Zobacz pełną wersję : wbudowana lampa i slub
Czesc,
mam pytanie i to mocno amatorskie ale..
W nawyku mam robienie zdjec bez lampy a z dobrym oswietleniem - wiem ze czasem dobrze jest doswietlic ale aktualnie moge pochwalic sie wbudowanym flashem :P
W ostatnim czasie zostalem poproszony o zrobienie fotek na slubie, tak prywatnie za free jako "boczny" . W tamtym roku wyszlo calkiem fajnie jak na , ktorym wtedy dysponowalem..
Dzisiaj w ruch pojdzie 350d + Tamronik 17-50 i wbudowana lampa. Pytanie jest takie - czy 2,8-4,0 iso 800 + blysk na 200s (fixed) bedzie dobre? Czy moze pozwolic lampie dzialac na auto? Jak rozwiazalibyscie ten problem gdyby w Waszych rekach znajdowal sie ten sprzet? A moze tak jak w tamtym roku ustawic na 1600 i najieksza dziure a potem odszumiac?
Poradzcie :)
odpuść sobie taką lampę bo tylko popsujesz zdjęcia, waląc lampą po twarzach...
wiem ale nie mam wyjscia :(
wiem ale nie mam wyjscia :(
to lepiej nie robić :) albo przynajmniej jakiś softbox na tą lampę szybko zmajstrować...
tez o tym myslalem tylko na takie male g... ciezko to zrobic i raczej by mnie wysmiali. Cos mi sie w wydaje, ze na weselu bede musial sobie odpuscic..
Ale wracajac do tematu zeby jak najlepiej zrobic tym sprzetem jak ustawic blysk i kurtyne?
1/200 na druga, czy pozwolic na auto? Dziura wiadomo 2,8-4,0 iso 400-800 bo na 1600 wiecej sie narobie przy obrobce niz to warto..
No niestety w takim przypadku lepiej odpuścić niż spieprzyć komuś ślubną*pamiątkę .
sirgerwazy
17-07-2009, 01:20
dokladnie wbudowana lampa nadaje sie do... nie bez powodu np 5d czy 1d nie maja wcale takowej ...
tak wiec albo pozycz od kogos jakas zewnetrzna lampe albo sobie odpusc...
pozdrawiam
No niestety w takim przypadku lepiej odpuścić niż spieprzyć komuś ślubną*pamiątkę .
Jak nie zrobi w ogóle zdjęć to na pewno będą mieli lepszą pamiątkę :mrgreen:
"Pytanie jest takie - czy 2,8-4,0 iso 800"
Pisałeś że tamronem będziesz focił, czyli raczej światło tylko 2.8 i tylko takie.
Lepiej użyć ISO 1600 niż tym gówienkiem świecić....
Soul_Man
17-07-2009, 08:17
"Pytanie jest takie - czy 2,8-4,0 iso 800"
Pisałeś że tamronem będziesz focił, czyli raczej światło tylko 2.8 i tylko takie.
Lepiej użyć ISO 1600 niż tym gówienkiem świecić....
Dokładnie. Z resztą jeszcze zależy jaki kościół, czasem i 2.8 to za ciemno.
Nie rzecz w tym czym świecisz tylko jak i po co. Używałem kartonowego odbłyśnika skierowującego światło wbudowanej lampy na sufit. Z tym, że wczasie ślubu głupio latać z kartonikiem.
Elegancki dyfuzor w postaci płytki lub półwalca z dobrej jakości półprzeźroczystego tworzywa z napisem w narożniku CANON pomoże doświetlić sceny 4-5 metrowe. Aż dziwne, że nie ma takich gadżetow. :mrgreen:
Zdjęcia robić - zostałeś wyróżniony.:-P
Nie rzecz w tym czym świecisz tylko jak i po co. Używałem kartonowego odbłyśnika skierowującego światło wbudowanej lampy na sufit. Z tym, że wczasie ślubu głupio latać z kartonikiem.
Elegancki dyfuzor w postaci płytki lub półwalca z dobrej jakości półprzeźroczystego tworzywa z napisem w narożniku CANON pomoże doświetlić sceny 4-5 metrowe. Aż dziwne, że nie ma takich gadżetow. :mrgreen:
Zdjęcia robić - zostałeś wyróżniony.:-P
Nie wiem dlaczego głupio czy wstyd :) Sam używam dość często kartki na normalnej lampie.
Co najciekawsze parę dni temu na Viasat History leciał program o fotografach, gościu (jakiś tam ceniony artysta co za fotkę bierze po kilkaset tysięcy dolarów) właśnie też sobie latał z kartką przypiętą gumką do lampy.
Do tego takie softboxy na wbudowana lampę są popularne w kompaktach jak ktoś się bawi w makro. Najczęściej wykonane z kartonu, okładek z teczek itp.
