PDA

Zobacz pełną wersję : 550EX v 420EX



Jerzy
13-07-2004, 07:48
Witam wszystkich
Czytałem dość długo forum zanim postanowiłem napisać coś od siebie.Jestem amatorem,ale ostatnio miałem okazję zrobić kilka zdjęć z lampami błyskowymi studyjnymi.Miałem lampę 420EX.Miała ona tylko służyć do wyzwalania lamp studyjnych.Palnik był zwrócony w przeciną stronę do fotografowanej modelki.Niestety tryb pracy tej lampy(ETTL) uniemożliwia zrobienie poprawnych zdjęć z lampami studyjnymi.Po prostu już pierwszy błysk pomiarowy trybu ETTL wyzwala lampy studyjne.Na nic przydały się pomiary światłomierzem.Zdjęcia wychodziły niedoświetlone,po prostu czarny kadr.W lampie tej nie ma możliwości wyłączenia ETTL-u.Inaczej przedstawia się sprawa z 550EX.Wyłączamy ETTL i przechodzimy na "manual" z minimalną siłą blysku,aby nie zakłócić pomiaru z lamp studyjnych.I wszystko jest OK.Może moją uwagę przeczyta ktoś przed zakupem lamy.Nigdy nie wiadomo co i gdzie możemy fotografować.

gietrzy
13-07-2004, 08:51
Witam wszystkich
Niestety tryb pracy tej lampy(ETTL) uniemożliwia zrobienie poprawnych zdjęć z lampami studyjnymi.Po prostu już pierwszy błysk pomiarowy trybu ETTL wyzwala lampy studyjne.Na nic przydały się pomiary światłomierzem.Zdjęcia wychodziły niedoświetlone,po prostu czarny kadr.W lampie tej nie ma możliwości wyłączenia ETTL-u.

Można wyłączyć ETTL! Przynajmniej gościu wyłączył na 380EX. Generalnie chodzi o to by odizolować jeden kontakt na stopce nośnikiem z dyskietek 3,5". Możesz spróbować wycinając szablony po kolei izolujące poszczególne kontakty i sprawdzać które "ficzery" Ci wyłączy.Gdzieś w domu mam link. Podeśle jak nie zapomnę.

pozdrawiam,
g3

Vitez
13-07-2004, 16:12
Po prostu już pierwszy błysk pomiarowy trybu ETTL wyzwala lampy studyjne.

1. Fotocele na drugi blysk w studio wypada miec :roll: