PDA

Zobacz pełną wersję : Wysotrzanie drugiego planu w zaawansowanym kompakcie - sx110



pandemia
27-05-2009, 14:40
Witam. Jako, że to mój pierwszy post tako się witam :)
Chciałabym zapytać o sprawy czysto techniczne. Zaznaczam, że jestem amatorką i robię zdjęcia tylko dla czystej przyjemności.
Interesuje mnie jak wyostrzyć drugi plan np. tak jak tutaj :

http://digart.img.digart.pl/data/img/vol0/10/38/download/3725259.jpg

Wiadomo, że czasami drugi plan jest ciekawszy niż pierwsza i ta wiedza by mi się bardzo przydała. Czasami też chcielibyśmy wykadrować coś asymetrycznie, bardziej po prawej stronie, to w kompakcie ostrzy mi środek. W lustrzankach w mojej opinii jest to prostsze, wystarczy pokręcić obiektywem ;) W kompaktach to aparat ustawia ostrość, my możemy jedynie ingerować w GO. Kombinowałam już z GO, z manualnym autofocusem no i przyznam, że nie wychodzi. Może mi ktoś powiedzieć, jak w kompakcie sx110 wyostrzyć to co chcemy?
Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

bakek
27-05-2009, 17:29
Domniemam, iż aparat ten także ma różne punkty AF. Można więc ustawić inny i ostrzyć tym, którym chcemy. Możemy także wyostrzyć na obiekt, który chcemy i wykadrować przesuwając aparat- zmieniając płaszczyznę, która odwzoruje się nam na matrycy :)
Co to znaczy pokręcić obiektywem? Jak ingerujesz w GO?

tantal
27-05-2009, 23:02
to w kompakcie ostrzy mi środek. W lustrzankach w mojej opinii jest to prostsze, wystarczy pokręcić obiektywem ;) W kompaktach to aparat ustawia ostrość, my możemy jedynie ingerować w GO. Kombinowałam już z GO, z manualnym autofocusem no i przyznam, że nie wychodzi. Może mi ktoś powiedzieć, jak w kompakcie sx110 wyostrzyć to co chcemy?
Z góry dziękuję. Pozdrawiam.