Więc jak się nie ma wyboru, a może pomóc to nie widzę problemu. Osobiście wolał bym latać z tekturą na aparacie niż oddać spierniczone zdjęcia - ot dopiero był by wstyd...
zobacz:
http://allegro.pl/item688831293_dyfuzor_pop_up_uniwersalny_do_lamp_w budowanych.html
A ja ostatnio popełniłem taki hardcore na chrzcie z z moim 1000D i kitem. Zawodowca nie było tylko jeszcze 2 babcie z małpkami więc i tak wyglądałem najprofesjonalniej:) . Preselekcja czasu na 1/40 ( wkońcu to nie były zawody sportowe) iso 800, +2/3ev, a przysłonę to i tak aparat otwierał na maxa. Po małych poprawkach na kompie nawet dało się to oglądać.
myslidar
17-07-2009, 09:43
Nawet dało się to oglądać :D
Nawet dało się to oglądać :D
Czepiasz się, było całkiem ok :)
Tjaaa tylko na ślubie jak panna młoda będzie miała białą suknie i przyjara w nią prosto z lampy to będzie to wyglądało suuppppeeerrrr..
MM-architekci
17-07-2009, 10:04
po co 1/200 ? , jesli 1/60-1/80 to nie sala weselna , przy 350d faktycznie lepiej iso800 , f 2.8 i wyzej to juz w ogole nie ma co , tak czy owak marnie to widze jak reszta
a ja nie wiem po co się rozwodzić nad ustawieniami :) jak to wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Nie ma w fotografii uniwersalnych ustawień :)
MM-architekci
17-07-2009, 10:26
mowa o tym co max da sie z tego sprzet wycisnac ;]
w sumie w tym linku z allegro jest jakis dyfuzor... ale mozna to jakos przekombinowac by leciec na swietle odbitym.
Co do ustawien przy waleniu flashem w morde :mrgreen: to sie nie wypowiadam bo nie wiem jak takie zdjecia sie robi.
Jednak MM-architekci ma racje jesli chodzi o czas... przy doswietlaniu lampa zawsze sie zarejstruje wiecej swiatla zastanego co wychodzi na plus - ale to przy doswietlaniu, a nie waleniu na wprost...
Ja generalnie widze to czarno :) i mimo wszystko staral bym sie nawet kartka czy reka ta lampe zaslaniac...
zobacz:
http://.pl/item688831293_dyfuzor_pop_up_uniwersalny_do_lamp_w budowanych.html
ciekawe jak wyglada w praktyce? Brac to?
Dzieki za poprady, faktycznie sam nie chce otwerac tego wbudowanego szajsu ale moze sie okazac, ze nie bede mial wyjscia. Co prawda w tamtym roku robilem bez lampy na 1600 i wyszlo dobrze jak na ten sprzet. Dzis chcialbym uniknac odszumiania stad pytanie o lampe.
Jak z tym dyfuzem, robil ktos fotki z tym sprzetem?
Moze napisze troszke nie na temat ale moze warto wylozyc ok 300zl na lampe Metz 36 (na wersje bez dedykacji mniej - uzywka nawet za 100zl sie jakas znajdzie na allegro) - sam dzialalem na samym poczatku na takiej i byla napewno lepsza od tej wbudowanej. Wiadomo ze zdjecia za free a lampa kosztuje ale lampa przyda sie znowu kiedys wiec moze warto zainwestowac.
myslidar
17-07-2009, 13:27
Bez przesady z tym ISO 1600. Jak ktoś umie obrabiać to i przy tej czułości osiągnie bardzo dobry efekt, zwłaszcza jak zdjęcia będą dobrze naświetlone.
Blindseeker
17-07-2009, 13:35
Bez przesady z tym ISO 1600. Jak ktoś umie obrabiać to i przy tej czułości osiągnie bardzo dobry efekt, zwłaszcza jak zdjęcia będą dobrze naświetlone.
Oczywiście, natomiast są kościoły, które nie pozwolą na dobre naświetlenie zdjęcia przy ISO800....
jest jeszcze jedno wyjście... jesli nie uda ci sie zdobyć zewnętrznej lampy... to... ustaw aparat na automatyke programowaną, otwórz lampe i zmniejsz jej moc na -2... uzyskasz normlane tło.. plus dopalenie na twarzy... jedyne co może to utrudnić to suknia Panny młodej... tu musisz sprawdzić..
mi dla przykłądu najlepiej przy lampie w ciemnicy współpracuje sie na 1/60 sek, - np. ustawienie automatyki programowalnej. czas wówczas zamrożony na 1.60 sek... miękkie tło i zamrożony ruch w kościele... (aczkolwiek to bardzije do statycznych scen - 1/60 sek)
p.s. tylko że to sie dzieje z 580 EX II :/... choć już wówczas lampa podkresla troche szumów przy ISO 400
myslidar
17-07-2009, 13:46
Mi chodzi głównie o to, że jak mam ciemno to wykorzystuje wszystko co mogę. Daję ISO 1600 i nawet czasem zmniejszam o 1/3 - 2/3 EV. Przecież głównie chodzi o to żeby zdjęcie nie było poruszone i AF trafił w punkt, reszta jest do poprawienia jeśli robi się w RAW.
