Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Fotografia slubna- jako procent zdjęć powinien podlegać obrońcę specjalnej,



yellowpliszka
06-12-2009, 06:04
Ile z waszych zdjęć słynnych poddajecie obrobce "specjalnej" ? mam na myśli wszytskie zabiegi przy których wybrane zdjęcia dostają coś wiecej niż podstawowe procesy jak WB, ostrosc czy kontrast. Biorąc pod uwagę powiedzmy 500-700 dla klienta, obrabiajac wszystkie w akcJmi itp. można by spedzic nad takim weselem wieki. Jak wyglada u was taki procentowy rozkład?

wojkij
06-12-2009, 08:37
Ale co rozumiesz przez coś więcej? Retusz?

sebcio80
06-12-2009, 10:19
Zasada jest dosc prosta, im robisz gorsze zdjecia tym wiecej musisz je "specjalnie obrabiac".

Ja teraz w zasadzie jakies wiekszej obrobce poddaje moze z 10 zdjec z pleneru. Z ceremoni i wesela tylko podstawy. (nie liczac B&W)

dinderi
06-12-2009, 10:59
Fajany lapsus językowy w temacie ;)

airhead
06-12-2009, 11:08
chyba wszystkie, nie?

canis_lupus
06-12-2009, 12:09
A kto daje młodym 500 zdjęć?! Ja preferuję: ok 80 odbitek (album) + na płycie te zdjecia co w albumie + te które do niego nie weszły czyli ok 100-120.

gervee
06-12-2009, 12:39
Odpowiem autorytatywnie: nie mniej niż 5% i nie więcej niż 5%. Jak uważasz inaczej ...to Twoja wola ;) ... możesz i pińćset obrobić.

tombas
06-12-2009, 13:19
A kto daje młodym 500 zdjęć?

Bywa,że ja:-P
czasem po imprezie w remzie jak nie oddasz tych 500szt. na płycie to jesteś beeeeee zwłaszcza jak nie było żadnego ślubokręta,
ale wtedy to obrabiam tylko te do odbitek (60-100szt)

Mellan
06-12-2009, 13:44
Nie jestem ślubny, bardziej obróbkowy, więc się wypowiem.
Po pierwsze selektywność. Nie wszystkie zdjęcia się nadają, mówię o ujęciach powtórzonych, niecelnych, mało ciekawych. Po odrzucie takowych może się okazać, że masz w rzeczywistości 200.
Po drugie stopień wymaganej obróbki. Większość może wymagać jedynie korekty globalnej (WB, kontrast, zmniejszenie/cropp, podostrzenie). Procent tych, które wymagają korekt lokalnych takich jak stempel czy likwidacja zafarbów może być nieduży i wśród tych 200 może dotyczyć pow. 30-tu.
Dużo zależy od przygotowania materiału/kadrów podczas fotografowania, zadbania o czystość merytoryczną kadrów.


... Biorąc pod uwagę powiedzmy 500-700 dla klienta, obrabiajac wszystkie w akcJmi itp. można by spedzic nad takim weselem wieki....

I tu się mylisz. Akcje wydatnie pomagają skrócić czas nad obróbką. Każdy proces powtarzalny definiuję akcjami, nawet tymczasowymi. Wszystkie akcje globalne do danej serii mogą być składowymi do jednej większej zadanej do image processora i Ps zrobi to sobie sam ;-), a Ty ograniczysz się jedynie do szczegółowej interwencji w poszczególnych wypadkach, o ile nastąpią takie, które tego mogą wymagać.
Dla przykładu: zdarzyło się raz, że musiałem przygotować miniaturki zdjęć do katalogu internetowego. Było tego ok. 8500 sztuk do zmniejszenia. Ręcznie trochę by to trwało ;-) Processor zrobił mi to w ok. 2 godziny, a ja w tym czasie robiłem zdjęcia na stronę główną.

yellowpliszka
06-12-2009, 15:45
Ale co rozumiesz przez coś więcej? Retusz?

