Zobacz pełną wersję : Pytanie o lampę
aloevera
06-11-2009, 11:36
Witam, od niedawna jestem posiadaczką Canona 450d oraz obiektywu kitowego i 50mm 1/8. Mam pytanie odnośnie lampy błyskowej ponieważ fotografią zajmuję się amatorsko od niedawna a ostatnio robiłam zdjęcia na rocznicy ślubu znajomych i niestety brak zewnętrznej lampy dał się we znaki:(
Chciałabym sobie sprawić jakąś prostą, niedrogą lampę, która nadawałaby się do słabo oświetlonych pomieszczeń typu dyskoteka czy restauracja ale również do portretów plenerowych. Mógłby mi ktoś polecić coś niedrogiego i w miare prostego w obsłudze? będę bardzo wdzięczna.
Jako, że jestem laikiem i mam ograniczone fundusze w tej chwili zasatanawiałam się nad czymś takim:
http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1/nissin-speedlite-di466-typ-c.bhtml
lub takim nawet:
http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1/metz-36-c-2.bhtml
Bardzo proszę o poradę, z góry dziękuję.
Zastanow sie nad ta. http://www.fotorimex.pl/product.php/4951,pl,nissin_speedlite_di622.htm. Do celow amataorski niema chyba nic lepszego w tym przedziale cenowym.
Dość ważna jest obracana głowica.
Te które zaproponowałaś ruchome są tylko w pionie.
Lampa jaką podlinkował sasiad ma już odpowiedni zakres ruchów.
Dlaczego to jest ważne? Najlepsze zdjęcia z lampą to takie na których jej użycia nie widać ;) błyskanie na wprost w większości przypadków nie jest dobrym pomysłem.
Flash z obracaną głowica pozwoli Ci odbić błysk od ścian z boków
od ściany za Tobą itd = kreatywna i bardziej naturalna dystrybucja światła.
Patryk_mirek
06-11-2009, 12:23
Popieram. Ja co prawda nie miałem nigdy w okazji używać lamp Nissin, ale znajomi mają i sobie chwalą. Nissin'y ponoć świecą ładnie, odchylany palnik ma, jest proste w obsłudze (czyt nie ma zbyt dużo zaawansowanych funkcji) i co najważniejsze mają przyjazną cenę do wad można zaliczyć plastikowy wygląd :P