terenowiec
10-03-2009, 00:04
Witam Was serdecznie i mam do Was prośbę o wszelkiego rodzaju porady, które mogą się przydać przy organizacji wystawy.
Przejdę do konkretów. Organizuję swoją pierwszą wystawę fotograficzną – fotografii przyrodniczej.
1. Mam już przygotowanych większość zdjęć (90%)
2. Jest prawie ustalona godzina wernisażu – 17.00 – czy to dobra pora?
3. Przygotowuję indywidualne zaproszenia do wielu osób które znam, lub z którymi na płaszczyźnie zawodowej (nie fotograficznej) współpracowałem. Czy to dobry i praktykowany pomysł? Dodam, że większość z nich osobiście zaproszonych przyjdzie.
4. Ile dni przed wernisażem zaproszenia należy doręczyć (kiedy najpóźniej, by było to ładnie odebrane)
5. Czy zaproszenie dla danej osoby powinno mieć specjalnie pod daną osobę przygotowaną treść (pracochłonna sprawa). Czy treść jednakową dla wszystkich, a podczas wręczania powiedzieć osobiście to, co się chce dodatkowo?
6. Jakie atrakcje byście widzieli na wystawie foto – przyrodniczej. Ja będę miał bogatą opowieść o metodach fotografii (czatownie, obserwacje, miejsca, ochrona środowiska, sprzęt). Ponadto będę miał akcesoria (czatownie, siatki itp). Ponadto zrobię prezentację multimedialną (zdjęcia + muzyka + komentarz lektora). Wszystko zakończy się koncertem zespołu po wernisażu. Co ewentualnie jeszcze?
7. Czy powinien być poczęstunek i jaki? Szampan może być złym pomysłem, gdyż wiele osób przyjedzie samochodami). Czym to zastąpić?
8. Ile plakatów przygotować i gdzie je rozwiesić?
9. Czy robiliście katalogi związane z wystawą, taki 4 – 8 stronicowe foldery?
10. Czy zdobywaliście na nie sponsorów (druk tego to 450zł z 4 str i 900zł z 8 str) przy nakładzie 250 szt.
11. Jakie oświetlenie najlepsze do tego typu zdjęć?
12. Kto Waszym zdaniem powinien witać przychodzących gości? Czy ja, czy ktoś inny, a ja powinienem “zabawiać” tych, którzy już przyszli?
13. Jaka ilość zdjęć (format 30x45) jest Waszym zdaniem maksymalna? Nadmienię, że nie mam wąskiej specjalizacji. Są to przede wszystkim ptaki 60%, a reszta to ssaki, krajobrazy i sporo zdjęć “od kuchni”.
14. Moje zdjęcia będą pod spodem miały karteczkę z tytułem i krótkim opisem (gatunek, miejsce okoliczności). Jakiej wielkości czcionką napisy te robić?. Przypomnę, format fot to 30x45cm
15. W jakiej odległości rozstawiać zdjęcia, jakie powinny być pomiędzy nimi przerwy i czy jedne nad drugimi mogą być układane? Muszę to zrobić dość ciasno ze względu na ilość, ale nie chcę przesadzić ze zbyt małymi odległościami pomiędzy nimi.
Pytań mam dużo, ale może coś Wy możecie jeszcze podpowiedzieć? Wystawę organizuję 25 marca i mam jeszcze troszeczkę czasu, by ją możliwie najlepiej dopracować.
Za wszelkie rady i spostrzeżenia będą bardzo wdzięczny.
Andrzej - terenowiec
Przejdę do konkretów. Organizuję swoją pierwszą wystawę fotograficzną – fotografii przyrodniczej.
1. Mam już przygotowanych większość zdjęć (90%)
2. Jest prawie ustalona godzina wernisażu – 17.00 – czy to dobra pora?
3. Przygotowuję indywidualne zaproszenia do wielu osób które znam, lub z którymi na płaszczyźnie zawodowej (nie fotograficznej) współpracowałem. Czy to dobry i praktykowany pomysł? Dodam, że większość z nich osobiście zaproszonych przyjdzie.
4. Ile dni przed wernisażem zaproszenia należy doręczyć (kiedy najpóźniej, by było to ładnie odebrane)
5. Czy zaproszenie dla danej osoby powinno mieć specjalnie pod daną osobę przygotowaną treść (pracochłonna sprawa). Czy treść jednakową dla wszystkich, a podczas wręczania powiedzieć osobiście to, co się chce dodatkowo?
6. Jakie atrakcje byście widzieli na wystawie foto – przyrodniczej. Ja będę miał bogatą opowieść o metodach fotografii (czatownie, obserwacje, miejsca, ochrona środowiska, sprzęt). Ponadto będę miał akcesoria (czatownie, siatki itp). Ponadto zrobię prezentację multimedialną (zdjęcia + muzyka + komentarz lektora). Wszystko zakończy się koncertem zespołu po wernisażu. Co ewentualnie jeszcze?
7. Czy powinien być poczęstunek i jaki? Szampan może być złym pomysłem, gdyż wiele osób przyjedzie samochodami). Czym to zastąpić?
8. Ile plakatów przygotować i gdzie je rozwiesić?
9. Czy robiliście katalogi związane z wystawą, taki 4 – 8 stronicowe foldery?
10. Czy zdobywaliście na nie sponsorów (druk tego to 450zł z 4 str i 900zł z 8 str) przy nakładzie 250 szt.
11. Jakie oświetlenie najlepsze do tego typu zdjęć?
12. Kto Waszym zdaniem powinien witać przychodzących gości? Czy ja, czy ktoś inny, a ja powinienem “zabawiać” tych, którzy już przyszli?
13. Jaka ilość zdjęć (format 30x45) jest Waszym zdaniem maksymalna? Nadmienię, że nie mam wąskiej specjalizacji. Są to przede wszystkim ptaki 60%, a reszta to ssaki, krajobrazy i sporo zdjęć “od kuchni”.
14. Moje zdjęcia będą pod spodem miały karteczkę z tytułem i krótkim opisem (gatunek, miejsce okoliczności). Jakiej wielkości czcionką napisy te robić?. Przypomnę, format fot to 30x45cm
15. W jakiej odległości rozstawiać zdjęcia, jakie powinny być pomiędzy nimi przerwy i czy jedne nad drugimi mogą być układane? Muszę to zrobić dość ciasno ze względu na ilość, ale nie chcę przesadzić ze zbyt małymi odległościami pomiędzy nimi.
Pytań mam dużo, ale może coś Wy możecie jeszcze podpowiedzieć? Wystawę organizuję 25 marca i mam jeszcze troszeczkę czasu, by ją możliwie najlepiej dopracować.
Za wszelkie rady i spostrzeżenia będą bardzo wdzięczny.
Andrzej - terenowiec