Zobacz pełną wersję : Nikon walczy z PolishNikonService.com
Czy myslicie, ze serwis N jest ZNACZNIE gorszy niz serwis C na Zytniej?
Nikon walczy z PolishNikonService.com
http://optyczne.pl//?news=2358
Kolekcjoner
01-11-2009, 01:00
To że Nikon walczy to jedno ale czemu robi to Admin forum Nikona :roll:.
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=119508
Tak się ich boją??
Czy myslicie, ze serwis N jest ZNACZNIE gorszy niz serwis C na Zytniej?
Z mojego doświadczenia z CSI mogę powiedzieć że jest podobnie. Różnica na plus chyba taka że nie słyszałem o 30+ dniowych terminach naprawy a często idą klientowi na rękę proponując jednodniowe załatwienie sprawy w czwartki kiedy serwis jest otwarty najdłużej.
Niektóre z opisanych przypadków na stronie z linka jeżą włosy na głowie. Nie chce mi się opisywać swoich przejść z serwisem Canona bo już kiedyś o tym pisałem i w archiwum forum można to znaleźć. Najbardziej w pamięci utkwi mi naprawa, kiedy po wymianie silnika w C50/1.4 tak skręcono obiektyw że nie dało się go przypiąć do aparatu, po prostu nie wchodził w bagnet :lol:
Już nawet na wykopie jest: http://www.wykop.pl/link/253623/jak-nikon-polska-walczy-ze-strona-polishnikonservice-com. Zapowiada się większa afera... może to jest sposób na Żytnią? ;-)
Strasznie obniza zaufanie fakt, ze naciagaja na naprawach, wymyslaja usterki...
A naprawa na zachodzie, jak sie okazuje - koztuje o wiele mniej...
Afera to będzie jak zaczną o tym pisać klasyczne gazety...
Cała ta sprawa to dobry przykład, co można zrobić z "zaleznego klubu". Myslę, że to cenne doświadczenie, dla jakości działań ew. klubu canona, o którym sie dyskutuje.
Serwis działa źle, ale na forum Nikona nie wolno o tym pisac, bo forum i klub nikona należy do Nikona :) Oby Klub Canona nigdy nie wpadł w podobną zależnośc, gdzie hedonizm każe "wypierać" problem, zamiast po ludzku załatwić.
Ja się serwisu Canona boję, ostatnio moja dziewczyna oddała 400D na żytnią, bo jakiś jej głupawy kumpel powyginał piny w slocie CF, no i trzeba było naprawić. Koszt takiej zabawy - 600zł, po czym patrzę, a w aparacie jest kompletnie rozwalona matówka, po prostu NIC nie jest tam ostre, mimo że autofocus działa. Szczęka mi opadła po prostu ;)
400D na żytnią, bo jakiś jej głupawy kumpel powyginał piny w slocie CF, no i trzeba było naprawić. Koszt takiej zabawy - 600zł,
600zł no jakieś jaja że tyle zarządzali :shock:
Kiedyś mama mi coś takiego naprawiła kleszczami dentystycznymi za darmo, w 3 minuty i nic nie psując dodatkowo:lol:
600zł no jakieś jaja że tyle zarządzali :shock:
Kiedyś mama mi coś takiego naprawiła kleszczami dentystycznymi za darmo, w 3 minuty i nic nie psując dodatkowo:lol:
czasami są tak mocno wygięte że każda próba doprowadzenia ich do pionu powoduje ich odłamanie
BTW raczej w serwisie ich nie prostują tylko wymieniają gniazdo a dotarcie tam graniczy z cudem :)
Cała ta sprawa to dobry przykład, co można zrobić z "zależnego klubu". Myslę, że to cenne doświadczenie, dla jakości działań ew. klubu canona, o którym sie dyskutuje.
Serwis działa źle, ale na forum Nikona nie wolno o tym pisac, bo forum i klub nikona należy do Nikona :) Oby Klub Canona nigdy nie wpadł w podobną zależnośc, gdzie hedonizm każe "wypierać" problem, zamiast po ludzku załatwić.
Trafna uwaga. Zgadzam się w całej rozciągłości.
Ernest_DLRS
01-11-2009, 20:29
Bardzo trafna i również jestem całkowicie przeciwny aby kiedykolwiek "sprzedać" Nasz klub pod władanie "z góry".
A co do akcji Nikon Polska - żałosna zagrywka. Jeśli nie chcą aby takie strony powstawały, niech wywiązują się rzetelnie ze swych obowiązków. Prosta sprawa.
Powinno się taką akcję z Canon Service przeprowadzić swoją drogą...
Bardzo trafna i również jestem całkowicie przeciwny aby kiedykolwiek "sprzedać" Nasz klub pod władanie "z góry".
To w takim razie po co ten klub ?
A co do akcji Nikon Polska - żałosna zagrywka. Jeśli nie chcą aby takie strony powstawały, niech wywiązują się rzetelnie ze swych obowiązków. Prosta sprawa.
Powinno się taką akcję z Canon Service przeprowadzić swoją drogą...
Wiadomo - ale tutaj wszyscy tak zazdrościli support dla klubu Nikona od Nikon Polska, a może oni po prostu byli cwani - mieli jakby nie patrzeć darmową reklamę, grono fanatyków (słyszałem parę tekstów :) ), itd. jakimś tam niewielkim kosztem ?
