Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : jaki obiektyw do wnętrz?



GARBUS
04-11-2009, 21:22
witam.mam takie pytanie,a mianowicie szukam obiektywu do fotografowania wnętrz mieszkań,jestem wynajemca i czeto potrzebuje zdjec do ogloszen,posiadam eos 400 d,i chce robic zdjecia przy swietle zastanym.maksymalna cena to 2000 zl.

jack070
04-11-2009, 21:45
Szeroki kąt (sigma 10-20) + statyw?
Sigmę dorwiesz używaną za 1600zl, a statyw kupisz za resztę.
I już, ciasne przestrzenie Ci nie straszne, a światło zastane wystarczające (no,chyba, że mieszkania uciekają :P).

zbyszekjan
04-11-2009, 22:49
witam.mam takie pytanie,a mianowicie szukam obiektywu do fotografowania wnętrz mieszkań,jestem wynajemca i czeto potrzebuje zdjec do ogloszen,posiadam eos 400 d,i chce robic zdjecia przy swietle zastanym.maksymalna cena to 2000 zl.

Jasny, np. c28/1,8 choć na 400d moze być za wąsko.

siudym
04-11-2009, 23:21
10mm F4 czy nawet 5.6 wystarczy, no chyba, ze bedzie to pomieszczenie typu ciemnica w piwnicy.

Richie
05-11-2009, 00:33
Jasny, np. c28/1,8 choć na 400d moze być za wąsko.


Po pierwsze do wnętrz 28/1,8 to nawet na FF może być za wąski.Po drugie takie światło w szkle w tego typu fotografii nie jest potrzebne gdyż i tak się przymyka by uzyskać ostrość w całym kadrze.

Sigma 10-20 lub Tamron 10-24 będą w sam raz.Do tego statyw i możesz działać.Jeśli nadal będzie za wąsko możesz pomyśleć o fish-u Samyang 8mm ale nie wiem czy efekty z niego będą pożądane na tego typu zdjęciach.

The Pretender
05-11-2009, 02:16
Ja tez obstawałbym przy sigmie 10-20 (ewentualnie tamronik 10-24) + statyw.

_igi
05-11-2009, 02:52
10-20 do wnętrz jest fajny. Szkoda tylko, że nie ma czegoś pokroju 7-8mm o odwzorowaniu prostokątnym - to by było coś. A dać się pewnie da, vide Sigma 12-24 na FF.

huh
05-11-2009, 07:29
10-20 do wnętrz jest fajny. Szkoda tylko, że nie ma czegoś pokroju 7-8mm o odwzorowaniu prostokątnym - to by było coś. A dać się pewnie da, vide Sigma 12-24 na FF.

jak się uprzesz możesz prostować, w photoshop jest specjalny filtr do tego,
i działa. Czyli mozesz zrobic opcję ultra budżetową Samyang 8 mm f/3.5 i prostować.

a z "prostych" szerokich sigma 10-20, jeden z lepszych szerokich kątów, dość nowa konstrukcja.

mrek
05-11-2009, 09:27
jak się uprzesz możesz prostować, w photoshop jest specjalny filtr do tego,
i działa. Czyli mozesz zrobic opcję ultra budżetową Samyang 8 mm f/3.5 i prostować.

a z "prostych" szerokich sigma 10-20, jeden z lepszych szerokich kątów, dość nowa konstrukcja.
A ze starych konstrukcji (jak ten czas leci) to Sigma 12-24. Tyle, ze to pod FF no i nie za 2000 zl

Merde
05-11-2009, 09:57
10-20 do wnętrz jest fajny. Szkoda tylko, że nie ma czegoś pokroju 7-8mm o odwzorowaniu prostokątnym - to by było coś. A dać się pewnie da, vide Sigma 12-24 na FF.

Tak, tak i z małego pokoiku robi nam się korytarz w pociągu. Do zabawy może i fajne, ale osoba pytająca chce go wykorzystać do pracy.

AMMarshall
05-11-2009, 10:16
GARBUS, do cropa (400D) to minimum 17-18 mm.

