Zobacz pełną wersję : Canon 100-300 USM czy Sigma 70-300 APO GD
kleobobi
29-08-2005, 13:57
Witam wszystkich jestem poczatkujacym fotoamatorem mam dylemat i bardzo wdzieczny bede za pomoc. Kupilem Canona 350 i chce dokupic obiektyw ,do fotografowania przyrody .Dokopalem sie na forum ze dobry jest Canon 100-300 i Sigma 70-300 jaka jest roznica i co wybrac prosze o opinie znawcow i uzytkownikow.Pozdrawiam fotagraficzna brac :D
jako poczatkujacy powinienes zaczac od przeszukania forum, sporo tam postow podobnych do Twego ... polecam http://canon-board.info/showthread.php?t=4519
kleobobi
29-08-2005, 14:28
Dzieki za podpowiedz juz wczesniej czytalem ten watek lecz nie do konca przekonal mnie .Porownano Canona 100-300 usm i Sigme 70-300 DL a nie GD dlatego me pytanie. Pozdrawiam !!!!
...Sigme 70-300 DL a nie GD dlatego me pytanie.
Chyba raczej DG. Ciut ostrzejsza jest Sigma, ale canon jest szybszy i dużo cichszy co może mieć duże znaczenie jak będziesz blisko zwierza. Sigma ma opcję makro, Canon nie ma. Jak robisz ptaka w gałęziach to lepszy Canon bo ma FTM. Sigma jest dużo tańsza i ma osłonę w zestawie.
Z DG ludzie byli całkiem zadowoleni, dobry stosunek ceny do jakości.
Właśnie mam dokładnie ten sam problem. Tańsze tele (70-200f4L musi poczekac rok albo 2) :cry:
A jak wygląda szybkość i głośność Sigmy w stosunku do kita (ewentualnie 50f1,8 )?
Mam i kita i sigme i 50. Wydaję mi się, że kit najcichszy, sigma i 50 podobne, ale 50 używa wyższych częstotliwości ;) Sigmy jeszcze zbyt dobrze nie potestowałem, ale myślę, że to dobry wybór na początek w tym zakresie ogniskowych. Poza tym przy makro nie używam AF, bo przy 300 za bardzo zjeżdża na boki (bez statywu) i ostrzy nie tam gdzie chcę. Przez co jeździ ten silnik w tę i z powrotem. A przy MF jakoś i szybciej i ciszej :)
a jak sprawuje sie przy 300? Sporo mleka? Ewentualnie od jakiej przysłony akceptowalnie ostra?