Używałem kiedyś takiej nakładki na lampę wbudowaną i rzeczywiście efekt jest lepszy niż bez tego. Druga strona medalu jest tak, że traci się w ten sposób trochę światła z błysku.
No i warto też pamiętać żeby nie robić pomiaru światła na białą suknię, bo zdjęcia wyjdą za ciemne, ew. w tym wypadku podkręcić EV na +
Dodatkowo nawet warto stosować wysokie czułości, bo tło sceny będzie lepiej naświetlone i nie będzie takiego efektu, że np. para młoda jasna, a za nimi ciemność. Mowa tutaj o wykorzystaniu lampy z aparatu.
Mi chodzi głównie o to, że jak mam ciemno to wykorzystuje wszystko co mogę. Daję ISO 1600 i nawet czasem zmniejszam o 1/3 - 2/3 EV. Przecież głównie chodzi o to żeby zdjęcie nie było poruszone i AF trafił w punkt, reszta jest do poprawienia jeśli robi się w RAW.
Używałem kiedyś takiej nakładki na lampę wbudowaną i rzeczywiście efekt jest lepszy niż bez tego. Druga strona medalu jest tak, że traci się w ten sposób trochę światła z błysku.
No i warto też pamiętać żeby nie robić pomiaru światła na białą suknię, bo zdjęcia wyjdą za ciemne, ew. w tym wypadku podkręcić EV na +
no troszke sie mylisz... jeśli przepalisz fote to detali nii wyciągniesz bo będzie biała plama... jeśli nie doświetlisz, to wyciągniesz detale ale wraz z szumem gratis ;)
myslidar
17-07-2009, 13:51
Po to jest histogram aby śledzić poprawność naświetlenia. Pomiar głupieje na takiej białej sukience, bo więcej światła się od niej odbija, dobiera takie czasy że zdjęcia wychodzą ciemne. Ale to już bardziej kwestia doświadczenia. Trzeba próbować i jeszcze raz próbować :)
Czasem lepiej prześwietlić kilka nieistotnych punktów, niż mieć główny motyw ciemny.
Lepszy szum niż biała plama...
Moze napisze troszke nie na temat ale moze warto wylozyc ok 300zl na Metz 36 (na wersje bez dedykacji mniej - uzywka nawet za 100zl sie jakas znajdzie na ) - sam dzialalem na samym poczatku na takiej i byla napewno lepsza od tej wbudowanej. Wiadomo ze zdjecia za free a kosztuje ale lampa przyda sie znowu kiedys wiec moze warto zainwestowac.
W tej chwili zbieram na 430 wiec zaczekam. Zalatwilem sobie ten dyfuzorek z linku i zobaczymy jak bedzie dzialac :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
mysle, ze ustawie tak:
2,8 iso800, 1/200s (blysk), druga kurtyna, Long Exposure Noise Reduction i polecimy w dyfuzorem.
Dobre to bedzie? Chce ustawic na stale bo w sali takie samo swiatlo bedzie, w kosciele sobie poradze bez lampy z duza dziura i iso.
Poradzcie co z kurtyna i redukcja szumow oraz tym czasem :)
myslidar
17-07-2009, 15:52
Long Exposure Noise Reduction z tego co mi wiadomo działa tylko przy długim naświetlaniu (1s i dłużej).
greg7878
17-07-2009, 16:10
+ blysk na 200s (fixed) bedzie dobre?
- raczej nie bedzie dobrze.
Aby możliwie maksymalnie zachować światło zastane w kościele czas jak najdłuższy ( dla mnie realnie 1/30 - 1/60 ) , przysłona 3.2 - 4.5 , ISO 400 - 1600 ( często 1600 , załączone odszumianie ) , staraj się robiąc zdjęcia z lampą nie podchodzić bliżej niż na 2 - 3 metry do osób fotografowanych.
Przy prawidłowo naświetlonych fotach szumy z 350D nie stanowią znaczącego problemu ( oraz przeważnie dodatkowego odszumiania w PS-ie ).
Warto zaopatrzyć się we wtyczkę " Alien Skin Software Bokeh " do PS-a , świetnie symuluje małą głębię ostrości i definitywnie rozprawia sie z szumem w niedoświetlonych drugich planach na zdjęciu...
Long Exposure Noise Reduction w 350D działa przy ISO 1600 od 1 sek. a do ISO 800 powyżej 30 sek.
czyli dzialac z 1/60s i odpuscic sobie 1/200s fixed? Ok tak tez zrobie. Ustawie na manuala 1/60 natomiast co do otworu to wole polozyc nacisk na 2,8 i ewentualnie zaryzykowac czasem uzycie 4,0 (bo tu jest najostrzej) - mowimy oczywiscie o 17mm. A co z kurtyna?