No mialem na mysli jakies efekty specjalne, cos nad czyms sie spedza powiedzmy min 20 min na zdjeciu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

A kto daje młodym 500 zdjęć?! Ja preferuję: ok 80 odbitek (album) + na płycie te zdjecia co w albumie + te które do niego nie weszły czyli ok 100-120.
No ja oddaje tak srednio 500 zdjec, nawet jesli mialby sie roznic kiwnieciem dloni :) Zazwyczaj klienci nic nie mowia o ilosci, a wtedy im wiecej tym lepiej :) Robie zazwyczaj kolo 12 MB RAW, to jest kolo 1200 zdjec i ztego mam okolo 500-700 uzytecznych. Uzytecznych to znaczy poprawnych technicznie i tresciowo. A Wy ile oddajecie zdjec z takiego wesela?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Nie jestem ślubny, bardziej obróbkowy, więc się wypowiem.
Po pierwsze selektywność. Nie wszystkie zdjęcia się nadają, mówię o ujęciach powtórzonych, niecelnych, mało ciekawych. Po odrzucie takowych może się okazać, że masz w rzeczywistości 200.
Po drugie stopień wymaganej obróbki. Większość może wymagać jedynie korekty globalnej (WB, kontrast, zmniejszenie/cropp, podostrzenie). Procent tych, które wymagają korekt lokalnych takich jak stempel czy likwidacja zafarbów może być nieduży i wśród tych 200 może dotyczyć pow. 30-tu.
Dużo zależy od przygotowania materiału/kadrów podczas fotografowania, zadbania o czystość merytoryczną kadrów.


I tu się mylisz. Akcje wydatnie pomagają skrócić czas nad obróbką. Każdy proces powtarzalny definiuję akcjami, nawet tymczasowymi. Wszystkie akcje globalne do danej serii mogą być składowymi do jednej większej zadanej do image processora i Ps zrobi to sobie sam ;-), a Ty ograniczysz się jedynie do szczegółowej interwencji w poszczególnych wypadkach, o ile nastąpią takie, które tego mogą wymagać.
Dla przykładu: zdarzyło się raz, że musiałem przygotować miniaturki zdjęć do katalogu internetowego. Było tego ok. 8500 sztuk do zmniejszenia. Ręcznie trochę by to trwało ;-) Processor zrobił mi to w ok. 2 godziny, a ja w tym czasie robiłem zdjęcia na stronę główną.
No to prawda ze akcje pomagaja, choc nie zwsze. To zwyczajne automaty i chyba nie raz jest lepiej pomeczyc sie z reki. Ciezko jest trafic wiele "takich samych" zdjec do wrzucenia w ta maszyne, no chyba ze studia.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Odpowiem autorytatywnie: nie mniej niż 5% i nie więcej niż 5%. Jak uważasz inaczej ...to Twoja wola ;) ... możesz i pińćset obrobić.

Ja chyba sie bede trzymal tych granic, 5-10% z efektami specjalnymi, wyglad ana to ze to standart. Generalnie slyszalem o zasadzie nie przekraczania 30%, wszytskich zmienionych zdjec. Mam na mysli B&W, sepia i inne tajne sposoby :)

sebcio80
06-12-2009, 16:05
No mialem na mysli jakies efekty specjalne, cos nad czyms sie spedza powiedzmy min 20 min na zdjeciu.

jakie dokladnie "efekty specjalne" masz na mysli?




No to prawda ze akcje pomagaja, choc nie zwsze. To zwyczajne automaty i chyba nie raz jest lepiej pomeczyc sie z reki. Ciezko jest trafic wiele "takich samych" zdjec do wrzucenia w ta maszyne, no chyba ze studia.


ja balans bieli dla zdjec, mala korekcja kolorow + kontrast itd robie hurtowo na wszystkich zdjeciach z wesela i ceremonii, to tylko dwa klikniecia, potem tylko przegladam i robie poprawki ewentualne

Sergiusz
06-12-2009, 16:09
Ja przez obróbkę specjalną rozumiem zamierzony efekt zdjęcia, którego nie kuma klient. To znaczy nie widzi obróbki. Ale takie ruchy planuje już w momencie robienia zdjęć.

yellowpliszka
07-12-2009, 03:25
Na przyklad slubne 3D :-) Widzial ktos kiedys takie fotki? Znacie jakies linki?

sebcio80
07-12-2009, 10:17
Na przyklad slubne 3D :-) Widzial ktos kiedys takie fotki? Znacie jakies linki?

nie wiem co masz na mysli piszac 3D, smierdzi mi to kiczem,
jesli masz natomiast na mysli panorame sferyczna, ktora niektorzy mylnie nazywaja 3D to zdarza mi sie taka fotke popelnic, ale rzadko

Diabel03
07-12-2009, 10:18
Zdjecia 3d niedawno widziałem w temacie dowcipy o fotografi :lol:

Malin
07-12-2009, 10:28
To nie jest żart. Fotografowie ślubni zaczęli kombinować jak przyciągnąć klienta. I widziałem na targach ślubnych na Torwarze jak prezentowali tego typu zdjęcia. Mają jakiś aparat sprowadzony z Niemiec i takie odbitki można oglądać tylko w okularach 3D. Moim zdaniem to totalny kicz i naciągarstwo

Sergiusz
07-12-2009, 12:56
Nie trzeba jeździć do Niemiec http://www.fujifilm.pl/aparaty_cyfrowe,3d,0.html Do oglądania zdjęć przy pomocy okularów Nikon albo ktoś inny z bagnetem do tego systemu robił taki obiektyw ze 30 lat temu.

yellowpliszka
07-12-2009, 15:10
To nie jest żart. Fotografowie ślubni zaczęli kombinować jak przyciągnąć klienta. I widziałem na targach ślubnych na Torwarze jak prezentowali tego typu zdjęcia. Mają jakiś aparat sprowadzony z Niemiec i takie odbitki można oglądać tylko w okularach 3D. Moim zdaniem to totalny kicz i naciągarstwo

No wlanie dlatego o to pytalem. Słyszałem ze taka technika była reklamowana na targach w Wawie. Zna ktoś linki do przykładów takich zdjęć? Okulary mam z kina, czy na monitorze tez bedzie widoczny efekt?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

nie wiem co masz na mysli piszac 3D, smierdzi mi to kiczem,
jesli masz natomiast na mysli panorame sferyczna, ktora niektorzy mylnie nazywaja 3D to zdarza mi sie taka fotke popelnic, ale rzadko

Jak wyglada panorama sferyczna? Możesz podeslac jakiś przykład?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

jakie dokladnie "efekty specjalne" masz na mysli?




ja balans bieli dla zdjec, mala korekcja kolorow + kontrast itd robie hurtowo na wszystkich zdjeciach z wesela i ceremonii, to tylko dwa klikniecia, potem tylko przegladam i robie poprawki ewentualne

I po takim hurtowym przemieleniu pod katem np. blansu bieli wyglądają dobrze? Ja balans utawiam do wszytskich zdjęć pojedynczo, wyglada na to ze przesadzam... W sumie jak jest jedno pomieszczenie, to samo światełko to można by się pokusić o takie własnie przemielenie. Jesssu ile by to czasu zaoszczedzilo!

sebcio80
07-12-2009, 15:57
Jak wyglada panorama sferyczna? Możesz podeslac jakiś przykład?



np tak: http://www.sebafoto.com/panoramy/03/zdjecie-grupowe-wesele.php




I po takim hurtowym przemieleniu pod katem np. blansu bieli wyglądają dobrze? Ja balans utawiam do wszytskich zdjęć pojedynczo, wyglada na to ze przesadzam...

no swiatlo sie raczej nie zmienia np w kosciele wiec mozna jechac hurtowo, oczywiscie potem przegladam kazda fotke i robie ewentualne poprawki jesli sa konieczne, ale w kosciele to baardzo rzadko

na sali weselnej lampy mam ustawione zawsze w tym samym miejscu, wiec tez zawsze swtatlo jest takie samo

tombas
07-12-2009, 16:01
no faktycznie bajer:-P
(ale mnie się nie podoba) :mrgreen: bez urazy nie mówie o "warsztacie" tylko o koncepcji

HuleLam
07-12-2009, 16:17
To nie jest żart. Fotografowie ślubni zaczęli kombinować jak przyciągnąć klienta. I widziałem na targach ślubnych na Torwarze jak prezentowali tego typu zdjęcia. Mają jakiś aparat sprowadzony z Niemiec i takie odbitki można oglądać tylko w okularach 3D. Moim zdaniem to totalny kicz i naciągarstwo

Ale tu się obróką nie zaszaleje - trzeba mieć 2 aparaty w montażu równoległym.
zdRAWki

yellowpliszka
07-12-2009, 16:26
Ale tu się obróką nie zaszaleje - trzeba mieć 2 aparaty w montażu równoległym.
zdRAWki
Coś własnie o tym słyszałem. Czy 5D spiety razem z 40D dza radę? Innymi słowy czy FF da radę zrobić to z kropem? Czy o takich zdjęciach mowa była na targach?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

np tak: http://www.sebafoto.com/panoramy/03/zdjecie-grupowe-wesele.php




no swiatlo sie raczej nie zmienia np w kosciele wiec mozna jechac hurtowo, oczywiscie potem przegladam kazda fotke i robie ewentualne poprawki jesli sa konieczne, ale w kosciele to baardzo rzadko

na sali weselnej lampy mam ustawione zawsze w tym samym miejscu, wiec tez zawsze swtatlo jest takie samo
asa, czyli lampy gdzieś po bokach sali! Jakiej są mocy i ile ich rozstawiasz?

