PDA

Zobacz pełną wersję : Canon DPP vs. Apple Aperture



janhalb
22-05-2009, 22:13
Pytanie do fachowców od obróbki - tylko błagam, weźcie poprawkę że jestem tylko pokornym amatorem i nie zabijcie mnie śmiechem :-)

Jak w tytule. Dwa programy do "obróbki" RAWów. Canon Digital Photo Professional - czyli program dołączany do cyfrowych lustrzanek Canona. Apple'owskie Aperture - wiadomo.

Nie, nie chodzi mi o pytanie z gatunku "który lepszy" :-)

Chodzi mi raczej o w miarę rzeczowe wskazanie co MA Aperture, czego NIE MA DPP. Czyli (konkretnie) jakie są przewagi Aperture nad DPP.

(Usilnie proszę o powstrzymanie się od odpowiedzi w stylu "I tak najlepszy jest PhotoShop" ;-)

Z góry dziękuję.

panmateusz
23-05-2009, 00:27
Aperture obsługuje pluginy - Nik Software robi świetne, mają 15 dniowe wersje próbne, więc możesz zapoznać się z nimi.

Skipper
23-05-2009, 01:02
dla mnie aperture jest bezkonkurencyjne... o ile masz min 3-4 GB ramu ;)

http://www.apple.com/aperture/features/

tu masz troche marketingowego materialu to mozez sobie popatrzec :)
a tu masz bardziej praktyczne rzeczy...

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060926074757255

wprawdzie dotycza wersji 1.5 ale co do mozliwosci to wrosly a nie zmalaly wiec sporo mozesz sie nauczyc :)

Adso
23-05-2009, 08:30
nooo...ja to bym nie porównywał DPP, który dostajesz za darmo z Aperture za 200$...wiadomo, że za pieniądze ma się więcej:)))

janhalb
23-05-2009, 09:53
No i tego się obawiałem...


nooo...ja to bym nie porównywał DPP, który dostajesz za darmo z Aperture za 200$...wiadomo, że za pieniądze ma się więcej:)))


dla mnie aperture jest bezkonkurencyjne... (...)

I zero konkretów... :-( Jedyny konkret jaki ktoś podał to "obsługiwanie pluginów" - co także wydaje się mało precyzyjne ;-)

No to jeszcze raz:

MAM canonowski DPP. MAM także Aperture (wersja trial, rzecz prosta).