Zobacz pełną wersję : amator ktory potrzebuje pomocy
witam wszystkich. pewnie takich tematów było już milion , ale siedzę na forum od 3 dni i nie znalazłem nic co by mnie zaspokoiło. jestem użytkownikiem canona 450d z kitem 18-55mm 1:3.5-5.6 is i potrzebuje rady w jakie obiektywy dalej zainwestować. szukam czegoś naprawdę dobrego do portretów i czegoś do zdjec typu gdzieś na weselu , w kościele, w parku itp czyli coś dobrego. nie koniecznie z jakimś super zoomem. przepraszam wszystkich że przynudzam ale pomóżcie komuś kto zaczyna przygodę z fotografią.
Jaki chciałbyś przeznaczyć na to budżet Będzie łatwiej
powiedzmy 2000zł, ale dodam że mieszkam w uk i czasem można coś trafić na ebayu w dobrej cenie.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
np: http://cgi.ebay.co.uk/CANON-EF-70-200-f-4-L-IS-USM-LENS_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ65Q3a1Q7c66Q3a2Q7 c39Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2 em14QQhashZitem3a50f097dcQQitemZ250466047964QQptZU KQ5fCamerasPhotoQ5fCameraAccessoriesQ5fCameraLense sFiltersQ5fJNQQsalenotsupported
Do ciemnych pomieszczeń ja bym polecił - jasną stałkę, (w tej cenie) np. 50/1.4 (dla cropa dobry, ale mogą wystąpić przerysowania perspektywy jak za blisko podejdziesz), 85/1.8 lub 100/2. To jako krótkie portretowe tele.
Więcej w nieśmiertelnym wątku:
http://canon-board.info/showthread.php?t=5085
a co powiesz o stalce ale 50/1.8? jest tansza. miales okazje jej uzywac??
Nie, tylko zbadałem szkło w ręku i nie podeszło, wziąłem 50/1.4. Optycznie dużych różnic nie ma, poza rozmyciem tła, które w (dużo) droższej wersji jest ładniejsze. Mechanicznie są (plastiki, metalowy bagnet), ale wzorem trwałości f1.4 też do końca nie jest (silniczek microUSM, wysuwająca się "mordka" przy ostrzeniu).
Zobacz opinie innych użytkowników, jeśli te dwa szkiełka Cię zainteresowały:
50/1.8 vs. 50/1.4 (http://canon-board.info/showthread.php?t=272)
zdjęcia z 50/1.8 (http://canon-board.info/showthread.php?t=30154)
zdjęcia z 50/1.4 (http://canon-board.info/showthread.php?t=30055)
a co powiecie o :Canon 24 - 105 f4 IS L i CANON EF 70-200 f/4 L IS USM
sporo ludzi je poleca.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
sorry ze tak dopytuje ale szukam cos dobrego
a co powiecie o :Canon 24 - 105 f4 IS L i CANON EF 70-200 f/4 L IS USM
sporo ludzi je poleca.
To b.dobre szkiełka, ale raczej powyżej 2000 zł :-D
Do portretów w plener lepszy 70-200. Chociaż jak na cropie, to 24-105 uniwersalniejszy. Do kościoła oba zdecydowanie za ciemne.
a co powiecie o :Canon 24 - 105 f4 IS L i CANON EF 70-200 f/4 L IS USM
sporo ludzi je poleca.
Fakt, poleca, ale raczej nie do tych zastosowań. Po pierwsze, nie zmieścisz się z żadnym w wyznaczonym kryterium cenowym (co zauważył mellan) i do kościoła będą za ciemne (co zauważył aciek_l). Ja natomiast zauważę, że skoro i ciemne, to jesteś nieco ograniczony w operowaniu głębią ostrości, co w portretach jest wielce pożądaną cechą:-)
Myślę, że kup sobie na początek stałke 50/1.8. Napewno docenisz dobre światło i będziesz wiedział z czym to się je. Potem gdy Ci się spodoba, pewnie kupisz 85/1.8, a jak nie to następnym zakupem może być tele (wspomniany Canon 70-200/4L (nawet IS))
Pozdrawiam
PS: Bosh.. Jak tu ciężko już dodać coś od siebie..;-)
z kasa nie ma problemu. po prostu chce kupic raz a dobrze. a co jest dobrego do ciemnych miejsc?
a co jest dobrego do ciemnych miejsc?
Jasne obiektywy:mrgreen:
..albo statyw.
50 czy 85 na początek?? a co dobrego w plener?? dzieki za wasz czas. pewnie macie dość takich amatorów jak ja.
50 czy 85 na początek?? a co dobrego w plener?? dzieki za wasz czas. pewnie macie dość takich amatorów jak ja.
Na początek tak jak mówi Slider - 50/1.8 albo 1.4. Szerszy to 35/2.0, węższy 85/1.8. Oczywiście każdy z tych obiektywów posiada jeszcze jaśniejsze wersje L za zdecydowanie inne pieniądze. :)
a jakas lampa co by doswietlic??
