Zobacz pełną wersję : Zestaw oświetleniowy do fotografii i filmowania
Witam serdecznie!
W najbliższym czasie zamierzam kupić 7D bądź 5D Marka z nastawieniem na fotografie i filmowanie zarówno studyjne jak i plenerowe.
Z racji tego potrzebuję m.in oświetlenie. Co radzicie mi kupić? Mogę sprowadzić sprzęt z USA.
Z racji tego, że jestem początkujący w tej dziedzinie prosiłbym o rady na co mam zwrócić uwagę, co powinno być dla mnie istotne no i oczywiście jakieś propozycje konkretnych produktów.
Powiedzmy, że cena do 3000 zł.
mirusiek
04-12-2009, 23:40
Do zdjec polecam Ci parasolki Impact - zakupilem zestaw w sklepie B&H w Usa i jestem bardzo zadowolony-tanie i solidne.
Tutaj moj zestaw
http://www.bhphotovideo.com/c/product/475575-REG/Impact__Digital_Flash_Umbrella_Mount.html
Do tego wybralem lampy Metz (dobra jakosc do ceny) i nadajniki radiowe do ich zdalnego odpalania.
Kompletuje go jeszcze, ale przy wyborze kierowalem sie wlasnie mobilnoscia i stosunkiem jakosci do ceny.
Hm, dzięki.
Tylko jest problem, bo to są lampy błyskowe, a ja potrzebuje, żeby one również świeciły przy włączeniu ich przez cały czas.
Znajdę coś takiego?
Witam serdecznie!
W najbliższym czasie zamierzam kupić 7D bądź 5D Marka z nastawieniem na fotografie i filmowanie zarówno studyjne jak i plenerowe.
Z racji tego potrzebuję m.in oświetlenie. Co radzicie mi kupić? Mogę sprowadzić sprzęt z USA.
Z racji tego, że jestem początkujący w tej dziedzinie prosiłbym o rady na co mam zwrócić uwagę, co powinno być dla mnie istotne no i oczywiście jakieś propozycje konkretnych produktów.
Powiedzmy, że cena do 3000 zł.
A szukałeś lamp dedykowanych do kamer cyfrowych?? Nie wiem co będziesz chciał kręcić ale przydał by się jeszcze jakiś mikrofonik stereofoniczny.
Ale wtedy pojawia sie problem zamontowania wszystkiego .
Z pomocą może przyjść taki uchwyt ale wyglądać będzie monstrualnie.
Kolega sobie zmontował coś takiego co Ci potrzeba. Kupił lampe halogenową oraz statyw do niej. Wszystko to w Castoramie. Wyszło go to wszystko około ~160zł. Nie są to wielkie pieniądze a do studia może się przydać :)
Kolega sobie zmontował coś takiego co Ci potrzeba. Kupił lampe halogenową oraz statyw do niej. Wszystko to w Castoramie. Wyszło go to wszystko około ~160zł. Nie są to wielkie pieniądze a do studia może się przydać :)
pokaż efekty z tego zestawu.. bo obawiam się że jeśli chodzi o jakość (temp. barwowa, wydzielanie ciepła itp.) to będzie porażka - na poziomie kameruna z solarium na kamerze..
Zestaw ten widziałem raz. Zdjęć żadnych niestety nie mam. Ale ogólnie jak widziałem jak robi zdjęcia przy tym to było okej. Z filmowaniem akurat to niewiem jak to wyjdzie.
jeśli światła mają Ci służyć do zdjęć i filmowania, to ja bym poszedł raczej w kierunku światła ciągłego. rzuć okiem pod ten link (http://aukcje.fripers.pl/lampy/fln/all_55W_family.jpg)
ostatnio sam się zastanawiałem nad zakupem takich 2 paneli.
kiedyś widziałem jak jakaś telewizja kręciła reportaż w hotelu i doświetlała takimi (lub podobnymi) lampami.
sebcio80
05-01-2010, 01:05
spacjalista od filmowania nie jestem ale na pewno nie potrzebujesz żadnej lampki, "solarki" podlaczanej na kamere/aparat
podtrzebujesz cos takiego: http://www.e-cyfrowe.pl/lampy-swiatla-ciaglego-k-609.html - oczywiscie to tania chinszczyzna, mozesz kupowac cos drozszego, najlepiej z mocowaniem bowens,
do tego kupujesz na poczatek softboxy i koniecznie wrota - ktore w filmowaniu sa bardzo przydatne
potrzebne Ci tez beda filtry kolorowe, zeby odpowiednio dopasowywac temperature swiatla
Tylko zależy mi na świetle jak najbliżej 5500, z racji tego, że mając białe światło sam mogę później dowolnie kształtować jaki kolor ma padać - programowo.
