Zobacz pełną wersję : 300/2.8 czy 500/4?
Witam
Od miesiąca (a może od roku) mam taki "lekki" ból głowy ze zmianą systemu. Jestem ze stajni KM/S więc proszę darujcie sobie wszelkie docinki systemowe...
Obecnie zastanawiam się nad opcją "fotograf ptaków/wiewiórek" :lol: i mam możliwość zakupu 500/4L. Na pewno piękne szkło...ale też ciężkie i wielkie. Po podpięciu do FF będę miał nieco dłuższą ogniskową niż obecnie z 300mm na APSC (crop 1.5) a z APSC to już będzie kosmos. Piszę o FF dlatego bo bardzo lubię focić krajobraz więc tutaj pełna klatka z 21Mpix sprawdzi się lepiej niż crop. Z drugiej strony takie szkło ma światłosiłę 4 więc teoretycznie czujniki AF będą pewnie mniej "sprawne" niż dla 2.8. 300/2.8 na pewno jest lżejsze i poręczniejsze ale też moim zdaniem z tym szkłem puszka FF odpada bo stracę na ogniskowej (chyba, że TCx1.4)
Zaznaczę, że jestem głównie fotografem "parkowym" i nie mam zbytnich okazji na zasiadki w prawdziwym terenie (np. Biebrza)
Co byście wybrali? Pomińcie kwestię kasy - to już mój ból głowy :lol:
No chyba, że porywam się z motyką na słońce i styknęłoby jakieś 400/5.6+7D? Przerost formy nad treścią? Moich kilka fotek zobaczycie tu:
http://norbius.digart.pl/digarty/
Przesadzam?
A o które bardziej ptaki chodzi, te żywe, czy stalowe? ;-)
W każdym razie, patrząc na zdjęcia z linka, i biorąc pod uwagę, że chcesz kupić FF - zdecydowanie 500/4 plus jakieś 70-200 jako drugi.
Nie no...te żywe - bez dopalaczy ;)
sebcio80
08-11-2009, 00:43
tez sadze ze lepsza opcja to 500L ale jeszcze lepsza opcja, ale drozsza bylo by 400L 2.8 + tc 1.4
Co byście wybrali? Pomińcie kwestię kasy - to już mój ból głowy :lol:
Albo krajobrazy, albo ptaki. Przynajmniej jeśli o wybór body chodzi.
Ja bym do ptaków brał 7D + 300 2.8 + TC 2x .
A tak w ogóle to następnym razem pomyśl trochę nad podforum w którym piszesz... pytanie "które szkło wybrać" w podforum 'Canon dSLR' ? :shock:
Do ptaków i wiewiórek APS-C. 300/2,8L+TCx1,4 do "zdjęć z ręki"to już i tak "dość ciężko";).