Ja mam Tamrona 17-50 wystarcza do fotografowania wnętrz, choć czasem przydałoby się szerzej.
Taki 17-50 powinien być dla Ciebie OK. Drugi plus jest taki, że masz 2w1, bo to bardzo uniwersalny obiektyw.

No i jeśli przy zastanym to koniecznie statyw.

darnok
05-11-2009, 10:43
ostatnio robilem ciasne wnętrze fabryki - sigma 10-20 EX +40D i spisala sie swietnie jdnak nawet ona byla czasami za szeroka, i na 10 mm rozciaga brzegi ale wnetrza i tak genialnie wychodza ;))

RUTRA007
05-11-2009, 12:12
Zdecydowanie polecam sigmę 10-20. Dla wskazanego przez Ciebie celu będzie odpowiednia.

szuler
05-11-2009, 14:26
a ja polecam 10-22 canona mniej zniekształceń po rogach choć z deklarowanej kasy to już na statyw nie starczy

zbyszekjan
05-11-2009, 15:37
[QUOTE=Richie;724693]Po pierwsze do wnętrz 28/1,8 to nawet na FF może być za wąski.Po drugie takie światło w szkle w tego typu fotografii nie jest potrzebne gdyż i tak się przymyka by uzyskać ostrość w całym kadrze.

Sorry nie dokładnie przeczytałem pierwszego posta:oops:. Do fotografowania wnątrz polecam C 10-22, chociaż jest obiektywem dość specyficznym. Lekkie pochylenie aparatu powoduje ,że linie pionowe zbiegają się lub rozchodzą. Boki są zniekształcone (rozciagnięte), np fotel umieszczony z boku kadru zostaje rozciągnięty do rozmiaru sofy:-D

waka
05-11-2009, 23:48
nie od dziś wiadomo że dobry wybór to tokina 11-16

Jutrzas86
06-11-2009, 01:51
...lub Tokina 12-24mm f/4, na Allegro używki chodzą po ok. 1200zł, słyszałem dobre opinie o tym obiektywie. Za resztę kasy jakąś prostą zewnętrzną lampę błyskową (może być nawet manual, we wnętrzach bardzo się przydaje) i statyw.

aptur
06-11-2009, 09:13
canon 10-22
tokina 12-24
sigma 10-20

marta022
09-04-2012, 20:56
Dobry wieczór chciała bym prosić o poradę, jakie szkiełka kupić do fotografii wnętrz. Posiadam obecnie Canona MK 2, być może przesiądę się na MK 3. Zastanawiam się tylko nad odpowiednim skompletowaniem szkieł, lampę mam 430 E, wszystkie stare obiektywy sprzedałam więc zakupy szkieł robię od zera

janmar
09-04-2012, 21:02
Dobry wieczór chciała bym prosić o poradę, jakie szkiełka kupić do fotografii wnętrz.

Co to jest wnętrze?
Myslę i nasuwa mi sie duużo znaczeń.
Ciemne wielkie świątynie? Małe przytulne mieszkanka? Hale sportowe? Teatr? Muzeum?Galeria?
Masz pieniędzy dużo? Średnio? Mało?Co ze światłem ,starczy obiektyw?
Może napiszesz to nie będę dalej wymyslał :-)

michael_key
09-04-2012, 21:05
Dobry wieczór chciała bym prosić o poradę, jakie szkiełka kupić do fotografii wnętrz.
Zdecydowanie szkło z ogniskową rzędu 16, 17mm na początku. W zależności od kasy, czyli... 16-35L, 17-35L, Sigma 17-35. Będziesz generalnie przymykać. Poza tym coś w ogniskowej 50mm.
Najważniejsze będzie szerokie szkło.

dziobolek
09-04-2012, 21:23
Polecam http://maciejko.net/cbsearch/

http://www.google.pl/search?num=100&q=Fotografia+wn%C4%99trz++-%C5%9Blub+site%3Awww.canon-board.info&tbs=&tbo=1

