PDA

Zobacz pełną wersję : 500D i problemy z NISSIN di622 (nie trybi w AV)

wishkil
17-10-2009, 21:22
Kupiłem właśnie Canon'a 500D z lampą NISSIN di622. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o zewnętrzne lampy błyskowe.

Lampa ustawiona jest na TTL. Tu zaczynają się schody. Nie potrafię ustawić tej lampy do prawidłowej pracy w trybie AV (bo w takim zazwyczaj cykam fotki). Aparat zachowuje się tak samo z lampą jak i bez, tj. ustawia te same prędkości migawki. W rezultacie wszystkie zdjęcia wychodzą prześwietlone.

W ustawieniach zewnętrznej lampy błyskowej nie mogę zmienić trybu błysku (ustawiony jest E-TTL II).

Prosiłbym doświadczonych kolegów o poradę.

tezmarek
17-10-2009, 21:50
W trybach Av i TV aparat dobiera parametry do oświetlenia zastanego, a lampa działa tylko w trybie "doświetlania". Moc lampy powinna być dobrana automatycznie - i tu najwyrażniej coś zawodzi.

wishkil
17-10-2009, 22:10
Przeglądając forum znalazłem wypowiedź na podobny temat, która mogłaby być odpowiedzią na ten:

To jest akurat normalne w Canonach. W trybie Av czas naświetlania jest dobierany do światła zastanego, czyli tak, jakby w ogóle nie trzeba było lampy. Kropka. Dlatego przy zdjęciach z lampą jako głównym źródłem światła -> tryb "M".

W jakim programie aparat przy pomiarze światła uwzględnia lampe? Tj. pokazuje prawidłową ekspozycję. Bo wydaje mi się, że muszę ustawiać prędkość migawki, przesłone na oko.

tezmarek
17-10-2009, 22:16
To może jeszcze raz i szerzej - uwaga to kompilacja wypowiedzi z list - jeśli ktoś znajdzie w niej swoje słowa to niech się nie zdziwi ;)

"Lampa i lustrzanka

Av i Tv - dobierają parametry do oświetlenia zastanego, lampa zawsze (!) robi jedynie jako fill-flash (dopełnienie) do calosci. Oczywiście moc dobiera automatycznie.