Zobacz pełną wersję : Jaka jasna stałka do krajobrazów i architektury ?
Szukam jasnej stałki do fotografii krajobrazów i architektury, która będzie współpracować z 1D mkIII i 7D.
Wiem że od początku istnienia forum, pojawiło się dużo podobnych tematów, ale wtedy jeszcze nie istniały :
Canon EF 24mm f/1.4L II USM
Canon EF 14 mm f/2.8 L II USM
Biorę pod uwagę następujące szkła :
1. Canon EF 35mm f/1.4L USM
2. Canon EF 24mm f/1.4L II USM
3. Canon EF 14 mm f/2.8 L II USM
Chyba nie pominąłem jakiegoś ciekawego szkła ?
Które wybrać ?
pominąłeś 20/2,8 :P
po pod kropa to chyba najlepiej 14mm
kan_gory
06-02-2010, 01:46
przy poważnym podejściu do architektury to chyba najrozsądniej będzie zainwestować w Tilt-a
Canon TS-E 24mm f/3.5L
lub
Canon TS-E 17mm f/4L ...
jeżeli tylko z wymienionych to 14/2.8
a jakby sprawdzić samyanga ? mają przecież poprawione 14mm f2.8 , cena duuuużo mniejsza a usm chyba nie jest konieczny przy szkle które lekko przymknięte już ma wielką GO ?
źle myślę ?
Imo akurat w b szerokim pod statyczne fotki nie warto przepłacać za super szybki af:roll:
Aż się dziwie że ktokolwiek mógłby się teraz zastanawiać nad C14mm- już przed erą samyangową miał on wesoły stosunek jakości do ceny a teraz to już wogóle lepiej temat przemilczeć.
Imo S14 + ts24.
Szukam jasnej stałki do fotografii krajobrazów i architektury, która będzie współpracować z 1D mkIII i 7D. ...
A moze warto wziac pod uwage Zeiss 21mm f/2.8 , przy takim zastosowaniu AF mniej istotny.
A moze warto wziac pod uwage Zeiss 21mm f/2.8 , przy takim zastosowaniu AF mniej istotny.
Widziałem zdjęcia z niego w jakimś zagranicznym piśmie w empiku. Było porównanie 24IIL, zeissa i czegoś jeszcze. 21/2.8 zabijał w rogach oba obiektywy.
il Dottore
06-02-2010, 17:46
Zeiss 21mm jest istotnie bardzo ceniony a w pewnych kręgach ma wręcz kultowy status.
Ale - jak napisano wyżej - do poważnych zastosowań bym rozważył tilt&shift.
Ts-e24/3,5l
Do cropów chyba 17mm pozostaje, tylko ta cena... ;)
Szukam jasnej stałki do fotografii krajobrazów i architektury,
nie bardzo rozumiem, po co potrzebny tu jasny obiektyw?
IMHO obie te dziedziny wymagają raczej sporej GO i operuje się tu przysłonami rzędu f/8-f/16, no ale może się mylę... jeśli więc jestem w błędzie, to proszę o sprostowanie.
akurat kolego rozumiem , że jasny miło widziany. Czemu? a no np zdjęcia wewnątrz budynków gdzie nie zawsze statyw można rozstawić.
akurat kolego rozumiem , że jasny miło widziany. Czemu? a no np zdjęcia wewnątrz budynków gdzie nie zawsze statyw można rozstawić.
też mi do glowy przychodziło, ale zazwyczaj mówi się wtedy wprost o fotografowaniu wnętrz; natomiast architektura kojarzy mi się nieodparcie na zewnątrz :-)
a do wnętrz canon 10-22 zły jest ?
kawałek statywu i problemie ;p
akurat kolego rozumiem , że jasny miło widziany. Czemu? a no np zdjęcia wewnątrz budynków gdzie nie zawsze statyw można rozstawić.
Lepszy będzie IS niż światło. Rozważyłbym 24-105. Jeśli beczka na 24mm i praca pod światło będzie akceptowalna to brałbym zamiast stałki.
a do wnętrz canon 10-22 zły jest ?
kawałek statywu i problemie ;p
zasadniczo nie ma on szans z rozpatrywanymi obiektywami i nie da się go podpiąć do Canona 1D.
i pisałem wyżej że sa sytuację kiedy potrzeba światła kiedy 3,5 to ciemno tyci.
na FF to fajne szkło 24 1.4
mieszko_1vp
07-02-2010, 02:19
na FF to fajne szkło 24 1.4
raczej mydli boki i ma super abberacje ;)
raczej mydli boki i ma super abberacje ;)
Ale Nemeo bierze pod uwagę 24L mkII, który "ma lepsze boki" i mniejsze aberracje.
i ja też mówie o 24 1.4 II
Tylko że do wnętrz 24 na aps-h a tym bardziej na aps-c to trochę mało... jeżeli bez statywu to albo jasny szeroki zoom albo stalka w okolicach 14 najlepiej. A tak na marginesie to poważna fotografia wnetrz bez statywu to chyba tak nie za bardzo...
Tak w sumie, z sensownych stałek będzie 14mm/2,8. Od Sigmy, Samyanga albo Canona. Ale MZ lepszym wyjściem byłaby Sigma 12-24. Na 1D szerszego obiektywu nie ma, na 7D nadal bardzo szeroko. A różnica f/4 i f/2,8 we wnętrzach raczej będzie pomijalna, i jedno i drugie za ciemne.
kan_gory
07-02-2010, 15:40
albo chce się mieć jasne szkło albo szkło do architektury ;)
http://photo.net/equipment/canon/tilt-shift
Do architektury shift. 24 albo 17 tyle, że 17 droga cholernie, a jak planujesz uzupełnić body o pełną klatę może być za szeroko.
Aż się dziwie że ktokolwiek mógłby się teraz zastanawiać nad C14mm- już przed erą samyangową miał on wesoły stosunek jakości do ceny a teraz to już wogóle lepiej temat przemilczeć.
Imo S14 + ts24.
Mam C 14/2,8 juz około dwa lata.Ładnie współpracuje z 1 Ds III.Jeden z naszych kolegów rozbił swoje 14/2,8 i natychmiast kupił drugie.Na Jego miejscu zrobiłbym tak samo.Może masz uszkodzony egzemplarz szkła, albo body?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Mam C 14/2,8 juz około dwa lata.Ładnie współpracuje z 1 Ds III.Jeden z naszych kolegów rozbił swoje 14/2,8 i natychmiast kupił drugie.Na Jego miejscu zrobiłbym tak samo.Może masz uszkodzony egzemplarz szkła, albo body?
Do architektury na FF Canon TSE 24.IMHO
przy poważnym podejściu do architektury to chyba najrozsądniej będzie zainwestować w Tilt-a
Canon TS-E 24mm f/3.5L
lub
Canon TS-E 17mm f/4L ...
jeżeli tylko z wymienionych to 14/2.8
Mam 24mm TS-E, do tego puszkę z cropem 1,3 i bez.
Do architektury, na tych puchach które widzę wyżej, to szkło mało ma sens. Co innego 17mm, to musi być bajka. Ale to są szkła, do których warto dokupić pełną klatkę.
Polecam szczerze 14mm f/2,8, ewentualnie pomyśleć nad tandemem - używane 5D mk.I plus TS-E24 w wersji pierwszej - oba to koszt podobny.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.