Dokładnie mniejszy czas tak jak już mówiłem i mówili to koledzy aby zarejestrować światło zastane.
Tutaj odradzam też tryby AV,TV,P... tylko manual... Niestety ale światłomierz z swoimi wadami spapra fotkę, możesz sobie pomóc przy manualu pomiarem punktowym, lub histogramem. Nie powiem jak robić dokładnie bo kij wie jak się zachowa ta lampa z dyfuzorem. Najlepiej w domu zrób sobie testy ustawiając w fotografowanej scenie coś białego jak suknia i ciemniejsze obiekty.
Zobaczysz o ile sobie będziesz musiał i w którą stronę przejechać EV... w praktyce gdy doświetlasz lampą robisz sobie punktowy pomiar (lub histogram) na coś białego i nie doświetlasz. To musisz dobrać w praktyce tak aby suknia była biała, a nie prześwietlona czy szara...
Dokładnie mniejszy czas tak jak już mówiłem i mówili to koledzy aby zarejestrować zastane.
Tutaj odradzam też tryby AV,TV,P... tylko manual... Niestety ale światłomierz z swoimi wadami spapra fotkę, możesz sobie pomóc przy manualu pomiarem punktowym, lub histogramem. Nie powiem jak robić dokładnie bo kij wie jak się zachowa ta z dyfuzorem. Najlepiej w domu zrób sobie testy ustawiając w fotografowanej scenie coś białego jak suknia i ciemniejsze obiekty.
Zobaczysz o ile sobie będziesz musiał i w którą stronę przejechać EV... w praktyce gdy doświetlasz robisz sobie punktowy pomiar (lub histogram) na coś białego i nie doświetlasz. To musisz dobrać w praktyce tak aby suknia była biała, a nie prześwietlona czy szara...
tak tylko manuala chcialem uzyc. Mam wrazenie, ze wszyscy piszecie o kosciele a ja tu mam na mysli sale weselna gdzie ruch pewien jest - taniec, toasty, etc..
tutaj tez poleciec z 1/60?
1/60 do ruchu to łądne flary będą... do ruchu to 1/160 minimum... a obstawiałbym an 1/200 1/250...
o kurcze ale wpadamy w fantazjowanie... to już wszyscy widzą jakie tam światło będzie :) czy główny żyrandol wali na maxa w kościele, czy kościelny go przez omyłke włączy w połowie :-) itd... ja myśłe że gdybamy jak w wątku "co nowego u Canona" czyli teoretyzujemy...
idź do kościoła po za mszą i spradź jak jest i masz odpowiedz (p.s. nie musisz być w tym samym co ślub ale pojęcie już będziesz mieć)
1/60 do to łądne flary będą... do ruchu to 1/160 minimum... a obstawiałbym an 1/200 1/250...
o kurcze ale wpadamy w fantazjowanie... to już wszyscy widzą jakie tam będzie :) czy główny żyrandol wali na maxa w kościele, czy kościelny go przez omyłke włączy w połowie :-) itd... ja myśłe że gdybamy jak w wątku "co nowego u Canona" czyli teoretyzujemy...
idź do kościoła po za mszą i spradź jak jest i masz odpowiedz (p.s. nie musisz być w tym samym co ślub ale pojęcie już będziesz mieć)
no i mamy moje 1/200s (fixed) o ktorym pisalem :)
tylko że 1/200 + f/2.8 to ciemnia będzie we wnętrzach
1/60 do ruchu to łądne flary będą... do ruchu to 1/160 minimum... a obstawiałbym an 1/200 1/250...
:shock: ... :-| ... :mrgreen:
Jakieś ostre wygibasy to może, zwykłe tańce to żadne wyzwanie...
MM-architekci
18-07-2009, 16:22
ale po co do kosciola 1/200 ?
po co chcesz domykac do f4 ? nie widze sensu a traci sie mase swiatla
W kosciele przecież*powinieneś* ustawiać możliwie najkrótszy czas ! tam i tak nikt nie skacze wszyscy stoją*prawie nieruchomo ...
greg7878
18-07-2009, 20:26
po co chcesz domykac do f4 ?
dla większej głębi ostrości ...
a wracając jeszcze do obciachu z kartką itp.
rozwiązanie z plastikową miską zabija :)
http://www.dfv.pl/szkola-zaawansowani-foto.html?id=790
:shock: ... :-| ... :mrgreen:
Jakieś ostre wygibasy to może, zwykłe tańce to żadne wyzwanie...
ostre wygibasy? to nie stypa, a wesele więc wygibasów jest ogrom i nie widze powodów do naśmiewania...
1/60 do ruchu sorry ale to raczej kiepsko widze na weselachh na których byłem.
