Zobacz pełną wersję : Ciemność a zestaw 1000d i 85/1.8
Witam!
Planuję zakup takiego zestawu: 1000d i 85/1.8.
Potrzebny do fotek koncertów itp. wieczorem , światło przeważnie 5
do 9 EV. a planowane ISO 400 - 1600, czasami z niedoświetleniem 1- 2.
W związku z tym mam pytanie: czy autofocus 1000d na punkcie centralnym da radę ?
Pozdrawiam Wszystkich.
MariuszJ
27-02-2010, 19:52
Niestety, AF i servo to największe wady tego skądinąd zaskakująco dobrego aparaciku. Daje zauważalnie lepsze zdjęcia niż 20D, ale w wymienionych przez Ciebie zastosowaniach dałbym przewagę temu drugiemu. Tym niemniej obstawiam odpowiedź - że da radę :wink:
Ja używam 1000d ze światłem 1.8 i powodów do narzekania nie mam. Radzi sobie. Nie jest to oczywiście demon szybkości i pewności, zwłaszcza z 50/1.8, ale w zdecydowanej większość spokojnie trafia jak należy. W przypadku 85/1.8 być może będzie nawet lepiej ze względu na lepszą konstrukcję obiektywu.
patric89
28-02-2010, 11:45
Jeżeli nie chcesz wydawać więcej kasy to bierz to co napisałeś. 85f1.8 to super szkło z bardzo dobrym AF i naprawde ostre. 1000d spokojnie na centralnym bedzie sobie radzic. Zastanow sie tylko czy nie bedzie Ci brakowac troche szerszego kata? Bo domyslam sie ze to bedzie jedyne szkło narazie??
wieź pod uwagę jeszcze
C28 f1.8 lub
C50 f1.4
Na inne kąty planuję wykorzystać obiektywy z analoga.
Na analogu 90% fot robiłem tylko Soligorem 135/2.8, czasami gdy było już ciemniej to Heliosem 44M-7 58mm/2 .
To obiektywy na m42, które stosowałem z przejściówką na Y/C .
Dodatkowo do cyfry planuję wykorzystać Yashice 35-75mm/3,5-4,5 poprzez przejśćiowkę.
Dało by to mnie kąty od 56mm do 120mm. Mam też Yaschice 28-80 mm/3,9-4,9 czyli na cyfrze 44,8mm do 128mm. Soligor 135/2,8 dałby mnie 216mm.
Pozostaje jeszcze zakup 2 przejściówek z dandelionami, jedna na m42 a drugą na Y/C. Wtedy C85/1.8 stał by się podstawowym na cyfrze i jedynym na początek z autofocusem.
Dzisiaj oglądałem, porównywałem 1000d i 450d.
Wizjer w Canonie 1000d jest jednak mniejszy i chyba troszkę ciemniejszy niż w 450d.
Zastanawiałem się też dzisiaj nad 450d, która mnie lepiej leży w ręku, ale z kolei ponoć ma mniejszą rozpiętość tonalną niż 1000d.
Przy dużych ISO 450d jest tak samo jak w 1000d.
Dlatego mam kolejny dylemat: który z nich będzie się sprawował lepiej przy niedoświetlaniu 1-2 i np. ISO 800 - 1600 ?
Chodzi mnie o rozpiętość tonalną i szumy, które powstaną przy wyciąganiu tych niedoświetleń z RAW-ów .
Który z nich się wtedy lepiej spisze?
Pozdrawiam.
patric89
28-02-2010, 16:00
450d ma troche mniej szumów od 1000d ale różnica jest w praktyce prawie niewidoczna
link (http://www.optyczne.pl/83.7-Test_aparatu-Canon_EOS_1000D_Szumy_i_jakosc_obrazu_w_RAW.html)
greg7878
01-03-2010, 13:51
Witam!
Planuję zakup takiego zestawu: 1000d i 85/1.8.
Potrzebny do fotek koncertów itp. wieczorem , światło przeważnie 5
do 9 EV. a planowane ISO 400 - 1600, czasami z niedoświetleniem 1- 2.
W związku z tym mam pytanie: czy autofocus 1000d na punkcie centralnym da radę ?
Pozdrawiam Wszystkich.
85-ka z C350D w takich warunkach radzi sobie bez wiekszych problemów ( i najepiej z moich szkieł ) :-D
85-ka z C350D w takich warunkach radzi sobie bez wiekszych problemów ( i najepiej z moich szkieł ) :-D
Ja robilem kiedys z 50 f/1.8 i 350D i odziwo wiekszosc zdjec wychodzila bdb. wbrew opini innych.
Ja zazwyczaj robię fotki w miejscach, gdzie rzadko kiedy jest dobre światło, imprezy wieczorem
a organizatorzy przeważnie oszczędzają na oświetleniu, są to imprezy ze wstępem za free. Czasami nawet ciężko ustawić ostrość na klinach w analogu, pomimo dużej matówki i podglądu głębi ostrości. Dlatego wolę być ostrożny przed zakupem aparatu. Zastanawiam się oprócz 1000d nad 450d i 500d. Z używkami typu 20, 30, 40d nie chcę ryzykować. A ten obiektyw idealnie mnie pasuje. Chyba że na początek 500d , sprawdzić jak zachowuję się 50/1,8 a z czasem kupić 85/1,8.
Ja zazwyczaj robię fotki w miejscach, gdzie rzadko kiedy jest dobre światło, imprezy wieczorem
a organizatorzy przeważnie oszczędzają na oświetleniu, są to imprezy ze wstępem za free. Czasami nawet ciężko ustawić ostrość na klinach w analogu, pomimo dużej matówki i podglądu głębi ostrości. Dlatego wolę być ostrożny przed zakupem aparatu. Zastanawiam się oprócz 1000d nad 450d i 500d. Z używkami typu 20, 30,40d nie chcę ryzykować. A ten obiektyw idealnie mnie pasuje.
Jak nadal chcesz wykorzystywać szkła z analoga to bierz 30 albo 40d, matówka w xxxd i 1000d jest jak dziurka od klucza w porównaniu z matówą w yashice, a wiem co mówię bo ta sama Y leży u mnie w szafie.
bez zastanowienia bym wzial 30D, 50D zamiast 1000D, 500D i ponizej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.