Zobacz pełną wersję : Canon 85mm f1.8 problem pytanie do użytkowników
Wydaje mi się że mam trafiony egzemplarz tego szkła chyba że ten typ tak ma i proszę o ocenę użytkowników bo nie wiem czy lecieć go wymieniać czy nie.
Jak widać obraz przy f1.8 jest cały fioletowy, nie wiem czy to CA czy nie, nie znam się, czy ktoś może mi coś podpowiedzieć?
https://canon-board.info/imgimported/2009/04/172110ea719a16ecmed-1.jpg
źródło (http://www.fotosik.pl)
fotobronx
08-04-2009, 09:14
85 1.8 na 1.8 mostrualnie aberruje i nie dziwie sie ,ze jak focisz galezie na tle nieba to cos takiego wychodzii
Co ciekawe z moich doswiadczen wynika ,ze robiac na filmie ten efekt jest duzo mniej widoczny.
Pozdrawiam
Ten typ tak ma - trzeba przymknac do f2.2 (czasem wystarczy do 2.0) i CA znika :)
...chyba że ten typ tak ma...
Niestety tak.
...czy lecieć go wymieniać czy nie...
Nie ma takiej potrzeby.
...obraz przy f1.8 jest cały fioletowy, nie wiem czy to CA czy nie...
Tak, są to CA. Minimalne przymknięcie przysłony rozwiązuje problem. Jeżeli nie pracujesz "pod światło" (tak jak w przykładzie który zaprezentowałeś), to wada ta, nawet podczas pracy z minimalną przysłoną, jest znacznie mniej widoczna.
Niestety dopiero teraz przeglądnąłem forum dokładniej i większość pisze że on nie aberuje w punkcie ostrości tylko poza nią, mój aberuje nawet w punkcie, zrobiłem gałęzie żeby było lepiej widać, ale jak robiłem portret mojej dziewczynie w parku bez ostrego słońca to jej twarz też wyszła fioletowa, muszę przymykać do f4 żeby sie tego dziadostwa pozbyć :(
...mój aberuje nawet w punkcie...
W takim razie prawdopodobnie trafiłeś na gorszy jakościowo egzemplarz.
...muszę przymykać do f4 żeby sie tego dziadostwa pozbyć...
W moim przypadku przymknięcie do f/2.0-2.2 praktycznie niweluje problem do zera.
fotobronx
08-04-2009, 09:58
szczerze ,to mi ta stalka aberruje wszedzie nie tylko poza punktem ostrosci ;)
Moze w punkcie mniej ale i tak widac.