MM-architekci
19-07-2009, 02:37
dla większej głębi ostrości ...
jaki w tym sens przy takim sprzecie ? co mu da domkniecie z 2.8 na 4 ? tyle co nic , przecierz z 50 cm nie robi portretow...
pszczółka_maja
21-07-2009, 22:55
a wracając jeszcze do obciachu z kartką itp.
rozwiązanie z plastikową miską zabija :)
http://www.dfv.pl/szkola-zaawansowani-foto.html?id=790
hehe, może i zabija:) Ale powiem Ci, że miałam możliwość kombinowania w ten sposób. Z racji, że był to grill u mnie na wiosce, miałam trochę takich plastikowych tacek i miseczek, więc skorzystałam. Korzystaliśmy z wielu rozwiązań, między innymi z takiego - używając plasikowych rzeczy. Może wyglądało to znacznie gorzej niż prezentowane pod podanym linkiem, niemniej efekt zapewne był podobny.
ale po co do kosciola 1/200 ?
po co chcesz domykac do f4 ? nie widze sensu a traci sie mase swiatla
Ja nie mowilem o kosciele o 1/200 tylko o sali. W kosciele to spokojnie 1/60 na f4 przy 400 iso (juz sprawdzalem).
Przy f4 na tym sprzecie jest roznica niz f/2,8. Zreszta w praktyce i tak pewnie bede kombinowal na zmiane z 2 i 4 :D
Co do sali to tu jest jeszcze sprawa nie do konca jasna ale wydaje mi sie ze zostane na tej 1/200 i f/2,8 lub f4 przy iso 400-800. Coz innego wyjscia nie widze..
sebcio80
25-07-2009, 11:56
Ja nie mowilem o kosciele o 1/200 tylko o sali. W kosciele to spokojnie 1/60 na f4 przy 400 iso (juz sprawdzalem).
moglbys pokazac te zdjecia z kosciola? to musi bys straaasznie jasny kosciol skoro pozwala na takie parametry
mieszko_1vp
25-07-2009, 12:23
ja kiedyś z nudów-bo inaczej tego nazwać nie można-zrobiłem kilka fotek 50d z doświetlaniem wbudowaną lampą-i nawet wyszło fajnie-bez żadnego dyfuzora
znalazłem-żeby było jasne-fota robiona totalnie na pałę-stąd ten dziwny kadr-była tam ławka na której sobie siedziałem-chyba nawet tez chciałem zobaczyć jak wychodzą foty walone ludią po twarzy lampami
f 4,5 1/60 ISo 1000 -parametry zblizone do tych jakie chcesz wykorzystać
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img140.imageshack.us/i/img9002w.jpg/)
ja kiedyś z nudów-bo inaczej tego nazwać nie można-zrobiłem kilka fotek 50d z doświetlaniem wbudowaną lampą-i nawet wyszło fajnie-bez żadnego dyfuzora
znalazłem-żeby było jasne-fota robiona totalnie na pałę-stąd ten dziwny kadr-była tam ławka na której sobie siedziałem-chyba nawet tez chciałem zobaczyć jak wychodzą foty walone ludią po twarzy lampami
f 4,5 1/60 ISo 1000 -parametry zblizone do tych jakie chcesz wykorzystać
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img140.imageshack.us/i/img9002w.jpg/)
no wlasnie :) daleko troche. Ja mam zamiar podejsc do 1-2m ale z metra to chyba ustawie 800-1600 na f/2,8 jak cos bo szkoda mi walic po oczach nawet z dyfuzorem..
no wlasnie :) daleko troche. Ja mam zamiar podejsc do 1-2m ale z metra to chyba ustawie 800-1600 na f/2,8 jak cos bo szkoda mi walic po oczach nawet z dyfuzorem..
ISO1600 w 350D - nie radzę... Szkoda miejsca na karcie...
sebcio80
26-07-2009, 02:02
ISO1600 w 350D - nie radzę... Szkoda miejsca na karcie...
dobrze naswietlone 1600 bedzie mniej zaszumione od niedoswietlonego 800
Ja nie mowilem o kosciele o 1/200 tylko o sali. W kosciele to spokojnie 1/60 na f4 przy 400 iso (juz sprawdzalem).
Przy f4 na tym sprzecie jest roznica niz f/2,8. Zreszta w praktyce i tak pewnie bede kombinowal na zmiane z 2 i 4 :D
Co do sali to tu jest jeszcze sprawa nie do konca jasna ale wydaje mi sie ze zostane na tej 1/200 i f/2,8 lub f4 przy iso 400-800. Coz innego wyjscia nie widze..
