PDA

Zobacz pełną wersję : 40D, dziwne czerwone zdjęcia, problemy z kolorami



Artur79
30-06-2009, 21:13
Robiłem trochę fotek w pomieszczeniu, sufit czerwony, ściany też coś koło tego, odbijana lampa od tego sufitu, ale to co się działo to trochę przegięcie, na moim 40d zdjęcia dostały sporo za dużo czerwonego, później z tą samą lampą, przy tych samych ustawieniach sprawdzałem na kolegi 5d i jest w miarę naturalnie, trochę dół zabarwiło. Ustawienia powinny być w exifie.
Co gorsze, inne zdjęcia, także bez lampy, z mojego 40d miały też za dużo tego czerwonego, częściej też zdarzały się przepalone na podobnych ustawieniach. oto przykładowa najbardziej skrajna różnica, zdjęcia prosto z aparatu, tylko zmniejszone:

40d

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img199.imageshack.us/img199/2953/40d.jpg)
5D

https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img199.imageshack.us/img199/6735/53531828.jpg)

Mellan
30-06-2009, 21:50
A nie masz czasem ustawionej przestrzeni kolorów na AdobeRGB?

Artur79
30-06-2009, 22:04
oba miały taką przestrzeń ustawioną, przestawiłem później na sRGB ale nie było zbyt wielkiej poprawy a różnica między fotkami widoczna nawet na wyświetlaczach

mor_feusz
30-06-2009, 22:31
ja powiem tak. Lepiej z AWB poradzil sobie 5D. Do zrobienia. Jak masz sciany rozowe, sufit rozowy i jescze od niego lampe odbijasz to tak moze byc

Artur79
30-06-2009, 22:36
czyli uważasz że to nie wada 40d tylko taka cecha ?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
aha, jeśli lampa waliła prosto albo było bez lampy, to też trafiał się ten czerwony zafarb i przepalenia

GhostRider
30-06-2009, 23:11
A ustaw manualnie balans bieli i zobacz co będzie

Artur79
01-07-2009, 00:31
na custom wb z kartki białej sprawdzalem, bylo podobnie

pejo
01-07-2009, 18:19
Jakie oświetlenie sztuczne było w pomieszczeniu? Jeśli świetlówki to one są przyczyną czerwonego zabarwienia widocznego z 5D u dołu zdjęcia. Też tak mam na mim 5D przy świetlówkach.

Artur79
02-07-2009, 00:20
żarówki, chyba normalne oraz okno, ale ono było na tej samej ścianie co te tablice, no i lampa błyskowa odbita od sufitu

Bogdan56_Ch
02-07-2009, 02:36
Mogłeś zrobić wB od białej kartki i miałbyś odpowiednią barwę dla fotek.

Artur79
02-07-2009, 10:51
3 posty wyzej napisalem, ze tak tez robilem

Sober
02-07-2009, 10:59
I ta kartę papieru powiesiłeś na tablicy i robiłeś fotkę z flashem odbitym od sufitu?

Moim zdaniem jak jest kolorowy sufit to po prostu odbijanie od niego światła jest bez sensu...

Artur79
02-07-2009, 15:23
tak, tylko ze w przypadku 5d na tych samych parametrach i z ta sama lampa kolory wychodzily ok, z custom balansem jak i na auto

sluzalekmichal
02-07-2009, 15:48
W 40D tylko i wyłącznie ręczne ustawianie balansu bieli. Automat to prawie zawsze za ciepło i za czerwono. Pomijając zresztą Balans Bieli czerwonego jest po prostu za duzo w 40D. Sposobem na to jest przeciwdziałanie cyanem w zakresie głównie cieni i półcieni (balans koloru w PS) a także zmniejszenie nasilenia magendy w czerwieniach (kolor selektywny w PS).
Pzdr.M.S.

Daj sobie spokój z białą kartką. Ustaw balans z ręki - zazwyczaj - 5000-5400 dzień słoneczny, 5400-6500 przed zachodem, 4500-5000 pochmurno,2900-3800 wnętrza itd.

Sober
03-07-2009, 11:20
tak, tylko ze w przypadku 5d na tych samych parametrach i z ta sama lampa kolory wychodzily ok, z custom balansem jak i na auto

Na moje oko na 5d lampa była ustawiona pod kątem, a Twoja pionowo. Wyraźnie widać że góra tablicy to bezpośredni błysk, a na dole już odbity i są takie same zafarby jak u Ciebie.

Żaden balans bieli nie pomoże jeśli masz w kadrze pomieszane oświetlenie zewnętrzne ze sztucznym, z lampą częściowo odbitą od czerwonego sufitu...

W takich warunkach to albo bez lampy albo lampa bezpośrednio... No chyba że potem chcesz nad każdą fotką ślęczeć w photoshopie :D To tak jakbyś sobie założył czerwony filtr na obiektyw a potem chciał balansem bieli przwrócić pozostałe kolory... coś tam się uda uratować, ale przecież nie o to chodzi.

spino
03-07-2009, 17:10
Powód może być inny:
różnica mogła powstać poprzez to, że jeden aparat jest FF a drugi crop, a konkretnie o różne odległości od fotografowanej tablicy dla takiego samego kadru -co za tym idzie: różne odległości = różny kąt odbicia światła z lampy.
Aby przekonać się że 40-stka nie jest uszkodzona zrób zdjęcie na zewnątrz przy świetle dziennym :-) z zupełnie innym kadrem. Moim zdaniem sprzęt jest sprawny.

Artur79
03-07-2009, 17:59
w innych warunkach zdjecia sa normalne, z lampa czy bez, dopiero w tych trudniejszych zaczely wychodzic takie cuda

dziubus_kate
10-07-2009, 19:13
Moim zdaniem(jezeli odbijasz światło lampy od sufitu) to to światło przyjmuje kolor sufitu zawsze tak było:D i jest spróbuj odbić światło od innego sufitu np. żółtego bo biały to bardzo powszechny kolor> Pozdrawiam

Artur79
12-07-2009, 21:15
wiem że tak jest, tylko że przy użyciu 5d w identycznych warunkach i przy identycznych nastawieniach efekty różnią się sporo, może taka uroda aparatu, a może coś nie tak. chciałem się upewnić