Zobacz pełną wersję : Dobór szkieł do Canona 5DMark 2
W z związku z planowaną przesiadką na lustrzankę pełno-klatkową zamierzam zakupić aparat Canon 5DMark 2 – jako że przesiadam się z innego systemu (obecnie posiadam Sony A700) prosiłbym bardziej doświadczonych użytkowników systemu Canona o pomoc (poradę) w doborze szklarni do ww body. Poniżej lista szkieł lub ogniskowych jakie biorę pod uwagę:
1. Zoom standardowy, najlepiej coś o dużym zakresie, może 24-105 ??
(obecnie posiadam sony 16-105 i przekonałem się że tego typu szkiełko to bardzo wygodne rozwiązanie)
2. Zapasowy kit na wypadek awarii (czyli coś taniego i w miarę dobrego) jeżeli takowe istnieje :-) fajnie by było gdyby ten obiektyw zapasowy miał światło 2.8 i kosztował nie więcej niż 1500 zł (może tamron??)
3.Standardowa jasna stałka – czy 50 1.4 to dobry wybór??
4.stałka pomiędzy 80 a 130 mm z dobrym światłem tak aby było do portretów i do makro.
(a może lepiej dwa osobne szkiełka jedno do wąskich portretów a drugie do makro)
5.Zoom o zakresie 70-200 o stałym świetle 2.8 lub 4 – obecnie posiadam takie szkło z minolty F4 i nie korzystam z niego zbyt często jednak wydaje mi się ze czasami coś długiego może się przydać.
6.dodatkowo opcjonalnie jeśli starczy mi funduszy rozważam kupno czegoś do szerokich kadrów (tutaj światło nie jest istotne ważne by było ostro na przymkniętej przysłonie (chociaż jeśli zakupię 24-105 to chyba powinno wystarczyć na szerokie ujęcia)??
Czy w systemie canona istnieją jakieś perełki które warto mieć a które nie pokrywają moich potrzeb?? (jako perełki mam na myśli obiektywy oferujące wybitne osiągi za przyzwoite pieniądze) albo inne które po prostu warto posiadać??
zastosowanie aparatu będzie głównie do fotografii reklamowej ale również wesela jak i do celów artystycznych i rodzinnych :-)
za porady góry uprzejmie dziękuje
1. Canon 24-105/4
2. Tamron 28-75/2,8
3. Tak, ewentualnie Sigma 50/1,4
4. 85/1,8 do portretów i 100/2,8 (L) do macro
5. Jakakolwiek eLka 70-200. Masz do wyboru 4 gatunki.
6. 17-40/4 lub drożej i lepiej - 16-35/2,8
Aż się boję podsumować jeśli chodzi o wydatki ;-)
daviddark
10-01-2010, 17:58
zastosowanie aparatu będzie głównie do fotografii reklamowej ale również wesela jak i do celów artystycznych i rodzinnych :-)
Jeśli chodzi o wesela i reportaż to Ewidentnie zamiast 24-105 potrzebujesz Canon 24-70L F/2.8 (bardzo uniwersalny z dobrym światłem), do portretów 85mm F/1.2L (lub tańszy F/1.8), szerszy z dobrym światłem 50mm 1.4 - ja używam go z 5DmkII i ostry jest od 1.6 i to bardzo. Nie wiem czy Sigma jest dobrym wyborem - mam złe przejścia z Tymi szkłami. Jako zamiennik Tamron 28-75 może być bardzo dobry. No i perełka która musisz mieć to Canon 70-200 F/2.8 - moim zdaniem :). Jako szeroki polecam 17-40L F/4 nie ma sensu dopłacać ponad drugie tyle do światła w 16-35mm - bo jeśli masz zamiar to kup dobrą szeroką stałkę i ciesz się o wiele lepszą jakością..
Pozdrawiam
1. 24-105/4L IS, 24-70/2.8L
2. Tamron 28-75.
3. 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.8
4. 85/1.8, 135/2L - portret, 100/2.8 lub 100/2.8L IS - makro.
5. Zależnie od funduszy 70-200/4L, 70-200/4L IS, 70-200/2.8L, 70-200/2.8L IS
6. 16-35/2.8L, 17-40/4L, Sigma 12-24, Tamron 17-35, Canon 14/2.8L
Czy w systemie canona istnieją jakieś perełki które warto mieć a które nie pokrywają moich potrzeb?? (jako perełki mam na myśli obiektywy oferujące wybitne osiągi za przyzwoite pieniądze) albo inne które po prostu warto posiadać??
IMHO 35/1.4L, 85/1.8, 135/2L, 70-200L...