Może lepiej na to spojrzeć bardziej trzeźwo że gromadzenie się pod jakimś tam znakiem producenta jest dość dziecinne i o to właśnie producentowi chodzi ?
a mnie najbardziej zastanawia dlaczego administracja/moderacja zamyka kolejne wątki roszczeniowe
patrząc na to, że kilka lat zgłaszano problemy z serwisem i nikt nie reagował a teraz po stworzeniu portalu opisującego pozytywne/neutralne/negatywne załatwienie sprawy NAGLE prosi się o zaprzestanie akcji "szkalującej"
Wiadomo - ale tutaj wszyscy tak zazdrościli support dla klubu Nikona od Nikon Polska, a może oni po prostu byli cwani - mieli jakby nie patrzeć darmową reklamę, grono fanatyków (słyszałem parę tekstów :) ), itd. jakimś tam niewielkim kosztem ?
Ja tam nie zazdrościłem, bo mi to przypominało PRL - niby wszyscy klienci równi, ale ci są równiejsi... Taka usługa spod lady.
Generalnie masz dobre spostrzeżenie - warto by uściślić kto właściwie miał ten support, bo może się okazać, że niby wszyscy z forum N ale tak naprawdę wybrana grupka, w tym kontekście uciszanie sprawy na FN daje do myślenia.
Ernest_DLRS
01-11-2009, 21:11
To w takim razie po co ten klub ?
No napewno nie po to, by być "pachołkami" Canon'a, grzecznie wypełniającymi wszelkie polecenia.
Wiadomo - ale tutaj wszyscy tak zazdrościli support dla klubu Nikona od Nikon Polska, a może oni po prostu byli cwani - mieli jakby nie patrzeć darmową reklamę, grono fanatyków (słyszałem parę tekstów :) ), itd. jakimś tam niewielkim kosztem ?
Może lepiej na to spojrzeć bardziej trzeźwo że gromadzenie się pod jakimś tam znakiem producenta jest dość dziecinne i o to właśnie producentowi chodzi ?
Support firmy - tak; Władza firmy - nie.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ja tam nie zazdrościłem, bo mi to przypominało PRL - niby wszyscy klienci równi, ale ci są równiejsi... Taka usługa spod lady.
Generalnie masz dobre spostrzeżenie - warto by uściślić kto właściwie miał ten support, bo może się okazać, że niby wszyscy z forum N ale tak naprawdę wybrana grupka, w tym kontekście uciszanie sprawy na FN daje do myślenia.
Ścisły support z tego co się orientuję przypadał najlepszym członkom klubu a nie każdemu userowi foruma. Też mam tam konto i swego czasu korzystałem z żółtego forum, ale żadnego supportu od Nikona nie uświadczyłem :)
Trzeba odgraniczać darmową reklamę jaką napewno w jakimśtam stopniu stworzymy Canon'owi, od wypełniania jego poleceń. Klub Nikona niestety daje sobą manipulować przez Nikon Polska, i tego trzeba się pilnować jak ognia.
Moim zdaniem.
A co do akcji Nikon Polska - żałosna zagrywka. Jeśli nie chcą aby takie strony powstawały, niech wywiązują się rzetelnie ze swych obowiązków.
Ale jakiej akcji? Nikon Polska jeszcze się w tym temacie nie wypowiedział, jedynie właściciel/administrator forum. Czytałeś w ogóle ten wątek?
Ernest_DLRS
01-11-2009, 21:31
Administrator forum Nikona dostał pismo czy tam mejla od Nikon Polska aby podjął on interwencję w tej sprawie.
Ścisły support z tego co się orientuję przypadał najlepszym członkom klubu a nie każdemu userowi foruma. Też mam tam konto i swego czasu korzystałem z żółtego forum, ale żadnego supportu od Nikona nie uświadczyłem :)
A jaka jest rola tych najlepszych członków w aktualnym konflikcie z Nikonem dot. wzmiankowanej strony?
Ernest_DLRS
01-11-2009, 21:33
Nie mam pojęcia, jaka jest ich rola. Nie śledzę tego tematu dokładnie.
A w temacie strony "anty-serwisowej" oficjalnie wypowiedział się jedynie admin foruma, a nie wszyscy ważniejsi członkowie Klubu.
Administrator forum Nikona dostał pismo czy tam mejla od Nikon Polska aby podjął on interwencję w tej sprawie.
Źródło/link?
Źródło/link?
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.tytusdezoo.republika.pl/pictandsound/komiksy/tytus/16_wyd1_tytus_pojazd1.jpg)
:mrgreen:
:mrgreen:
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=119508
Głupio Ci teraz ?
Za optyczne.pl:
""W zwiazku z informacja uzyskana bezposrednio od Nikon Polska, informujaca mnie o fakcie jednostronnego dzialania w sprawie niedoskonalosci serwiu Niikon Polska, uprzejmie prosze o u usuniecie linkow prowadzacych do strony opisujacej sposob dzialania w/w serwisu. Ode mnie napisze ze akcja ODNIOSLA SKUTEK, zwrocono uwage na problem, jednak linkowanie do portalu dzialajacego w jedna strone, bez poznania uzasadnienia drugiej, Nikon Polska uznalo za niewlasciwe i krzywdzace. Ponadto swietnie dzialajacy system NPS zostal rowniez opatrzony szkalujacymi wpisami, nie majacymi nic wspolnego z rzeczywistoscia. Osobiscie korzystam z NPS i wiem ze ta czesc serwisu jest nienaganna.
Prosze o usuniecie linkow w podpisach i watkach do strony nikon polish service na forum. Sa inne sposoby na zalatwienie tej sprawy, o tym wkrotce.
Pozdrawiam,
P i o t r M i l e c k i " "
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=119508
Bylo juz na optycznych, ktos link podal, wiec nie bede sie powtarzal.
