PDA

Zobacz pełną wersję : pytanie co do światła f

kundelyo
18-10-2009, 10:43
Witam mam pytanie jeśli mam obiektyw ze światłem f/3.5-4.5 i będzie mi potrzebna większa przysłona przy robieniu zdjęć z lampami, czy da radę ustawić większą niż 4.5?
może i banalne pytanie ale jestem zielony w tych sprawach pozdrawiam
z góry dzięki wielkie.

Merde
18-10-2009, 10:46
Nie do końca jest dla mnie jasne co rozumiesz przez "większa przysłona". Większa liczba (5.6, 8 itd), czy większy otwór względny?

Domknąć można zawsze, otworzyć bardziej niż "fabryka dała" już nie.

Aeromax
18-10-2009, 10:47
Te 3.5 - 4.5 to maksymalny otwór. 3.5 na krótkim, 4.5 na długim, domknąć zawsze można.

kundelyo
18-10-2009, 10:48
dzięki!

Chris_11
18-10-2009, 11:55
Przełącz w tryb Av i możesz domykać.

Matsil
19-10-2009, 23:59
Przełącz w tryb Av i możesz domykać.

A na M się nie da :) ?
Jeżeli robić z lampą to bardziej w tym trybie.

Chris_11
20-10-2009, 08:04
Chłopak napisał, że jest zielony w tych sprawach, a Ty go chcesz od razu na M wysyłać? ;)

Matsil
20-10-2009, 09:18
Chłopak napisał, że jest zielony w tych sprawach, a Ty go chcesz od razu na M wysyłać? ;)

No jasne, wszyscy wiemy jak aparat w trybie Av współpracuje z lampą, więc moim zdaniem mniejsze zło jest popracować na M. Zresztą jak się uczyć to na głębokiej wodzie a nie w kałuży ;). Zrobi kilka fotek, popatrzy co nie wyszło, pokombinuje i jak zdolny to załapie o co chodzi.

Chris_11
20-10-2009, 09:26
No chyba, że jest niecierpliwy to się co najwyżej zniesmaczy. ;) Ja często pracuje w trybie Av z lampą i nie jest tak tragicznie.

namoamo
20-10-2009, 10:22
A jak ma się to do GO ? Mam na myśli zdjęcia przy slabym świetle, zaleca się największą przysłonę, ale wtedy GO jest najmniejsze.. Czyli chcąc mieć głębię i tak trzeba domykać i ratować się czasem naświetlana oraz/lub iso ? Tak to wyglada przy zdjęciach nocnych ?
Naiwne pytania, ale nie potrafię zrozumieć tej zależności/korzyści miedzy jasnym obiektywem a GO, przy slabym świetle.

Merde