HuleLam
07-12-2009, 22:08
Coś własnie o tym słyszałem. Czy 5D spiety razem z 40D dza radę? Innymi słowy czy FF da radę zrobić to z kropem? Czy o takich zdjęciach mowa była na targach?
Na targach nie byłem, a 2 różne aparaty... w zasadzie tylko jeżeli uda Ci się zrobić dokładnie ten sam kąt widzenia.
zdRAWki

sebcio80
07-12-2009, 22:15
asa, czyli lampy gdzieś po bokach sali! Jakiej są mocy i ile ich rozstawiasz?

sporo zalezy od wielkosci sali, najczesciej dwie 580EX w dwoch rogach, ustawione na 1/8 mocy

Sergiusz
08-12-2009, 02:13
Ale oświetlenie chyba trudno podciągnąć pod obróbkę specjalną? :sad:

yellowpliszka
08-12-2009, 06:06
Ale oświetlenie chyba trudno podciągnąć pod obróbkę specjalną? :sad:

No tak troche odjechalismy od tematu ale to tez jest ciekawe :) Rozumiem ze te 580 odpalane radiowo. Czyli na sankach masz juz tylko transmiter, tak? Mam 580 i 430, musze kiedys tego sprobowac. Jesli tylko ulatwi prace przy obrabianiu, bo wszedzie identyczne swiatelko, to czemu nie!

yellowpliszka
08-12-2009, 15:23
Można prosić o jakiś przykład z sali bądź kościoła z takim oswietleniem? Mam na myśli użycie dwóch 580 po katach.

sebcio80
08-12-2009, 15:36
No tak troche odjechalismy od tematu ale to tez jest ciekawe :) Rozumiem ze te 580 odpalane radiowo. Czyli na sankach masz juz tylko transmiter, tak? Mam 580 i 430, musze kiedys tego sprobowac. Jesli tylko ulatwi prace przy obrabianiu, bo wszedzie identyczne swiatelko, to czemu nie!

nie tylko ułatwia pracy przy obrabianiu ale też powoduje, że zdjęcia są po prostu mniej płaskie jak przy lampie na body
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Można prosić o jakiś przykład z sali bądź kościoła z takim oswietleniem? Mam na myśli użycie dwóch 580 po katach.

no prosze bardzo. wyglada to tak mniej więcej:


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img705.imageshack.us/img705/7959/w095.jpg)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img706.imageshack.us/img706/3098/w080.jpg)


a tu widać błysk jednej lampy


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img16.imageshack.us/img16/5886/w159.jpg)

ja preferuje blyskanie na sali weselnej, sa foto, ktorzy robia tylko w zastanym, ja tez lubie klimatyczne fotki ale nie na kazdej sali da sie takowe fajne zrobic,

oczywiscie jak kazdy system blyskania lampa w reportazu ma on swoje wady, czasami spore cienie na twarzach, czasami twarze sa mocno niedoswietlone

ale nie ma systemow idealnych

yellowpliszka
08-12-2009, 19:05
Lol! No efekty naprawdę zachecajace! Mam wesele 2 stycznia (sala brązowym sufitem:-/, ale napewno spróbuje. Zdaje się ze nie mies tam swiatla dziennego ale był z to biały sufit, znaczy miałeś od czego odbić. Jak sobie poradzić z takim systemem(dwie 580 po katach) gdy nie ma od czego na takiej sali odbić swiatelka? Parasolki, softboksy??