Ale moze mi ktos wyjasnic, dlaczego bez loginu nie mozna na forum Nikona nic zobaczyc??
Głupio Ci teraz ?
OK, moja kulpa :oops:
najbardziej rozbawiło mnie zdanie:
"Osobiscie korzystam z NPS i wiem ze ta czesc serwisu jest nienaganna."
zdziwiłbym się gdyby było inaczej. inna sprawa z pozostałymi klientami nikona, którzy nie mają kolesi w nikon Polska. wygląda na to, że Pan Milecki ma stracha, że strona dotycząca badziewnego serwisu nikona może ewoluować w kierunku nowego nikon forum, które mogłoby się (o zgrozo!) okazać niezależne zarówno od Piotra Mileckiego jak i oddziału Nikon Polska.
Nie mam pojęcia, jaka jest ich rola. Nie śledzę tego tematu dokładnie.
A w temacie strony "anty-serwisowej" oficjalnie wypowiedział się jedynie admin foruma, a nie wszyscy ważniejsi członkowie Klubu.
wg mnie będzie to jakoś tak:
NKP jest jakoś tam sponsorowany przez Nikona (reklamy, testy czy co tam jeszcze)..
a NKP wywodzi się z forum nikona.. mają wspólnego "władcę" Piotra.. serwis nikona ma też coś takiego co nazywa się NPS chyba - czyli Nikon Pro Service - i z tego korzystają "profesjonaliści" - to działa bez zarzutu(typu naprawa od ręki czy w 1 dzień itp.), no i oczywiście reszta serwisu jest dla "plebsu" - i tu jest problem.. z tego co wyczytałem na stronie "protestujących" to nasza "żytnia" w porównaniu do tego co tam wyprawiają to nawet za dawnych czasów mały "pikuś"..
i jest tak że cała akcja ze stroną polishnikonservice.com urodziła się i ma główny napęd na forum nikona.. i w końcu jak zasięg i popularność przekroczyły pewien "punkt krytyczny" (czyli pewnie dotarły do nikon europe lub nawet japonii) to nagle nikon polska się obudził i zamiast kogoś w serwisie wziąć i kopnąć w dupę to "poprosił" Piotra o wyciszenie.. a że członkowie NKP są obsługiwani przez serwis NPS to jest jasne że dla nich wszystko w serwisie jest ok, a reszta to pieniacze i się rzucają nie wiadomo czemu skoro współpraca z nikonem taka fajna jest.. a że internauci są przekorni to mamy co mamy ;)
dodatkowo to co tutaj jest uważane za zamordyzm i to że "forum jest prywatne" itp. i narzekanie na Viteza że coś tam usunął (bo tu Hazan praktycznie się nie pojawia) to jest nic .. tam jest normalna cenzura, na porządku dziennym jest kasowanie (a w najlepszym przypadku zamykanie) wątków które są "niezgodne z aktualną linią partii rządzącej" a każde wychylanie się powoduje awantury które obrazowo się rozwijają od paru godzin do paru dni góra po czym "znikają" i wszyscy są już fajni i się zgadzają z administracją.. generalnie na początku jest fajnie dopóki nie czyta się często żółtego forum i nie pozna choćby z grubsza zakresu cenzury i granic.. generalnie nie ma tam miejsca na dyskusje na tematy które nie pasują administracji.. tu jest fajniej bo administracja ma nas w nosie ;)
Bylo juz na optycznych, ktos link podal, wiec nie bede sie powtarzal.
Ale moze mi ktos wyjasnic, dlaczego bez loginu nie mozna na forum Nikona nic zobaczyc??
Żeby takie rzeczy jak wyżej nie wydostawały się na wrogie forum ;-) Na serio to nie wiem, widzimisie admina ?
(...)
dodatkowo to co tutaj jest uważane za zamordyzm i to że "forum jest prywatne" itp. i narzekanie na Viteza że coś tam usunął (bo tu Hazan praktycznie się nie pojawia) to jest nic .. tam jest normalna cenzura, na porządku dziennym jest kasowanie (a w najlepszym przypadku zamykanie) wątków które są "niezgodne z aktualną linią partii rządzącej" a każde wychylanie się powoduje awantury które obrazowo się rozwijają od paru godzin do paru dni góra po czym "znikają" i wszyscy są już fajni i się zgadzają z administracją.. generalnie na początku jest fajnie dopóki nie czyta się często żółtego forum i nie pozna choćby z grubsza zakresu cenzury i granic.. generalnie nie ma tam miejsca na dyskusje na tematy które nie pasują administracji.. tu jest fajniej bo administracja ma nas w nosie ;)
Na samym początku chciałbym powitać czytających nas Kolegów z Żółtego Forum :)
Jeśli jest tak jak piszesz Arturs to masakra... :shock:
W takim układzie należałoby pochwalić Hazana, na zasadzie kontrastu, za utrzymywanie pełnej demokracji na forum ;)
Jeśli jest tak jak piszesz Arturs to masakra... :shock:
W takim układzie należałoby pochwalić Hazana, na zasadzie kontrastu, za utrzymywanie pełnej demokracji na forum ;)
i... Vitez-a ... za lagodnosc :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Ernest_DLRS
01-11-2009, 22:59
Źródło/link?
Wystarczy przeczytać wiadomość napisaną przez admina forum N (a dokładniej sam początek).
Ale moze mi ktos wyjasnic, dlaczego bez loginu nie mozna na forum Nikona nic zobaczyc??
Dlatego, że sama prośba jest informacją, że w serwisie jest źle. Lepiej, żeby przypadkowy internauta jej nie cztał, bo to złe "pablicyty" dla Nikona.