A po co taki czas na sali skoro błyskasz? Bez błysku to bym się zgodził ale z błyskiem to 1/30 spokojnie... Jak masz zamiar na sali robic 1/200 to gratuluję "kompaktowych kadrów" :-P
sebcio80
27-07-2009, 00:15
A po co taki czas na sali skoro błyskasz? Bez błysku to bym się zgodził ale z błyskiem to 1/30 spokojnie... Jak masz zamiar na sali robic 1/200 to gratuluję "kompaktowych kadrów" :-P
co oznaczaja "kompaktowe kadry"?
to jaki czas wystarczy aby zamrozic ruch zalezy od tego jak mocno blyskamy i ile bierzemy swiatla zastanego,
jak na sali jest jasno + swiatla zespolu to czasami i na 1/200 zdarzaja sie poruszone zdjecia,
jak jest ciemno i prawie cale swiatlo na zdjeciu to blysk to i te wspomniane 1/30 starcza
Sala strasznie ciemna, zabawa skonczyla sie na iso800 + 1/60. Na 1/200s to nawet nie ma co patrzec - po 3 fotkach z tym czasem zwiekszylem do 1/60 czasem 1/30 ale z odleglosci 2m przy tym iso juz sie robilo mega ziarno. Jednak zdecydowanie ostatni raz uzywalem lampy wbudowanej. Dyfuzor dziala dobrze ale to nie do takich wydarzen.. W dzien fajnie doswietlic lampa z dyfkiem bo efekt jest bdb, natomiast w sali jest juz lipa.
Chyba kupie sobie 30d + 430 lampke i zostawie tamrona 17-50 - bo szkielko nie jest zle :) Zobacze przy najblizszym weselichu jak sie spisze..
Hmm.. a moze by tylko lampe dokupic a 350tke zostawic?
lamoa sie napewno przyda jakie by o body nie było. wbudowana nigdy nie bedzie ak dobra jak zewnętzna
moge sie podpiac pod temat
u mnie sytuacja podobna
obiektyw mam tylko taki, efs 17-85mm 1:4-5.6 IS USM
lampa blyskowa , pewnie bedzie speedlite canon a aparat d50
jak myslicie czy rtaki zestaw moze byc czy moze dokupic jakas stałke
Dokup sigme 30 1.4 albo canon 28 1.8 a tego ciemnego kita wyciągaj tylko i wyłącznie do szerokich kadrów.
co do zakupu sigmy 30/1.4 lub canona 28/1.8 to chyba trochę nietrafiony pomysł - bo obiektywy te trochę kosztują.
Jak pisałeś wcześniej będziesz jako drugi fotograf, no sądzę że młodzi widzieli twoje zdjęcia
i wiedzą jakim sprzętem dysponujesz.
Jeśli robiłeś już takie coś na wysokim iso i napisałeś że było ok to może warto iść w tą stronę (tak jak Ci tu kilka osób podpowiedziało)
Ja bym zaproponował zakup 50 1.8 cnona
będziesz miał wąsko ale wiele dobrych zdjęć można z niego wycisnąć.
A co do zakupu lampy to bym się wstrzymał z kupowaniem byle czego - jeśli te zdjęcia to nie jest jakieś większe zobowiązanie - to poczekaj i kup lampę canona.
co do zakupu sigmy 30/1.4 lub canona 28/1.8 to chyba trochę nietrafiony pomysł - bo te trochę kosztują.
Jak pisałeś wcześniej będziesz jako drugi , no sądzę że młodzi widzieli twoje zdjęcia
i wiedzą jakim sprzętem dysponujesz.
Jeśli robiłeś już takie coś na wysokim iso i napisałeś że było ok to może warto iść w tą stronę (tak jak Ci tu kilka osób podpowiedziało)
Ja bym zaproponował zakup 50 1.8 cnona
będziesz miał wąsko ale wiele dobrych zdjęć można z niego wycisnąć.
A co do zakupu to bym się wstrzymał z kupowaniem byle czego - jeśli te zdjęcia to nie jest jakieś większe zobowiązanie - to poczekaj i kup lampę canona.
akurat w temat wplatal sie "sadi31", wiec to odpowiedz dla niego :)
co oznaczaja "kompaktowe kadry"?
to jaki czas wystarczy aby zamrozic ruch zalezy od tego jak mocno blyskamy i ile bierzemy swiatla zastanego,
jak na sali jest jasno + swiatla zespolu to czasami i na 1/200 zdarzaja sie poruszone zdjecia,
jak jest ciemno i prawie cale na zdjeciu to blysk to i te wspomniane 1/30 starcza
sory, że tak późno z odpowiedzią ale zapomiałem o tym wątku :-P
kompaktowe-wyobraź sobie ciemną salę i i czas 1/200 + błysk wbudowanej lampy główne światło - lampa, przód ok ale z tyłu egipskie ciemności - to rozumiem pod pojęciem kompaktowy kadr :-P zewnętrzna lampa pozwala mi w pełni sterować błyskiem i odbijać go w miarę dowolnie żeby takich sytuacji uniknąć.