\
witam wszystkich. pewnie takich tematów było już milion , ale siedzę na forum od 3 dni i nie znalazłem nic co by mnie zaspokoiło. jestem użytkownikiem canona 450d z kitem 18-55mm 1:3.5-5.6 is i potrzebuje rady w jakie obiektywy dalej zainwestować. szukam czegoś naprawdę dobrego do portretów i czegoś do zdjec typu gdzieś na weselu , w kościele, w parku itp czyli coś dobrego. nie koniecznie z jakimś super zoomem. przepraszam wszystkich że przynudzam ale pomóżcie komuś kto zaczyna przygodę z fotografią.
Jeśli chodzi o bardziej uniwersalne szkło to 50/1.4. Da radę wszędzie gdzie napisałeś. 50/1.8 jest trochę bardziej losowe w ciemniejszych pomieszczeniach i trzeba trochę przymknąć, żeby nie było mydła. Posiadałem (1.4 mam) obydwa i jeśli masz kasę, jesteś zdecydowany na tę ogniskową i zamierzasz robić śluby, to zdecydowanie wersja 1.4.
Jeśli chodzi o typowy portret na zewnątrz to 85/1.8. Do 2000zł nie ma nic lepszego do portretu niż 85 (moje skromne zdanie). :) Jednak na niektóre kościoły i pomieszczenia to jest zdecydowanie za ciasno.
a jakas lampa co by doswietlic??
\
430EX.
co sadzicie o
CANON EF 70-200 f/4 L IS USM
dobry to wiem , ale kiedy sie przydaje??
co sadzicie o
CANON EF 70-200 f/4 L IS USM
dobry to wiem , ale kiedy sie przydaje??
Do zbliżeń umiarkowanie oddalonych obiektów w reportażach na zewnątrz 'z ręki', także czasem do portretu w dobrych warunkach oświetleniowych. Ma opinię najlepszego optycznie krótkiego tele, do tego w miarę lekki.
w złym oswietleniu pewnie 2.8 lepszy ale i drozszy i bez is
w złym oswietleniu pewnie 2.8 lepszy ale i drozszy i bez is
Jak najbardziej jest też wersja z IS :-D
Ale w złym oświetleniu 2.8 to nie wystarcza. Tam (kościół) królują stałki.
Ehm a ja bym się dobrze zastanowił, czego mi brakuje.
Masz 18-55, przy jakich ogniskowych robisz najwięcej zdjęć?
Czego Ci brakuje?
Szerokiego kąta, czy może zbliżenia?
Jeśli długości, to 70-200.
Jeśli przede wszystkim światła to 50/1.8 (nie wydając dużo stwierdzisz, czy zaakceptujesz tzw. zoom nożny i czy 50mm Ci wystaczy)
A jeśli szerokości to cóż, jasno i mniej niż 18mm na cropie nie będzie :P
mysle ze pierwszym zakupem bedzie 50/1.4.potem poszukam 85/1.8 w dobrej cenie. mysle ze uzywki kupie za okolo 300 funtow. a potrzebna mi bedzie do tego lampa 430 ex?? czy wystarczy lampa w body??
Wybij sobie z głowy używanie wbudowanej lampki.
Pomyśl/udaj, że tego tam w ogóle nie ma.
pytanie z innej beczki. jak zrobic fote tak aby np kobieta na zdjeciu ma czerwone dodatki i one sa dobrze wyostrzone natomiast tło zostaje normalne??
pytanie z innej beczki. jak zrobic fote tak aby np kobieta na zdjeciu ma czerwone dodatki i one sa dobrze wyostrzone natomiast tło zostaje normalne??
Nie rozumiem. Normalne znaczy tak samo ostre czy mniej ostre? Co do tego mają czerwone dodatki? Jakiegoś linka dasz na przykład?
moze zle to opisalem. zaraz poszukam
Czego Ci brakuje?
Jeśli przede wszystkim światła to 50/1.8 (nie wydając dużo stwierdzisz, czy zaakceptujesz tzw. zoom nożny i czy 50mm Ci wystaczy)
Światła zawsze brakuje..:-)
Autor wątku chyba narazie posiada samego kita, a sam pewnie wiesz, że wide open f/5.6 na 50mm nie jest szczytem niczyich marzeń:lol:
pytanie z innej beczki. jak zrobic fote tak aby np kobieta na zdjeciu ma czerwone dodatki i one sa dobrze wyostrzone natomiast tło zostaje normalne??
Też nie za bardzo rozumiem, ale chyba chodzi tu o klasyczne operowanie głębią ostrości (http://http://www.fotografuj.pl/Article/Glebia_ostrosci_w_praktyce/). Ona natomiast zależy od kilku czynników
- wielkośc matrycy (im większa, tym GO jest mniejsza)
- ogniskowa (im dłuższa tym GO mniejsza (dlatego też aciek_l polecił Ci C 70-200 do portretów w plenerze)
- odległości modela/obiektu od aparatu (im mniejsza, tym GO też mniejsza)
- przysłona (im mniejsza wartość, tym mniejsza GO)
I coś mniej związanez GO, ale odległość modela/obiektu od tła wpływa na stopień jego rozmycia.