Ewidentnie, sprawa śmierdzi prywatą i sposób w jaki próbuje się ją załatwić ma niewiele wspólnego z "czystymi intencjami".
Swoją drogą, skoro powstała taka strona jak PolishNikonService.com , to znaczy, że problemy z serwisem przerosły cierpliwośc nikonowców. Ze swej strony serdecznie im współczuję, że musieli uciec się do środków ostatecznych i życze sobie, żeby nie powtórzył się polski scenariusz: "Co się czepiacie serwisu Canona, Nikon ma jeszcze gorszy - a poziom usług spada i spada".
Wystarczy przeczytać wiadomość napisaną przez admina forum N (a dokładniej sam początek).
Yup, trzeba się trochę wczytać - za pierwszym razem przeoczyłem to "Nikon Polska uznało za niewłaściwe".
Tak trochę OT, ale nie do końca: United Breaks Guitars (http://www.google.ch/search?q=united+breaks+guitars) ;-)
Sergiusz
01-11-2009, 23:10
Z tym NPS też jakaś dziwna sprawa. Aby być zawodowcem w oczach Nikon i korzystać z NPS trzeba mieć dwie puszki i trzy szkła z listy, której ja nie mogę znaleźć. Jeden z moich dobrych znajomych ma kilka puszek i prawie 30 szkieł i z tego co mi wspominał swego czasu wymagań tych nie spełniał.
Mały cytat:
"Ok. Pogadalismy sobie, ponarzekalismy, poszydzilismy, itd. Teraz proponuje idzcie robic zdjecia bo to nie forum serwisowe a fotograficzne. Czekam na Wasze zdjecia. Poki co zamykam.
Admin"
:-)
Mały cytat:
"Ok. Pogadalismy sobie, ponarzekalismy, poszydzilismy, itd. Teraz proponuje idzcie robic zdjecia bo to nie forum serwisowe a fotograficzne. Czekam na Wasze zdjecia. Poki co zamykam.
Admin"
:-)
Mocne :mrgreen:
Proponuję według tej logiki w ogóle zamknąć forum, przecież siedzenie przed kompem to strata czasu, proponuję iść robić zdjęcia :-)
Aby być zawodowcem w oczach Nikon i korzystać z NPS trzeba mieć dwie puszki i trzy szkła z listy, której ja nie mogę znaleźć.
Aby być zawodowcem w oczach firmy Canon i korzystać z CPS trzeba mieszkać poza granicami Polski
You have enough products to qualify for membership, but unfortunately there is no Pro Rep assigned to your country. Should this change in future, you will be eligible for CPS Membership
:lol:
Kolekcjoner
01-11-2009, 23:42
wygląda na to, że Pan Milecki ma stracha, że strona dotycząca badziewnego serwisu nikona może ewoluować w kierunku nowego nikon forum, które mogłoby się (o zgrozo!) okazać niezależne zarówno od Piotra Mileckiego jak i oddziału Nikon Polska.
Wątpię żeby chodziło tu o obawę przed konkurencyjnym forum> FN ma obecnie ponad 33 tyś użytkowników, ugruntowaną pozycję - nie sądzę żeby mu coś groziło. Raczej jest to kwestia jakiejś zależności od Nikon Polska (nie wiemy jakiej - zresztą to nie nasza sprawa) i dlatego muszą posłusznie wykonać polecenie z góry. Dla nas oczywiście jest to przestroga przed zbytnim uzależnieniem się od takiego giganta i to oczywiste. Ale jak w życiu nie należy popadać w skrajności - "równowaga to zdrowie" - jak głosi jeden ze sloganów. Tak na prawdę to oni są bardziej uzależnieni od Nas niż My od nich - czego paniczne monity Nikon Polska do P. Mileckiego są najlepszym dowodem.
dodatkowo to co tutaj jest uważane za zamordyzm i to że "forum jest prywatne" itp. i narzekanie na Viteza że coś tam usunął (bo tu Hazan praktycznie się nie pojawia) to jest nic .. tam jest normalna cenzura, na porządku dziennym jest kasowanie (a w najlepszym przypadku zamykanie) wątków które są "niezgodne z aktualną linią partii rządzącej" a każde wychylanie się powoduje awantury które obrazowo się rozwijają od paru godzin do paru dni góra po czym "znikają" i wszyscy są już fajni i się zgadzają z administracją.. generalnie na początku jest fajnie dopóki nie czyta się często żółtego forum i nie pozna choćby z grubsza zakresu cenzury i granic.. generalnie nie ma tam miejsca na dyskusje na tematy które nie pasują administracji.. tu jest fajniej bo administracja ma nas w nosie ;)
Niestety moja ocena tego co się dzieje na tamtym forum jest podobna - a jestem jego użytkownikiem dłużej niż tu. To co było, a to co jest to dwa światy. Mam wrażenie że "betonowy" styl tego forum na dłuższy czas okazał się dużo sensowniejszy niż rzekomo "towarzyski" tamtego. W pewnym okresie trollowanie doszło tam do takiego poziomu, że większość tematów (przynajmniej tych które mnie interesowały) kończyła się kłótnią - zaowocowało to w jedną stronę zaostrzeniem zasad i cenzurą w drugą tym, że jeden z megatrolli został moderatorem, a część sensownych moderatorów zmieniło zajęcie.
Mały cytat:
"Ok. Pogadalismy sobie, ponarzekalismy, poszydzilismy, itd. Teraz proponuje idzcie robic zdjecia bo to nie forum serwisowe a fotograficzne. Czekam na Wasze zdjecia. Poki co zamykam.
