Zobacz pełną wersję : Grip BG-E2N - naprawa uszkodzonej zębatki
donald7000
18-09-2009, 22:21
Potrzebuję zajrzeć do wnętrza battery pack BG-E2N, najlepiej zerknołbym w jakieś zdjęcia rozkręconego lub może ktoś ma serwisówkę do udostępnienia.
Mój przykręcił się na stałe i nie mogę go zdjąć, muszę wiedzieć jak go w przyszłości odłączyć od puszki. A młotek odpada ;)
Dołączam się do pytania :)
U mnie zerwało się połączenie plastikowego kółeczka z gwintem i nie da się odkręcić gripa od body. Był już taki wątek, ale albo radzono go odpiłować :D albo wysłać na Żytnią, gdzie naprawa kosztuje 200 zł (sic!). Może ktoś zna alternatywny serwis, który zrobi to w normalnej cenie (najlepiej w Łodzi) :)
aligator16
19-09-2009, 00:47
Też się dopiszę :)
U mnie dzieje się coś z spustem przy dłuższym użytkowaniu...
donald7000
19-09-2009, 23:09
Dołączam się do pytania :)
U mnie zerwało się połączenie plastikowego kółeczka z gwintem i nie da się odkręcić gripa od body. Był już taki wątek, ale albo radzono go odpiłować :D albo wysłać na Żytnią, gdzie naprawa kosztuje 200 zł (sic!). Może ktoś zna alternatywny serwis, który zrobi to w normalnej cenie (najlepiej w Łodzi) :)
Znaczy, że co ? Mogę odesłać puszkę i gripa i oni to naprawią ? Za 200 PLN?
I nikt niczego nie odpiłuje ?
Oto fragment maila od pracownika serwisu na Żytniej:
"Niestety ale musiałby Pan przesłać sprzęt w celu dokonania bezpłatnej
ekspertyzy. Koszty mogą oscylować w granicach 200zł."
Kurde, nie da się gdzieś sprawnie i taniej???
donald7000
29-09-2009, 06:10
Wkurza mnie to wysyłanie, czy nie mogą zatrudnić jakiegoś bardziej kumatego gościa do odbierania telefonów? Przecież podanie ceny za byle kółeczko to nie jest chyba jakiś problem.
Ja sobie odpuściłem załatwianie tego tematu na zytniej. Próbuję w fototronik.
A może zna ktoś jakiś dobry serwis w Łodzi?
Dołączam się do pytania u mnie też zerwał się gwint i kółeczko się obraca.
powiem tak - to ja dwano temu maielm taki przypadek - poratowal mnie wlasciciel Foto-tipa. Jedynym sposbem jest odpilowanie sroby. Nie ma fizycznie jak sie dobrac do tej sroby bez zniszczenia gripa. Napiszcie do niego - kiedys mial same mechanizmy zebatkowe do gripow. Mozliwe ze jeszcze takowe posiada ;)
donald7000
11-11-2009, 17:11
Mam dość mocno przykręcony grip, ale wydaje mi się że gdybym wypalił wystającą część kółeczka to dostanę się do metalowego kółka którym mógłbym spróbować rozkręcić całość. Ale co dalej? Trzeba wyczarować takie kółeczko, tylko skąd?
Próbowałem dowiedzieć się telefonicznie ile taka naprawa kosztuje, ale dwa warszawskie serwisy robią z ludzi idiotów i każą przysłać wszystko do oględzin, bo tak nie są w stanie stwierdzić co jest. Trochę niepoważne podejście.
Już wiem jak zrobić i zabieram się za zrobienie tego jak w serwisie robią. No niestety koszt ok 100 zł ale zawsze to jest plus że samemu i nie trzeba wysyłać kurierem i czekać w nieskończoność aż łaskawie serwis stwierdzi, że z winy użytkownika z powodu zbyt mocno przykręconego gripa lub uderzenia całościa i zaklinowania śruby mocującej. W serwisie koszt 200 zł + kurier + czekanie ok 3 tygodnie.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
A dodam jeszcze że biorąc pod uwagę cene gripa bg-e2n na pozionie ok 650-670zł a to tylko kawałek gównianego plastiku z napisikiem canon i mechanizm dokręcania zbudowany z plastikowego kółka i mosiężnej zębatki to szlak mnie trafia, że za takie gówno tyle zapłaciłem i że DZIADY nie chcą tego wymieniać na gwarancji skoro konstrukcyjnie jest to poprostu spaprane a kółeczko w tej cenie powinno byc chociaż ze stopu jakiegoś twardego w miare wytrzymałego metalu lekkiego lub jak w starych konstrukcjach poprostu z nierdzewki a nie z gównianego plastiku. Dowiedziałem się że kilku moich znajomych ma taki sam problem po pół roku nie odkrecania gripa śruba samoistnie się klinuje i nie da się odkrecić a przy próbie na siłe obrywa się zębatka w okół kółka i pośrednia mosiężna, jest to ewidentny błąd konstrukcyjny ponieważ nie powinno byc żadnych zębatek pośrednich tylko bezpośredni jeden element kółeczko ze śrubą bezpośrednio przykręcane do gripa i po rozłożeniu tego wiem że było by to do zrobienia tylko trzeba by przesunąć 15 mm suwak do otwierania klapki. To tyle a kółeczka sobie przełoże ze starego gripa innego typu. W tym przypadku FIRMA CANON MA U MNIE MINUS JAK PAS STARTOWY JAK I U WIELU MOICH ZNAJOMYCH DZIEKUJEMY CI CANONIE ZA PLASTIKU KUPE i dosłownie. Jak to w serwisie we wtorek powiedziałem.
Rodi - podziel się z nami - jak to zrobić? :)
Może jakiś mały tutorial?
Udało mi się zmniejszyć koszt naprawy do 32 zł za cały komplet zębatek i kółka.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Mam tu 50 i 40 do odkręcenia jak bede miał chwilke na zrobienie kilku fotek to sfoce i opisze co robić z tym nieprzemyślanym pomysłem. Po cińczykach zawsze trzeba poprawiać ale że po japońcach to się dziwie cały czas. Aha na przyszłość lepiej gwint przesmarować smarem miedzianym delikatnie i zawsze łatwiej się odkreci.
Witam, trochę to trwało ale mam nadzieję że się komuś przyda.
Na początek proponuję przygotować sobie narzędzia : śrubokręt ph0 najlepiej z dobrze utwardzoną końcówką, MŁOTEK !!(bez młota to nie robota hi hi hi) kilka wierteł np 2 mm i 4 mm, wiertarkę koniecznie ręczną bo inną narobimy więcej strat, blaszkę aluminiową cienką stalową ocynkowaną czy jakąkolwiek inną aby nie grubszą niż 0,5mm -0,7 mm. Nożyce do blachy. I najważniejsze imadło z kawałkiem metalowego płaskownika szerokości 5 mm. Lutownice do odlutowania przewodów zasilania, pilnik oszlifowania krawędzi blaszek, oraz ewentualnie suwmiarkę. Oraz wykonać przecinaczek z twardej stali szerokości ok.3,5 mm do 4 mm. No i oczywiście zestaw naprawczy kółka może być z jakiegoś zamiennika.
http://img10.imageshack.us/img10/6789/1004018x.jpg
Imadło z płaskowniczkiem
http://img704.imageshack.us/img704/6339/1004017r.jpg
Przecinaczek wykonany specjalnie na tę okazję
http://img704.imageshack.us/img704/8060/1004029x.jpg
A więc do dzieła
Ucinamy 4 kawałki blaszki wciskając je po obu stronach nieszczęsnego kółka w szczeliny między kółko a gripa.
http://img30.imageshack.us/img30/5371/1004021z.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/155/1004020z.jpg
Jak już nasze blaszki pasują, następnie oklejamy korpus i gripa taśmą papierową tak na wszelki wypadek.
http://img25.imageshack.us/img25/8199/1004022b.jpg
Tak przygotowany aparat możemy dodatkowo owinąć ściereczką, po czym przystępujemy do nawiercenia otworu w kółku tak ok 2 mm średnicy po czym zmieniamy wiertło na 4 mm i rozwiercamy zewnętrzną część kółka.
http://img25.imageshack.us/img25/6464/1004023z.jpg
Włożone wcześniej blaszki doskonale chronią korpus oraz gripa przed jakimkolwiek zadrapaniem bez blaszek odpowiednio grubych zniszczymy gripa.
http://img517.imageshack.us/img517/4039/1004024.jpg
Po nawierceniu można próbować odkręcić wewnętrzną śrubę ale myślę że nie ma sensu bawić się w fotografa majsterklepke ginekologa i użyć wcześniej wykonanego przecinaczka do odłupania kawałka kółka jak na zdjęciach poniżej.
http://img25.imageshack.us/img25/6622/1004025y.jpg
UWAGA NA ZAMOCOWANIE KÓŁKA TAKI TRZPIEŃ ŻEBY NIE ZŁAMAĆ I PO TO ŁAMIEMY KÓŁKO NA IMADLE bo jest możliwe że będzie wystarczyła tylko wymiana mechanizmu czyli przełożenia zastępczego mechanizmu na miejsce starego i pozbycie się mosiężnego pośredniego jeśli przekładamy z chińczyka.
Najlepiej jest poprosić jeszcze jedną osobę o pomoc ponieważ podczas przełamywania trzeba bardzo dokładnie trzymać z drugiej strony kółko oparte na naszym płaskowniczku zamocowanym w imadle dzięki czemu uzyskamy tzw. masę i cała siła będzie przekazana na imadło a nie aparat dzięki czemu nie będzie żadnego wstrząsu dla naszego sprzętu.
http://img30.imageshack.us/img30/8093/1004031s.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/6369/1004032b.jpg
Po odłupaniu kawałka możemy postarać się przekręcić kółko lub odłupać je z drugiej strony aby dostać się do zębatek.
