PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o pomoc wyboru aparatu

kucza21
20-11-2009, 20:31
Kolega mnie bardzo prosił, a ja nie potrafię mu udzielić odpowiedzi, bo się nie znam na sprzęcie.

Witam

Na wstępie dodam że jestem laikiem w fotografii ale chciałbym mieć jakieś opcję, a nie tylko menu tematyczne, bo na moim aktualnym aparacie jest tylko menu tematyczne a różnica między zdjęciami z jednej opcji czy drugiej jest minimalna. Potrzebuję aparatu który nie będzie kolosem, bo łatwo go w górach uderzyć o skałę (więc lustrzanka chyba odpada, ze względu na duży obiektyw). Ale żeby to nie było też jakieś maleństwo. Najlepiej jakiś kompakt, żeby robił dobre zdjęcia krajobrazom i ludziom znajdującym się w kadrze. Chodzi mi o to żeby te zdjęcia nie były takie płaskie jak te które robię w tej chwili za pomocą jakiegoś tam nikona L1. Zrobiłem sobie dla przykładu zdjęcie w tle Kościelca, i na zdjęciu wygląda to tak jakbym stał obok jakiegoś kamienia a nie w tle góry. Jeszcze jedna rzecz którą uważam za dosyć istotną to kręcenie filmów. Będąc w górach często kręcę filmiki więc zależy mi też na tym żeby aparat potrafił nagrać coś w dobrej jakości, fajnie jakby w czasie nagrywania filmu dało się nacisnąć guzik i zrobić zdjęcie - widziałem taką opcje w jakimś aparacie ale nie pamiętam modelu. Chciałbym zmieścić się w kwocie do 2000 zł. Jeden aparat jaki przykuł moją uwagę ze względu na szerokokątny obiektyw, nie wielki rozmiar i możliwość kręcenia filmów HD to Panasonic TZ7. Tylko nie wiem jak u niego z jakością zdjęć. Drugi aparat jaki polecił mi kolega to Canon G10 ew. G11 (g11 chyba dla mnie lepszy ze względu na obracany wyświetlacz - łatwiej kręcić filmy sobie, widząc się na ekranie). Podobne te aparaty (g10, g11) robią bardzo dobre zdjęcia i nawet osoba taka jak ja czyli nie znająca się na fotografii potrafi nimi zrobić bardzo dobre zdjęcia (tylko tu znów nie wiem jakiej jakości są filmy, i nie posiada szerokokątnego obiektywu, którym chyba lepiej robi się zdjęcia krajobrazów).