Sergiusz
08-12-2009, 19:16
A jaka jest podłoga?

yellowpliszka
08-12-2009, 19:27
Jakaś wykladzina dywanowa brrr... W miejscu do tanczenia kawałek parkietu, ale zaledwie skrawek. Od podłogi tez można niekiedy odbijac? Od jakiej?

sebcio80
08-12-2009, 19:28
Jak sobie poradzić z takim systemem(dwie 580 po katach) gdy nie ma od czego na takiej sali odbić swiatelka? Parasolki, softboksy??

ja tam nie preferuje zadnych parasolek i softboxow, no nie studio, mam robic reportaz a nie dekorowac sale wlasnym sprzetem

wiadomo ze brazowy sufit to problem, ale ja mimo to i tak bym celowal w sufit, byc moze wieksza moc bedzie potrzebna i tyle, a ze zdjecia nie beda tak naswietlone jak moje wyzej to trudno, nie da sie zrobic wszystkiego

Sergiusz
08-12-2009, 19:36
A ściany?

yellowpliszka
08-12-2009, 20:49
Lustra...

MM-architekci
08-12-2009, 21:27
ta od podlogi odbijac dobre dobre :D

wal w sufit troche mocniej , pewnych rzeczy sie nie przeskoczy

yellowpliszka
14-12-2009, 16:18
nie tylko ułatwia pracy przy obrabianiu ale też powoduje, że zdjęcia są po prostu mniej płaskie jak przy lampie na body
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!


no prosze bardzo. wyglada to tak mniej więcej:


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img705.imageshack.us/img705/7959/w095.jpg)


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img706.imageshack.us/img706/3098/w080.jpg)


a tu widać błysk jednej lampy


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img16.imageshack.us/img16/5886/w159.jpg)

ja preferuje blyskanie na sali weselnej, sa foto, ktorzy robia tylko w zastanym, ja tez lubie klimatyczne fotki ale nie na kazdej sali da sie takowe fajne zrobic,

oczywiscie jak kazdy system blyskania lampa w reportazu ma on swoje wady, czasami spore cienie na twarzach, czasami twarze sa mocno niedoswietlone

ale nie ma systemow idealnych

A czy mozna zapytac jak odpalales re lampy? Jakiego zestawu nadajnikow-odbiorników uzywales, działających TTL ? A może tylko same lampy ze sobą wsplpracowaly?

sebcio80
14-12-2009, 16:53
A czy mozna zapytac jak odpalales re lampy? Jakiego zestawu nadajnikow-odbiorników uzywales, działających TTL ? A może tylko same lampy ze sobą wsplpracowaly?

system Canana jest zbyt zawodny, uzywalem odbiornikow dzialajacych w ETTL ale przelaczylem na manual, nie da rady w sumie robic takich zdjec w ETTL, jak lampa znajdzie sie w kadrze to mocno niedoswietla

yellowpliszka
14-12-2009, 17:37
system Canana jest zbyt zawodny, uzywalem odbiornikow dzialajacych w ETTL ale przelaczylem na manual, nie da rady w sumie robic takich zdjec w ETTL, jak lampa znajdzie sie w kadrze to mocno niedoswietla

Tak własnie myślałem, jak ta lampa z tylu blysnie z mocą obliczona z tej z Body aparatu to slave moze nie doswietlic. Czyli gdy są spiete dwie lampy( jedna na aparacie druga gdzieś w kacie), ETTL się mija z celem, najlepszy manual. To może nie ma sensu kupować dedykowanych pod Canona pocket-wizardow? Już napewno nie na sale halowa.. Gdzie znajdują zastosowanie systemy dwóch lamp z włączonym ETTL?

sebcio80
14-12-2009, 18:12
spokojnie mozna kupic jakies tanie chinskie wyzwalacze, mi ETTL przydaje sie w plenerze, dlatego zakupilem Pocketwizardy

yellowpliszka
14-12-2009, 20:20
Czy mając taki tanie chińskie pocket wizardy, lampa na Body będzie nadal pracowała w ETTL?

sebcio80
14-12-2009, 20:36
Czy mając taki tanie chińskie pocket wizardy, lampa na Body będzie nadal pracowała w ETTL?

nie, nie bedzie, ale po co lampa na body?

yellowpliszka
16-12-2009, 13:30
nie, nie bedzie, ale po co lampa na body?

No co by prawidlowo liczyla i naswietlala pierwszy plan, ta w kacie tylko na doswietlenie reszty, wiec moze byc manual. Myle sie?

sebcio80
16-12-2009, 17:56
w ETTL lampa nic nie liczy, moc blysku okresla body

teoretycznie mozliwe jest miec lampe na body w ETTL a inne lampy wyzwalac radiowo w manualu, z tym ze nadajnik musialby byc podlaczony do gniazda PC w aparacie

ale nie wiem czy taka kombinacja zadziala, nigdy nie probowalem