nie wiem gdzie Ci się na 1/200 zdarzyły poruszone zdjęcia? Jak błyśniesz to nie ma takiej opcji bo i tak zamrozisz...
sebcio80
03-08-2009, 17:53
nie wiem gdzie Ci się na 1/200 zdarzyły poruszone zdjęcia? Jak błyśniesz to nie ma takiej opcji bo i tak zamrozisz...
jak napisalem, jak na sali jest jasno, tak ze na iso 1600 i 1/200 bez lampy fotki sa dosc jasne to jak dopalisz lampa moze to nie starczyc aby zamrozic ruch
jak zespol ma swoje swiatla i jakis reflektor zaswieci na twarz czlowieka ktorego fotografujesz to tez 1/200 nie starczy aby zamrozic
lampa na wprost na weselu czasami mozna robic fajne klimatyczne zdjcia
jak napisalem, jak na sali jest jasno, tak ze na iso 1600 i 1/200 bez fotki sa dosc jasne to jak dopalisz moze to nie starczyc aby zamrozic ruch
jak zespol ma swoje swiatla i jakis reflektor zaswieci na twarz czlowieka ktorego fotografujesz to tez 1/200 nie starczy aby zamrozic
na wprost na weselu czasami mozna robic fajne klimatyczne zdjcia
Akurat w tą sobotę trafiłem na jasną salę i mam zamrożony ruch przy iso800 2.8 i 1/250 bez błysku, robiąc 70-200 pierwszy taniec... Bez przesady to nie sporty motorowe!
Może kłócimy się przez nieporozumienie - nie mówię koniecznie o kompletnie zamrożonym ruchu, wg. mnie zdjęcia a'la panning też się kwalifikują na w pewnym sensie "zamrożony" gdyż główny obiekt nie jest rozmazany i jest ostry dzięki błyskowi a reszta to mogą być kompletne mazy :-P możliwe, że o to może się rozchodzić w naszej drobnej różnicy zdań ;)
Lampą na wprost owszem ale to specyficzne zdjęcia raczej(długi czas i gruga lamelka np.) Poza tym przy fishu czy jak mam lampę na statywie to siłą rzeczy lampa też jest niejako na wprost ;)
sebcio80
03-08-2009, 19:29
Lampą na wprost owszem ale to specyficzne zdjęcia raczej(długi czas i gruga lamelka np.) Poza tym przy fishu czy jak mam lampę na statywie to siłą rzeczy lampa też jest niejako na wprost ;)
niekoniecznie dlugie czasy, jak zespol ma fajne swoje oswietlenie to na jego tle klimatyczne fotki wychodza i na krotkich czasach
to ja mam do was pytanie, będę robił fotki na ślubie, nieodpłatnie jako przysługa i chęć swojej nauki. sale widziałem i można robić zdjęcia na iso 1600 i f/2.0 - czasy wychodził rzędu 1/100s. jednak wolę z lampą, pożyczyłem sobie speedlita 430EX i teraz tak wiem, że trzeba odbijać światło od czego się da. chociaż sufit wysoko bo pewnie ponad 5metrów, czy wystarczy to na odbicie i dobre naświetlenie kadru... czy może lampę ustawić na 45-75stopni i tak walić... + do tego dyfuzor z kartki papieru zrobić (nie będę inwestował w nie swoją lampę)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a dodatkowo na ścianach jakieś obrazy więc pewnie od ścian nie da się dobrze odbić. jestem w kropce, z jakimi czasami robić ogólnie... i jak ustawić lampę. na pierwszą czy drugą kurtynę, jakie czasy 1/100s. ostatnio bawiłem się lampą w domu gdzie sufit był na wysokości może niecałe 3metry, i odbijałem od sufitu i było znośnie. lampę podpinam pod 350d. ogólnie jak to zrobić aby było dobrze.
marceleqs
04-11-2010, 22:09
lampą strzelaj żeby się odbijało od białych ścian/sufitu, uważaj na kolorowe, 1/100 powinna wystarczyć z powodzeniem w kościółku jeśli nie będzie za ciemny
właśnie problem z białymi ścianami. cała sala jest w drewnie :/ a kościół siedemnastowieczny i z tego co widziałem też drewniany. Chociaż pan młody mówił że jest jasno w kościele - stwierdzam jedno, będzie "przebojowo" ;) - dobrze że za to kasy nie biorę bo mam stres ;)
właśnie problem z białymi ścianami. cała sala jest w drewnie :/ a kościół siedemnastowieczny i z tego co widziałem też drewniany. Chociaż pan młody mówił że jest jasno w kościele - stwierdzam jedno, będzie "przebojowo" ;) - dobrze że za to kasy nie biorę bo mam stres ;)
Rob w RAW to bedzie dobrze :) Pozniej obrobisz.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
jak napisalem, jak na sali jest jasno, tak ze na iso 1600 i 1/200 bez lampy fotki sa dosc jasne to jak dopalisz lampa moze to nie starczyc aby zamrozic ruch
jak zespol ma swoje swiatla i jakis reflektor zaswieci na twarz czlowieka ktorego fotografujesz to tez 1/200 nie starczy aby zamrozic
Hmm.. moglbys to rozwinac? Poruszyles dosc ciekawy temat - osobiscie u siebie tego nie zauwazylem ale z checia dowiem sie wiecej na temat fotografowania w takich warunkach.
