PDA

Zobacz pełną wersję : Proszę o dobra rade



Amator1986
20-12-2009, 16:27
Witam

Po kilku latach pstrykania fotek kompaktami, od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem lustrzanki który dostałem na urodzinki :). Jako ze w domu mam wiekowy już analogowy Canon AE-1Program no i razem z nim obiektywy jestem zielony w tych tematach stąd moje pytanie czy opłaca mi się dokupić adapter do EOSa czy jednak odpuścić??

Obiektywy:
Canon lens FD 50mm 1:1.4
Gemini Macro zoom f=28-80mm 1:3.5-4.5
Af video zoom tele converter 1.5x oraz auto 2x tele converter (FD)

Dużo czytałem podobnych tematów i w większości są negatywne co do jakości zdjęć itp... Jeśli uważacie ze to nie ma sensu w tym przypadku to proszę polećcie mi jakieś w miarę rozsądnej cenie obiektywy do makro i jakiś szerokokątny, ponieważ głownie lubię cykać foty gór i przeróżnych zwierzątek :)) za odpowiedzi z góry dziekuję.

RomanS
20-12-2009, 16:37
Aby moc Ci cos doradzic potrzebna jest iformacja jakim aparatem dysponujesz oraz mniejwiecej w jakiej skali chcesz zrobic wydatek?

Amator1986
20-12-2009, 16:50
EOS REBEL XS czyli europejski odpowiednik 1000D, jeśli chodzi o wydatek na sam obiektyw to myślę ze 1000/1200zł. Na dzień dzisiejszy jestem zmuszony wybrać jeden obiektyw , a z czasem kupię następny.

RomanS
20-12-2009, 17:23
No to mysle ze w takim wypadku standartowy zoom 18-55 IS, bedzie najlepszym wyborem. A jak go juz posiadasz i myslisz o makro to za takie pieniadze mozna znalesc C.60 mm/2.8. Cos w miare szerokiego to 20mm na M42.

Janusz Body
20-12-2009, 17:32
Jakieś obiektywy już jednak masz. Adapter kosztuje coś poniżej 200 zł i na pewno cudo to to nie będzie. Przy ograniczonych funduszach zaczął bym jednak od adaptera.

Viracocha
20-12-2009, 17:46