PDA

Zobacz pełną wersję : Tokina AF 12-24 mm f/4,0 II czy Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC???



yaruch
28-11-2009, 15:25
Jako że jestem początkujący w tym systemie proszę o poradę który z powyższych wybrać. Szczerze mówiąc bardziej zależy mi na 24 mm niż na 10, ale z drugiej strony Sigma ma HSM i chbya jest lepsza optycznie, odnośnie nowej Tokiny nie znalazłem wielu informacji. Proszę bardzo o poradę.

rbucz
30-11-2009, 03:29
Mam tę tokinę - Sigmy w ręku nie miałem, ale zdjęć z niej jest mnóstwo w sieci. Więc napiszę o Tokinie:
Wady:
- 10mm to sporo więcej niż 12mm ale skoro to nie jest dla Ciebie najważniejsze kryterium...
- aberracje. Są, fakt. Ale na normalnych obitkach (13x18, 15x21) naprawdę da się nad nimi zapanować. W drugiej wersji (ja mam starszą) podobno znacznie mniejsze.
- brzydki bokeh (ale nie gorszy niż inne w tym zakresie ogniskowych)

Zalety:
- b. ostre szkło. Ostrzejsze od Sigmy.
- stałe światło (nowa Sigma też ma stałe... i ciut lepsze)
- AF - niby nie HSM, ale b. cichy i co ważniejsze b. sprawny. Szybki i celny, zero problemów.
- 24mm na "długim" końcu - jak mi się nie chce za dużo nosić, np w górach, to biorę Tokinkę i C 85/1,8...
- rewelacyjne wykonanie. Mechanika na najwyższym poziomie.
- sporo tańszy...

jacek_73
10-07-2011, 11:00
Jako że jestem początkujący w tym systemie proszę o poradę który z powyższych wybrać. Szczerze mówiąc bardziej zależy mi na 24 mm niż na 10, ale z drugiej strony Sigma ma HSM i chbya jest lepsza optycznie, odnośnie nowej Tokiny nie znalazłem wielu informacji. Proszę bardzo o poradę.

O sigmie napisano sporo, o tokinie też.