Zobacz pełną wersję : Dlaczego Canon 50mm f/1.8 II nie ma IS?
Witam forumowiczów!
Jestem początkującym amatorem fotografii. Zastanawiam się nad kupnem Canon 50 mm f/1.8 II ze względu na przystępną cenę i dobrą optykę. Jako że nie mam stabilizatora w korpusie (Canon 1000D), zacząłem zastanawiać się nad obiektywem z taką funkcją. Stąd moje pytanie: dlaczego obiektyw ten nie ma stabilizatora obrazu? Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, tylko w opisach obiektywu przy funkcji stabilizacji obrazu nie ma ptaszka :wink:
Pewnie odpowiedź jest oczywista, ale mimo to proszę o wyrozumiałość :smile:
pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedź.
sebcio80
22-12-2009, 13:17
żadne szkło Canona jasniejsze od 2.8 nie ma stablizacji (wyjatek to 200L 2.0)
Podobnie jest w Nikonie
w najblizszych latach pewnie bedzie sie to zmieniac, chociaz bardzo powoli
Jako że nie mam stabilizatora w korpusie (Canon 1000D),ŻADEN korpus Canona nie ma wbudowanej stabilizacji.
dlaczego obiektyw ten nie ma stabilizatora obrazu?Nie rozumiem tego pytania. Stabilizacji nie ma też wiele innych szkieł. 50/1,8 nie jest tu jakimś specjalnym wyjątkiem. Jedne mają ten układ inne nie. Z reguły ma to swoje odzwierciedlenie w cenie.
Nie wiem czy można tak stwierdzić, ale:
im jaśniejszy będzie obiektyw tym mniejszy będzie efekt drżenia rąk?
Jeśli nie, to w takim razie jak wytłumaczyć nie umieszczanie przez producentów tej funkcji w obiektywach jaśniejszych od 2.8? (czyżby tylko chodziło o cenę?)
wiktor2323
22-12-2009, 13:30
Szkło jest tak jasne, że czasy które się stosuje nawet w słabych warunkach są tak krótkie że dadzą się utrzymać z " ręki". Stabilizacje stosuje się raczej w ciemniejszych szkłąch, żeby w słąbszych warunkach z reki móc utrzymać dłuższy czas.
Nie wiem czy można tak stwierdzić, ale:
Nie. Tym krótsze będą czasy otwarcia migawki (ang. "fast lens" na określenie obiektywu o dużym otworze względnym)
zdRAWki