/showthread.php?t=58263
http://canon-board.info/showthread.php?t=56880
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.