Trochę parktyki i napewno załapiesz:mrgreen:
Co do lampy, to Mellan (prawie) dobrze napisał, żeby zapomnieć o wbudowanej kukułce, ale jeśli taką 430EX będziesz walił prosto w twarz, to efekt nie będzie się dużo różnił;), dlatego odrazu chciał Ci polecić, albo odchylanie palnika w sufit/białe ściany (jeśli takowe będą pod ręką), albo radiowe wyzwalacze, ale prąd mu wysiadł i nie zdążył dokonczyć posta:mrgreen:
moze zle to opisalem. zaraz poszukam
Jak tam nocne poszukiwania portretu z rozmytym tłem?:grin:
Pozdrawiam
Ja jak zaczynałem śluby to robiłem 20D +28-105 3.5-4.5 i 430EX Po dwóch ślubach szybko zainwestowałem w Canona 24-70/2.8 i na poczatek 50/1.8 (bardzo ostra wersja) i Metza 58 Mam 2 body/ 2 lampy i już praktycznie kupiłem 5D (czekam na konic aukcji może się uda) bo widzę, że 40D i 20D do kościoła trochę nie bardzo. Ambitny ze mnie chłopak i wsyztsko to co zarobiłem w tym roku idzie na sprzęt, bo uwazam, że warto Ludzie też powinni być zadowoleni ze zdjęć
Moim zdaniem do cropa kup 35/2 i 85/1.8 i lampę Potem w rakcie będziesz uzupełniał sprzet
Co do lampy, to Mellan (prawie) dobrze napisał, żeby zapomnieć o wbudowanej kukułce, ale jeśli taką 430EX będziesz walił prosto w twarz, to efekt nie będzie się dużo różnił;), dlatego odrazu chciał Ci polecić, albo odchylanie palnika w sufit/białe ściany (jeśli takowe będą pod ręką), albo radiowe wyzwalacze, ale prąd mu wysiadł i nie zdążył dokonczyć posta:mrgreen:
Czytasz w moich myślach Slider :-D
w ramach sprostowania. nie zamierzam byc zawodowym fotografem. to moja pasja. co do ślubów to w przyszłym roku mam pare wesel znajomych i chcę im porobic dobre zdjecia, dlatego juz teraz zbieram lepszy sprzet co by pocwiczyc. juz zamuwilem stalke 50mm f1.4 USM i 70-200 f/4 L IS USM potem zamierzam kupic EF 85mm f/1.8 USM .
powiedzcie prosze co s ta lampą . jak jej uzywac?? wiem ze to glupie pytanie , ale o co chodzi z tym palnikiem. jak go ustawiac ??
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
nie znalazlem tej fotki ale chodzilo mi o tą głebię jak napisal Slider
dobra juz nie truje. jaki statyw najlepszy do c 450d?? jakiej firmy szukac i na co patrzec przy wyborze??
A myślałem, że po lekturze http://foto.jasiu.pl/ spytasz: co zrobić jak nie ma pod ręką sufitu o który możnaby odbić błysk, albo parasolkarza w pobliżu do pomocy, czy inne takie :)
dobra juz nie truje. jaki statyw najlepszy do c 450d?? jakiej firmy szukac i na co patrzec przy wyborze??
Są wątki o statywach, można poszukać. Ale na szybko: zwrócić uwagę na stabilność statywu w stosunku do posiadanego sprzętu, możliwość jego dociążenia w ewentualnym użyciu przy wietrznej pogodzie, jakość materiałow z jakiego jest wykonany, mocowanie płytki szybkozłącznej do głowicy (nast. pytanie: głowica kulowa czy 3D?), waga, max. wysokość i cena jaka Ci odpowiada. Dużo zależy od planowanego zastosowania.
Zaufaniem cieszą się produkty velbon - tańsze i manfrotto - droższe.
jaki statyw najlepszy do c 450d??
Noo, oczywiście GITZO GT5541!;)
Bardziej serio to "trucia" nie zauważyłem, bardziej brak zaufania do naszej nowej wyszukiwarki (http://www.google.com/cse?cx=003005888035685482133%3Avn1jrxypte8&ie=UTF-8&q=statyw&sa=Szukaj):?
Nie widzę większego sensu powtarzać opinie i testy już zamieszczone na forum, np.:
http://canon-board.info/showthread.php?t=834
http://canon-board.info/showthread.php?t=40309
http://canon-board.info/showthread.php?t=1155
http://canon-board.info/showthread.php?t=43619
http://canon-board.info/showthread.php?t=2716
http://canon-board.info/showthread.php?t=29398
http://canon-board.info/showthread.php?t=45086
...miłej lektury!:)
dzieki za wszystkie rady. dużo tego i ciężko to ogarnąć ale bede ostro sie uczyl. jeszcze raz dziękuje za wyrozumiałość. pozdrowienia dla wszystkich
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.