No i chyba najszerszy dostępny T/S - 17/4L :P
Jeśli chodzi o wesela i reportaż to Ewidentnie zamiast 24-105 potrzebujesz Canon 24-70L F/2.8
Jeśli chodzi o wesela i reportaż, to ewidentnie bym polecał zestaw 24/35 + 50/85 + 135 i drugie body. :P
daviddark
10-01-2010, 19:21
Jeśli chodzi o wesela i reportaż, to ewidentnie bym polecał zestaw 24/35 + 50/85 + 135 i drugie body. :P
:):) Też bym tak zalecał ale zakładam że pytający nie chce się pchać w stałki... jeszcze :) - ale pewnie do tego sam dojdzie z czasem :), dlatego zaproponowałem zamiast 24-105 lepszy do tego celu jaśniejszy 24-70
Bo jakby się uparł to tym szkłem by całe wesele obskoczył :):)
Pozdrawiam
katharsis
10-01-2010, 21:52
Ad 1 - 24-105 to taki fajny spacerzoomik, ale pamiętaj, że masz tam światło f4. Inna opcja pod ff czyli 24-70/2,8 nie jest niestety szkłem wybitnym i mimo, że ma ładne światło, imo jakość na pełnej dziurze nie jest powalająca.
Ad 2 - koleżeństwo radzi tamrona, nie znam tego szkła więc się nei wypowiem. Czy jesteś pewien, że wobec posiadania innych szkieł potrzebujesz takiego backupu?
Ad 3 - 50/1,4 to wybór niezły, ale znowu jakościowy rozrzut duży i trzeba dobrze trafić. To samo w Sigmie, która na problemy z AF - mówią, że trafiają się dobre sztuki.
Ad 4 - genialnym szkłem Canona, w bardzo miłej cenie przy okazji, jest 85/1,8 - można kupić w okolicach 1,3 tys. Problem polega na tym, że nie nadaje się do makro. Tutaj tańszym rozwiązaniem jest obiektyw 100/2 makro, droższym nowe dziecko Canona 100/2,8 L IS, które przy odpowiednio wysokim budżecie jest całkiem kuszącą propozycją.
Ad 5 - tutaj Canon rozpieszcza swoich uzytkowników, dając im do wyboru pomiędzy aż 4 wariantami. Wszystko podług potrzeb i pojemności kieszeni. A zakres 70-200 na ff będzie "krótszy" niż na cropie, weź to pod uwagę.
Ad 6 - tutaj niezłą opcją jest 17-40/4 - szeroko i niedrogo. Oczywiście jest i 16-35/2,8 II L, ale to już jest wyższa półka cenowa. A 24 mm na ff też bywa czasami za wąsko.
Czy w systemie canona istnieją jakieś perełki które warto mieć a które nie pokrywają moich potrzeb?? (jako perełki mam na myśli obiektywy oferujące wybitne osiągi za przyzwoite pieniądze) albo inne które po prostu warto posiadać??
U Canona, niestety, za wybitność trzeba sporo zapłacić. W Twoim zestawie masz już takie szkło: 85/1,8.
Co do Sigmy 50/1,4 --> w "moim" FJ dostali jedną sztukę. Podpiąłem pod swojego 5D2. Na wszystkich czujnikach trafiała w punkt. Może była jakaś uszkodzona?
preinwher
10-01-2010, 22:17
Co do Sigmy 50/1,4 --> w "moim" FJ dostali jedną sztukę. Podpiąłem pod swojego 5D2. Na wszystkich czujnikach trafiała w punkt. Może była jakaś uszkodzona?
Musisz mieć rozkalibrowane body że działa :-D
katharsis
10-01-2010, 22:45
Co do Sigmy 50/1,4 --> w "moim" FJ dostali jedną sztukę. Podpiąłem pod swojego 5D2. Na wszystkich czujnikach trafiała w punkt. Może była jakaś uszkodzona?
to teraz koniecznie zagraj w totolotka :lol:
5. Jakakolwiek eLka 70-200. Masz do wyboru 4 gatunki.
Ad 5 - tutaj Canon rozpieszcza swoich uzytkowników, dając im do wyboru pomiędzy aż 4 wariantami. Wszystko podług potrzeb i pojemności kieszeni. A zakres 70-200 na ff będzie "krótszy" niż na cropie, weź to pod uwagę.
Pozwolę sobie sprostować wypowiedzi kolegów, choć chyba dla autora wątku nie ma to większego znaczenia. 70-200/2.8L IS doczekał się wersji II, więc mamy już 5 modeli do wyboru. ;) Ot taki szczegół...
katharsis
10-01-2010, 22:54
Pozwolę sobie sprostować wypowiedzi kolegów, choć chyba dla autora wątku nie ma to większego znaczenia. 70-200/2.8L IS doczekał się wersji II, więc mamy już 5 modeli do wyboru. ;) Ot taki szczegół...