Mssk, światła, które zapronowałeś mogą być ciekawym rozwiązaniem jednak są względnie drogie i nie mają tak dużej mocy jak "zwykłe", stałe światła http://www.e-cyfrowe.pl/quantuum-lampa-swiatla-ciaglego-ql-1000-p-9598.html
donald7000
03-03-2010, 21:10
Nie zamierzasz chyba kręcić wesel aparatem typu 5DII?
Mając nadzieję że nie, polecam lampy przynajmniej 3 sztuki IANIRO 650W, odbij to od parasolek transparentnych z nakładkami srebrnymi.
Tańsze rozwiązanie to 3 lampy 1000W sun-box też od parasolek. Ich atutem jest regulowana moc.
Parasolki przynajmniej 110cm.
yogi-bear
03-03-2010, 22:22
Nie zamierzasz chyba kręcić wesel aparatem typu 5DII?
Przepraszam ten ciut ciut OT ale... kurde czemu "wszyscy" wyśmiewają kręcenie wesel 5D2? :mrgreen: Można sprawnie operować manuala. Problem to chyba jedynie ilość danych.
donald7000
06-03-2010, 01:27
Zagraj jeszcze na takim weselu z komórki podłączonej do wzmacniacza domowej roboty i odwieź gości weselnych po imprezie do domu a ludzie z branży nazwą Cię Janko Muzykant, Zosia Samosia, Heniek, Józek itd.
yogi-bear
06-03-2010, 02:06
Zagraj jeszcze na takim weselu z komórki podłączonej do wzmacniacza domowej roboty i odwieź gości weselnych po imprezie do domu a ludzie z branży nazwą Cię Janko Muzykant, Zosia Samosia, Heniek, Józek itd.
Nie mówię o łączeniu funkcji fotografa i kamerzysty a samym kamerowaniu z pomocą 5d/7d. Ciekawi mnie dlaczego "kamerowanie" puszką to taki "kwas". Przecież z jasnymi szkłami można nieźle zadziałać, tyle że jest to... trudne, wymaga wielkiej staranności i bardzo opanowanej pracy z manualem. Sorry za kolejny offtop ale jestem CIEKAWY! :mrgreen:
Zagraj jeszcze na takim weselu z komórki podłączonej do wzmacniacza domowej roboty i odwieź gości weselnych po imprezie do domu a ludzie z branży nazwą Cię Janko Muzykant, Zosia Samosia, Heniek, Józek itd.Proponuję odwiedzić portal vimeo.com i pooglądać sobie coniektóre produkcje ślubne kręcone na 5d2. Mi osobiście szczena opada.
A co do świateł, to pro'si używają Arri. TU (http://www.arrikit.com/) jakiś budżetowy zestaw.
Tylko zależy mi na świetle jak najbliżej 5500, z racji tego, że mając białe światło sam mogę później dowolnie kształtować jaki kolor ma padać - programowo.
Nie ma znaczenia - jesli swiatlo ma temperature 3200, to zakladasz filtr korekcyjny i masz 5600 ...
które zapronowałeś mogą być ciekawym rozwiązaniem jednak są względnie drogie
bo filmowanie nie jest tanie... :)
z budzetem 3000zł duzo nie zwojujesz - kup 3 najlepsze lampy na jakie Cie stac swiecace swiatlem ciaglym, nie slabsze niz 600W, bo jesli zaczniesz je foliowac czy tez wsadzisz w softboxa, nagle okaze sie, ze moc gdzies uciekla.
do filmowania w roznych warunkach najensowniej bylo by kupic ze 3 lampki wyładowcze (po 600W 8) ) tyle ze cena jednej przekracza Twoj budzet trzykrotnie....
donald7000
08-03-2010, 21:44
Proponuję odwiedzić portal vimeo.com i pooglądać sobie coniektóre produkcje ślubne kręcone na 5d2. Mi osobiście szczena opada.
A co do świateł, to pro'si używają Arri. TU (http://www.arrikit.com/) jakiś budżetowy zestaw.
To są krótkie klipy przedstawiające możliwości puszki. Owszem, mogą powodować u oglądających opadanie "cenki" ;), ale nikt nie skusi się na film ze ślubu w tak małej głębi ostrości, "trzęsiawką" z braku statywu. Ja osobiście nie wyobrażam sobie "ciągnięcia" sceny ze zmieniającą się barwa światła, koniecznością zmiany transfokacji i ewentualnym światłem zza obiektu, trzymając jednocześnie puszkę i kombinowanie z ewentualnymi nastawami.
Owszem, do krótkich scenek może się sprawdzić, od tak dla zabawy, ale nie dla poważnie myślącego o filmowaniu czegokolwiek.
Arri? Czy chcesz kolegę yogi-bear puścić z torbami ?
