Zobacz pełną wersję : Jak fotografować żaglówki ? ( białe żagle, silne słońce i załoga zawsze w cieniu )
Jestem amatorem z raczej małym doświadczeniem w fotografii ale z ustalonymi zainteresowaniami - żaglówki.
Siłą teorii wymyśliłem, że przy takich zdjęciach powinien sprawdzać się filtr polaryzacyjny + korekta naświetlania ( białe żagle). Po pierwszych próbach, tu można zobaczyć o czym pisze http://www.swos.webd.pl/photogallery.php?album_id=43&rowstart=0, mam następujące pytania.
1.W procesie obróbki wyszło mi że powinienem prześwietlać minimum +1,5 EV Czy to nie jest nieco ekstremalna wartość ? Czy nie skończy się na masie wypalonych zdjęć?
2. Z filtra polaryzacyjnego jestem generalnie zadowolony, szczególnie, że większość zdjęć była niestety robiona „pod słońce”. Jednak filtr generuje spore dodatkowe koszty jak będę kupował teleobiektyw, odpada 70 -300 IS, może przesadzam w ocenie jego użyteczności?
3. AF w kontekście kadrowania – generalnie celowałem centralnym punktem co dawało masę wody „przed” łódką i ucięte maszty, potem wymyśliłem żeby celować w kadłub dolnym punktem AF ale może niepotrzebnie się tak bawię ? Może trzeba pozwolić automatyce wybierać? ( używam 40D) .
4. Inne konstruktywne pomysły ?
Pozdrawiam
Marcin
krzysztofr
04-05-2009, 21:02
1. Jeżeli żagle mają być białe a nie szare to korekta ekspozycji będzie nieunikniona.
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=25632
3. Automatyczny wybór pola af ma to do siebie, że lubi się mylić. Lepiej wybrać ręcznie najwygodniejszy punkt.
Może nie jestem pierwszą osobą do porad tutaj, ale ośmielę się bo lubię w..łódkę :mrgreen: