PDA

Zobacz pełną wersję : Na co zwrócić uwagę podczas zakupu?



ShedirAchird
15-09-2009, 12:28
Witam na forum.

Wreszcie po dwóch latach na Lumixie, przymierzam się do kupna lustrzanki. Nie będę ukrywał, że jestem (no może nie totalnym, wiem mniej więcej jak to działa, a kilka zdjęć na Zenicie 12xp zrobiłem) laikiem w sprawie lustrzanek, jednak mam już wybrany model oraz szkło - tu w szczególności pomogły fora foto - przyrodnicze. Jest to C 40D. Szkło z początku będzie tylko telezoomem - 70-300 IS USM (niestety na L mnie nie stać), gdyż fotografia przyrody, a w szczególności ptaków, to u mnie priorytet.

Ale, no właśnie... wydam na to ciężko zapracowane pieniądze. Będą to najszybciej wydane przeze mnie pieniądze na taką skalę, mam w związku z tym obawy. Lepiej się pofatygować 40 km do sklepu, podpiąć obiektyw i sprawdzić kilka rzeczy, czy nie histeryzować i zamówić z dostawą do domu? Jeśli pierwsza opcja, to co sprawdzić? Jak zasadniczo u Was wygląda procedura kupna? Na co zwracacie uwagę?

Pozdrawiam.

zeflik
15-09-2009, 12:40
40 km to jedź ! Zawsze masz możliwosc pomacania i wogole .

Co do kupna używanego sprzętu to ci nie poradze,bo sam nie kupowałem dużo . Ale ja bym patrzył na jakies ryski na szkłach , pyłki w środku itd.

gonzo44
15-09-2009, 13:03
Skoro kupujesz w sklepie to rozumiem, że sprzęt będzie nowy? W takim wypadku ryzyko "wpadki" jest mniejsze i wszelkie wady podlegają pod gwarancję albo zgodność z umową sprzedaży.

qb4hkm
15-09-2009, 13:42
Kupując wysyłkowo masz zawsze 10 dni na zwrot...

zeflik
15-09-2009, 14:07
Kupując wysyłkowo masz zawsze 10 dni na zwrot...

Mozliwe. Ale po co bawic się w wysyłanie/odsyłanie skoro to tylko 40 km ?

zaitsev
15-09-2009, 15:00
Mozliwe. Ale po co bawic się w wysyłanie/odsyłanie skoro to tylko 40 km ?

Bo prawo zwrotu do 10 dni dotyczy jedynie sprzedaży przez internet.

zeflik
15-09-2009, 16:00
Bo prawo zwrotu do 10 dni dotyczy jedynie sprzedaży przez internet.

O to nie wiedziałem ;) tak czy siak wolałbym odebrać osobiscie

axk
15-09-2009, 16:41
Bo prawo zwrotu do 10 dni dotyczy jedynie sprzedaży przez internet.

I jedynie sprzedaży prowadzonej przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą.

Vitez
15-09-2009, 16:43
Bo prawo zwrotu do 10 dni dotyczy jedynie sprzedaży przez internet.

Prawo do zwrotu dotyczy umowy zawartej na odległość. W ustawie ( o ochronie niektórych praw konsumentów (Dz.U. z 2000 r., nr 22, poz.271) obowiązującej od 1 lipca 2000 ) nie ma nigdzie wspomniane że dotyczy to jedynie internetu, a wręcz jest to dokładnie opisane w Art 6.:

"Art. 6. [Zawarcie umowy na odległość]
1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności formularza zamówienia niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, katalogu, telefonu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej, telefaksu, są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność."

zaitsev
15-09-2009, 17:28
A to przepraszam za wprowadzenie w błąd. Nie mniej było w tym ziarno prawdy, a raczej "przez internet" to najczęstsza obecnie forma zakupów na odległość. ;)