Gdy mamy już zębatki na wierzchu zakładamy nasz przecinaczek na ząbki mosiężnego żółtego kółeczka i na czymś miękkim np. kawałek filcu staramy się odkręcić popukując młotkiem w przecinaczek kółko odkręcamy do dołu po kilku delikatnych sprawnych ruchach puszcza każde.
Dodam że jest najlepiej wyłupać całe plastikowe kółko ponieważ jego elementy mogą blokować mechanizm.
http://img30.imageshack.us/img30/6158/1004035.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/6881/1004034b.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/8681/1004036k.jpg
następnie rozkręcamy górne śruby gripa demontujemy blaszkę czarną zewnętrzną następnie srebrne śruby wszystkie i mamy już bebechy i kopułkę na kabelkach odlutowujemy 2 kabelki i zamieniamy mechanizm z blachą bądź to same części tylko kółko i śrubę do oryginalnej blachy i składamy wszystko do kupy.
http://img41.imageshack.us/img41/5605/1004038f.jpg
Pozdrawiam
donald7000
19-01-2010, 21:14
Nie wiem jak, ale "skradłeś" mi :) metodę.
Oczywiście o kradzieży nie ma mowy, ale tak też rozważałem podejście do ewentualnej wymiany. Tobie udało się jakoś zdobyć dawce lub blachę do wymiany, a mnie jeszcze nie.
Od dziś u mnie w torbie foto będę nosił Twoje zdjęcie :)
Właśnie tego było mi potrzeba. Sam bałem się ruszyć ten temat - żeby pouczyć się na czyichś błędach :P
Dzięki wielkie jeszcze raz. Myślę, że ten opis przyda się nie tylko mi, ale sporej rzeczy Canonierów :)
Mi się w podobnym bo BG-E6 udało to samo tylko bez rozwiercania plastikowego kółka
Użyłem młoteczka i małego śrubokręcika jako "pobijaka" do wyskrobania ułamanych trybików i popchnięcia zębatek koła pośredniego tak, że potem jeszcze wykorzystałem oryginalne kółko zębate wtapiając w nie metalowy rdzeń z dokupionej zębatki.
kerami82
21-06-2012, 08:37
Czy ktos wie skąd wziąć tą zębatkę? Udało mi się grip odkręcić. Czy tylko serwis w Wawie?
gadget_zary
21-06-2012, 09:53
Poszukaj jakiegoś walniętego gripa na allegro.
Mam takowy rozwalony phototixa - zębatki są metalowe - wszystkie.
Ale pasowało by porównać czy identyczne.
Rozwaliły mi się za to zaczepy do aku po 4 latach użytkowania
Czy ktos wie skąd wziąć tą zębatkę? Udało mi się grip odkręcić. Czy tylko serwis w Wawie?
Ja zębatkę kupiłem w sklepie modelarskim - zębatka napędowa od helikoptera.
była oczywiście za długa, więc odpiłowałem odpowiedni fragment.
kerami82
07-07-2012, 13:11
Witam. Tak gdyby ktoś szukał to opisze jak ja to zrobiłem. Oczywiscie plastikowa zębatka mi się wyrobiła :/. Udało mi się ściągnąć grip bez piłowania. Rozkręciłem go, wyciągnąłem kółko. Potem trzeba usunąć zębatkęplastikową, najlepsza do tego była by jakaś precyzyjna szlifierka no chyba że ktoś znajdzie inny sposób. Generalnie po usunięciu została mi płaska powierzchnia. Kupiłem zębatkę zamiennik, poszukałem na allegro i znalazłem prawie ideał:
http://allegro.pl/zebatka-pinion-gear-3-17mm-0-5m-20t-i2440836622.html
Ilość zębów idealnie się zgadza, szerokość równie. Jest troszke za wysoka i otwór wewnątrz za duży o 0,5 mm :). Pomierzyłem wczesniej suwmiarką że wysokość kółka z zębatką org to 4mm. Po usunięciu zębatki na płasko mamy 1,5mm więc metalową zębatkę trzeba uciąć na 2,5mm. Ja zrobiłem to brzeszczotem. Aby było wygodniej włożyłem w otwór zębaki metalowy pręcik z główką i ten pręcik w imadło (nie chciałem zgnieść zębatki). Brzeszczotem ładnie uciąłem 2,5mm potem lekko pilnikiem podrównałem.
Kupiłem klej UHU 300kg (najmnocniejszy jaki znalazłem). Odrobine rozrobiłem, nałożyłem na zębatkę i kółko plastikowe połączyłem i już. 24h do wyschnięcia i nabrania wytrzymałości.
Smiga aż miło i przypuszczam że wytrzyma więcej niż nie jedna plastikowa zębatka. W razie pytan służę pomocą.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.