Zobacz pełną wersję : Canon 40D - Dobry wybór dla początkującego?
Witam, mam do was dwa pytania. Wiem że były wałkowane wiele razy, jednak chciałbym się dowiedzieć konkretnie.
1) Do tej pory użytkowałem jedynie kompakty. Zaoszczędziłem trochę pieniędzy i postanowiłem zakupić sobie lustrzankę cyfrową. Czytając to forum, postanowiłem swój wybór postawić na Canon-a 40D body. Jak uważacie, czy ten model byłby odpowiedni dla początkującego?
2) Na obiektywach nie znam się w ogóle. Jaki byście polecali? Obiektyw byłby przeznaczony do "wszystkiego" m.in. do fotografowania przyrody, pojazdów podczas jazdy oraz budynków.
Chciałbym się zmieścić do 4500zł, jednak mogę to podciągnąć do 5000zł.
Witam, mam do was dwa pytania. Wiem że były wałkowane wiele razy, jednak chciałbym się dowiedzieć konkretnie.
1) Do tej pory użytkowałem jedynie kompakty. Zaoszczędziłem trochę pieniędzy i postanowiłem zakupić sobie lustrzankę cyfrową. Czytając to forum, postanowiłem swój wybór postawić na Canon-a 40D body. Jak uważacie, czy ten model byłby odpowiedni dla początkującego?
2) Na obiektywach nie znam się w ogóle. Jaki byście polecali? Obiektyw byłby przeznaczony do "wszystkiego" m.in. do fotografowania przyrody, pojazdów podczas jazdy oraz budynków.
Chciałbym się zmieścić do 4500zł, jednak mogę to podciągnąć do 5000zł.
Masz rację, było wiele razy. Jak chcesz dobrze i do wszystkiego, to szukaj niezajeżdżonego 40D (~2200-2300 zł) i również używanego EF-s 17-55/2.8 IS (3000 zł). Lekko przekroczysz budżet, ale to chyba w tym momencie najlepsza oferta na rynku jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości.
badz jezeli mozesz sie pogodzic z lekko nizsza jakoscia wzgledem wiekszej uniwersalnosci to proponowalbym zastanowienie sie nad zestawem z obiektywem canon 18-200/3.5-5.6 IS (cena nowego w okolicach 1750pln )
test tego obiektywu dostepny jest np. tutaj (http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-S-18-200mm-f-3.5-5.6-IS-Lens-Review.aspx) (anglojezyczny)