kolegów i koleżanek (choć każda koleżanka to kolega, ach ta polska gramatyka :lol: ) jak już mamy być tacy dokładni :-P
A jeśli chodzi o "adrem" powiedzmy tak: mamy 4 wersje w 5. wariantach, z których ten piaty jest na razie w fazie zapowiedzi: klik! (http://canon-board.info/showthread.php?t=57108)
preinwher
10-01-2010, 22:58
A jeśli chodzi o "adrem" powiedzmy tak: mamy 4 wersje w 5. wariantach, z których ten piaty jest na razie w fazie zapowiedzi: klik! (http://canon-board.info/showthread.php?t=57108)
Ten lens już jest ;-)
daviddark
10-01-2010, 23:07
Ale chyba lekki odpad od tematu nastąpił.. bo nie zakładam aby autor postu palił się do jego zakupu :)
preinwher - jaka cena obiektywu ? :):)
katharsis
10-01-2010, 23:07
Ten lens już jest ;-)
Nie żebym chciała, żeby "moje było na wierzchu", ale w dystrybucji go jeszcze nie ma ;)
A kończąc ten offtop: w przypadku Snowboy'a przekłada się to na to, że może kupić starą wersję 2,8/IS w niższej cenie w momencie, kiedy wersja II wejdzie na rynek. O ile oczywiście uzna, że potrzebuje zarówno 2.8 jak i IS :)
daviddark
10-01-2010, 23:08
Co do Sigmy 50/1,4 --> w "moim" FJ dostali jedną sztukę. Podpiąłem pod swojego 5D2. Na wszystkich czujnikach trafiała w punkt. Może była jakaś uszkodzona?
Koniecznie wydrap na nim znaczek "L" :) - bo to jakiś ewenement
preinwher
10-01-2010, 23:11
Ale chyba lekki odpad od tematu nastąpił.. bo nie zakładam aby autor postu palił się do jego zakupu :)
preinwher - jaka cena obiektywu ? :):)
coś 2500 zł więcej niż wersja I
z mojej strony EOT 8-)
daviddark
10-01-2010, 23:19
I wszystko w temacie :):)
a tak przy okazji z dobrych źródeł (użytkujących oba szkła) wiem ze 2.8 bez IS ma nieco lepszą optykę niż ten z IS-em :) a różnica w cenie spora
Ja osobiście kupię wersję 2.8 bez IS :)
kolegów i koleżanek
Mea culpa, przepraszam. ;)
Tak czy inaczej cała seria 70-200 jest godna uwagi i warto się nią zainteresować w przypadku wyboru tele.
Z mojej strony koniec offtopa. ;)
... przekłada się to na to, że może kupić starą wersję 2,8/IS w niższej cenie w momencie, kiedy wersja II wejdzie na rynek....
W tym momencie mkII będzie raczej droższa od mkI. Z czasem jej cena pewnie spadnie do poziomu dzisiejszej mkI, a tej maximum do poziomu 2.8 bezIS, nie niżej. To zwyczajnie świetny kawał szkła.
... z dobrych źródeł (użytkujących oba szkła) wiem ze 2.8 bez IS ma nieco lepszą optykę niż ten z IS-em ...
Ktoś ma jednocześnie oba szkła?
Różnice są na poziomie onanistycznym. Jak komuś przeszkadza IS i woli targać monopod, zawsze może wyłączyć stabilizację.
Wersja bez is'a podobnej możliwości jest pozbawiona, a w przypadku krótkiego tele to w moim odczuciu duża wada.
Skoro autor posta nie ma dużego parcia na 70-200, to polecam 4IS, jest lekki i niewielki.
1. 24-105/4 L albo 24-70/2.8 L
2. tampon 28-75/2.8
3. podobno sigma lepsza optycznie - tylko trzeba wybierać wśród egzemplarzy żeby z AFem nie było niespodzianek...
4. 85/1.8 lub 85/1.2L lub 135L do portretu + 100/2.8 lub 100/2.8 L IS do makro
5. szczerze polecam 70-200/2.8 (z lub bez ISa - ale jeżeli z to radziłbym poczekać aż mk II wejdzie do sprzedaży) - kocham ten lens :-D
6. za niedługo samyang 14/2.8 (np. z bagnetem nikona + przejściówka dla potwierdzenia ostrości) albo 17-40/4L lub 16-35/2.8 mk II L
perełki? 24L, 35L, 85L, 135L, 300/2.8L, ts-e 17/4 - takie moje zdanie :-P ogólnie stałki, stałki, stałki. Skoro już porzucasz playstation na rzecz FF Canona to zafunduj sobie jakąś L stałkę a gwarantuję, że do sony na pewno nie wrócisz ;)
24-105/4 L albo 24-70/2.8 L trudny wybór ale skoro jako backup będę miał tamrona 2.8 to chyba 24-105 będzie lepszym wyborem??
-ogólnie dzięki za opinie, jeżeli starczy funduszy to na pewno dokupię jakieś stałki
ja zamiast 24-105 i tamrona to bym wziął jeden 24-70. Szkła się z dnia na dzień nie psują...
A w ogóle to zamiast zooma bym wziął 24L lub 35L - tym bardziej jeżeli myślisz o ślubach. W tym zastosowaniu nie zamieniłbym 35L na 24-70 a tym bardziej na 24-105 :-P
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.