PDA

Zobacz pełną wersję : 580ExII - do czego ta fotocela?



podmiejski
10-12-2009, 17:38
Witam
Chodzi mi o to do czego stosuje się tryb fotografowania z pomiarem światła przez fotocelę lampy 580ExII. Z tego co wiem był to pierwszy tryb prymitywnej automatyki w lampach. Do jakich zastosowań Canon wsadził stary system kontrolowania błysku - do najnowszej lampy wyposażonej w TTL-II? Praktyczne przykłady - jesli koledzy widzą.

sebcio80
10-12-2009, 17:40
w 580EX II nie ma fotoceli

Max_im
10-12-2009, 18:02
To nie fotocela
Ale jak napisałeś stary system kontrolowania błysku
Po to, że jak masz stary aparat lub bardzo stary, to posłużysz się nową lampą

podmiejski
10-12-2009, 20:01
Pomyliłem się: fotokomórka.
Naprawdę to jedyne do czego można użyć tej funkcji najnowszej lampy Canona - jakiś stary aparat?! Nie mam doświadczenia w korzystaniu z bezprzewodowej synchronizacji lamp ale może to np pomaga przy lampach studyjnych? Albo jak nie ma zasięgu przekazywania TTL? Albo pozwoli na wyzwolenie lampy błyskiem innej i umozliwienie jej dopasowania siły błysku - wtedy gdy z różnych powodów korzystanie z firmowego TTLa (zasięg!) jest niemożliwe?
Pytanie jest głównie do speców od lamp co mają możliwość przetestowania tematu w różnych zastosowaniach. Sprzętową możliwość ;-)

tombas
10-12-2009, 20:07
Pomyliłem się: fotokomórka.
Naprawdę to jedyne do czego można użyć tej funkcji najnowszej lampy Canona - jakiś stary aparat?! Nie mam doświadczenia w korzystaniu z bezprzewodowej synchronizacji lamp ale może to np pomaga przy lampach studyjnych? Albo jak nie ma zasięgu przekazywania TTL? Albo pozwoli na wyzwolenie lampy błyskiem innej i umozliwienie jej dopasowania siły błysku - wtedy gdy z różnych powodów korzystanie z firmowego TTLa (zasięg!) jest niemożliwe?
Pytanie jest głównie do speców od lamp co mają możliwość przetestowania tematu w różnych zastosowaniach. Sprzętową możliwość ;-)