Mała uwaga techniczna, sprzęt z USA zazwyczaj będzie zasilany 110V ;)
Wydajność lamp "panelowych" jest większa niż halogenowych, więc nie daj się zwieść tym, że jedna ma "1000W", a druga tylko 110W. Jeśli możesz, podjedź na targi do Łodzi, myślę, że na miejscu porównasz oferty (o ile jeszcze nic nie wybrałeś, wątek jest dość stary).
Warto pamiętać o mocy - 1000W sporo grzeje, i pobiera dokładnie 1000W z gniazdka, przeciętne instalacje domowe i biurowe mogą nie wytrzymać kilku takich lamp (zazwyczaj w lokalu jest włączone coś więcej, niż tylko lampy).
Mała uwaga techniczna, sprzęt z USA zazwyczaj będzie zasilany 110V ;)Aktualnie chyba wszystkie sprzedawane w USA produkty mają zasilacze pracujące równiez na 240V
Chyba nie ;)
Przykłady to choćby popularne lampy amatorskie http://www.alienbees.com/specs.html albo "firmowe" światło ciągłe http://www.bhphotovideo.com/c/product/72008-REG/Arri_572100_Mini_Flood_1000_Watt.html#features - tu mamy informację, że może działać na 220V po zmianie żarówki i wtyczki.
ja się podłącze ale pod fotografowanie ze światlem ciagłym
czy ktos moze polecić cos fajnego ale nie drogiego i bardzo róznorodnego (chodzi o możliowści modyfikacji i zabawy)
Chodzi o mini studio lub o kącik fotograficzny dla dzieciaków które zaczynają zabawę z foto studyjną tzn chciałby by zacząć (odpada błyskowe ze wzgledu na problemy w odpalaniu) i chodzi o zorganizowanie im sprzetu,
koszty narazie nie wiem jakie mam dlatego prosiłbym o nie wygórowane propozycje
kedar6890
15-03-2010, 22:20
światlo ciagle....hm od paru tygodni robię doświadczenia.Dużo szukalem, lampa swiatla ciągego to wydatek rzędzu 1500- 2000 tyś/Parę dni temu zakupilem 2 świetlówki Osram Dulux L 95/240 i elektroniczny stabilzator napięcia .Wrzucilem to do aluminiowej skrzynki z wrotami aluminiowymi, i dzisiaj odpalilem.Szkok,szok, szok.Piękna barwa a moc... Postaram się wrzucic jakieś sample.
cos fajnego ale nie drogiego i bardzo róznorodnego (chodzi o możliowści modyfikacji i zabawy)
To tylko w Erze ;)
Chodzi o mini studio lub o kącik fotograficzny dla dzieciaków które zaczynają zabawę z foto studyjną tzn chciałby by zacząć (odpada błyskowe ze wzgledu na problemy w odpalaniu) i chodzi o zorganizowanie im sprzetu,
koszty narazie nie wiem jakie mam dlatego prosiłbym o nie wygórowane propozycje
Jest kilka źródeł światła ciągłego:
- halogeny: wysoka temperatura (niebezpieczeństwo oparzeń i pożaru), duże zużycie energii, największe możliwości modyfikacji światła, ale drogie lampy i drogie nasadki, lampa np. http://fripers.pl/product_info.php/info/p591_Aurora-Fusion-600Ws-lampa-studyjna.html i odpowiednie nasadki, odporne na wysoką temperaturę, uwagi o poborze mocy są dość istotne
- "żarówki energooszczędne" ze zwykłym gwintem: dość słaba reprodukcja barw (nie chodzi o temperaturę barwową), możliwości modyfikacji - parasolka i niewiele więcej, softbox z kilkoma żarówkami-odrębny sprzęt, okta-to samo, nie widziałem strumienicy (może jest), cena samej "żarówki" to jedyna zaleta tego rozwiązania (zupełnie jak w przypadku halogenów budowlanych)
- panele ze świetlówkami: kilka świetlówek o wysokim stopniu reprodukcji barw w jednej płaskiej oprawie, np. http://fripers.pl/product_info.php/info/p926_Oswietlenie-ciagle-6x55W---plynna-regulacja.html - możliwości modyfikacji praktycznie nie ma, aby ograniczyć koszty można kombinować z samoróbkami (jak w poście wyżej), ale ze względów bezpieczeństwa nie polecałbym tego dla dzieciaków.
Błyskowe odpada bo? Aparaty dzieciaków (kompakty) z przedbłyskami, bez możliwości wyłączenia? Jak o to chodzi, to można kombinować z "inteligentną" fotocelą (uczącą się przedbłysków) i układem umożliwiającym dołączenie (kablem) dość sporej ilości lamp, np. według informacji z http://ws.ps.pl/, sprawa banalna dla początkującego elektronika.
Użycie lamp błyskowych będzie miało także walor edukacyjny, pokażesz, że "tak się robi, bo inaczej jest gorzej i drogo" :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.