Pozdrówka!

m-a-r
09-04-2012, 21:26
statyw też ważna rzecz

michael_key
09-04-2012, 21:28
statyw też ważna rzecz
Dokładnie tak.
Statym i dzięki LV w 5DII idzie piknie ;-)

rOOmak
09-04-2012, 21:41
Zależy kto jest klientem (jeśli zawodowo).
Na pewno szerokie kąty. Agenci nieruchomości pieją na temat "szerokiego kąta" czyli ok17mm a architekci kręcą nosem na widok dystorsji wszystkiego poniżej 24mm. Które szkła kwestia budżetu.
Ts-e 17mm
Ts-e 24mm
Ts-e 45mm
Lub
17-40mm bez korekty perspektywy, duuużo taniej.
5D mk3 nie proponuje niczego ciekawego ponad mk2 w przypadku architektury. Osobiście kupiłbym Ts-e 17mm plus x1.4 extender, który zapewni ok 24mm z tym szkłem.
Jedna lampa też może okazać się nie wystarczająca.

marta022
09-04-2012, 22:20
Przepraszam ale pisałam ten wątek w biegu, chciała bym fotografować obiekty typu sale bankietowe, mieszkania, pensjonaty oczywiście wszystkie wewnątrz. Więc szukam szerokiego kąta pod pełną klatkę do mojego MK 2, co do zasobów pieniężnych 2-3tyś.

m-a-r
09-04-2012, 22:37
to może samyang 14 2.8?
mam ten obiektyw pod apsc i jest rewelacyjny, super ostry, solidna budowa.
W pensjonatach może być bardzo ciasno więc ten obiektyw pod pełną klatką da bardzo szeroki obraz - powinno wystarczyć.

blackninja
09-04-2012, 23:28
Polecam http://maciejko.net/cbsearch/

http://www.google.pl/search?num=100&q=Fotografia+wn%C4%99trz++-%C5%9Blub+site%3Awww.canon-board.info&tbs=&tbo=1

Pozdrówka!

Ciekaw jestem, czy Ty masz na stałe przypisany jakiś skrót klawiaturowy, co wkleja ten tekst? :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
To Twoja podstawowa odpowiedź na forum.

Darx
09-04-2012, 23:32
Posiadam obecnie Canona MK 2, być może przesiądę się na MK 3

Więc szukam szerokiego kąta pod pełną klatkę do mojego MK 2, co do zasobów pieniężnych 2-3tyś.

Rozumiem, że każdy następny post będzie miał w swojej budowie mk2/3? :roll:



Może napiszesz to nie będę dalej wymyslał :-)

Jak dodasz do tego mk2 ;), to pewnie będzie wręcz idealnie...



to może samyang 14 2.8?
mam ten obiektyw pod apsc i jest rewelacyjny, super ostry, solidna budowa.
W pensjonatach może być bardzo ciasno więc ten obiektyw pod pełną klatką da bardzo szeroki obraz - powinno wystarczyć.

Miałem, chwliłem, sprzedałem. Samyang jest mało komfortowy, a ostatnio sztuki są mniej ostre (czyżby coś nie teges z produkcją?).

Idąc tropem Janmara. Wolałbym wiedzieć, z jakich szkieł obecnie korzysta autor wątku. Gdyż może wyjść, że stałka 20/1.8 będzie wystarczająca. Jeśli bardzo szeroko to szczerze polecam sigmę 12-24/4-5,6. Niestety cena przekracza 3000 złotych, w przypadku nowej.

m-a-r
09-04-2012, 23:57
Czym objawia się mały komfort pracy z samyangiem? Dla mnie komfort super, duża GO sprawia, że prawie nie przejmuję się pierścieniem ostrości. Często stosuję f5,6 lub 8. Na APSC fajny spacerowy obiektyw, na wakacjach większość zdjęć tym obiektywem robiłem.

dziobolek
10-04-2012, 10:15
Ciekaw jestem, czy Ty masz na stałe przypisany jakiś skrót klawiaturowy, co wkleja ten tekst? :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
To Twoja podstawowa odpowiedź na forum.