Admin"
:-)
No cóż jak ktoś nie ma argumentów to zawsze odwołuje się do zdjęć :wink:8-). Taki argument ostateczny.
Zamordyzm na forum nikona był zawsze, ale tym razem obraca się przeciwko tym, którzy za mordy trzymali :-) osobiście mnie to bardzo cieszy:-)
W takim układzie należałoby pochwalić Hazana, na zasadzie kontrastu, za utrzymywanie pełnej demokracji na forum ;)
i... Vitez-a ... za lagodnosc :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
no.. ;)
Jeśli jest tak jak piszesz Arturs to masakra... :shock:
ja nie jestem jakimś tam aktywnym userem - 170 postów tylko , ale często tam zaglądam i czytam dużo (zwłaszcza jak w robocie siedzę :mrgreen: ), i stąd mam pojęcie o zakresie i tematyce jaka jest poruszana, że nie jest to zdanie odosobnione świadczy post:
Niestety moja ocena tego co się dzieje na tamtym forum jest podobna - a jestem jego użytkownikiem dłużej niż tu. To co było, a to co jest to dwa światy. Mam wrażenie że "betonowy" styl tego forum na dłuższy czas okazał się dużo sensowniejszy niż rzekomo "towarzyski" tamtego.
Tam "towarzyskość" skończyła się chyba właśnie po okresie choroby Piotra i potem w krystalizacji i stowrzeniu NKP, pacyfikacji giełdy i sprzedających (patrz sprawy Cichego i Nowarta), zarabianie na reklamach itp. > czyli jak z fajnego forum zrobiła się potencjalna maszynka do zarabiania kasy.. i wtedy ci którzy mają inne zdanie już nie mogą go mieć..
W pewnym okresie trollowanie doszło tam do takiego poziomu, że większość tematów (przynajmniej tych które mnie interesowały) kończyła się kłótnią - zaowocowało to w jedną stronę zaostrzeniem zasad i cenzurą w drugą tym, że jeden z megatrolli został moderatorem, a część sensownych moderatorów zmieniło zajęcie.
ano.. a Ty czasem nie byłeś tam modem? bo Czornyj chyba tak..
w każdym razie akcja skończyła się tym właśnie że sporo część aktywnych modów zrezygnowała z tego na rzecz klaskaczy i przytakiwaczy - nie wszyscy modzi oczywiście tam są z tej opcji ale z pozycji obserwatora tak to wygląda..
Mam wrażenie że "betonowy" styl tego forum na dłuższy czas okazał się dużo sensowniejszy niż rzekomo "towarzyski" tamtego.
no bo tu administracja się nie wtrąca.. są owszem jakieś reklamy itp. ale nie ma tej całej machiny (czapeczki, szalikim, kubko, reklamy) pod nazwą - KLUB ściśle związany z forum.. dlatego właśnie inicjatywa Canon Foto Klubu i jednoznaczna deklaracja Hazana że będzie to byt "równoległy" z forum i mimo że tu "żyjący" to w pełni autonomiczny jest bardzo dobra..
Zresztą właśnie te "betonowe" nie modyfikowane w trakcie zasady i taka nieingerująca w zasadzie w nic administracja powodują że nie jest tak że zmieniamy zasady (i moderatorów) w czasie "gry" bo nam się widzimisię zmieniło albo właśnie pokłóciliśmy się z dotychczasowymi kolegami..
Kolekcjoner
02-11-2009, 02:25
ano.. a Ty czasem nie byłeś tam modem? bo Czornyj chyba tak..
Nie nie byłem ale Czornyj był chyba nawet supermodem, Kaleid adminem. Zresztą byli i inni - jak się skończyło to widać. Ja się zresztą wypowiadałem tutaj jakiś czas temu, że coś się psuje no to mnie zakrzyczeli, że jak to przecież jest cudnie - nawet Ci którzy później tego "cudu" doświadczyli osobiście.
dlatego właśnie inicjatywa Canon Foto Klubu i jednoznaczna deklaracja Hazana że będzie to byt "równoległy" z forum i mimo że tu "żyjący" to w pełni autonomiczny jest bardzo dobra..
Chyba zresztą zbyt duże zaangażowanie administracji nie stanowi w naszym przypadku zagrożenia :wink::mrgreen:.
.. tam jest normalna cenzura, na porządku dziennym jest kasowanie (a w najlepszym przypadku zamykanie) wątków które są "niezgodne z aktualną linią partii rządzącej" a każde wychylanie się powoduje awantury które obrazowo się rozwijają od paru godzin do paru dni góra po czym "znikają" i wszyscy są już fajni i się zgadzają z administracją.. generalnie na początku jest fajnie dopóki nie czyta się często żółtego forum i nie pozna choćby z grubsza zakresu cenzury i granic.. generalnie nie ma tam miejsca na dyskusje na tematy które nie pasują administracji..
Niedawno temu, podczas dyskusji na FN o jego niby wyższości nad CB, wpadł mi w oko post akustyka, zwłaszcza pierwsza połowa, cyt:
"na czym dokladnie polega wyzszosc tego forum tu? gdzie dyskusje techniczne o sprzecie nie zawsze maja pelna racje bytu (bo zdarza im sie wykroczyc ponad jedyna sluszna linie, ze zoltym do gory, a wtedy dochodzi do okazyjnegi zamykania watkow i cenzurowania wypowiedzi) a to obnoszenie sie z duza iloscia pokazywanych tu zdjec nie ma przelozenia na ich jakosc - bo kroluja mistrzowie jednego tematu i jednego procesu obrobki, ktorzy regularnie wystawiaja jednakowe zdjecia tych samych tematow, przy oklasku i nieodmiennym zachwycie masowo tu wystepujacych Mamoniow?"
