Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : obiektywy Canona czy Nikona?

monek
08-02-2010, 17:24
zastanawiam sie nad zakupem aparatu canona 50D lub Nikona D90, wiem ze nie chodzi o puszke tylko o obiektywy. jestem amatorem i interesuje mnie, które obiektywy sa lepsze? Chciałbym fotografowac macro, portrety i przyrode.

Viracocha
08-02-2010, 17:46
Zdecydowanie Canona:mrgreen:
Chyba nie masz wszystkich użytkowników tego Forum za frajerów, którzy kupili sobie gorsze obiektywy, skoro mogli lepsze...:mrgreen:

iso
08-02-2010, 17:57
nie uzyskasz tu 'obiektywnych' odpowiedzi na takie pytania xD

ps. Canon, oczywiscie

Janusz Body
08-02-2010, 18:55
Body Canon a obiektywy dowolne. Szkła nikona dają się podpiąć do Canona po zakupie przejściówki - adaptera. Odwrotnie nie da rady. :-)
Niestety nie wszytko będzie działało po zapięciu Nikona - AF działa tylko na oryginalnych puszkach...

Nie da sie odpowiedzieć sensownie na pytanie który system wybrać. Każdy ma plusy i minusy.

x-mac
08-02-2010, 22:47
zastanawiam sie nad zakupem aparatu canona 50D lub Nikona D90, wiem ze nie chodzi o puszke tylko o obiektywy.
Krótko:
http://canon-board.info/showthread.php?t=41657
http://canon-board.info/showthread.php?t=54566

jestem amatorem
Amatorem, jak (pewnie) >90% użytkowników tego forum;)

i interesuje mnie, które obiektywy sa lepsze? Chciałbym fotografowac macro, portrety i przyrode.
Doprecyzuj budżet jaki byś chciał przeznaczyć i swoje wymagania względem "zabawek", a może się okazać że w jednym systemie coś się znajdzie a w drugim nie ma takiego szkła w ogóle:
myślisz o jednym szkiełku typu 18-105(-200), czy kilku dedykowanych do różnych zadań, matryca małoobrazkowa (FF) czy crop (1.3/1.5/1.6x), wymagania względem AF, itd.?

tylkoNikon
08-02-2010, 23:17
bierz Nikona - dokupisz do niego 35/1,8G + 85/1,8D i macro 60/2,8G i będziesz zadowolony

deffik
09-02-2010, 03:21