Podstawowa odpowiedź na podstawowe działanie początkujących na forum ;)

Ja po prostu mam otwartą zakładkę, inni mają to w stopce :twisted:

Temat był już wałkowany, wystarczyło poszukać i dopisać się do istniejącego wątku.

Dla przykładu tutaj http://www.canon-board.info/showthread.php?t=65610
albo tutaj http://www.canon-board.info/showthread.php?t=54406

Pozdrówka!

_igi
10-04-2012, 10:29
używany Canon TS-E 24 f/3,5 L. Z czasem można zgarnąć Canona 17-40 f/4L i to w zasadzie tyle.

No, do tego jeszcze statyw, i praktyka w komputerowym zwiększaniu dynamiki tonalnej zdjęcia.

Co do aparatu, to każden jeden "mk 2" się nada, tylko np. 1DsII będzie trudniejszy w obsłudze z TS-E, natomiast 5DII ma w tym celu dosyć wygodne Live View. ;)

darecky
10-04-2012, 11:00
W podanym przedziale cenowym to jak poprzednicy. Używane 24 ts-e. To podstawa bez dwóch zdań. Załatwi wiele problemów, które napotkasz przy późniejszej obróbce. Dobry statyw to również podstawa. Reszty nie trzeba. Z szkieł bez korekt to raczej 12-24 sigmy i lub canona 20.24,28 ze światłem 2,8 i jechane. Może być też stare budżetowe canonowskie 20-35.

mrek
10-04-2012, 19:47
W podanym przedziale cenowym to jak poprzednicy. Używane 24 ts-e. To podstawa bez dwóch zdań. Załatwi wiele problemów, które napotkasz przy późniejszej obróbce. Dobry statyw to również podstawa. Reszty nie trzeba. Z szkieł bez korekt to raczej 12-24 sigmy ...
Dodaj, ze pierwsza wersja Sigmy 12-24. W drugiej wersji poprawili ostrość na rzecz pogorszenia dystorsji

strideer
10-04-2012, 20:55
Jaki obiektyw? Bez dystorsji geometrycznych i z małymi aberracjami chromatycznymi, które często występują przy szerokich kątach. Do tego statyw i uczciwa poziomica. Dodam, że lepiej mieć węższe szkło i do tego glowicę panoramiczną, niż szersze z masą problemów optycznych. Polecam TS-E 24 obojętnie którą wersję.

Tapatalk

darecky
10-04-2012, 21:05
strideer, tylko, jak ktoś nieobeznany w temacie weźmie się za głowicę do pano+ szkło typu 45ts-e lub jakieś 50 to w ciasnych pomieszczeniach może polegnąć. Bez wprawy nie da rady.

strideer
10-04-2012, 21:13
Miałem na myśli coś w zakresie 20-30 mm zamiast krótszych szkieł, które mogą sprawić problem swoimi mankamentami.

Tapatalk

Stafford
11-04-2012, 05:21
Z tego co ja widzę w swoich fotkach (i co ludzie piszą) to 17-40 na FF trochę za bardzo masakruje brzegi przy FF do zdjęć architektury, czy to wew czy zew.

jellyeater
11-04-2012, 06:37
Z tego co ja widzę w swoich fotkach (i co ludzie piszą) to 17-40 na FF trochę za bardzo masakruje brzegi przy FF do zdjęć architektury, czy to wew czy zew.

Zależy. Jeżeli chce to drukować na dużym formacie, to może być problem (chociaż na brzegi zwracają uwagę zazwyczaj tylko Ci którzy lubią MTF itd). Zdjęcia architektury do jakichś ogłoszeń agencyjnych są zazwyczaj prezentowane w tak małym formacie, że i słoikiem można by je zrobić. Chociażby po to by zbyt dużo nie pokazać i klienta zachęcić. A szeroki kąt i z klity zrobi przestronne pomieszczenie. To ma znaczenie. Chyba im szerzej tym lepiej.