Już dawno zwracałem na to uwagę ale zawsze kończyło się to zbiegowiskiem nikonowych ortodoksów, karczemną awanturą, szyderczymi obelgami i w finale zamknięcie wątków i ich kasacja...
Tam nie ma miejsca na dyskusję o sprzęcie konkurencyjnym - Boże uchroń, gdy sprzęt ten jest w czymkoliwiek lepszy od analogicznego sprzętu Nikona ! Wtedy tylko wypatrywać nadbiegającego, nikonowego talibanatu i zamknięcia wątku po wcześniejszej awanturze...
Wiele ciekawych wątków poszło do kosza bo fanatycy Nikonowi nie dali mu pożyć - ale już o analogicznym sprzęcie Nikona można prawić miesiącami na kilkudziesięciu stronach bo to jedyna, słuszna linia...
Żeby takie rzeczy jak wyżej nie wydostawały się na wrogie forum ;-) Na serio to nie wiem, widzimisie admina ?
Kasa, kolego, kasa. Każda rejestracja nowego usera to unikalny zazwyczaj adres IP. Kolejny numerek, dziesiątka, setka, tysiączek aktywnych userów, ktorymi to cyferkami można przekonywać potencjalnych reklamodawców.
Tak na prawdę to oni są bardziej uzależnieni od Nas niż My od nich - czego paniczne monity Nikon Polska do P. Mileckiego są najlepszym dowodem.
Dlatego również twierdzę, że warto zabiegać o suwerenność tego forum. No chyba, że ktoś woli dostać kubeczek z logo Canona i świadomość, że wielki brat patrzy na zamieszczane tu treści głaszcząc czasem po główce za dobre zachowanie :)
Ja się zresztą wypowiadałem tutaj jakiś czas temu, że coś się psuje no to mnie zakrzyczeli, że jak to przecież jest cudnie - nawet Ci którzy później tego "cudu" doświadczyli osobiście...
"że niby źle się dzieje..." ? ale skąd, przecież cały czas jest cudnie :lol:
(...)
Tam nie ma miejsca na dyskusję o sprzęcie konkurencyjnym - Boże uchroń, gdy sprzęt ten jest w czymkoliwiek lepszy od analogicznego sprzętu Nikona ! Wtedy tylko wypatrywać nadbiegającego, nikonowego talibanatu i zamknięcia wątku po wcześniejszej awanturze...
Wiele ciekawych wątków poszło do kosza bo fanatycy Nikonowi nie dali mu pożyć - ale już o analogicznym sprzęcie Nikona można prawić miesiącami na kilkudziesięciu stronach bo to jedyna, słuszna linia...
(...)
To prawda ale wszystko sie popsulo po premierze d300/d3. Nie wiem moze niektorzy mieli az tak duze kompleksy na punkcie sprzetu? Oczywiscie sa rozsadni ludzie(ktorzy sprzetu tylko uzywaja a nie z nim spia) na zoltym forum ale niestety stoja w mniejszosci.
Jeśli jest tak jak piszesz Arturs to masakra... :shock:
W takim układzie należałoby pochwalić Hazana, na zasadzie kontrastu, za utrzymywanie pełnej demokracji na forum ;)
Wiesz, tylko trzeba się teraz zastanowić czy to trochę nie bierze się z tego, że Canonowi było "nie po drodze" z Hazanem u zarania tego forum?
Gdyby przy pierwszych kontaktach zareagowali na propozycję Hazana, albo nieco później znalazła się w marketingu Canona chociaż jedna osoba znająca swój fach - tutaj też już byśmy nieśli kaganiec. Niekoniecznie oświaty... :twisted:
Wiesz, tylko trzeba się teraz zastanowić czy to trochę nie bierze się z tego, że Canonowi było "nie po drodze" z Hazanem u zarania tego forum?
Gdyby przy pierwszych kontaktach zareagowali na propozycję Hazana, albo nieco później znalazła się w marketingu Canona chociaż jedna osoba znająca swój fach - tutaj też już byśmy nieśli kaganiec. Niekoniecznie oświaty... :twisted:
Wychodzi na to, że w życiu trzeba mieć trochę farta :mrgreen:
Agent Orange
02-11-2009, 16:31
Mały cytat:
"Ok. Pogadalismy sobie, ponarzekalismy, poszydzilismy, itd. Teraz proponuje idzcie robic zdjecia bo to nie forum serwisowe a fotograficzne. Czekam na Wasze zdjecia. Poki co zamykam.
Admin"
:-)
Aj tam, czepiacie sie faceta :) Fakt faktem że w sprawach serwisowych wiele i wielu osobom pomagał. Akcja odniosła chyba skutek - bynajmniej teoretycznie. Oby się to przedłożyło na czyny. Ja byłem adminem tego forum przez długi czas. Nigdy nie było nacisków z Nikon Polska (bynajmniej nic mi o takowych nie wiadomo) dotyczących konkretnych treści, co najwyżej prośba, często z resztą powiązana z jakąś tam propozycją rozwiązania problemu. Myślę, że w tym przypadku jest podobnie. Nikon się przestraszył (i słusznie) i zaproponował pewne rozwiązania. Czas pokaże.
Nikon się przestraszył (i słusznie) i zaproponował pewne rozwiązania. Czas pokaże.
Oświeć nas jakież to rozwiązania bo nic na ten temat nie wiadomo a na FN na ten temat obowiązuje embargo :D
A czas pokaże tyle, że NP / serwis liczy na wyciszenie sprawy aby jakby nigdy nic przejść do porządku dziennego i nadal robić swoje, czyli niewiele...