Przemek_PC
07-11-2010, 23:50
Ja tak dobieram ISO aby przy zadanej przysłonie dajmy na to f8 i czasie dobranym stosownie do zamierzonego efektu smugi za obiektem (różnie zależnie od szybkości ruchu obiektu np. 1/6s) uzyskać prawidłowo naświetlone tło, do tego błysk na drugą lamelkę i zwykle jest ok. Później ewentualne korekty czasu i ISO. ISO zwykle ze względu na długi czas naświetlania jest raczej niskie 200-400.
sebcio80
08-11-2010, 08:33
Hmm.. moglbys to rozwinac? Poruszyles dosc ciekawy temat - osobiscie u siebie tego nie zauwazylem ale z checia dowiem sie wiecej na temat fotografowania w takich warunkach.
trudno to wyjasnic, nigdy nie bylem w tym dobry, ostatnio robilem na slubie gdzie orkiestra miala duzo mocnych swiatel to moze znajde takie fotki,
na pewno takie zdjecia Ci sie zdarzaly, tylko na to uwagi nie zwracałeś, ogólnie zasada fotografowania jest taka, ze im wiecej swiatla mamy tym potrzebujemy krotszych czasow aby zamrozic ruch, przykladowo przy ostrym sloncu czasami nawet 1/2000s potrzeba, tymczasem to samo przy jupiterach zamrozimy juz przy 1/640s (piszę o piłce nożnej)
na sali weselnej zasada jest prosta, jak światło reklektora zaświeci na twarz czlowieka to przebija światło lampy (oczywiscie to zalezy od wielu czynnikow) i mamy efekt taki ze cale zdjecie jest ostre a twarz poruszona jak u ducha,
tak samo działa ogólne oświetlenie sali, jak jest ciemnica na sali i robimy z lampą to i 1/60s spokojnie starcza aby wszystko zamrozic, bo światło w kadrze to prawie 100% lampa błyskowa, ale co sie dzieje na jasnych salach jak lampa to tylko 30 - 50%? czas zamrożenia maleje propocjonalnie do stosunku światła błyskowego do zastanego (mniej więcej),
od razu mówie ze nie robie zadnego paningu i innych efektowych zdjec, strasznie tego nie lubie, wystarczy ze takie fotki robia sobie sami goście, po co ja mam odwalać amatorkę i ich powielac?
no i ogolnie to polecam zdjac lampe z body na sali weselnej i uzyc radia, lampa na body to zło,
no i po ślubie, kościół drewniany i na dodatek ciemny, sala cała drewniana, więc wiadomo zabarw żółty wychodzi na fotkach, na szczęście poszło w RAW-ach. Sam oglądając zrobione fotki widzie co mam poprawić, np. robiąc zdjęcie panny młodej bądź innego gościa weselnego zostawiałem za dużo miejsca nad głowami, troszkę poucinane części ciała, np. w nadgarstkach itp. o zgrozo zapomniałem o zdjęciu grupowym :( , chociaż uratowało mnie zrobienie zdjęć każdemu uczestnikowi osobno. No i mam największy problem i z jednymi zdjęciami, mianowicie chodzi zdjęcia na dworze gdy jest ciemno(o tej porze roku nie trudno o to), i teraz tak wejście na sale, drzwi otwarte, młodzi wchodzą robię zdjęcie, wszystko ładnie oni oświetleni światłem odbitym od sufitu, ale za nimi ciemno... jak sobie z tym radzić??
marceleqs
08-11-2010, 19:06
sebcio80, nie rozumiem twojej metodologii, moglbys wytlumaczyc mi to w 3-4 zdaniach w telegraficznym skrocie? chodzi mi o czasy "zamrażania", dlaczego są różne
No i mam największy problem i z jednymi zdjęciami, mianowicie chodzi zdjęcia na dworze gdy jest ciemno(o tej porze roku nie trudno o to), i teraz tak wejście na sale, drzwi otwarte, młodzi wchodzą robię zdjęcie, wszystko ładnie oni oświetleni światłem odbitym od sufitu, ale za nimi ciemno... jak sobie z tym radzić??
Nie bardzo jest na to sposob - jak dasz dluzszy czas (co spowoduje wpuszczenie zastanego swiatla) to para nie wyjdzie ostro. Mozesz wywolac podwojnie rawa rozjasniajac tlo ale wyciagniesz wiecej szumow niz detali :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.