PDA

Zobacz pełną wersję : Zielony kupowacz Szkieł

popmart
26-09-2005, 13:37
Cze :)
Jestem tu nowy wiec przedstawie sie :
Jestem amatorem ale umiem juz od jakiegoś czasu robić dobre Fotografie (używam właściwie juz tylko trybu M w moim Canonie) , przeczytalem również już także sporo, to forum w większości...)

Sprzęt mój to 300D (wasia) + Grip + Kit 17-55 + Sigma 28-135 F2,8-4,5 + Sigma 70-300 F4-5.6 II APO Macro Super z filtrem Uv(O) HOYA HMC SUPER + inne jak statyw itp

Niestety kiedy kupowałem szkła byłem zielony jak trawka na wiosne i kupiłem po opisie (numerki przesłony i ogniskowa) przez cena i wyszło mi nie wiem jak
Buu teraz kupiłbym bardziej świadomie... :-( (zresztą wtedy nie było tych szkieł DC czy EF-S w takim wyborze jak teraz (okolo luty 2004-sierpień 2004)

Mam pewne wątpliwości co do jakości głównie szkła 24-135 (bo te 70-300 to podobno kiepskie jest i tak)

- aberacje (poducha i beka) nie wiem jaka jest norma dla tej klasy ale wydaje mi sie że mam duże nie tylko w skrajnych ustawieniach .
pytanie jest czy mogli byscie jako ludzie którzy widzieli duzo szkieł mi pomóc ?
Jakie zdiecia mam pokazac z 24,50,70,135 ogniskowymi co i jak sfotografować np: okno z framugami i proste kształty za nim itp :confused:

- o tym szkle jest stosunkowo mało w internecie chos dokładne opisy na japońskiej i UK stronie są , kilka testów itp

- Mam tez obawy o ostrość tych szkieł mam test Nikona czy jest dobry do sprawdzenia ostrości (tu z ostrością akurat może ja robie błędy ?)

I na koniec nie mam teraz możkliwości wymiany tych szkieł chyba że naprawde sprzedawca wcisnoł mi fatalną sztukę to będe kombinował... :evil:

Kurcze napisałem tytuł nie fajny i ktos mnie do forum dla początkujących dał, a chyba nie o ich porade mi chodzi ?

Pszczola
26-09-2005, 15:02
1. Dyskusji o zdjeciach testowych na tym forum bylo duzo wiec moze warto je raz jeszcze poczytac. Ja sie na szczescie na zdjeciach testowych nie znam... Wole zdjecia robic w terenie.