Gdyby byli żywnie zainteresowani poprawą pracy swojego serwisu poczyniliby konkretne działania już parę lat temu - tyle pokazał czas, jaki został im dany bez noża na gardle...
Akcja odniosła chyba skutek - bynajmniej teoretycznie.
Przepraszam za offtopic, ale jak widze takie rzeczy, to mnie skręca.
Słowo “bynajmniej” nie jest alternatywą dla słowa “przynajmniej“. Nigdy nie było i nie będzie.
bynajmniej - wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z następującą partykułą nie)
Głos miał donośny, ale bynajmniej nie przykry.
Z miłością bynajmniej się nie taił.
przynajmniej - partykuła wyznaczająca minimalny, możliwy do zaakceptowania przez mówiącego zakres czegoś, np. Wypij przynajmniej mleko., lub komunikująca, że ilość lub miara czegoś jest nie mniejsza od wymienionej i że może być większa, np. Wyjechała przynajmniej na rok.
To tak, w ramach "serwisu" naszego języka ;)
Sergiusz
02-11-2009, 17:12
Tak w sumie to podejście Nikon-a do NPS jest słuszne. Co ma zawodowiec? Dwie puszki i trzy obiektywy. Po pierwsze jak mu coś walnie to ma na zastępstwo drugą puszkę a i ze szkłem też sobie poradzi. Bez względu czy walnięcie było w wyniku kraksy czy awarii to prawdziwy zawodowiec takiego aparatu czy obiektywu po naprawie już do ręki nie weźmie a zastąpi go nowym. Stary po okazyjnej cenie znajdzie nowego nabywcę. Lepiej trochę dopłacić i mieć pewność. Co do amatorów to tutaj sprawa jest zapewne o wiele bardziej skomplikowana. Ale weźcie też pod uwagę, że zapewne gro sprzętu miało jakieś nietypowe przypadki bliskiego spotkania z ziemią, bigosem czy choćby morską wodą. W pewnych przypadkach naprawa może i powinna być droga lub całkiem nieopłacalna czego użytkownik powinien mieć świadomość. Co nie zmienia oczywiście faktu, że jak serwis jest dobry to i większość opinii jest pozytywna http://polishnikonservice.com/inni-producenci/olympus/67-o-serwisie-olympusa-marcin-zurek.html
Sergiusz,
Twoj link cos nie dziala, podam inny: http://polishnikonservice.com/en/other-producers/olympus/67-o-serwisie-olympusa-marcin-zurek.html
Agent Orange
02-11-2009, 22:13
Oświeć nas jakież to rozwiązania bo nic na ten temat nie wiadomo a na FN na ten temat obowiązuje embargo :D
Dawno temu, po wielu naszych interwencjach, serwis NP zatrudnił dodatkowego serwisanta :) Serio :) I choć było to tylko doraźne rozwiązanie problemu, to jednak taka sytuacja miała miejsce :)
A co do "przynajmniej" i "bynajmniej" to fakt..zawsze mi się te dwa słowa mylą :) Stary, zły nawyk.
Kasa, kolego, kasa. Każda rejestracja nowego usera to unikalny zazwyczaj adres IP. Kolejny numerek, dziesiątka, setka, tysiączek aktywnych userów, ktorymi to cyferkami można przekonywać potencjalnych reklamodawców.
Prawie dobrze, tylko bez numeru IP. Najwięksi obecnie providerzy internetu w Polsce używają najczęściej dynamicznych adresów IP, czyli nie unikalnych.
A reklamodawcy, sponsorzy itp - patrzą po prostu na ilośc użytkowników i statystyki dziennych odsłon, nie sprawdzają numerów IP.
Btw... ciekawe czy i kiedy Nikon Polska wyśle pisemko do Hazana z żądaniem usunięcia tegoż wątku ;)
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9846
Może się mylę, ale odnoszę wrażenie że nasi żółci koledzy walcząc z ich nikonowskim serwisem mogą także nam. Może Żytnia zacznie się bardziej starać w obawie, że użytkownicy Canona zrobią taką samą zadymę jak "żółci".
Czy pisząc "mogą także nam" miałeś na myśli "pomogą także nam"? ;)
Przeczytałem ten PR bełkot cytowany na fotopolis o "dodatkowej funkcji", nie wiem co oni mają na myśli, a tymczasem sądzę, że potrzebny jest po prostu niezależny audyt serwisu Nikona. Czy serwis Nikona spełnia jakieś sformalizowane normy jakościowe? ISO 9000:2001?
Czy pisząc "mogą także nam" miałeś na myśli "pomogą także nam"? ;)
mnie się inaczej skojarzyło :mrgreen:
Przeczytałem ten PR bełkot cytowany na fotopolis o "dodatkowej funkcji", nie wiem co oni mają na myśli, a tymczasem sądzę, że potrzebny jest po prostu niezależny audyt serwisu Nikona. Czy serwis Nikona spełnia jakieś sformalizowane normy jakościowe? ISO 9000:2001?
dokładnie - to papka marketingowa żeby zatkać krzykaczom usta.. zresztą wypowiedź (http://forum.nikon.org.pl/showpost.php?p=1558824&postcount=1)admina forum nikona:
Przy okazji zalatwiania waznych spraw oddalem aparat do serwisu, odczekalem kilka godzin i odebralem czysta, mam nadzieje sprawna wciaz matryce ;) Na miejscu spotkalem kilka osob korzystajacych z serwisu i naszego forum. Wymienilismy poklony i poglady. Bylo milo.
