PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o pomoc w oświetleniu

dafr
02-02-2010, 09:16
Witam, koledzy w pracy poprosili mnie o zrobienie zdjęć do legitymacji - taka pracownicza . Jestem początkujący i nie mam jeszcze żadnego sprzętu oświetleniowego. Ma ktoś jakieś pomysły jak zrobić oświetlenie portretowanych? Mamy pomieszczenia na poddaszu budynku a więc okna dachowe - oświetlenie boczne odpada. Proszę o poradę bo zdjęcia muszę zrobić teraz w czwartek.
Jak zrobić portret będę już szukał sobie po forach.

pank
02-02-2010, 11:11
Zrób sobie np. z dużej płachty białego styropianu blendę i odbij światło z okien dachowych tak żeby doświetlić twarz z boku.

dafr
02-02-2010, 11:30
OK, na suficie są lampy - świetlówki - włączyć je czy nie?

pank
02-02-2010, 11:35
Oczywiście, wyłącz. Będziesz miał problem z temperaturą barwową światła, no i świetlówki migają. Okna dachowe to fajne źródło światła, zaklej je kalką albo fizeliną, będziesz miał ładne, rozproszone światło.

Janusz Body
02-02-2010, 11:40
OK, na suficie są lampy - świetlówki - włączyć je czy nie?

Stara zasada - nie mieszać rodzajów światła.

W ostre słońce prześcieradło na okno. Blenda, dobrze było by mieć coś lepszego niż styropian, coś powlekanego folią aluminiową. Styropian będzie lepszy niż brak czegokolwiek.

Jaki masz kolor ścian. Jeśli jadowity to tło jakieś - nawet prześcieradło.

Najlepiej poćwiczyć przed sesją. Można ćwiczyć nawet na kartonie ale oczywiście najlepiej byłoby na jakiejś głowie manekina. :-)

dafr
02-02-2010, 13:15
ściany są kolorowe (zielone, żółte). Myślałem że na tło dam taki rozkładany biały ekran do rzutnika. Bez blendy wychodzą jasne czoła i policzki, natomiast ciemna broda i szyja. Na jutro poszukam czegoś białego do odbicia z dołu i zobaczymy. Czasy na statywie ok 1/10 czy można zejść jeszcze na dłuższe?

pank
02-02-2010, 13:17
1/10 to za długo, do ludzi bezpiecznie będzie co najmniej 1/50.

Janusz Body
02-02-2010, 15:52