To na co wszyscy czekaja. Serwis. Nie zostalem uprawniony do jakiejkolwiek oficjalnej wypowiedzi w imieniu NP co jest rzecza dla wszystkich oczywista ale Konkluzja spotkania jest jasna i wynika z niej co nastepuje: Nikon Polska ma swiadomosc obecnej sytuacji i podejmie stosowne dzialania. Na ta chwile tyle ale wiem ze ta sprawa lezy tam wielu osobom na sercu. Wszystkie informacje beda przekazywane na biezaco ale juz nie za moim posrednictwem. Opinie ktorymi dziele sie z Wami sa moimi osobistymi obserwacjami i sugestimi.
.
sprawia dokładnie takie samo wrażenie - wiemy że jest niefajnie ale kiedyś będzie świetnie..
Czy pisząc "mogą także nam" miałeś na myśli "pomogą także nam"? ;)
"Mogą także nam pomóc". Się obciąłem o jedno słowo. :mrgreen:
Kolekcjoner
03-11-2009, 22:13
Nikon Polska ma swiadomosc obecnej sytuacji i podejmie stosowne dzialania.
Tekst zupełnie jak z przemówienia partyjnego z posiedzenia KC PZPR :lol:.
Czemu wiedziałem, że tak będzie :wink:8-)?
Czytając co napisał admin forum nikona wzruszyłem się do łez. :-)
hehe.. ale podsumowanie:
http://forum.nikon.org.pl/showpost.php?p=1560407&postcount=141
co to qr.a za belkot
ja sie nie dziwie, ze z serwisem sobie nie daja rady, skoro nawet w miare logicznego oswiadczenia nie potrafia napisac. Funkcje beda uruchamiac. Dobre! Chyba oni maja jakas dysfunkcje :twisted:
Gdybym ja pisal takie pisma do klientow, to by leb urwali i w szyje nasikali!!!!!
ze-na-da (nie pierwszy raz)
PS
pracuje w korpo i czytam taki belkot codziennie - mydlenie oczu i nic ponad to. zero konkretow - zwykly korporacyjny shit
No i ogólnie przesłanie do fotopolis.pl zamiast do administratora http://forum.nikon.org.pl/ i polishnikonservice.com takiego oświadczenia pokazuje jak NP traktuje forum które gromadzi tylu użytkowników ich sprzętu kupionego za ciężką kasę, którego "szef" poświęcił swój czas żeby z nimi pogadać.. żenada i tyle
i jeszcze to:
http://optyczne.pl/2368-nowo%C5%9B%C4%87-Prawie_oficjalne_stanowisko_Nikon_Polska_w_sprawie _dzia%C5%82alno%C5%9Bci_serwisu.html
Widać jakiś PRowiec z NP podszedł "poważnie" do tematu i kto wie - może w najbliższej przyszłości takie oświadczenie będą drukować czasopisma fotograficzne w dziale "News"...
MacGyver
04-11-2009, 12:59
Rzeczywiście jak się czyta opowieści kolegów nikonowców włos się na głowie jeży.
Żytnia jaka jest, to jest ale jednak w większości przypadków działają szybko i sprawnie. Wysłałem im ostatnio aparat i wyglądało to tak:
wtorek 11.00 - Pocztex do Wa-wy
środa 15.30 - mail od CSI z kopią przyjęcia sprzętu do ekspertyzy
czwartek 16.00 - wycena (na telefon) przyjęcie zlecenia
wtorek 15.00 - sprzęt do mnie wraca, sprawny i wyczyszczony (opłata za wysyłkę DHL-em 4.88 zł, nie wiem jak oni to sobie załatwili :-) )
Przy naprawach gwarancyjnych spieszą się trochę mniej, ale i tak w moim przypadku sprawa zamykała się w 10 - 11 dniach.
Teraz użytkownicy każdego systemu mogą zadziałać http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9872
Sergiusz
06-11-2009, 19:04
W sumie fajna akcja. Nie masz sprzętu to sobie chociaż książkę poczytasz bo 13 w piątek pewnie wszystkie serwisy będą zamknięte. Kto by się brał 13 w piątek za jakąkolwiek robotę? :-D
W sumie fajna akcja. Nie masz sprzętu to sobie chociaż książkę poczytasz bo 13 w piątek pewnie wszystkie serwisy będą zamknięte. Kto by się brał 13 w piątek za jakąkolwiek robotę? :-D
Odniosłem wrażenie, że "Piatek 13-ego" to tylko kryptonim akcji, a nie jej data :)
szymekgd
06-11-2009, 20:22
Pewnie po "akcji" okaze sie, ze problem z serwisami nie istnieje ;)
Skoro serwisy sie przygotuja...
Ale - jezeli serwisy sie tym przejma, a akcja bylaby powtarzana czesciej, aczkolwiek nieregularnie (bez uprzedzenia o konkretnych datach) - moze cos to da!
szymekgd
06-11-2009, 20:56
Pewnie cos da, ale zeby problem zostal calkowicie rozwiazany to koncerny musza dostac mocno po kieszeni przy sprzedazy sprzetu, a to im nie grozi, poza tym przeciez zawsze moga zaoszczedzic na uslugach gwarancyjnych;)
zeby problem zostal calkowicie rozwiazany to koncerny musza dostac mocno po kieszeni przy sprzedazy sprzetu
I tak i nie! Dlatego, ze tam gdzie sprzedaz maja duza - tam serwisy nie szwankuja!
Polska to dla nich margines - i sprzedazowy i serwisowy z tego wniosek...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.